Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2011, 23:19   #381
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
1 Probleem. Dat kunt ge alleen doen als iedereen die binnen mag thuis is.

Houten 2*4 werkt ook. Maar een gebrek aan schuifraam...

Toegankelijke ramen zijn voorzien van een beveiligd luik. Wilt een inbreker die forceren, dan gaat ie met zwaar materiaal mogen aanrukken. Dan kan ie beter een breekhamer pakken, en bij de buren inbreken om dan de tussenmuur open te breken.

Dan stel ik me de vraag, welk lui stuk straatschoelie wil die moeite doen om een berg boeken, , een hoop Ikea meubels en voor een kapitaal aan moeilijk versleepbaar zware machines te stelen?

Het ergste een inbreker kan doen is al die moeite voor de autosleutels. Een omnium verzekerderd model 2009 Opel Meriva.
Want voor de Bubbly heeft die of een slijptol nodig, of een hydraulische betonschaar, want die ligt vast aan een zwaar kettingslot getrokken door een RVS beugel, chemisch verankerd in de voorgevel. Ik weet dat het minder moeite is om het frame van die motor 2 keer door te slijpen, dan de vastlegmaterialen.
Een inbreker gaat OF op goed geluk binnen, hopend op een goede buit, zonder te weten wat er ligt. In dat geval moet het karwei niet te veel moeite opleveren, en snel kunnen uitgevoerd worden. Zo onvoorziene moeilijkheden optreden, laat hij het vallen en vertrekt, voort naar een gemakkellijkere prooi.
OF hij wéét waar hij naartoe gaat, en voor wat. In zulk geval zal hij goed uitgerust komen , met een goed voorbereid plan.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, mafketels, sadisten, die komen om mensen te verkrachten en te vermoorden...Dat weet jij als slachtoffer allemaal niet, waarom juist dat iemand inbreekt bij u. En daarom is je daartegen fysiek verdedigen ook verantwoord.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 23:25   #382
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Niets gehoord: een gezonde nachtrust.
Als filosoof slaapt, kan de wereld vergaan, het zal hem niet deren.
Wat met uw vrouw, is die ook zo een vertrouwelijk gemoed ? Want dat is toch niet zeer geruststellend, zo een echtgenoot die van niets wakker word ? Zeker in een verrijkte buurt, in een huis dat reeds meermaals bezocht werd door inbrekers ?
Of heb je een goede nachtrust omdat uw vrouw heel de nacht wakker ligt, met een wapen & telefoon in de hand gedrukt ?
Oud 26 oktober 2011, 23:26   #383
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Filo tegen zijn vrouw: '' Schat, ga beneden eens kijken, ik denk dat er inbrekers zijn''.
Ga maar in uwen blote, dan scheuren ze uw nachtkleed niet kapot.
Oud 26 oktober 2011, 23:30   #384
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Als filosoof slaapt, kan de wereld vergaan, het zal hem niet deren.
Wat met uw vrouw, is die ook zo een vertrouwelijk gemoed ? Want dat is toch niet zeer geruststellend, zo een echtgenoot die van niets wakker word ? Zeker in een verrijkte buurt, in een huis dat reeds meermaals bezocht werd door inbrekers ?
Of heb je een goede nachtrust omdat uw vrouw heel de nacht wakker ligt, met een wapen & telefoon in de hand gedrukt ?
Die slaapt nog beter dan ik.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2011, 23:40   #385
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Die slaapt nog beter dan ik.
Allee, ge kunt er nog mee lachen. Dat vind ik goed. Laat ons hopen dat het allemaal goed afloopt.
Oud 27 oktober 2011, 06:34   #386
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Ach komaan, je moet nu niet gaan veralgemenen en iedereen over dezelfde kam scheren. De hoger opgeleide of welgestelde Marokkanen verhuizen trouwens zelf uit Borgerhout. Er zit krapuul tussen maar ge hebt er ook veel goei (die dus meestal niet in de pers komen eh).
Iedereen over dezelfde kam? Neenee, enkel de Marokkanen
Oud 27 oktober 2011, 06:35   #387
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Laat ons eerlijk zijn. Die ouders moeten toch geweten hebben dat zoonlief er een lucratieve bijverdienste op nahield.
Als ik mijn kinderen méér zie kopen dan een doorsnee jongere van hun leeftijd, dan wéét je toch gewoon dat er iets niet pluis is.
Maar het was een jongen. En daar mag je in bepaalde kringen niet aankomen.
De meisjes, anderzijds ...
Dat zat ik ook al te denken.
Zeker wanneer de ouders reeds weten tot wat hun kind in staat is.
Ik zou er dus niet van verschieten dat ze 2 verliezen te lijden hebben, hun zoon en hun bron van inkomen
Oud 27 oktober 2011, 06:37   #388
plakker
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Jan:

Hij werd hij niet aangevallen. Zijn kluis.
Hij werd wel bedreigd met een schroevendraaier, dus zijn fysieke integriteit was in gevaar --> recht op verdediging
Oud 27 oktober 2011, 07:11   #389
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ga maar in uwen blote, dan scheuren ze uw nachtkleed niet kapot.

Sorry, maar dit is echt iets om in een of andere absurde film te steken...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 07:18   #390
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Een inbreker gaat OF op goed geluk binnen, hopend op een goede buit, zonder te weten wat er ligt. In dat geval moet het karwei niet te veel moeite opleveren, en snel kunnen uitgevoerd worden. Zo onvoorziene moeilijkheden optreden, laat hij het vallen en vertrekt, voort naar een gemakkellijkere prooi.
OF hij wéét waar hij naartoe gaat, en voor wat. In zulk geval zal hij goed uitgerust komen , met een goed voorbereid plan.
Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen, mafketels, sadisten, die komen om mensen te verkrachten en te vermoorden...Dat weet jij als slachtoffer allemaal niet, waarom juist dat iemand inbreekt bij u. En daarom is je daartegen fysiek verdedigen ook verantwoord.
Ook de mafketels en sadisten die komen om hun lusten te botvieren gaan naar gemakkelijkere prooien dan een middelmatig moeilijk beveiligde woonst.

En eentje die een specifiek doel heeft om snelle, en dikke winst te maken, die vangt hier ook bot. Ikea meubels, boeken, goedkope, trage, maar extreem zuinige computers en veel gereedschap.

Ik zit hier veilig in mijn huize Chaos. En ik blijf aan die veiligheid werken.
Oud 27 oktober 2011, 07:24   #391
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Nog beter: een pikzwarte, zoals de mijne. Daar zijn ze doodsbang van. Ik heb altijd het voetpad voor mij alleen.

Fred.
Ja het is als Mozes die de rode zee doet splijten he...
Oud 27 oktober 2011, 07:33   #392
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook de mafketels en sadisten die komen om hun lusten te botvieren gaan naar gemakkelijkere prooien dan een middelmatig moeilijk beveiligde woonst.

En eentje die een specifiek doel heeft om snelle, en dikke winst te maken, die vangt hier ook bot. Ikea meubels, boeken, goedkope, trage, maar extreem zuinige computers en veel gereedschap.

Ik zit hier veilig in mijn huize Chaos. En ik blijf aan die veiligheid werken.
Wolfijzers in uwe voorhof mag wel niet meer he Maddox, ...

ik ga dat bij ons thuis toch ook eens moeten herbekijken, ze moeten weliswaar over de schutting van de geburen kruipen om langs achter binnen te geraken, maar toch, mijn achterdeur staat gewoon soms dikwijls los...

Den hond is gene viezen, maar hij bewaakt wel het voorportaal, ik weet eigenlijk niet wat er zou gebeuren, maar het is nen herder... kom als er vooraan beweging is schiet m toch naar de deur... voor gevaar gromt hem ook heel gemeen. Ik zou toch niet graag in die inbrekende knul zijn plaats zijn.
Oud 27 oktober 2011, 07:38   #393
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ja het is als Mozes die de rode zee doet splijten he...
Doet me denken aan onze machinebedieners als ik met een rothumeur naar een probleem toedender.
Oud 27 oktober 2011, 07:43   #394
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wolfijzers in uwe voorhof mag wel niet meer he Maddox, ...
Het verschil tussen mogen en doen zit in't betrapt worden of niet. En een gebrek aan voortuin is een andere zaak.

Citaat:
ik ga dat bij ons thuis toch ook eens moeten herbekijken, ze moeten weliswaar over de schutting van de geburen kruipen om langs achter binnen te geraken, maar toch, mijn achterdeur staat gewoon soms dikwijls los...
De schuifdeur van de werkplaats is mechanisch vergrendeld. Niet langs buiten te openen zonder mechanische schade en vooral "werk".

Citaat:
Den hond is gene viezen, maar hij bewaakt wel het voorportaal, ik weet eigenlijk niet wat er zou gebeuren, maar het is nen herder... kom als er vooraan beweging is schiet m toch naar de deur... voor gevaar gromt hem ook heel gemeen. Ik zou toch niet graag in die inbrekende knul zijn plaats zijn.
We dachten dat ook van ons hondje Critter, maar als Duits herder teefje was ze blijkbaar zo lief dat ze je meehielp de zakken te wullen.
Oud 27 oktober 2011, 08:04   #395
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We dachten dat ook van ons hondje Critter, maar als Duits herder teefje was ze blijkbaar zo lief dat ze je meehielp de zakken te wullen.
Heb je ze nog? Ik had ooit een Duitse herder teef maar moest ze laten inslapen wegens te gevaarlijk. Ze was heel lief voor mij maar daar stopte het ook. Man, als een Duitse herder iemand aanvalt sta je te trillen op je benen, ik kan je dat verzekeren. Hun lenigheid en kracht is ongelooflijk. Gelukkig had ik ze toen nog voldoende onder kontrole, maar het evolueerde in de verkeerde zin.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 09:41   #396
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doet me denken aan onze machinebedieners als ik met een rothumeur naar een probleem toedender.
Hehe, hebt gij dat ook...
Oud 27 oktober 2011, 09:49   #397
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Heb je ze nog? Ik had ooit een Duitse herder teef maar moest ze laten inslapen wegens te gevaarlijk. Ze was heel lief voor mij maar daar stopte het ook. Man, als een Duitse herder iemand aanvalt sta je te trillen op je benen, ik kan je dat verzekeren. Hun lenigheid en kracht is ongelooflijk. Gelukkig had ik ze toen nog voldoende onder kontrole, maar het evolueerde in de verkeerde zin.

Fred.
Ik heb zo af en toe een duitse herder moeten uitlaten als zijn baas niet thuis was, ...

Man , a mean killing machine recht uit de hel. Op een of andere manier hield ik die wel onder controle, maar dat was echt werken. Moest die op iemand op gesprongen zijn, daar was niks van over gebleven. Al menig kieken , en occasioneel een kat uit de buurt, had het al mogen ontgelden...

Die beesten voelen dat dus he, of ze kunnen proberen of niet, en of ge schrik hebt of niet...

Die zijn baas kon d'r geen handen aan steken en heeft hem uiteindelijk moeten wegdoen.
Oud 27 oktober 2011, 09:52   #398
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die beesten voelen dat dus he, of ze kunnen proberen of niet, en of ge schrik hebt of niet...
Ja, ze ruiken dat zelfs naar het schijnt.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2011, 10:43   #399
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Sorry, maar dit is echt iets om in een of andere absurde film te steken...
" The life of Filosoof "...
Oud 27 oktober 2011, 10:58   #400
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
" The life of Filosoof "...
Of 10 wijzen om op een zen manier een gewapende overval te overleven.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be