![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten de overheden zich borg stellen voor Arco ? | |||
1. De federale overheid moet borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
2. De gewesten moeten borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
3. De federale en gewesten moeten tezamen borg staan. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
4. Laat het ACW desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
5. Laat de particuliere vennoten desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
6. Laat het ACW en de particulieren desnoods maar stikken. |
![]() ![]() ![]() |
22 | 43,14% |
7. Ik geloof dat de aandeelkoers van Dexia fictief is en we moeten ons geen zorgen maken. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,96% |
8. Geen idee, ik vertrouw op .... ( naam kan je hieronder weergeven). |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,92% |
Aantal stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Men slaagt er zelfs niet in om het te informatiseren. Dus dat boeltje draait daar met een een technologie van ... met geen technologie eigelijk. Niet moeilijk dat het allemaal (te) lang moet duren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een staatsbank zou zeker de economie kunnen hulpen. De huidige banken zijn eerder een rem voor de economische groei dan dat ze de economische groei stimuleren. Anderzijds moet de overheid de economische groei een kans geven door de papiermolen eenvoudig te maken.
![]() |
![]() |
#383 | |||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ben zo geen fan die regisseur en als u in een serieuze discussie een punt denkt te maken door te verwijzen naar een fictief verfilmd drama dan moet u terug naar de kleuterklas. Citaat:
Heel gemakkelijk natuurlijk, alles wat u niet aanstaat afdoen als prietpraat zonder erover te moeten nadenken. Ik zal u helpen: 1. De rechtsstaat heeft weinig tot niets te zien met het probleem dat u aankaart. Geen prietpraat, want het idee van de rechtsstaat schrijft louter voor dat de uitoefening van macht geordend en gereguleerd wordt door het recht. Het probleem van quercus had hiermee niets te maken. U hebt dus ongelijk als u zegt dat dit prietpraat is. 2. Elk beschaafd land voorziet een regeling voor schadeloosstelling voor de onrechtmatige daad. U vergeet het nochtans belangrijke 'onrechtmatige' element. Zoals Garry hierboven aangeeft bestaat de onrechtmatige daad ook uit het fout element. Als hij het zegt is het voor u plots geen prietpraat meer. Misschien moet ik ook mijn avatar aanpassen, dan neemt u het blijkbaar allemaal zomaar aan. 3. U moet een fout kunnen aantonen in hoofde van het ACW. Dit volgt uit punt twee. Een fout moet dus aanwijsbaar zijn in hoofde van het ACW om het ACW aansprakelijk te stellen. Wederom bent u fout door dit als prietpraat te bestempelen. 4. Als het ACW insolvabel is tengevolge van de claims die u voorstelt is er weinig schadeloosstelling en is uw oplossing dus geen oplossing. Ik ben benieuwd naar uw uitleg hier. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Neen dat is de vraag helemaal niet.
Citaat:
Maar dat politiek een smerig en vuil spelletje is daar hoef je me niet van te overtuigen. Dus wat betreft dat landen heeft CD&V geluk dat ze voldoende stemmen heeft gehaald. Of de arco gedupeerden daarmee gediend zullen zijn en de belastingbetaler dat is een andere vraag. Voor mij moet de belastingbetaler er niet voor opdraaien. Onder geen enkel beding. In tegenstelling tot u ga ik er niet per defininite van uit dat een leek niet in staat is om zich te bekwamen in een materie waarvoor hij oorspronkelijk niet gestudeerd heeft. Ik ga ervan uit dat hij voldoende tijd heeft gekregen, en voldoende ondersteuning, om zich die materie eigen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gary citeert uit een wetboek. En vertelt mij niks nieuws overigens. Iedereen die het minimum van vak recht heeft gehad tijdens zijn hogere studies weet dat. Ik zie in hetgene hij citeerde en in uw 4 bullets trouwens niet hetzelfde. Wat betreft rechtstaat kijk ik naar : http://nl.wikipedia.org/wiki/Rechtsstaat Als de rechters in een staat niet onafhankelijk zijn, mag die staat geen rechtsstaat genoemd worden. De overheid is zich duidelijk niet aan het bemoeien in het hele Dexia dossier, het maakt verdorie gewoon deel uit van de regeringsvorming. Dat ziet zelfs PeterPanda. Punt 3 zal bewezen moeten worden door de advocaten die weten waarover het gaat. Punt 4 is de kwestie niet. Het ACW beschikt over voldoende middelen om de mensen schadeloos te stellen, of op zijn minst een groot deel ervan, maar zal dan wellicht ophouden te bestaan. Dat is waarschijnlijk waarom het zoveel poeha teweegbrengt en deel uitmaakt van die regeringsonderhandelingen niet waar. CD&V is zowat vastgeklonken aan het ACW. Laatst gewijzigd door stuyckp : 16 september 2014 om 19:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De extra uitleg die ik geef is niet meer dan een herverwoording, inhoudelijk heb ik niets extra gezegd. Misschien bent u gewoon te vlug met hetgeen niet in uw kraam past 'prietpraat' te noemen. Als u een beetje begrijpend kon lezen dan had u overigens wel gezien dat wat Garry schrijft i.v.m. de 'fout' hetgeen is wat enkel in mijn punt 2 staat, het 'onrechtmatige' element in de onrechtmatige daad. Wikipedia gebruikt u zoals u wilt, maar iedereen met het minimum van een rechtencursus in zijn opleiding zal wikipedia niet gebruiken om juridische info op te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paris vaut bien une messe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit sóórt drama's gebeurt in dit land met de regelmaat v.e. klok. In dezelfde lijn: Hasselt. Hoe komt het dat zovéél mensen positief zijn over die film ? Of zijn dat allemaal kleuters ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Toch maar een mooie definitie van een rechtstaat daar op wikipedia. U bevindt zich op een publiek forum, en niet in een rechtszaal. U zou ook begrijpend kunnen schrijven. Heeft u dat al eens overwogen ? Als ik een punt tracht te maken aan mensen voor wie ik werk, maar die niet meester zijn in mijn vakgebied, dan gebruik ik GEEN vakjargon. Dat verhindert een zinvolle overdracht van informatie. Als ik in discussie ga met mensen binnen mijn vakgebied, dan doe ik dat wel. Dat vergemakkelijkt de informatie overdracht aanzienlijk. Nogmaals, u bent op een publiek forum en niet in de rechtszaal. Mensen die in staat zijn om hun punt duidelijk te maken aan leken, op zo'n manier dat ook zij het verstaan, die verdienen mijn respect. Iemand die vakjargon gebruikt op een publiek forum waar slechts een kleine minderheid van de populatie iets van begrijpt, die wil zich gewoon intelligent voordoen. Doe dat maar op een juridisch forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Geloof jij daarom in een planeet met blauwe mensen op ? Drama is ongeschikt om de realiteit mee te verklaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In tegenstelling tot de partij hoef ik wat dat betreft niet te draaien omdat ik nu eenmaal geen politiek mandaat nastreef. Politiek = tsjeverij Ook bij N-VA, bij alle partijen. Dat is eigen aan ons politieke bestel, en ik zie dat trouwens ook in andere landen. Ik zou durven stellen dat het gewoon synoniemen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarover zijn we het dan voor de volle 100% eens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meer voorbeelden nodig ? Hoe zou het komen dat het Belgisch gerecht en de gehele advocatuur in het verlengde daarvan zo'n goede reputatie heeft ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat getuigt van een fantastische ingesteldheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In "Het vonnis" gaat het over normale mensen van bij ons die terecht komen in reële situatie. Het verdere verloop van de zaak is ook reëel. Met een beetje goede wil ook het slot van de film. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb inderdaad een fantastische ingesteldheid. Ik pas mij aan, aan de situatie en de mensen begrijpen mij perfect. Het is zelfs niet eens zo moeilijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo ook voor wat de ACW-Arco affaire betreft. Het is ronduit crapuleus hoe het ACW poogt de gevolgen van haar fout beleggingsbeleid af te wentelen op de belastingbetaler (daarin gesteund door de ACW-horige mandatarissen van CD&V). Daardoor kreeg Arco en haar coöperanten, als aandeelhouder van Dexia, een voorkeursbehandeling in vergelijking met de vele brave huisvaders die rechtstreeks wat aandelen Dexia kochten op de beurs. Het is zonneklaar dat daarmee het gelijkheidsbeginsel onder de aandeelhouders van Dexia geschonden is. Dat het uiteindelijk de Europese Commissie was die aan deze kwalijke affaire (de onrechtmatig verleende staatswaarborg) een halt moest toeroepen en niet een Belgische juridische instantie (de Raad van State zag er helemaal geen graten in) is noch min noch meer een blamage voor de Belgische justitie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar in mijn verdediging: zie naar de manier van discussiëren van stuyckp, die alles wat hij niet begrijpt afdoet als prietpraat en tegen alle regels van eender welk serieus debat weigert om uitleg bij zijn stellingen te geven aan een 'forumgenoot'. En erna heel veel gezever en gekronkel i.p.v. (zoals een weldenkend mens) gewoon uitleg te vragen als iemand iets zegt dat u niet begrijpt, of zelf eerst wat opzoekingswerk doen vooraleer een en ander te bestempelen als 'prietpraat'. Of zie naar Boduo, die een analyse wil voeren van de Belgische justitie op grond van één of ander fictief drama. Het is amper voorstelbaar dat iemand met een normaal IQ zo iets grotesk zou durven voorstellen, maar op dit forum is het mogelijk. Citaat:
Het arrest van de Raad van State heb ik niet gelezen, ik kan er dus niets over zeggen (referentie?). Een blamage voor de Belgische justitie weet ik niet. Uiteindelijk heeft de Commissie enkel geoordeeld over de garantie als een vorm van staatssteun. De Raad van State zal niet gevraagd zijn om over die vraag een uitspraak te doen (vermoed ik). |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er nog niet uitgespit aan Dexia ? Er is een parlementaire commissie opgezet geweest die een volledige expertitie hebben gekregen. De kopstukken van Dexia zijn ook gehoord door het parlement en ze hebben inzage gekregen in alle documenten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |