![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Heb an sich niets tegen SF btw. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, vanuit de Haute Savoie zul je daar inderdaad niet zo gek veel van merken.
![]() |
#383 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij soms wel?
![]() |
#385 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nog zoiets typisch belgicistisch: als men het niet meer haalt, de andere van haat prediken beschuldigen. Zo doorzichtig!
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor heel veel zaken is dat inderdaad zo. Maar hier gaat het uiteindelijk over een fundamentele vraag: is het zinvol dat België blijft voortbestaan? En daar valt eigenlijk niet zo gek veel over bij te leren. Je bent ervoor of je bent er tegen.
![]() |
#388 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ga bijvoorbeeld eens na wat er in België ongestraft over Nederlanders gezegd mag worden en maak je de bedenking of men er ook zo gemakkelijk mee weg zou komen indien men datzelfde over andere bevolkingsgroepen zou zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Je zou natuurlijk ook kunnen stellen, is het zinvol dat België in zijn huidige vorm blijft voortbestaan... aangezien de huidige problemen neig ik naar nee, dit is niet zinvol. Maar dit betekent niet dat ik België gesplitst wil zien. 'Vroeger' rekende ik mij eerder tot de Flaminganten, met enige nuance. Maar sinds ik hier ben komen wonen heb ik mijn mening toch bijgesteld, ik woon in een toeristisch dorpje, in de winter een groot ski-gebied, in de zomer een prachtig wandelgebied. Dus er komen hier het hele jaar door veel toeristen vanuit alle uithoeken en dus ook veel Belgen, Walen en Vlamingen. Ik heb geleerd dat een Belg dus echt wel bestaat, wij hebben meer gemeen dat je zou willen denken, Belgen zijn rustige, beheerste en vriendelijke mensen...Nederlanders iets luider maar nog steeds heel vriendelijk en beheerst, Engelsen zijn de ergste, kinderen mogen doen wat ze willen, luidruchtig, totale chaos, Duitser zijn beheerster maar (te) kritisch en veeleisender,....dit zijn natuurlijk allemaal stereotypes maar er zit een grond van waarheid in. Wat ik wel grappig vind is dat er regelmatig een Fransman mijn dialect herkent als Belgisch, dit terwijl ik mijn Frans hier heb geleerd en eigenlijk hiervoor nooit contact had met Walen...dit is vooral door de letter e, die ik nog op zijn Vlaams uitspreek en blijkbaar doet een Waal dit ook... Mijn punt in al dit gezwans, soms is het wel goed om eens wat afstand te nemen, zo kun je gemakkelijker de zaken in een ander perspectief bekijken. Ter informatie, ik zit nu op mijn terras, het is prachtig weer, een stralend zonnetje, geen wolkje aan de lucht en 29 graden, een kabbelend riviertje, vogeltjes die fluiten, als je dan nog het uitzicht ziet wat ik hier heb zal je goed begrijpen waarom ik hier ben komen wonen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=xdqg9nJgmaY |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Dat is mijn ervaring, misschien dat er in het binnenland of andere streken een haat tegenover Nederlanders groeit, dit kan best zijn, maar ik heb er nooit iets van gemerkt. Indien dit inderdaad zo is, is dit een heel jammerlijke evolutie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is gewoon geen deftig compromis meer mogelijk, niet op institutioneel vlak (Vlaanderen wilt echte grenzen, Franstaligen willen floue grenzen) als op economisch vlak (Vlaanderen richt zich meer op de noordse landen, Wallonië op de zuiderse), het wordt tijd dat we dat erkennen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Als Belg word ik er regelmatig op aangesproken over de situatie in België, mijn antwoord is steeds als volgt: De Vlamingen hebben geen problemen met de Walen en omgekeerd ook niet, het is gewoon een puur politiek probleem, het zijn de politiekers die niet meer in staat zijn om degelijke