Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 november 2010, 12:28   #381
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk wel.

tenzij je maar onderwijs wil voor slechts een gedeelte van je bevolking
maar moet dit door onderwijzers gebeuren? wat is de taak van onderwijzers? kennis overbrengen? opvoeden? gevaarlijke tieners voor het gerecht brengen?

voor mij is het eerste het allerbelangrijkste, voor het tweede is iets te zeggen, maar zou geen kerntaak mogen zijn, het derde valt er sowieso buiten.
Oud 15 november 2010, 12:30   #382
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
maar moet dit door onderwijzers gebeuren? wat is de taak van onderwijzers? kennis overbrengen? opvoeden? gevaarlijke tieners voor het gerecht brengen?

voor mij is het eerste het allerbelangrijkste, voor het tweede is iets te zeggen, maar zou geen kerntaak mogen zijn, het derde valt er sowieso buiten.
indien alle scholen de kennis die er is met moeilijke jongeren delen en de systemen die uitgewerkt werden in bepaalde scholen zouden toepassen, zouden alle scholen er veiliger op worden en er minder probleemgevallen ontstaan

dat vergt echter een maatschappelijke aanpak die blijkbaar onmogelijk is in het versnipperde onderwijslandschap in Vlaanderen anno 2010
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:38   #383
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze moeten er dan maar aan gewoon worden dat ze ernstig mishandeld worden inplaats van er iets tegen te doen?

Dat lijkt we weinig toe te dragen aan een oplossing.

Als ze het fysiek niet aankunnen is het tijd om zich te bewapenen of, zich dagelijks in het ziekenhuis te laten slaan.
Kies maar.
Zoals kinderen die dagelijks afgeranseld worden door hun dronken vader..ze hebben het gewoon verdiend..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:43   #384
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Zoals kinderen die dagelijks afgeranseld worden door hun dronken vader..ze hebben het gewoon verdiend..
Anders moet je proberen van eens te praten zonder de situatie naar mijn jeugd te projecteren.

Ik begrijp het wel, je doet dat graag, alles herleiden naar mijn jeugd waarin ik fysiek en mentaal gemarteld werd, maar in de realiteit heeft dat weinig met de hedendaagse problemen te zien.
Oud 15 november 2010, 14:52   #385
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Anders moet je proberen van eens te praten zonder de situatie naar mijn jeugd te projecteren.

Ik begrijp het wel, je doet dat graag, alles herleiden naar mijn jeugd waarin ik fysiek en mentaal gemarteld werd, maar in de realiteit heeft dat weinig met de hedendaagse problemen te zien.
Ik zie anders een zeer duidelijk verband tussen uw extreem-rechtse opinie hier en uw verleden..anders moet je je eigen reacties nog eens goed nalezen..zoveel wansmaak heeft een psychische verklaring..

Nogmaals...uw zogenaamde marteling is ,volgens uw eigen redenaties, zelf gezocht...een dronken oude zak is geen partij voor een jongeling..
Oud 15 november 2010, 14:55   #386
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
het gaat hier niet over een namiddagske, maar over alle namiddagen tot zijn gedrag verbeterd is.

en wat bedoel jij met adequaat aanpakken?
Werkstraffen, bootcamps, internaten, niets gezonder dan eens goe zweten om u les te leren
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:58   #387
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Werkstraffen, bootcamps, internaten, niets gezonder dan eens goe zweten om u les te leren
In Amerika doen ze dat ook en we weten allemaal dat daar geen criminaliteit meer is. Of wacht ...
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 14:59   #388
Amon_Re

Standaard

Citaat:
wow wat een modeloplossing voor de maatschappij !

die gast moet begeleid (lees zelfs geholpen!) worden.
en in elke school moet een crisisteam standby zijn, zodat individuele leerkrachten in zulke situaties niet alleen staan maar dat situaties ontmijnd kunnen worden voor er klappen vallen

aan zo'n incident gaat altijd een spiraal van spanningsopbouw vooraf, t is kwestie van die spiraal op tijd even te doorbreken.

dat kan structureel
Of er altijd een spiraal van spanningsopbouw aan vooraf gaat weet ik zo niet, pak bv drugsgebruik, dit kan een persoon nogal snel doen veranderen (lees ontploffen), maar een 'crisisteam' kan inderdaad helpen, dit gekoppeld aan effectieve sancties (nee, strafstudie is geen sanctie, daar vegen ze hun voeten aan).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Oud 15 november 2010, 15:14   #389
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie anders een zeer duidelijk verband tussen uw extreem-rechtse opinie hier en uw verleden..anders moet je je eigen reacties nog eens goed nalezen..zoveel wansmaak heeft een psychische verklaring..

Nogmaals...uw zogenaamde marteling is ,volgens uw eigen redenaties, zelf gezocht...een dronken oude zak is geen partij voor een jongeling..
Probeer toch maar eens van over een onderwerp te praten zonder dat te projecteren op mijn jeugd.

Andere mensen kunnen dat probleemloos, probeer het maar eens zou ik zeggen.
Oud 15 november 2010, 15:17   #390
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In Amerika doen ze dat ook en we weten allemaal dat daar geen criminaliteit meer is. Of wacht ...
Het feit dat er criminaliteit is in de States (en in Brussel bv) heeft meerdere oorzaken, lijfstraffen werken niet, maar ze bv een werkstraf opleggen kan wél werken, in't slechtste geval zijn ze gewoon te moe om nadien on ambras te maken, in't beste geval hebben ze er effectief iets uit geleerd.

Uiteraard moet de onderliggende oorzaak voor hun gedrag ook aangepakt worden, maar zaken zoals dit incident, waar een leerkracht haar tanden verliest moet bestraft worden, in combinatie met de onderliggende oorzaken aan te pakken.
Oud 15 november 2010, 15:35   #391
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Probeer toch maar eens van over een onderwerp te praten zonder dat te projecteren op mijn jeugd.

Andere mensen kunnen dat probleemloos, probeer het maar eens zou ik zeggen.
Andere mensen kunnen probleemloos ivm deze zaak een fatsoenlijke reactie plaatsen..probeer ook maar eens...

Telkens er petsen of polisie aan de pas komt, herken ik u niet meer..
Oud 15 november 2010, 16:43   #392
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
zo zie je nog maar eens dat extra geweld geen oplossing is, integendeel.
Ik zie in dat verhaal dat een vader die zijn afschuwelijk zoontje wat wil intomen met wat motten daartoe belet word door het gerecht. En dat zoontje is nu een habitué van de gevangenissen, en de tijd dat hij buiten is, maakt hij aan zijn medemens het leven zuur.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 16:47   #393
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of er altijd een spiraal van spanningsopbouw aan vooraf gaat weet ik zo niet, pak bv drugsgebruik, dit kan een persoon nogal snel doen veranderen (lees ontploffen), maar een 'crisisteam' kan inderdaad helpen, dit gekoppeld aan effectieve sancties (nee, strafstudie is geen sanctie, daar vegen ze hun voeten aan).
Ik denk toch dat de opvolging van dergelijke geweldsdelicten op school niet moet plaatsvinden op de school zelf.
(tijdelijk) verwijderen, extern opvolgen, dan evt. terugkomen.
Oud 15 november 2010, 16:51   #394
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik denk toch dat de opvolging van dergelijke geweldsdelicten op school niet moet plaatsvinden op de school zelf.
dat vind ik ook.
Oud 15 november 2010, 17:42   #395
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Euh, voor zover ik weet heb ik nooit gezegd dat ze die op school moeten opvolgen, in tegendeel, ik sta hier volledig achter je

Laatst gewijzigd door Amon_Re : 15 november 2010 om 17:42.
Oud 15 november 2010, 19:35   #396
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Andere mensen kunnen probleemloos ivm deze zaak een fatsoenlijke reactie plaatsen..probeer ook maar eens...

Telkens er petsen of polisie aan de pas komt, herken ik u niet meer..
Dat is niet belangrijk, laat dat gaan. Je hebt er toch geen controle over en het lijkt me alsof het erger wordt.
Oud 15 november 2010, 19:46   #397
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euh, voor zover ik weet heb ik nooit gezegd dat ze die op school moeten opvolgen, in tegendeel, ik sta hier volledig achter je
ik vulde maar aan hoor
Oud 15 november 2010, 19:51   #398
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De scholen én ouderverenigingen moeten hierin samenwerken: zo komen ze tot de oplossing.
Al de rest is n�*�*st de kwestie.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2010, 20:14   #399
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De scholen én ouderverenigingen moeten hierin samenwerken: zo komen ze tot de oplossing.
Al de rest is n�*�*st de kwestie.

De scholen alleen kunnen het niet, en ouderverenigingen? Bestaan die nog?
Oud 15 november 2010, 20:20   #400
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

wat gaan die ouderverenigingen doen dan? pleeggezin spelen voor gewelddadige leerlingen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be