Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 maart 2011, 19:18   #381
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad.
Vandaar dat ik niet begreep waarom jij je het enkel over één van beide groepen wilde hebben.
http://forum.politics.be/showthread....64#post5326464
Dus beide kanten moeten zich integreren om tot een positief resultaat te komen, niet?
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 20:24   #382
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dus beide kanten moeten zich integreren om tot een positief resultaat te komen, niet?
Welke beide kanten bedoel je?
Allochtonen - autochtonen of sociaal-economisch sterkeren - zwakkeren.
Er zijn zoveel kanten.

Wat bedoel je in deze met integreren?
Naar dezelfde school gaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 21:11   #383
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 maart 2011, 21:14   #384
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel kanten.

Ik denk dat hij nu met zijn gezicht in die schaal is beland..... .

Bovendien ben ik het volledig eens met uw stelling.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 14:01   #385
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
http://www.youtube.com/watch?v=dkgpzOQxsW0
Bushido & Kay One - Fackeln im Wind - LIVE - RTL - Dortmund Germany 26.06.2010

De buiten Duitsland geblokte studioversie heeft rond de 20 miljoen views
dat is folklore!!!! en zo n pipo als jij die met zijn idiote klak op zijne kop zijn vingers wat staat te strekken en denkt dat hij muziek maakt hoe noem je dat?????

Dat is folklore.

Op je wenken bediend:

http://www.youtube.com/watch?v=AIhj1owjubA
'Volksvreemde' fans na Duitsland - Australie

Ik neem voetstoots aan dat je ook genoegen zou kunnen nemen met een beslissend halal doelpunt van Affelay/van Persie. Het komende EK misschien?

Een andere mocro (mét een andere mocro, een Hollandse islamiet (van Persie) én een Suri) had dan alvast weer de meest nationalisitsche wk clip van 2010

http://www.youtube.com/watch?v=ghE9ztQoUmM
Touzani feat. Ali B & Priester - De Baas in mij (400.000 hits) 2010

Zelfs de radicaalste Nederlandse islamrapper mochten we betrappen in een 'verdacht' shirt.

http://www.youtube.com/watch?v=iAW9X7o3e8E
Appa ft. Supernatural - Topklasse 2010

En alles in de taal van de nieuwe heimat , dat spreekt.
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 14:05   #386
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Bron met link graag.
bron=gezond verstand
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2011, 18:02   #387
Pilleke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er is inderdaad een heel laks beleid gevoerd en dat mogen we nu bekopen en wat erger is, het duurt nog minstens een generatie voor de gevolgen van dat beleid verdwijnen.
Welk beleid?
Het gebrek aan beleid t.a.v. niet-EU allochtonen is net het probleem.

En kijk, dan krijgen je zo'n reactie :

Citaat:
Peiling zet FN op kop in Frankrijk
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20110305_060
Pilleke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2011, 22:49   #388
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Niet overdrijven, filosoof. Het zijn de linkse krachten die hun tijd verziekt hebben met politiek correcte voodoo. De sentimenten van het Vlaams Blok zitten/zaten nu eenmaal stevig in onze genen. Een laaggeschoolde, rurale, door repressieve religie gedomineerde bevolking is rijp voer voor fascisten.
Angstaanjagend!

Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2011 om 22:49.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:41   #389
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn zoveel kanten.

Integreren betekent jezelf aanpassen aan de cultuur van een land.
Wat is cultuur?
De geschiedenis van een land waaruit o.a een wetgeving ontstond zoals gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, holebirechten, democratie enz..dit hoor je dus te accepteren en niet in vraag te stellen, je hoort zelf deze nieuwe waarden in balans te brengen met eigen overtuigingen.

Integreren begint met de taal fatsoenlijk leren, zodat je kunt communiceren met anderen maar ook belangstelling hebben, openstaan voor je nieuwe omgeving.Dat kan op microniveau, door deel te nemen aan buurtfeesten, wijkgerichte initiatieven, door je kinderen in te schrijven bij verenigingen of door zelf daaraan deel te nemen, door ouderavonden te bezoeken op scholen, je buren eens uit te nodigen en aan te moedigen dat je gezien contacten onderhoud met leden buiten de eigen groep.

Integreren betekent ook zorgen dat je je boterham verdient, dus eventueel bijscholen, zorgen dat je op de arbeidsmarkt terecht kunt en ook zorgen dat je kinderen dit later kunnen.

Integreren houdt ook in dat je minimale kennis verzamelt over je nieuwe omgeving, wat vinden mensen belangrijk, waar storen ze zich aan, hoe zitten hun structuren in mekaar, zoals een vakbond, hoe werkt die mutualiteit en
hoe neem ik deel aan die nieuwe omgeving?

Ruimer kun je ook eens een kerk bezoeken, een boek lezen, kranten doornemen en het nieuws volgen.
Integratie heeft dus te maken met belangstelling, openheid en durven loslaten van oude waarden om nieuwe te leren kennen die eigen zijn aan de cultuur waarin je op dat moment leeft.
Zo nu mag u even uitrusten in de schaal bij Wisord!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:47   #390
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
...., scheiding kerk en staat,
De Belgische staat betaalt de RK geestelijken in Belgie. Nog altijd.

Citaat:
... ..., democratie
Belgie is geen volwaardige democratie. Het heeft een koning.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 09:57   #391
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is cultuur?
De geschiedenis van een land waaruit o.a een wetgeving ontstond zoals gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, holebirechten, democratie enz..dit hoor je dus te accepteren en niet in vraag te stellen, je hoort zelf deze nieuwe waarden in balans te brengen met eigen overtuigingen.
Waarom zou je dat niet in vraag mogen stellen? Niet dat ik tegen om het even van die zaken ben, maar volgens mij hebben burgers de plicht dergelijke zaken in vraag te stellen en niet zomaar aan te nemen. Neem democratie: noem jij ons systeem dan echt democratisch? De laatste keer dat ik keek was ons staatshoofd een niet-verkozen monarch, die zijn job te danken heeft aan zijn familie en bestond er een partij die op een bepaald moment 30% van de stemmen haalde en toch niets in te pap te brokken kreeg.

Gelijkheid man en vrouw: vreemd dat vrouwen voor hetzelfde werk nog steeds minder verdienen. Bovendien hebben ze er boven hun huishoudelijke taken en de opvoeding van kinderen (elk tijdsbudgetonderzoek wijst uit dat de nieuwe man niet bestaat en dat vrouwen eerder meer tijd spenderen aan huishoudelijke taken dan minder) nog eens de verplichting bij gekregen om - liefst voltijds - te moeten werken.

Scheiding kerk en staat: ik ben het even vergeten, maar ik geloof dat we jaarlijks zo'n klein half miljard uitgeven aan religie. Met ruime voorsprong aan de katholieken, wat logisch is, want ons koningshuis zit tot aan de ellebogen in allerlei fundamentalistische groepjes.

Holebirechten: probeer maar eens een kind te adopteren als homokoppel. Veel succes. En als het lukt, dan staat het forum op stelten (zoals een tijdje geleden nog eens mooi bewezen werd). Nochtans waren de grote hysterici toen geen moslims.

Het moge duidelijk zijn dat ik voor holebirechten, gelijkheid van man en vrouw, democratie en de scheiding van kerk en staat ben, maar dat wil niet zeggen dat die waarden niet in vraag zouden mogen gesteld worden. Dat valt namelijk onder de vrijheid van meningsuiting, iets wat in ons land nauwelijks aanvaard is.

EDIT: ik zie dat Eberhard me gedeeltelijk is voor geweest.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 mei 2011 om 09:58.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2011, 10:18   #392
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Angstaanjagend!
Inderdaad, het VB is groot gewoorden dankzij links.
Oud 29 mei 2011, 13:58   #393
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Waarom zou je dat niet in vraag mogen stellen? Niet dat ik tegen om het even van die zaken ben, maar volgens mij hebben burgers de plicht dergelijke zaken in vraag te stellen en niet zomaar aan te nemen. Neem democratie: noem jij ons systeem dan echt democratisch? De laatste keer dat ik keek was ons staatshoofd een niet-verkozen monarch, die zijn job te danken heeft aan zijn familie en bestond er een partij die op een bepaald moment 30% van de stemmen haalde en toch niets in te pap te brokken kreeg.

Gelijkheid man en vrouw: vreemd dat vrouwen voor hetzelfde werk nog steeds minder verdienen. Bovendien hebben ze er boven hun huishoudelijke taken en de opvoeding van kinderen (elk tijdsbudgetonderzoek wijst uit dat de nieuwe man niet bestaat en dat vrouwen eerder meer tijd spenderen aan huishoudelijke taken dan minder) nog eens de verplichting bij gekregen om - liefst voltijds - te moeten werken.

Scheiding kerk en staat: ik ben het even vergeten, maar ik geloof dat we jaarlijks zo'n klein half miljard uitgeven aan religie. Met ruime voorsprong aan de katholieken, wat logisch is, want ons koningshuis zit tot aan de ellebogen in allerlei fundamentalistische groepjes.

Holebirechten: probeer maar eens een kind te adopteren als homokoppel. Veel succes. En als het lukt, dan staat het forum op stelten (zoals een tijdje geleden nog eens mooi bewezen werd). Nochtans waren de grote hysterici toen geen moslims.

Het moge duidelijk zijn dat ik voor holebirechten, gelijkheid van man en vrouw, democratie en de scheiding van kerk en staat ben, maar dat wil niet zeggen dat die waarden niet in vraag zouden mogen gesteld worden. Dat valt namelijk onder de vrijheid van meningsuiting, iets wat in ons land nauwelijks aanvaard is.

Wanneer je gelijkheid man en vrouw in vraag stelt omdat je religie anders voorschrijft is het jou taak een balans te vinden tussen je overtuiging en wat bij wet is vastgelegd in de nieuwe samenleving, je kunt NIET eisen dat die samenleving zich aanpast aan jou opvattingen zoals we nu maar al te vaak zien.

De politieke macht ligt bij parlement en senaat die verkozen wordt door burgers, niet bij de koning.
Ik ben nog NOOIT een vrouw tegengekomen die voor hetzelfde werk minder betaald werd dan mannelijke collega's en ook op mijn werk bestaat dit niet.
Ik hoor dat het zou bestaan, heeft u daar een concreet voorbeeld van?

Wat het huishouden betreft, daar heb je een punt. Mannen mogen eens wat meer de handen uit de mouwen steken, en dat blijft inderdaad een heikel punt, de emancipatie is dus nog niet volledig rond maar we zijn meer dan op andere plekken van de wereld goed gevorderd!
Gaan werken is geen verplichting, wel soms noodzaak voor wat een gezin denkt te moeten of willen bereiken en veel vrouwen werken omdat ze dit willen.
Het leven is namelijk meer dan een man, stofzuiger en kinderen hoor, bovendien studeren veel vrouwen en hebben ze een baan die ze leuk vinden.
Ze hebben een keuze en daar draait emancipatie om!

Jou vrijheden als burger worden bepaald door de staat en niet door de kerk, dat de kerk geld krijgt is onderdeel van onze culturele gescheidenis wat niet betekent dat die scheiding niet bestaat.

O�*k holebi's hebben nog een lange weg te gaan maar hun rechten zijn er wel, je mag om die reden niet gediscrimineerd worden, je kunt trouwen, samenwonen en openlijk je geaardheid uiten.Vergelijk dat met de situatie buiten West Europa even?

Er zijn homo's die kinderen adopteren, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Paul de Leeuw en Elton John onlangs nog, dus komen de mogelijkheden er steeds meer aan, en zo hoort het ook.

Ik denk dat vrijheid van mening niet inhoudt dat je aan een samenleving zaken kunt opleggen die niet tot die samenleving behoren en reeds bevochten zijn, of moeten we de hele emancipatiestrijd opnieuw doen? Denk het niet!
Na de pastoor nu de imam die zegt wat mag of niet?
Daar kiezen ze meeste mensen echt niet voor! Gelukkig maar...niet?
Oud 29 mei 2011, 18:09   #394
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht

Dikke 2
Oud 29 mei 2011, 18:18   #395
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wanneer je gelijkheid man en vrouw in vraag stelt omdat je religie anders voorschrijft is het jou taak een balans te vinden tussen je overtuiging en wat bij wet is vastgelegd in de nieuwe samenleving, je kunt NIET eisen dat die samenleving zich aanpast aan jou opvattingen zoals we nu maar al te vaak zien.
Dat kan je wel degelijk in ons democratisch systeem.
Een tijdje geleden waren abortus en euthanasie onaanvaardbaar.
Een aantal mensen heeft er voor gewerkt om dit wel degelijk aanvaardbaar te krijgen in de samenleving. En hoewel er nog velen tegenpruttelen lijkt het toch de goede kant op te gaan.

Onze samenleving veranderd constant doordat bepaalde personen of groepen zaken opleggen die dan al dan niet overgenomen worden, maar ik begrijp dat ge dat liever niet hebt indien ze niet overeen komen met uw mening.

