![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Allochtonen - autochtonen of sociaal-economisch sterkeren - zwakkeren. Er zijn zoveel kanten. Wat bedoel je in deze met integreren? Naar dezelfde school gaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat hij nu met zijn gezicht in die schaal is beland..... ![]() ![]() Bovendien ben ik het volledig eens met uw stelling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gebrek aan beleid t.a.v. niet-EU allochtonen is net het probleem. En kijk, dan krijgen je zo'n reactie : Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door filosoof : 28 mei 2011 om 22:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is cultuur? De geschiedenis van een land waaruit o.a een wetgeving ontstond zoals gelijkheid man en vrouw, scheiding kerk en staat, holebirechten, democratie enz..dit hoor je dus te accepteren en niet in vraag te stellen, je hoort zelf deze nieuwe waarden in balans te brengen met eigen overtuigingen. Integreren begint met de taal fatsoenlijk leren, zodat je kunt communiceren met anderen maar ook belangstelling hebben, openstaan voor je nieuwe omgeving.Dat kan op microniveau, door deel te nemen aan buurtfeesten, wijkgerichte initiatieven, door je kinderen in te schrijven bij verenigingen of door zelf daaraan deel te nemen, door ouderavonden te bezoeken op scholen, je buren eens uit te nodigen en aan te moedigen dat je gezien contacten onderhoud met leden buiten de eigen groep. Integreren betekent ook zorgen dat je je boterham verdient, dus eventueel bijscholen, zorgen dat je op de arbeidsmarkt terecht kunt en ook zorgen dat je kinderen dit later kunnen. Integreren houdt ook in dat je minimale kennis verzamelt over je nieuwe omgeving, wat vinden mensen belangrijk, waar storen ze zich aan, hoe zitten hun structuren in mekaar, zoals een vakbond, hoe werkt die mutualiteit en hoe neem ik deel aan die nieuwe omgeving? Ruimer kun je ook eens een kerk bezoeken, een boek lezen, kranten doornemen en het nieuws volgen. Integratie heeft dus te maken met belangstelling, openheid en durven loslaten van oude waarden om nieuwe te leren kennen die eigen zijn aan de cultuur waarin je op dat moment leeft. Zo nu mag u even uitrusten in de schaal bij Wisord! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelijkheid man en vrouw: vreemd dat vrouwen voor hetzelfde werk nog steeds minder verdienen. Bovendien hebben ze er boven hun huishoudelijke taken en de opvoeding van kinderen (elk tijdsbudgetonderzoek wijst uit dat de nieuwe man niet bestaat en dat vrouwen eerder meer tijd spenderen aan huishoudelijke taken dan minder) nog eens de verplichting bij gekregen om - liefst voltijds - te moeten werken. Scheiding kerk en staat: ik ben het even vergeten, maar ik geloof dat we jaarlijks zo'n klein half miljard uitgeven aan religie. Met ruime voorsprong aan de katholieken, wat logisch is, want ons koningshuis zit tot aan de ellebogen in allerlei fundamentalistische groepjes. Holebirechten: probeer maar eens een kind te adopteren als homokoppel. Veel succes. En als het lukt, dan staat het forum op stelten (zoals een tijdje geleden nog eens mooi bewezen werd). Nochtans waren de grote hysterici toen geen moslims. Het moge duidelijk zijn dat ik voor holebirechten, gelijkheid van man en vrouw, democratie en de scheiding van kerk en staat ben, maar dat wil niet zeggen dat die waarden niet in vraag zouden mogen gesteld worden. Dat valt namelijk onder de vrijheid van meningsuiting, iets wat in ons land nauwelijks aanvaard is. EDIT: ik zie dat Eberhard me gedeeltelijk is voor geweest. Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 mei 2011 om 09:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
|
![]() Inderdaad, het VB is groot gewoorden dankzij links.
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politieke macht ligt bij parlement en senaat die verkozen wordt door burgers, niet bij de koning. Ik ben nog NOOIT een vrouw tegengekomen die voor hetzelfde werk minder betaald werd dan mannelijke collega's en ook op mijn werk bestaat dit niet. Ik hoor dat het zou bestaan, heeft u daar een concreet voorbeeld van? Wat het huishouden betreft, daar heb je een punt. Mannen mogen eens wat meer de handen uit de mouwen steken, en dat blijft inderdaad een heikel punt, de emancipatie is dus nog niet volledig rond maar we zijn meer dan op andere plekken van de wereld goed gevorderd! Gaan werken is geen verplichting, wel soms noodzaak voor wat een gezin denkt te moeten of willen bereiken en veel vrouwen werken omdat ze dit willen. Het leven is namelijk meer dan een man, stofzuiger en kinderen hoor, bovendien studeren veel vrouwen en hebben ze een baan die ze leuk vinden. Ze hebben een keuze en daar draait emancipatie om! Jou vrijheden als burger worden bepaald door de staat en niet door de kerk, dat de kerk geld krijgt is onderdeel van onze culturele gescheidenis wat niet betekent dat die scheiding niet bestaat. O�*k holebi's hebben nog een lange weg te gaan maar hun rechten zijn er wel, je mag om die reden niet gediscrimineerd worden, je kunt trouwen, samenwonen en openlijk je geaardheid uiten.Vergelijk dat met de situatie buiten West Europa even? Er zijn homo's die kinderen adopteren, zoals bijvoorbeeld de Nederlandse Paul de Leeuw en Elton John onlangs nog, dus komen de mogelijkheden er steeds meer aan, en zo hoort het ook. Ik denk dat vrijheid van mening niet inhoudt dat je aan een samenleving zaken kunt opleggen die niet tot die samenleving behoren en reeds bevochten zijn, of moeten we de hele emancipatiestrijd opnieuw doen? Denk het niet! Na de pastoor nu de imam die zegt wat mag of niet? Daar kiezen ze meeste mensen echt niet voor! Gelukkig maar...niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#395 | ||
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden waren abortus en euthanasie onaanvaardbaar. Een aantal mensen heeft er voor gewerkt om dit wel degelijk aanvaardbaar te krijgen in de samenleving. En hoewel er nog velen tegenpruttelen lijkt het toch de goede kant op te gaan. Onze samenleving veranderd constant doordat bepaalde personen of groepen zaken opleggen die dan al dan niet overgenomen worden, maar ik begrijp dat ge dat liever niet hebt indien ze niet overeen komen met uw mening. Citaat:
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet u een nieuwe taal leren, een nieuwe cultuur, een plaats veroveren op de arbeidsmarkt? Moet u kennis maken met een nieuwe omgeving met andere cultuur en gebruiken? Dan geldt dit ook voor Arti, goed zo? Het onderwerp is integratiebeleid van nieuwkomers, kun je eens bij het onderwerp blijven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Integreren betekent jezelf aanpassen aan de cultuur van een land.Ik ga niet akkoord dat wij alles zouden moeten accepteren en niets in vraag mogen stellen. Je pleit hier voor een conservatieve dictatuur! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |