Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 september 2011, 13:14   #381
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Aan de taalfouten die ze maken zou je eerder denken dat ze niet te veel letters gegeten hebben.
Maar ze durven tenminste voor hun gedachten uitkomen! En met belerend te doen maak je je echt niet geliefd! Nuja, jouw keuze!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 14 september 2011, 13:14   #382
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Waar je echt niet om heen kan is dat elk online forum gekaapt wordt door de aanhang van Flaminganten van alle strekkingen...
Waarop baseert u dit soort verzinsels??
Oud 14 september 2011, 13:16   #383
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij een goed compromis verliest ELKE partij vergeet dat niet!
Als dat waar zou zijn, waarom zouden ze dan in godsnaam nog compromissen afsluiten...
Oud 14 september 2011, 13:18   #384
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
...
Bij een Belgisch compromis moeten de Vlamingen besparen en betalen zodat de Walen kunnen blijven brassen.

Het is dat dat je wil zeggen.
Oud 14 september 2011, 13:31   #385
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Maar ze durven tenminste voor hun gedachten uitkomen! En met belerend te doen maak je je echt niet geliefd! Nuja, jouw keuze!
In principe reageer ik op een forum nooit op of over taalfouten. Omdat dit volgens mij niks aan de waarde van het antwoord verandert.
Er is één uitzondering:als zeer opvallende taalfouten tegen de eigen moedertaal gemaakt worden door mensen die van zichzelf beweren dat ze taal of taalstrijd zo enorm belangrijk vinden en/of tegelijkertijd beweren/denken dat ze bij de meer geletterden horen. Want dan is er wel een verband met de inhoud van de post.

Laatst gewijzigd door pajoske : 14 september 2011 om 13:32.
pajoske is offline  
Oud 14 september 2011, 13:31   #386
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
anti-Vlaming bestaat niet, dus neen, dat ben je niet.

anti-flamingante, dat wel, wat zeer bijzonder is als zogezegde links-voelende. beetje contradictorisch zelf aangezien het flamingantisme uiteindelijk een sociale beweging is.
dikke 2
Ambiorix is offline  
Oud 14 september 2011, 13:56   #387
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Try again. u kent mij niet
U kent Uzelf blijkbaar ook niet zo goed in 2 maand tijd postte U om en bij de 500 berichten of zowat 8 berichten per dag. En dan heb ik het nog alleen over dit forum ik neem aan dat Uw type wel actief is op meerdere sites... Maar inderdaad ik ken U niet. Msschien bent U wel echt een hardwerkende Vlaming .
Citaat:
Oh nee hoor. Ik weet het wel, alleen vind ik het fantastisch en jij niet.
Inderdaad jij vindt dat fantastisch... teken dat je het helemaal niet weet. Of jij denkt misschien dat de problemen voorbij zijn eenmaal bvb. België zou verdwijnen? Zo naïef en zo dom kan niemand zijn... VB'ers misschien mjah dat is geweten de kern daarvan zijn meestal marginalen die toch niks te verliezen hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 15 september 2011, 19:58   #388
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
néén, bij een goed compromis WINT elke partij. anders is het per definitie geen goed compromis.
Wie heeft "gewonnen" bij het BHV compromis?

Nu begint het echte werk... eindelijk...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 15 september 2011, 20:04   #389
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Of hoe jij geëvolueerd bent van een "linkse" Vlaming naar... sjah een goeie nva aanhanger.
Blijkbaar had "rechts" dan toch iets meer argumenten dan links.
alfa16vjtd is offline  
Oud 15 september 2011, 20:04   #390
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Franstaligen hebben een goed uitgangspunt om bij de komende splitsing van Belgie een flink Wallobrux te bekomen, en BHV moest net gesplitst worden om dat moeilijker te maken.

Vandaar dat dit zo een slecht compromis is. Om een probleem zogezegd "op te lossen" (BHV splitsen om Wallobrux zo goed als onmogelijk te maken) zoveel dingen invoeren die een Wallobrux met grote hap uit Vlaandern nog gemakkelijker maken, dat het probleem groter geworden is, en nu verankerd zal zijn.
Oud 15 september 2011, 20:09   #391
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn ze aan het proberen... als dat echt je streefdoel is dan zou je hen ook het voordeel van de twijfel geven net zoals wij een jaar hebben gedaan met Bart De Wever.
Zo een compromis is onmogelijk. Er bestaat geen denkbaar Belgisch compromis dat niet tevens nadelig is voor Vlaanderen. We zien er juist weer een voorbeeld van: de geblokkeerde situatie was veel gunstiger dan het akkoord dat ze nu weer gevonden hebben.

Het enige compromis dat wel mogelijk zou zijn en voordelig voor vlaanderen, is een uiteindelijk splitsingscompromis. In een keer, of stapsgewijs. Alle andere handelingen van de Belgische staat zijn slechter voor vlaanderen dan wanneer die handelingen niet gebeuren.

Citaat:

Dan moet je in een situatie komen waarbij er geen compromissen meer gesloten moeten worden, maar waarbij iedereen bij hem thuis zijn eigen zin doet. Dat is inderdaad de goeie oplossing. Maar die is nu weer wat minder gemakkelijk gemaakt. Uiteindelijk komt ze er wel hoor, maar we gaan er eerst nogal wat pluimen aan laten.

Wat jij zegt is zoiets als: "iedere keer als ik een nieuw produkt produceer, verlies ik er geld aan". Stop er dan mee, he !
Oud 15 september 2011, 20:11   #392
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De Franstaligen hebben een goed uitgangspunt om bij de komende splitsing van Belgie een flink Wallobrux te bekomen, en BHV moest net gesplitst worden om dat moeilijker te maken.

Vandaar dat dit zo een slecht compromis is. Om een probleem zogezegd "op te lossen" (BHV splitsen om Wallobrux zo goed als onmogelijk te maken) zoveel dingen invoeren die een Wallobrux met grote hap uit Vlaandern nog gemakkelijker maken, dat het probleem groter geworden is, en nu verankerd zal zijn.
Ah ik dacht dat BHV gesplitst moest worden omdat de bestaande situatie daar onwettig was èn dat het de meest logische stap was... gek... hoe komt dat ik dat dacht? En stèl nu eens dat die "komende splitsing" er toch niet komt; wat dan? Is het dan wèl een goed compromis?
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 september 2011, 20:11   #393
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zo een compromis is onmogelijk. Er bestaat geen denkbaar Belgisch compromis dat niet tevens nadelig is voor Vlaanderen. We zien er juist weer een voorbeeld van: de geblokkeerde situatie was veel gunstiger dan het akkoord dat ze nu weer gevonden hebben.

Het enige compromis dat wel mogelijk zou zijn en voordelig voor vlaanderen, is een uiteindelijk splitsingscompromis. In een keer, of stapsgewijs. Alle andere handelingen van de Belgische staat zijn slechter voor vlaanderen dan wanneer die handelingen niet gebeuren.

Dan moet je in een situatie komen waarbij er geen compromissen meer gesloten moeten worden, maar waarbij iedereen bij hem thuis zijn eigen zin doet. Dat is inderdaad de goeie oplossing. Maar die is nu weer wat minder gemakkelijk gemaakt. Uiteindelijk komt ze er wel hoor, maar we gaan er eerst nogal wat pluimen aan laten.

Wat jij zegt is zoiets als: "iedere keer als ik een nieuw produkt produceer, verlies ik er geld aan". Stop er dan mee, he !
Misschien kan België dan ook beter zijn faillissement aanvragen.
alfa16vjtd is offline  
Oud 15 september 2011, 20:11   #394
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nu begint het echte werk... eindelijk...
Het gevecht om de Vlaamse centjes dus. 600 Miljoen voor Brussel zijn al "in the pocket", nu kijken hoeveel extra miljarden er nog uit de Vlamingen te kloppen zijn om de hangmatten in Wallonië te blijven financieren.
fonne is offline  
Oud 15 september 2011, 20:13   #395
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het gevecht om de Vlaamse centjes dus. 600 Miljoen voor Brussel zijn al "in the pocket", nu kijken hoeveel extra miljarden er nog uit de Vlamingen te kloppen zijn om de hangmatten in Wallonië te blijven financieren.
Ik zie de vlamingen hier plat op de buik gaan. No way dat ik 3 x zoveel belastingen ga betalen om dat lui volkje uit het zuiden te blijven financiëren
matthias999 is offline  
Oud 15 september 2011, 20:14   #396
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Inderdaad het "gevecht" om de toekomstige centen en andere noodzakelijke hervormingen...
Zeg fonne vergeet dit akkoord niet weg te stemmen de volgende keer hé bij de ledenvergadering van de NVA .
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 september 2011, 20:20   #397
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah ik dacht dat BHV gesplitst moest worden omdat de bestaande situatie daar onwettig was èn dat het de meest logische stap was... gek... hoe komt dat ik dat dacht?
Nee, dat was de manier om er een einde aan te krijgen. Het IS ook onwettig, maar het is niet omdat het onwettig is dat het een bedreiging vormt op zich. Maar aangezien het een bedreiging vormde, en gelukkig ook onwettig was, volstond het om een klacht in te dienen om er trachten een eind aan te maken.

Trouwens, ik weet zelfs niet eens of de voorgestelde oplossing wel een einde stelt aan die onwettigheid.

Citaat:
En stèl nu eens dat die "komende splitsing" er toch niet komt; wat dan? Is het dan wèl een goed compromis?
Als die komende splitsing er niet komt, dan gaat dit land TOCH de soep in he. Zie je niet dat het hoe langer hoe slechter werkt ? Dat men hoe langer hoe minder zinvolle en efficiente maatregelen kan nemen omdat men over elk onnozel detail eerst een "compromis" moet sluiten, terwijl mochten de bevoegdheden gesplitst zijn, dat op 1-2-3 geregeld zou zijn ?

Welke is de bestuurlijke meerwaarde van de Belgische staat ? Waartoe dient dat scharminkel ?

Het is natuurlijk mogelijk dat morgen de heilige geest neerdaalt, en dat plots, gezegend met een nieuw soort burgerzin, Vlamingen en Franstaligen eens een fantastisch bestuur gaan uitdokteren in wederzijds respect en wie weet, zelfs wederzijdse bewondering. Mirakels zijn schijnt de wereld nog niet uit, en welke godheid hiervoor ook verantwoordelijk zou zijn, ik bekeer mij direct want het zou het ontegensprekelijk bewijs zijn van zijn of haar immense bovennatuurlijke krachten.

Maar de kans is veel groter dat het spelletje zo verder gaat en dat de zaken zo verzuren dat zelfs een beslissing over de kleur van een lantaarnpaal al problematisch wordt. Moest het nu gewoon zijn om het volk te vermaken zou je het toneel nog kunnen apprecieren. Maar vergeet niet dat het daar om een duur staatsmachien met veel dwingende macht gaat. We betalen ons daar blauw aan, we krijgen ongelofelijk slecht bestuur daardoor.

