![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Minnelijke echtscheidingen voor de notaris? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 72,73% |
neen |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee nu ben je fout Jantje
![]() |
![]() |
#23 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Geld en werkzekerheid natuurlijk, in deze tijden staakt men daar voor. In Japan maar een advocaat op de 7.500 inwoners is en in de Verenigde Staten een op de 275. In Belgie & Frankrijk zal het er ergens middenin zijn. Toch verschuiven we meer maar het model van de VS. (en de dromers dromrn verder) RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#25 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Zelf naar de (eerlijke en onpartijdige) rechter stappen (zonder advocaat) is dom, je kent niet eens de gehanteerde regels en bendeleden boren je ter plaatse gewoon de grond in. RR |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 december 2007 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Schepen
|
![]() Met 8500 advocaten en 6.000.000 inwoners in Vlaanderen is het +/- 1 advocaat op 700 inwoners. We mogen vandaag de dag toch nog een scheet laten bij onze buur en geen schrik hebben om voor de rechtbank te verschijnen met een schadeclaim van enkele honderde of duizenden euro's
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() Nee, ik ga er vanuit dat er +/- 8500 advocaten aan de Vlaamse Balie zijn aangesloten en dat Vlaanderen +/-6.000.000 inwoners heeft.
Exacte cijfers zou ik moeten opzoeken vandaar een benadering. Wel groeit het aantal advocaten, waarbij ook de mentaliteit zal volgen om sneller naar een rechtbank te gaan. Het rare van de zaak is dat advocaten met hun 60 uren pscychologie doorgaans geen kaas gegeten hebben van het psychologisch proces van echtscheiding, nochthans speelt bij scheiding dit een belangrijke rol. Zelfs al ben je juridisch helemaal op een corecte manier gescheiden na 10 jaar huwelijk, dan nog hang je met je hersenen vaak nog met een hele nest van spagettidraden nog aan elkaar RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Schepen
|
![]() http://forum.politics.be/showthread.php?t=99717
Voor dergelijke cijfers kan men toch moeilijk blind blijven. Dat is toch een meetstok voor de kwaliteiten en waarden van onze huidige advocaten/rechters/procureurs/notarissen in scheidingskwesties. Vergeet niet dat bij een scheiding niet zelden wel eens een vereffening en verdeling kan gekoppeld zitten. Zo onpartijdig zijn die notarissen dus ook niet. RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat zo? In welke zin verschuiven we meer naar dat model?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Schepen
|
![]() @Raf
In de visie dat burgers bij een moderne maatschappij naar de rechter stappen om hun geschil (zogezegd) op te lossen RR Laatst gewijzigd door roderidder : 22 december 2007 om 09:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Scheiden is al erg genoeg,en zou geen extra kosten mogen teweeg brengen voor geen van beide partners
Nu kost alles erg veel,notaris,advocaat,gerecht,ect..... Meestal zijn de kinderen mede de dup hiervan,zij verliezen niet enkel hun warm nestje,maar ook de gelden waarmede zij opgevoed moesten worden
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren Laatst gewijzigd door duveltje382 : 22 december 2007 om 09:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heeft dat met een "moderne" maatschappij te maken? Burgers hebben zich altijd al gewend tot een rechter om hun geschillen te beslechten... Waarin schuilt dan precies die zogenaamde verschuiving naar het Amerikaanse model? Wat is het Amerikaanse model überhaupt volgens jou?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Schepen
|
![]() Je moet eens een draad leren lezen raf en niet enkel reageren op het laatste artikel. Het antwoord is reeds gegeven in de draad. Aan U om het op te zoeken.
RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Denk je nu echt dat je je er zo gemakkelijk kan vanaf maken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ²
![]() |
#38 |
Schepen
|
![]() quote
"Denk je nu echt dat je je er zo gemakkelijk kan vanaf maken?" Het is in ieder geval gemakkelijk voor mij om te toesten of het waar is RR |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu zijn er twee mogelijkheden: ofwel heb jij in één van je berichten een verborgen boodschap geschreven die alleen voor jou duidelijk is, ofwel kletste je gewoon uit je nek toen je bovenstaande opmerking plaatste. Ik ben geneigd voor de tweede optie te kiezen. Maar het staat je natuurlijk vrij om mijn ongelijk aan te tonen. Als je dat kan tenminste...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zwaarste tegenargument is dan ook, dat het afschuwelijk is, dat een openbare juridische dienst aan de burger zonder meer genadeloos geprivatiseerd wordt. Wat natuurlijk goed past in de ideologie van Sarkozy. Ik refereer hier even aan het gegeven, dat mijn echtscheiding onder minnelijke schikking mij juridisch niets gekost heeft, geen advocaten nodig, alleen een gratis rechter en bijzitter, en dat de gehele kost sowieso al naar de notaris ging...Elk twintigduizend frank, als ik me correct herinner, in 1989. En of een notaris zomaar geschikt is om een rechter te vervangen, gaat er bij mij zomaar niet vanzelf in...In feite sla ik de wenselijkheid daarvan niet hoog aan. Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2007 om 10:15. |
|
![]() |
![]() |