![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de Zuid-Nederlanders de Nederlandse identiteit verkrijgen? | |||
De Noordelijke Nederlanden moet de inwoners van de Zuidelijke Nederlanden de Nederlandse identiteit aanbieden. |
![]() ![]() ![]() |
32 | 36,78% |
De Noordelijke Nederlanden moet zich op de zijlijn houden in dit conflict en het resultaat afwachten. |
![]() ![]() ![]() |
29 | 33,33% |
Voor geen geld ter wereld wil ik deel uit maken van de Verenigde Nederlanden. |
![]() ![]() ![]() |
21 | 24,14% |
Geen mening – Ik vaar wel mee met de stroom: Belg, Vlaming of Nederlander maakt echt niets uit. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,75% |
Aantal stemmers: 87. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Niet alleen Antwerpen trouwens. Nederlanders vormen de grootste influx van allochtonen in Vlaanderen. Die willen natuurlijk vluchten van al dat moois dat Hollander opsomt.
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is ook zeer logisch alhoewel ik, als Franstalig, nooit problemen met Nederlanders gehad heb.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | ||
|
![]() Citaat:
Voor mij is taal is een middel om te praten met elkaar, niet een voorwaarde om overeen te komen. Ik weet dat sommigen er dat willen van maken, maar voor mij is dit bijzaak. Citaat:
Indien je de taal negeert (wat ik altijd probeer te doen) hebben we qua cultuur meer gemeen met het zuiden dan met het noorden.
![]() |
![]() |
#385 | |
|
![]() Citaat:
Er is overigens niets mis met zelf betalen voor je wegen, van zelf betalen is nog nooit iemand slechter geworden. Ik geloof alvast wel in de lange termijn voordelen voor Vlaanderen, indien we op beleidsmatig en cijfermatig vlak kunnen samenwerken.
![]() |
![]() |
#386 |
|
![]() Antwerpen is een leuke, forse Nederlandstalige stad niet al te ver weg. Leuk voor een dagje uit, eens wat anders. Er zijn toch ook veel Belgische nummerplaten in Maastricht. Daar kan je toch geen andere conclusies aan verbinden?
![]() |
#387 | |
|
![]() Citaat:
Wanneer het om krijgen gaat propageren ze het 'wij' gevoel. Wanneer het om betalen gaat zijn we plots 'jullie'. ![]()
![]() |
![]() |
#388 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ook nooit problemen met Walen gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
|
![]() Citaat:
over rode draden gesproken.
![]() |
![]() |
#390 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
ik heb het over de gele nummerplaten die zich in antwerpen gevestigd hebben ![]() en ja hoor de lagere belastingen en de gustige immobieliensector speelt hierin een zeer grote rol en natuurlijk de nieuwe ondernemingsmogelijkheden om de vlaamse markt te veroveren
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 6 juni 2010 om 21:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Taal is een belangrijke zo niet de belangrijkste uiting van cultuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#393 |
|
![]() Sterke reactie.
Maar als je eens even eerlijk bent is wel wel degelijk zo. Wanneer ik vraag naar concrete voorbeelden hoe zo een samengaan er moet uitzien krijg ik enkel de voorbeelden te zien die ons geld gaan kosten en de Nederlanders geld gaan opbrengen. In plaats van er naar te staan gapen kan je mss beter wat goede voorbeelden proberen te vinden, want ik blijf nog altijd op mijn honger zitten wat de voordelen van een samengaan voor ons betreft.
![]() |
#394 | ||
|
![]() Citaat:
Vergelijk Engelsen maar eens met Amerikanen of Australiërs. Of vergelijk Fransen met Canadezen. We spreken dezelfde taal, maar hebben een totaal verschillende cultuur. Citaat:
In jullie cultuur zit bv het klompendansen, in de onze niet. Het is een dom voorbeeld, maar daar zijn er honderden voorbeelden van.
![]() |
![]() |
#395 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
vandaar ook dat een vlaams product in nederland onder slogan "puur en eerlijk" word verkocht ![]()
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 6 juni 2010 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
|
![]() Citaat:
Erg goede argumenten 'tegen' heb ik ook nog niet gehoord. Behalve dan hoe ontzettend verschillend onze talen zijn.
![]() |
![]() |
#397 | ||
|
![]() Dat is helemaal geen 'kul' en dat weet je.
Citaat:
Citaat:
Wil je veranderingen, dan moet je met voldoende goede argumenten komen, anders blijft de status quo.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 juni 2010 om 05:56. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Europees Commissaris
|
![]() En dat is het nu juist. Er zijn geen 'talen', laat staan 'verschillen'. In Nederland en Vlaanderen wordt één taal gebruikt: de Nederlandse taal. In de dialectiek van belgicistische en klein-Hollandse kringen worden dialectische verschillen nodeloos uitvergroot om het eigen geborneerde gelijk bevestigd te zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Koop eens een huis in Nederland. Koop eens een auto in Nederland. De voorbeelden waar Nederland veel duurder scoort dan België zijn legio. Laatst gewijzigd door Henri1 : 7 juni 2010 om 08:07. |
|
![]() |
![]() |