Zo een krakende ouwe ijzerwinkel moet toch direct gesloten worden denk ik dan.
Oud 15 september 2011, 20:23   #398
largo_w

Standaard

Citaat:

Dan zou Vlaanderen best ook ophouden met te bestaan en zelf 90% van de gemeenteraden... raar uitgangspunt. Compromissen horen bij het politieke leven en dat is niet zo slecht (alhoewel ze natuurlijk wel slecht kunnen zijn dat is iets anders). Maar algemeen kan je een compromis met winnaars geen goed compromis noement dat is eenmaal zo. Merk je nu ook iedereen slikt wat en het is gebakken. Dat je daarvoor eerst de extremen van tafel moet vegen is zoals je kan zien wel een must... Voor meer uitleg hierover zie mijn nieuwe handtekening.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 15 september 2011, 20:30   #399
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan zou Vlaanderen best ook ophouden met te bestaan en zelf 90% van de gemeenteraden... raar uitgangspunt.
Nee, om de eenvoudige reden dat die "compromissen" gewoon compromissen zijn tussen verkozenen voor hetzelfde elektoraat. Maw, die "compromissen" zijn een soort van gewogen gemiddelde van wat het elektoraat wilde. Omdat dat elektoraat geografisch gemengd is, KAN je daar moeilijk een gescheiden bestuur toepassen. Je kan geen CD&V burgemeester voor de CD&V kiezers hebben, een SP.A burgemeester voor de SP.A kiezers en dergelijke. Bovendien kan een SP.A kiezer nu, volgende keer een CD&V kiezer zijn. Het elektoraat is gemengd, en de "gemiddelde stem" komt ongeveer overeen met het compromis dat men dan gedwongen is te maken.

In de Belgische staat moeten we compromissen vinden tussen twee groepen vertegenwoordigers van twee strikt gescheiden elektoraten. Het is dan logischer van die toch al gescheiden elektoraten met hun toch al gescheiden vertegenwoordigers hun eigen beslissingen laten te nemen elk aan hun kant.

In de mate dat er mutueel gunstige overeenkomsten kunnen zijn, zullen die van nature uit gesloten worden tussen de twee individuele gemeenschappen. Maar daar waar een gemeenschappelijk akkoord minder goed is dan aparte, verschillende opties aan elke kant, is het veel beter van niet naar een compromis te zoeken, maar wel elk apart zijn ding te doen.
Oud 15 september 2011, 20:31   #400
largo_w

Standaard

Citaat:
Nee, dat was de manier om er een einde aan te krijgen. Het IS ook onwettig, maar het is niet omdat het onwettig is dat het een bedreiging vormt op zich. Maar aangezien het een bedreiging vormde, en gelukkig ook onwettig was, volstond het om een klacht in te dienen om er trachten een eind aan te maken.
gek... zo heb ik het Bartje De Wever het nooit horen brengen.
Citaat:
Trouwens, ik weet zelfs niet eens of de voorgestelde oplossing wel een einde stelt aan die onwettigheid.
Weet jij eigenlijk wel wat daar exact onwettig aan was? Het feit dat een stem in BHV niet gelijk was aan een stem in de andere provincies... hoe kan een splitsing dit niet oplossen?

Citaat:
Als die komende splitsing er niet komt, dan gaat dit land TOCH de soep in he. Zie je niet dat het hoe langer hoe slechter werkt ?
neen
Citaat:
Dat men hoe langer hoe minder zinvolle en efficiente maatregelen kan nemen omdat men over elk onnozel detail eerst een "compromis" moet sluiten, terwijl mochten de bevoegdheden gesplitst zijn, dat op 1-2-3 geregeld zou zijn ?
je bedoelt zoals de lange wapper of doel?
Citaat:
Welke is de bestuurlijke meerwaarde van de Belgische staat ? Waartoe dient dat scharminkel ?
Wat is de meerwaarde van Vlaanderen? Even domme vraag lijkt me... België is er ze is historisch gegroeid en heeft de 8ste rijkste inwoners van de wereld. Ze werkt behoorlijk maar heeft wat olie nodig een duidelijke hervorming is dus aan de orde... Haar opdoeken daar ziet geen enkele democratische meerderheid (of het zou het ledencongres van het vb of de nva moeten zijn) heil in en is dus ook helemaal niet aan de orde.
Citaat:
largo_w is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be