Citaat:
Ik ben nog NOOIT een vrouw tegengekomen die voor hetzelfde werk minder betaald werd dan mannelijke collega's en ook op mijn werk bestaat dit niet.
Ik hoor dat het zou bestaan, heeft u daar een concreet voorbeeld van?
http://www.google.be/search?as_q=vro...n&cr=countryBE
Oud 29 mei 2011, 20:50   #396
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat kan je wel degelijk in ons democratisch systeem.
Een tijdje geleden waren abortus en euthanasie onaanvaardbaar.
Een aantal mensen heeft er voor gewerkt om dit wel degelijk aanvaardbaar te krijgen in de samenleving. En hoewel er nog velen tegenpruttelen lijkt het toch de goede kant op te gaan.

Onze samenleving veranderd constant doordat bepaalde personen of groepen zaken opleggen die dan al dan niet overgenomen worden, maar ik begrijp dat ge dat liever niet hebt indien ze niet overeen komen met uw mening.

http://www.google.be/search?as_q=vro...n&cr=countryBE
Euthanasie en vooral abortus gaan over zelfbeschikkingsrecht van het individu en vrouwen, dit werd niet opgelegd zoals u beweerd maar via het parlement( verkozen door burgers) bij wet vastgelegd, dat is wat anders dan migranten die verwachten dat de samenleving zich aanpast aan hun denkbeelden, hopelijk heeft u voldoende intelligentie dat onderscheid te maken.
Oud 29 mei 2011, 21:17   #397
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is cultuur?

Integreren begint met de taal fatsoenlijk leren, zodat je kunt communiceren met anderen maar ook belangstelling hebben, openstaan voor je nieuwe omgeving.Dat kan op microniveau, door deel te nemen aan buurtfeesten, wijkgerichte initiatieven, door je kinderen in te schrijven bij verenigingen of door zelf daaraan deel te nemen, door ouderavonden te bezoeken op scholen, je buren eens uit te nodigen en aan te moedigen dat je gezien contacten onderhoud met leden buiten de eigen groep.

Integreren betekent ook zorgen dat je je boterham verdient, dus eventueel bijscholen, zorgen dat je op de arbeidsmarkt terecht kunt en ook zorgen dat je kinderen dit later kunnen.

Integreren houdt ook in dat je minimale kennis verzamelt over je nieuwe omgeving, wat vinden mensen belangrijk, waar storen ze zich aan, hoe zitten hun structuren in mekaar, zoals een vakbond, hoe werkt die mutualiteit en
hoe neem ik deel aan die nieuwe omgeving?

Ruimer kun je ook eens een kerk bezoeken, een boek lezen, kranten doornemen en het nieuws volgen.
Integratie heeft dus te maken met belangstelling, openheid en durven loslaten van oude waarden om nieuwe te leren kennen die eigen zijn aan de cultuur waarin je op dat moment leeft.
Zo nu mag u even uitrusten in de schaal bij Wisord!
Geldt dit enkel voor migranten of ook voor de originele inwoners?
Oud 29 mei 2011, 21:21   #398
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geldt dit enkel voor migranten of ook voor de originele inwoners?
Moet u integreren in een nieuwe omgeving?
Moet u een nieuwe taal leren, een nieuwe cultuur, een plaats veroveren op de arbeidsmarkt? Moet u kennis maken met een nieuwe omgeving met andere cultuur en gebruiken? Dan geldt dit ook voor Arti, goed zo?
Het onderwerp is integratiebeleid van nieuwkomers, kun je eens bij het onderwerp blijven?
Oud 29 mei 2011, 21:46   #399
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet u integreren in een nieuwe omgeving?
Moet u een nieuwe taal leren, een nieuwe cultuur, een plaats veroveren op de arbeidsmarkt? Moet u kennis maken met een nieuwe omgeving met andere cultuur en gebruiken? Dan geldt dit ook voor Arti, goed zo?
Het onderwerp is integratiebeleid van nieuwkomers, kun je eens bij het onderwerp blijven?
Voor je eerste alinea.
Wat is cultuur?
Ik ga niet akkoord dat wij alles zouden moeten accepteren en niets in vraag mogen stellen.
Je pleit hier voor een conservatieve dictatuur!
Oud 29 mei 2011, 22:01   #400
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor je eerste alinea.
Wat is cultuur?
Ik ga niet akkoord dat wij alles zouden moeten accepteren en niets in vraag mogen stellen.
Je pleit hier voor een conservatieve dictatuur!
neen, en mocht u mijn antwoord aan Steve en Alboreto gelezen hebben zou u dat ook begrepen hebben, doe dat eens.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be