![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ook wetenschap en religie werken met dezelfde dogma's. ttz het zijn mssn wel allemaal verschillende organen maar ze zitten vaak in hetzelfde lichaam en staan ten dienste van elkaar. Loonie en complex.
Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 22 december 2007 om 18:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
dit wel zo belangrijk is dat we het wel moeten onderzoeken! Onbelangrijk? ha! Wie bepaalt dat? JIJ? dag ut niet! Citaat:
O nee, tuurlijk niet, het is niet belangrijk genoeg! Zwijg over dat waar je niks maar dan ook helemaal niks van weet! Citaat:
wel leuke woorden, "pseudo-steekhoudend narratief." Jan je ook nog iets zinnigs en concreets zeggen.of blijft het zo zweverig? Citaat:
Citaat:
Maar ja , dat lees je niet want er zijn 'belangrijker' zaken! Citaat:
voor de oligarchie, maar dat heb je niet kunnen weten want dat lees je niet want er zijn belangrijker zaken! Citaat:
En je hebt het waarschijnlijk niet eens door! mag zijn energie niet... geen enkel kritisch mens..... blah blah blah Citaat:
Maar wacht! Je kan het niet eens weten want je leest het niet want het is onbelangrijk!!! Citaat:
Voel me wel eens alleen? rot effe op! Citaat:
Maar dat zeg je ook zelf. het is te onbelangrijk om er over te lezen en zo! Citaat:
Zoiest heb ik de conspirationisten nog nergens zien doen. Man o man wat ga je af! Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 22 december 2007 om 18:20. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Weet ge hoe dat afloopt? Uiteindelijk blijft ge helemaal alleen over, achtervolgd door de hele wereld, en eindigt ge in een dwangbuis in een inrichting. Probeer dat toch te vermijden. Het is trouwens veel eleganter om van bij het begin te zeggen: iedereen die niet met mij akkoord is verdient de goelag. Dat begrijpen de mensen beter. Het is ook rationeler. Gewoon van bij den beginne zeggen: "ik ben gek, pas op". Dan is dat voor iedereen duidelijk. En dan kunnen we weer verder. Maar nu zo op het randje balanceren van waanzin en luciditeit is echt een miserabele toestand. Voor niemand gezellig. En dat is trouwens de échte waanzin, - het voortdurend flippen op de rand van rede en irrationaliteit. Voor uw eigen bestwil is het dus beter ofwel meteen in een dwangbuis te stappen, of terug bij de werkelijkheid aan te sluiten. Probeer dus een rationele keuze te maken. In uw geval zijn beide keuzes evenwaardig. ![]() Vele groeten, Big Brother, Your Shrink.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 december 2007 om 18:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 22 december 2007 om 18:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stukje al gelezen over Chomsky als instrument voor de elite? ga je dat uberhaupt doen of ben je bang voor de spanningen ontstaan door de cognitieve dissonantie? En zal de spanning zo hoog bij je oplopen dat bovenstaande van je een projectie blijkt te zijn? het ga je goed hoor ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 22 december 2007 om 18:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Mocht jullie bende gekken nu op een plezante manier getikt zijn, zou dat nog voor leute zorgen. Maar nee, jullie nemen jullie zelf nog serieus ook. Zo tragisch. En vooral oersaai.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vooral dat hij zegt dat Peak Oil zowel werkelijk als goed is voor de mensheid, toont juist dat de man de Rede zelf belichaamt. Want Peak Oil *is* goed en reëel. Deze uitspraak tégen Chomsky gebruiken, doen alleen fascisten die de petro-economie nog wat verder willen pushen - de NWO dus. Het punt is dat jullie gewoon heel weinig kritische zin vertonen maar wel heel veel verbeelding. De twee zijn echter niet hetzelfde, en dat vergeten jullie wel eens.
