![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nee, druggebruik is niet de norm als gezondheid als waarde een belangrijke plaats in je leven inneemt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dan gaat u nooit op bezoek bij de Dr. U neemt nooit suiker, nooit koffie, laat staan hard drugs als alcohol. Zo van die fictieve veilige bubbelwezens, zolang ze zichzelf kunnen overtuigen dat de anderen verkeerd zijn, is alles goed.
![]() |
![]() |
#384 |
Banneling
|
![]() Ga in ontwenningsklinieken vertellen dat drugs een ondeelbaar gegeven in hun leven is!
Ieder doet wat blijkbaar wat hij wil, maar iemand die vriendelijk bedankt voor de ellende is een fictief veilig bubbelwezen in uw ogen. Voor alle commaneukers en termengoochelaars: u weet verdomd goed dat ik het hier niet over koffie heb en ja ook alcohol is een drug. |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ja
![]() Volgens mij komt ontwenning erop aan juist te aanvaarden dat drugs deel uit maken van het leven en hoe de persoon in kwestie daar het best mee kan omgaan. De eerste ex-verslaafde die niet dagelijks tegen de drang vecht moet ik nog tegenkomen. Wat uw vergeet is dat dit gevecht zeer vormend is voor het karakter en een ex verslaafde zal doorgaans een dragender doorzettingsvermogen bezitten dan iemand die verslaving niet kent. U hebt mij zin doen krijgen om nog eens naar network te kijken; merci ![]() "I don't have to tell you things are bad. Everybody knows things are bad. It's a depression. Everybody's out of work or scared of losing their job. The dollar buys a nickel's work, banks are going bust, shopkeepers keep a gun under the counter. Punks are running wild in the street and there's nobody anywhere who seems to know what to do, and there's no end to it. We know the air is unfit to breathe and our food is unfit to eat, and we sit watching our TV's while some local newscaster tells us that today we had fifteen homicides and sixty-three violent crimes, as if that's the way it's supposed to be. We know things are bad - worse than bad. They're crazy. It's like everything everywhere is going crazy, so we don't go out anymore. We sit in the house, and slowly the world we are living in is getting smaller, and all we say is, 'Please, at least leave us alone in our living rooms. Let me have my toaster and my TV and my steel-belted radials and I won't say anything. Just leave us alone" gelukkig zijn er ook nog mensen met een gezonde blik op drugs die graag buitenkomen om ervaringen te delen.
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb iemand heel goed gekend met een gezonde blik op drugs die spijtig genoeg het ons niet meer kan vertellen sinds vorig jaar. Zij was 41 en had een dochter van 11. Mijn eigen broer is vecht momenteel dagelijks tegen zijn verslaving, het enige 'vormende' dat hij onderrvindt is zijn pancreas die op springen staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() dat volgens u, druggebruikers losers zijn heb je al gezegd, dat je weinig besef hebt van waar drugs zich allemaal bevinden heb je ook al aangetoont. Uw eigen oordelen niet projecteren op mij aub. Persoonlijk ken ik geen losers (buiten diegene die anderen losers vinden). Een zeer simpel spreekwoord kan ook helpen, only a loser wants to win, of schuif de schuld niet door naar het middel.
![]() |
#388 |
Banneling
|
![]() Heb ik hier ergens gezegd dat druggebruikers losers zijn?
Ik zeg gewoon dat er mensen zijn die niet aan,wat in uw kringen, 'verstandig druggebruik' doen. Ik zeg hier gewoon dat het laxisme en onverschilligheid dagelijks haar tol eist. U bent inderdaad geen loser, hebt gestudeerd en doet waarschijnlijk uw druggebruik af als recreatief en verruimend. Ik heb veel gezien, geexperimenteerd met god weet wat allemaal, en heb gekozen! Ik ben bij 'de goei' ik heb een keuze kunnen maken, de 2 waarover ik het net had , niet! |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() overdadig druggebruik is even verstandig als overdadig sporten.
het is volgens mij een teken van onze tijd dat mensen persoonlijke ervaringen als het ergste van het ergste beschouwen en er vanuit gaan dat alle anderen dat allemaal niet tegenkomen. Het is niet wat gebeurt in uw leven dat van belang is, maar hoe je ermee omgaat. Ik kan inkomen in uw verlies, en dat zal mij niet beletten te geloven dat de meest aangename samenleving diegene is waar de mens alles met open vizier benaderd, doch zelfs indien iedereen op perfecte wijze zou kunnen omgaan met alles wat ons omringd dan nog zal er een dagelijkse tol te betalen zijn.
![]() |
#390 |
Banneling
|
![]() Ik twijfel niet aan uw goede bedoelingen, alleen blijft het spijtig wanneer iemand zijn eigen open vizier eigenhandig en heel geleidelijk aan sluit...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() distributiemarge x 6... dat is grof verdienen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als vandeurzen consequent en eerlijk is laat hij alle brouwerijen en cafes sluiten vermits zij vrij drugs mogen verkopen die eens zo gevaarlijk zijn als een joint. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stel dat vandeurzen aan analyse maakt van het drugsgebruik per partij.
EN gezien de vorige coalitie niet vies was van een jointje, zullen er relatief meer gebruikers zijn bij de VLD-Spa dan bij de CD&V Denk ik persoonlijk dat het een efficiente manier kan zijn waarmee hij coalitiepartners of oppositiepartners kan belagen... Bovendien oogt het goed naar zijn kiespubliek. |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() een verstokt gebruiker zoekt wel zijn eigen waarheidjes
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
op de site van het trimbosinstituut staan de Nederlandse cijfers. Voor de Europese cijfers kan je terugvinden op deze link: http://www.emcdda.europa.eu/
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Burger
|
![]() Aan alle naïvelingen die mij onlangs uitmaakten toen ik beweerde dat een jointje ( in vele gevallen ) de opstap naar zwaarder drugs zijn stel ik voor om de gazet van antwerpen van gisteren er eens op na te lezen,de zoon van ( mijn ) tandarts is overleden na een overdosis.....is over enkele jaren ook begonnen met een jointje!
|
![]() |
![]() |