Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2008, 12:08   #381
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
drugs zijn een ondeelbaar deel van ons leven.
Het is wel degelijk religieuze domheid die hier geen weg mee weet en iedereen wil verplichten hetzelfde liedje te zingen.
Van uw leven misschien...
Nee, druggebruik is niet de norm als gezondheid als waarde een belangrijke plaats in je leven inneemt!
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:09   #382
netslet
Minister-President

netslet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Nee hoor totaal verkeerd: supply en demand kurve zullen volledig verschuiven naar maximale consumptie.
Wetten verstrengen is de demand kurve verschuiven naar minder consumptie.

Gezien de overheid geen taxen kan heffen op de marihuana heeft ze maar een instrument om die kurve te doen verschuiven. Meer controle, of intimitadatie
Heeft amper effect.

Oud 15 april 2008, 12:25   #383
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Van uw leven misschien...
Nee, druggebruik is niet de norm als gezondheid als waarde een belangrijke plaats in je leven inneemt!

dan gaat u nooit op bezoek bij de Dr. U neemt nooit suiker, nooit koffie, laat staan hard drugs als alcohol. Zo van die fictieve veilige bubbelwezens, zolang ze zichzelf kunnen overtuigen dat de anderen verkeerd zijn, is alles goed.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 12:36   #384
Another Jack
Banneling

Standaard

Ga in ontwenningsklinieken vertellen dat drugs een ondeelbaar gegeven in hun leven is!

Ieder doet wat blijkbaar wat hij wil, maar iemand die vriendelijk bedankt voor de ellende is een fictief veilig bubbelwezen in uw ogen.

Voor alle commaneukers en termengoochelaars: u weet verdomd goed dat ik het hier niet over koffie heb en ja ook alcohol is een drug.
Oud 15 april 2008, 13:02   #385
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

ja 't zal in ontwenningsklinieken zijn dat je mensen vind die niet beseffen dat drugs een ondeelbaar deel van hun leven uitmaken.
Volgens mij komt ontwenning erop aan juist te aanvaarden dat drugs deel uit maken van het leven en hoe de persoon in kwestie daar het best mee kan omgaan. De eerste ex-verslaafde die niet dagelijks tegen de drang vecht moet ik nog tegenkomen. Wat uw vergeet is dat dit gevecht zeer vormend is voor het karakter en een ex verslaafde zal doorgaans een dragender doorzettingsvermogen bezitten dan iemand die verslaving niet kent.
U hebt mij zin doen krijgen om nog eens naar network te kijken; merci

"I don't have to tell you things are bad. Everybody knows things are bad. It's a depression. Everybody's out of work or scared of losing their job. The dollar buys a nickel's work, banks are going bust, shopkeepers keep a gun under the counter. Punks are running wild in the street and there's nobody anywhere who seems to know what to do, and there's no end to it. We know the air is unfit to breathe and our food is unfit to eat, and we sit watching our TV's while some local newscaster tells us that today we had fifteen homicides and sixty-three violent crimes, as if that's the way it's supposed to be. We know things are bad - worse than bad. They're crazy. It's like everything everywhere is going crazy, so we don't go out anymore. We sit in the house, and slowly the world we are living in is getting smaller, and all we say is, 'Please, at least leave us alone in our living rooms. Let me have my toaster and my TV and my steel-belted radials and I won't say anything. Just leave us alone"

gelukkig zijn er ook nog mensen met een gezonde blik op drugs die graag buitenkomen om ervaringen te delen.
Oud 15 april 2008, 13:12   #386
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
ja 't zal in ontwenningsklinieken zijn dat je mensen vind die niet beseffen dat drugs een ondeelbaar deel van hun leven uitmaken.
Volgens mij komt ontwenning erop aan juist te aanvaarden dat drugs deel uit maken van het leven en hoe de persoon in kwestie daar het best mee kan omgaan. De eerste ex-verslaafde die niet dagelijks tegen de drang vecht moet ik nog tegenkomen. Wat uw vergeet is dat dit gevecht zeer vormend is voor het karakter en een ex verslaafde zal doorgaans een dragender doorzettingsvermogen bezitten dan iemand die verslaving niet kent.
U hebt mij zin doen krijgen om nog eens naar network te kijken; merci

"I don't have to tell you things are bad. Everybody knows things are bad. It's a depression. Everybody's out of work or scared of losing their job. The dollar buys a nickel's work, banks are going bust, shopkeepers keep a gun under the counter. Punks are running wild in the street and there's nobody anywhere who seems to know what to do, and there's no end to it. We know the air is unfit to breathe and our food is unfit to eat, and we sit watching our TV's while some local newscaster tells us that today we had fifteen homicides and sixty-three violent crimes, as if that's the way it's supposed to be. We know things are bad - worse than bad. They're crazy. It's like everything everywhere is going crazy, so we don't go out anymore. We sit in the house, and slowly the world we are living in is getting smaller, and all we say is, 'Please, at least leave us alone in our living rooms. Let me have my toaster and my TV and my steel-belted radials and I won't say anything. Just leave us alone"

gelukkig zijn er ook nog mensen met een gezonde blik op drugs die graag buitenkomen om ervaringen te delen.
Vertel ginder dan dat er mensen zijn die er wel mee overweg kunnen en dat zij losers zijn die dat niet kunnen, maar later zeg je hen dan, zal je er sterker uitkomen.

