![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of bedoel je financiele/maatschappelijke doelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Na 30 jaar hielden we nog veel meer van elkaar. Is dat voldoende? ![]() Fred. Laatst gewijzigd door Fred uit Gent : 28 november 2011 om 15:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Minister-President
|
![]() Ik hou van mijn vriendin en zij van mij en daar krijg ik ook tegenwind op. Blijkbaar is dat inderdaad verboden. Enkel katholieke huwelijken om kinderen te baren zijn blijkbaar "echte trouw", zelfs wanneer manlief vreemdgaat en een kind opvoedt dat niet het zijne is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() en hoe lang weette gij al dat ik het ben ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien is ontrouw iets wat je als partners bepaalt en niet iets dat door iemand anders opgedrongen hoeft te worden. Bijgevolg is uw definitie compleet irrelevant voor mij aangezien ontrouw niets te maken heeft met seks voor mij. De koppeling is inherent aan on-trouw wat traditioneel inderdaad tot uiting kwam door seks met een ander. In onze relatie is die term verouderd en uw definitie onjuist. Bijgevolg raad ik u dan ook een moderner woordenboek aan zoals de van dale die zijn definities regelmatig update. Tevens is de van dale een gerespecteerd standaardwerk, in tegenstelling tot uw flutwebsite van woorden-boek.nl 1on·trouw de; v(m) gebrek aan, het schenden van trouw 2on·trouw bn, bw niet trouw aan belofte of overeenkoms Volgens beide definities die de van dale hanteert ben ik trouw aan mijn partner, en zij aan mij. Punt. PS: de volgende keer dat je een woordenboek gebruikt, doe er dan ook daadwerkelijk een open ipv websites te proberen tot je er eentje vindt die je stelling onderbouwt. Ik heb je al zeker 5 woordenboeken zien gebruiken in je argumenten. Is het zo moeilijk om gewoon de van dale te gebruiken zoals iedereen?
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 28 november 2011 om 15:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hm, ik weet niet, het alternatief is dat je niet bij elkaar past. Dus bij elkaar passen is op zich geen slechte start.
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
rihanna die past zeker bij mij ! anouk ook trouwens (da's toch al wat dichter bij huis ![]() maar zeker ook de secretaresse hier, en het nieuwe meisje bij de broodjeszaak ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Staatssecretaris
|
![]() Gij wilt persé hebben dat één van ons twee zich opofferde voor de andere hé. Is dat bij u zo misschien?
![]() Neen jong, we waren beiden initiatiefnemers en konden ons alle twee uitleven in onze job. Ik bemoeide mij niet met haar job, en zij niet met de mijne. En geen van ons beiden was bazig. Maar alle belangrijke beslissingen in ons privé leven namen wij samen, na onderling beraad. En dat opofferen.. Je moet je altijd een beetje aanpassen aan de ander hé. Als je echt geen millimeter wilt toegeven dan ben je beter dat je dan alleen blijft hé. Fred. |
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Fred. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik lees gewoon wat het woordenboek zegt hé jongen. Ontrouw is ondermeer overspel. Citaat:
Bovendien en dat weet je heel goed, als we zouden bevragen bij duizend mensen wat woorden als 'bedriegen' 'ontrouw' 'overspel' betekenen binnen het kader van een relatie, dat ik juist zit en jij verkeerd. Als je ze natuurlijk buiten de relatie gaat bekijken, tja?! Je kunt ook ontrouw zijn aan je principes natuurlijk.... dat weet mijn kleine teen ook. Het gaat om de betekenis binnen een relatie. En dat weet je best. Dus je mag je woordspelletjes daar wel laten. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 november 2011 om 16:28. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik heb 1 cruciaal woordje veranderd. Ontrouw betekent "niet trouw zijn aan elkaar". In veel relaties is de allerbelangrijkste gelofte om slechts met 1 persoon seks te hebben. In dat geval loopt ontrouw inderdaad gelijk met seks met derden. Echter in mijn relatie heb ik beloofd altijd 100% eerlijk te zijn tegen haar. Zolang ik dat ben is er geen sprake van ontrouw, noch van bedriegen. Ik heb geen probleem met de meerderheid van monogame relaties. Ik laat mij echter niet door die meerderheid opdringen dat mijn afspraken en beloftes die ik gemaakt heb gelijkstaan aan de ontrouw van een monogaam koppel. Mijn relatie is heel waardevol, ik heb beloftes gemaakt die ik wil houden, kan houden en die onze relatie alleen maar waardevoller maken. We hebben echter geen belofte van seksuele exclusiviteit omdat die irrelevant is voor een gelukkige en trouwe relatie. Als u monogaam wil zijn, dan is dat uw zaak. Maar laat de woordspelletjes achterwege... Wij zijn trouw, ondanks, of net doordat, wij seks kunnen en mogen hebben met anderen. Deze seks valt NIET onder de noemer on-trouw of bedriegen. Tot spijt van wie het benijdt. Laat gezegd zijn dat als mijn vriendin ontrouw is of mij bedriegt, dat de relatie onmiddellijk gedaan is. Die waarden zijn voor mij belangrijk. De invulling is alleen anders. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Alles zal daar afhangen van het hoe, het waarom, met wie, hoe lang en noem maar op. Om maar een willekeurig voorbeeld te geven: een folieke als een one night stand amper enige impact hebben (als het al enige impact heeft). Daar zal vooral het feit dat dat verborgen "moest" gebeuren spelen. Een langere pseudo-relatie met een minnaar/minnares daarentegen, zal veel lastiger zijn. Citaat:
![]() Da's gewoon een kwestie van onderling gemaakte afspraken. De maatschappij heeft daar verder geen barst mee te maken. Citaat:
Nu is dat laatste ook eerder gerelateerd aan het feit dat jij al eerder over polyamorie spreekt. Dat is niet waar ik het over heb wanneer ik over een open relatie denk, en dat is denk ik ook niet waar de openingsposter op aanstuurde. Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |