![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k moet wel zeggen dat die Deville TE luid is gewoonweg. Ge gaat beter voor de 40 Watt versie. Clean zowel als overdrive méér dan luid genoeg voor het repetitiehok én kleine café optredens. (alles wat groter is doe je sowieso toch via de P.A.) De 60 Watt zou nog wel een zaaltje van 200 koppen aankunnen. 'k zal u es nen tip geven qua cleane sound die er staat : Faylon Ik denk een Belgisch merk uit de jaren '60 - '70 dat op de fles gegaan is in het transistor tijdperk. Je vindt ze voor een goede prijs vb hier: http://www.2dehands.be/faylon-head-v...ziek&qq=faylon
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
best wel gortig, maar dat heb je blijkbaar met van die Leak boxen... die zijn voor niks verlegen ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord en nu ik dat wel heb hoop ik ze ook nooit te moeten horen.
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() noise idd!
![]() Marshall is ok als je van metal houdt. voor de rest moet je tussen hun ouwe combo's gaan zoeken om nog eens een geluid uit uw gitaar te krijgen.
De oorzaken van liberalisme staan uitgebreid beschreven in de DSM-5 Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap. De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54 |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar meer een hebbeding dan een dagdagelijkse versterker denk ik. Ik moet eens dringend een muziekwinkel binnenspringen waar ze teen en tander hebben staan...
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit allemaal in een andere dimensie
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Effect-toestanden probeer ik ook zoveel mogelijk te vermijden.
Beetje reverb op de versterker en dan kan ik met nen enkele volume-pedaal en nen eventuele wahwah verder. Op den duur zit ge meer op die lampkes te letten dan op de tetten op de eerste rij...
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stoefen doe je met een marshallstack. Afgaan doe je met hetzelfde plugged in ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() yeah!grrr!
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Marshall beperken tot metal is in mijn opinie wat overdreven. Alleszins, ik speel er inderdaad metal door, het is te zeggen, Motorhead, oude Metallica, Black Sabbath, gewoon voor de fun. Ik speel alleen nog wat voor mijn eigen, de zever en truut van groepen ben ik nu wel beu. Dien drummer die ofwel schijttezat onder een bus rijdt of zijn moeder heeft een nieuw lief en hij moet die gaan halen, altijd zever en truut. Of de nieuwe zanger die in B begint te zingen terwijl de groep in A mineur speelt. Die draait zich om en zegt: hey, jullie spelen vals! Laat maar voor mij, ik ben er te oud voor zeg maar. Maar, als ik songs hoor zoals, "For whom the bell tolls" van Metallica of "Traitor Traitor" van Motorhead dan denk ik toch, waar is mijn guitar? Dan laat ik die vingers nog eens gloeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Eigenlijk doe ik daar niet graag aan mee, maar de familie is daar gek van, dus doe ik maar mee.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Later plug je gelijk rechtsstreeks in de amp in, of misschien een tube screamer voor tijdens de solo's. Dat was zowat alles dat ik gebruikte, zelfs gene noisegate. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik had vroeger een Marshall Valvestate 80W, deze dus...
![]() Heerlijk geluid, zowel clean, crunch, als met gain helemaal open. Reverb op de amp was ook heel goed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Ik speel op een JCM 800 Marshall, de 50 Watt. De reverb op die dingen vindt ik niet echt goed, men zou die wat fijner moeten kunnen afstellen inplaats van te veel of te weinig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is de enige manier, in deze dimensie ![]() Het effect moet de gitarist zijn
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het is misschien niet helemaal fair om Marshall exclusief aan metal te koppelen (noch om deze topic te kapen ![]() Je kan ze uiteraard voor andere zaken ook inzetten, alhoewel het wat overkill (om in motörhead termen te spreken ![]() Het voornaamste verschil zit 'm voor mij in de gebruikte buizen. De dynamiek bij clean spelen van de Fenders steekt ver uit boven die van de Marshalls. Het verschil bij overdrive is, vind ik, dat een Marshall een zeer gecompresseerd geluid produceert dat perfect bruikbaar is voor de hardere muzieksoorten, terwijl de Fender gewoon heel erg 'ruig' begint te klinken. En het is idd altijd wat in van die bandjes.
|
![]() |
![]() |