Ik heb iemand heel goed gekend met een gezonde blik op drugs die spijtig genoeg het ons niet meer kan vertellen sinds vorig jaar. Zij was 41 en had een dochter van 11.

Mijn eigen broer is vecht momenteel dagelijks tegen zijn verslaving, het enige 'vormende' dat hij onderrvindt is zijn pancreas die op springen staat.
Oud 15 april 2008, 13:19   #387
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

dat volgens u, druggebruikers losers zijn heb je al gezegd, dat je weinig besef hebt van waar drugs zich allemaal bevinden heb je ook al aangetoont. Uw eigen oordelen niet projecteren op mij aub. Persoonlijk ken ik geen losers (buiten diegene die anderen losers vinden). Een zeer simpel spreekwoord kan ook helpen, only a loser wants to win, of schuif de schuld niet door naar het middel.
Oud 15 april 2008, 13:33   #388
Another Jack
Banneling

Standaard

Heb ik hier ergens gezegd dat druggebruikers losers zijn?
Ik zeg gewoon dat er mensen zijn die niet aan,wat in uw kringen, 'verstandig druggebruik' doen.
Ik zeg hier gewoon dat het laxisme en onverschilligheid dagelijks haar tol eist.

U bent inderdaad geen loser, hebt gestudeerd en doet waarschijnlijk uw druggebruik af als recreatief en verruimend.
Ik heb veel gezien, geexperimenteerd met god weet wat allemaal, en heb gekozen!

Ik ben bij 'de goei' ik heb een keuze kunnen maken, de 2 waarover ik het net had , niet!
Oud 15 april 2008, 13:48   #389
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

overdadig druggebruik is even verstandig als overdadig sporten.
het is volgens mij een teken van onze tijd dat mensen persoonlijke ervaringen als het ergste van het ergste beschouwen en er vanuit gaan dat alle anderen dat allemaal niet tegenkomen. Het is niet wat gebeurt in uw leven dat van belang is, maar hoe je ermee omgaat. Ik kan inkomen in uw verlies, en dat zal mij niet beletten te geloven dat de meest aangename samenleving diegene is waar de mens alles met open vizier benaderd, doch zelfs indien iedereen op perfecte wijze zou kunnen omgaan met alles wat ons omringd dan nog zal er een dagelijkse tol te betalen zijn.
Oud 15 april 2008, 13:56   #390
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik twijfel niet aan uw goede bedoelingen, alleen blijft het spijtig wanneer iemand zijn eigen open vizier eigenhandig en heel geleidelijk aan sluit...
Oud 15 april 2008, 14:14   #391
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door netslet Bekijk bericht
Heeft amper effect.

distributiemarge x 6... dat is grof verdienen
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 14:17   #392
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat volgens u, druggebruikers losers zijn heb je al gezegd, dat je weinig besef hebt van waar drugs zich allemaal bevinden heb je ook al aangetoont. Uw eigen oordelen niet projecteren op mij aub. Persoonlijk ken ik geen losers (buiten diegene die anderen losers vinden). Een zeer simpel spreekwoord kan ook helpen, only a loser wants to win, of schuif de schuld niet door naar het middel.
je kunt zeker geen grafiekje vinden die toont dat al het topmanagement aan de coke zit. Want als de Zenne vol coke zit, dan zullen het wel niet de boertjes van brussel zijn die snuiven, maar eerder de mensen die daar wonen. Ofwel draait belgacom sales team op coke, belgacom marketing team op marihuana en belgacom top management op spead bij wijze van spreken en laten we zeggen is ons GOED bestuur precies de grootste gebruiker ?
Oud 15 april 2008, 17:14   #393
Yoda
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Vandeurzen gaat een nultolerantie op softdrugs inbrengen en drug- gebruik en bezit op hoge prioriteit zetten.

Ik dacht dat er een wet was dat je x aantal gram voor eigen gebruik mocht hebben ?

IK BEGRIJP DIE VANDEURZEN NIET GOED
We zitten nu al met een probleem dat de junkies de gevangenissen overbevolken ( waar zij volgens kenners niet thuis horen)

Met deze maatregel gaat hij dit probleem nog opkrikken.