Laatst gewijzigd door C2C : 22 december 2007 om 18:54. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ha ha ha ha nou je leest inderdaad bijna niks wat 'we' schrijven. Soms moeten we ook lachen , net nog quotes van Bill Hickes neergezet dus wat je nu zegt is aantoonbaar gelul. However.. mezelf neem ik niet zo serieus, wat er aan de hand is des te meer en wat is er aan de hand? wel we wrorden van alle kanten genaaid, en jij bent net ook genaaid door je allerbeste beste vriend: Chomsky! Heb je nou helemaal geen onderscheidend vermogen ? (sorry is een grapje anders wordt het zo saai!) ![]() Beste he Pin d"Ar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ha ha ha ha (anders wordt het zo saai) weinig kritische zin??? Jij slikt wat die oetlul zegt zonder enige kritische zin! Zie je dat niet??? en dit dan: Citaat:
LOL effe serieus nu ![]() niet kritisch? ha! en je weet niet eens wat peakolie ECHT is ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 22 december 2007 om 18:57. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik denk dat de Oliepiekes het een beetje jammer vinden dat mensen niet meer zo goedgelovig zijn. Laatst gewijzigd door Ramón Gitannes : 23 december 2007 om 08:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat hij zelf zegt dat hij een anarchist is, zegt natuurlijk helemaal niets. Nu ja, tenzij je hem gelooft. En verder heb ik het hierboven al gezegd, Zo kunnen ze een 'verkeerde' twist geven en de mensen geloven nog echt dat hij tegen het establishment is ook. Jij dus ook. Tsja,de illuminati zijn zo goed in het manipuleren. dat iemand eens heel raak heeft gezegd: "They are billing me, for killing me" Ik denk dat dat mijn handtekening wordt. ![]() Ik wist het ook in eerste instantie niet, maar in principe moet je iedereen op het wereldtoneel wantrouwen, want de kans is groot dat het een 'poppetje" is voor de illuminati overlords! Ook dus in dit geval. Citaat:
![]() Mischien is hij lid van een geheim genootschap? ![]() Pin d"Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 25 december 2007 om 10:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het toppunt van samenzweringstheorie, dus: de samenzweringstheorie is zelf een samenzwering! ![]() Laatst gewijzigd door Kortaf : 25 december 2007 om 10:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De samenzweringstheorie kent veel aanhangers omdat de VS tot samenzweringen in staat zijn, zoals ze ook vlak na 11/09 hebben bewezen (de zogenaamde Anthrax-brieven, het zogenaamde uranium uit Niger, etc.) De VS hebben 11/09 ook misbruikt om een oude vijand te kunnen uitschakelen die niets met 11/09 te zien had. Tenslotte is er nog het feit, zeer goed gekend in de Arabische wereld, dat Osama Bin Laden in de jaren '80 op de loonlijst van de CIA stond om tegen de Russen te vechten. Al deze feiten voeden de samenzweringstheorie. De VS doen ook weinig moeite om die theorie te ontkrachten, zo kunnen ze gemakkelijk de tegenstanders van hun beleid belachelijk maken. Persoonlijk geloof ik er, net als Chomsky, niet in. Ik geloof niet dat de CIA en Bush zover zouden gaan om 1000'en Amerikaanse burgers moedwillig te vermoorden. Zoals Irak aangetoond heeft zijn de VS niet zo efficiënt als wel eens gedacht wordt in het manipuleren van de waarheid. Die komt vroeg of laat toch aan het licht, vroeg of laat klapt iemand uit de biecht. En moest zoiets uitkomen vliegt Bush niet alleen levenslang in de gevangenis of erger, maar stort het hele Amerikaanse establishment in elkaar. Ook was 9/11 niet eenzijdig in het voordeel van de Amerikaanse regering. Het toonde ook de zwakte aan van de VS, het geblunder bij de inlichtingendiensten, en het kostte heel wat moeite om de inval in Irak te legitimeren verwijzend naar 11/09, ze moesten zelf volledig ongeloofwaardige complottheorieën bedenken (zoals de zogezegde ontmoeting van Atta met de Irakese ambassadeur in Praag, wat zelfs de Tsjechen ontkenden, het uranium uit Niger, of de zogenaamde anthrax-brieven). Tenslotte is er nog een laatste element, dat heel goed naar voor komt in de film "fahrenheit 9/11". De VS en Saudi-Arabië, en in het bijzonder de Bush-familie en het Saudische koningshuis, zijn bijzonder close. En Saudi-Arabië was een van de voornaamste steunpilaren van het Taliban-regime. Ook Osama zelf was een Saudiër, net als veel van de kapers. 9/11 bracht de relaties tussen Saudi-Arabië en de VS onder druk, en dat was wel het laatste wat Bush wilde. Ook met de taliban hadden de VS tot de jaren '90 goede betrekkingen, terwijl Rusland, Iran en China de noordelijke alliantie steunden, ging de VS rond de tafel zitten met de Taliban om een gaspijplijn (met gas uit Turkmenistan) te bouwen door Afghanistan om zo te vermijden dat die door Iran of Rusland zou lopen. 9/ 11 kwam de Amerikanen eigenlijk helemaal niet goed uit, en het heeft ook een tijdje geduurd voor ze echt Afghanistan wilden bombarderen. Ondertussen werd er alles aan gedaan, vruchteloos, om 11/9 in de schoenen van Irak of Iran te schuiven. De oorlog tegen de Taliban en Al-Quaida qas onvermijdelijk geworden na 11/09, het Amerikaanse publiek zou niets anders aanvaard hebben, maar het is duidelijk dat Bush er met tegenzin aan begon, en ook heel weinig middelen inzette. (zeker in vergelijking met de oorlog in irak). Frappant was ook het feit dat enkele Saudische hoogwaardigheidsbekleders die banden hadden met de taliban, onmiddellijk uit de VS werden geëvacueerd voordat ze ondervraagd konden worden. En dat brengt mij bij mijn laatste punt. Het enige element van de samenzweringstheorie dat mij wel plausibel lijkt is de mogelijkheid dat de CIA wel degelijk op de hoogte was van 11/09, al dan niet via Saudi-Arabië. Maar dat er niet ingegrepen werd met het oog op een oorlog tegen Irak. Laatst gewijzigd door tomm : 25 december 2007 om 11:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Dat denk ik ook. Als ze ziek genoeg zijn om het te laten begaan dan is het ook plausibel dat ze hier en daar ook een handje geholpen hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een handje geholpen? Nee ik denk echt dat ze er tot over hun oren in zitten. Laatst gewijzigd door Pindar : 25 december 2007 om 14:01. |
|
![]() |
![]() |