Gewoon belachelijk wat hij doet. Gaat hij Anciaux en Van Quickenborgh ook opsluiten ( zij komen er voor uit regelmatig een joint te smoren)

Weer typisch Belgisch - De ene minister zegt gebruiker te zijn en een andere gaat nu al die kleine gebruikertjes eens oppakken.

P.S : Ik ben zelf tegen drugs, maar gestraft worden voor een joint is echt pilarenbijterij.

Of zit ik er volledig naast, want ik ken die materie niet zo goed omdat dit mij de ballen intereseert.
U zit er volledig op met uw redenering. Als je kijkt naar een lijst van wat de gevaarlijkste drugs zijn in onze maatschappij dan bengelen joints ergens achteraan in het lijstje op 11 en zie je dat Leterme en vandeurzen openlijk drugs promoten die op diezelfde lijst nummer 6 staat. Het is duidelijk dat hier sprake is van oneerlijke concurrentie vermits die drugs één van onze grootste exportproducten zijn.

Als vandeurzen consequent en eerlijk is laat hij alle brouwerijen en cafes sluiten vermits zij vrij drugs mogen verkopen die eens zo gevaarlijk zijn als een joint.
Yoda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 18:22   #394
Havana
Europees Commissaris

Havana's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yoda Bekijk bericht
Als vandeurzen consequent en eerlijk is laat hij alle brouwerijen en cafes sluiten vermits zij vrij drugs mogen verkopen die eens zo gevaarlijk zijn als een joint.
Gelijk heb je!

Wat voor een hypocriet gedoe is dat toch rond cannabis.
Havana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2008, 21:54   #395
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel dat vandeurzen aan analyse maakt van het drugsgebruik per partij.
EN gezien de vorige coalitie niet vies was van een jointje, zullen er relatief meer gebruikers zijn bij de VLD-Spa dan bij de CD&V

Denk ik persoonlijk dat het een efficiente manier kan zijn waarmee hij coalitiepartners of oppositiepartners kan belagen...
Bovendien oogt het goed naar zijn kiespubliek.
Oud 16 april 2008, 08:51   #396
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
In wiet zelf zit geen teer, je kunt ook een waterpijp gebruiken, dan inhaleer je enkel wiet, geen tabak.
Waar haalt u die onzin toch???
Oud 16 april 2008, 12:11   #397
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
een verstokt gebruiker zoekt wel zijn eigen waarheidjes
Oud 16 april 2008, 12:24   #398
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
hij heeft nochtans gelijk. Teer is niet noodzakelijk een bijproduct van wiet te gebruiken.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2008, 12:32   #399
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Cannabis
In de algemene bevolking van 15-64 jaar bleef het percentage recente en actuele cannabisgebruikers tussen 2001 en 2005 stabiel (in 2005: 5,4% recent, 3,3% actueel). Onderzoek onder scholieren laat een lichte daling zien in het cannabisgebruik tussen 1996 en 2003 en een stabilisatie in 2005.
Aanwas jonge opiaatgebruikers blijft dalen (heroïne is een opiaat)
Volgens de laatste schatting in 2001 telde Nederland tussen de 24 en 46 duizend probleemgebruikers van opiaten, ongeveer evenveel als in voorgaande jaren. De populatie opiaatgebruikers is in de loop der jaren steeds ouder geworden en de aanwas van jonge gebruikers neemt af. Het aandeel jonge cliënten (15-29 jaar) bij de verslavingszorg daalde van 39 procent in 1994 naar 8 procent in 2004 en 6 procent in 2005. Tussen 2001 en 2004 daalde ook het totale aantal primaire opiaatcliënten, van bijna 18 duizend naar 14 duizend (-22%).
bron
Nationale Drug Monitor Jaarbericht 2006 van trimbos terug te vinden op
http://www.trimbos.nl/default216.htm...Id=906&back=69

Ik las ook in het rapport :
In vergelijking met nicotine, heroïne en alcohol is cannabis een weinig verslavende stof.
Even quoten,want nogal weinig reactie op deze cijfers

op de site van het trimbosinstituut staan de Nederlandse cijfers. Voor de Europese cijfers kan je terugvinden op deze link: http://www.emcdda.europa.eu/
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2008, 05:50   #400
Discus
Burger

Discus's schermafbeelding

Standaard

Aan alle naïvelingen die mij onlangs uitmaakten toen ik beweerde dat een jointje ( in vele gevallen ) de opstap naar zwaarder drugs zijn stel ik voor om de gazet van antwerpen van gisteren er eens op na te lezen,de zoon van ( mijn ) tandarts is overleden na een overdosis.....is over enkele jaren ook begonnen met een jointje!
Discus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be