compromissen te sluiten, en ja, natuurlijk zijn er mensen in beide kampen die zich laten op jutten maar dit is volgens mij een kleine minderheid. De politieke situatie in België is zo erg gesteld dat het de meeste mensen het moe zijn en totaal geen interesse meer hebben...een korte uitleg, maar de meesten zijn er wel tevreden mee. In Wallonië zal er altijd meer werkloosheid zijn dan in Vlaanderen, Toeristisch gezien is Wallonië net niet interessant genoeg, Eiffel, Vogezen, Yura,.... is allemaal niet veraf en volgens mij veel interessanter als toeristische trekpleister. Demografisch gezien is Wallonië niet interessant om een volwaardige industrie uit te bouwen, dit behoeft volgens mij geen uitleg. Dus zoals gezegd zal er altijd meer werkloosheid zijn in Wallonië. Dit is voor mij geen probleem en zeker geen reden tot splitsing, in die redenering zou je België kunnen splitsen tot dat je enkel nog de haven van Antwerpen overhoudt. Volledig utopisch, maar volgens mijn bescheiden mening een oplossing voor België, Het stimuleren om te verhuizen naar volgens werkgelegenheid interessantere gebieden, dus ja, een bijna 'exodus' van Wallonië naar Vlaanderen, België echt twee-talig maken, de belastingdruk en zo ook de lonen verhogen door minder diensten door onze strot te rammen (???)-Fish heeft in een ander topic een heel interessante post hierover geschreven, de sociale zekerheid afbouwen maar zeker niet afschaffen (het Frans model spreekt mij wel aan, hier moet je de sociale zekerheid verdienen,zoveel jaar werken is zoveel jaar stempelgeld...) en eveneens wat minder vreemdelingen binnenhalen...Zulke oplossingen zouden naar mijn bescheiden mening van België een echt vooruitstrevend land kunnen maken die met 1 regering ruim voldoende bestuur heeft... Het is misschien een domme mening, en utopisch maar volgens mij zeker voor discussie vatbaar... Off-topic: Ik volg dit forum al een jaar voordat ik hier ingeschreven ben, ik hou van dit forum, ik vind het interessant en ik bezoek dit forum dagelijks... Een beredeneerde post zoals de jouwe lees ik met plezier, dit is een post die bijdraagt aan de discussie. Zelf neem ik niet vaak deel aan de discussies omdat ik er mij niet genoeg in verdiep en dus geen constructieve mening kan aanbrengen. Ik, en volgens mij vele andere lezers van dit forum, zou graag hebben dat er wat meer mensen mijn mening delen en wat minder tot 'sloganisme' en persoonlijke aanvallen overgaan. Dit zou het forum alleen maar ten goede komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
|
![]() Citaat:
nu heeft België meerdere regeringen -> werkt ook niet. Off-Topic: ivm die slogans en persoonlijke aanvallen moet u u richten tot de (Vlaams gezinde) Belgicisten van dit forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
|
![]() De vraag blijft nog altijd: wat doet (gebeurt er met) Btrussel op het moment dat Wallonië voor de aansluiting bij Frankrijk kiest. De teneur op de lezersfora van de Franstalige kranten na het nieuws gisteren dat N-VA er nog op vooruitgaat was in hoofdzaak tweeledig:
1 Wij ( de Franstaligen ) missen een man als BDW. 2 Laat ons zo snel mogelijk een deel van Frankrijk worden.
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#398 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maken verkiezingspolls op fora dat niet duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
|
![]() Citaat:
daar hangt al de Franse vlag en 'Jan met de Pet' maalt er zich niet om. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lag Straatsburg toevallig niet in Frankrijk? Als Brussel en HV naar Frankrijk gaan, zoals je kunt verwachten, zal er gewoon weer de gebruikelijke EU-koehandel over de lokatie van de instituties plaatsvinden. Een beetje schuiven net zolang iedereen tevreden is. En ik voorspel nu al dat Vlaanderen een vette vis als compensatie zal krijgen. De meeste politici ruilen Brussel en haar Rand graag weg tegen de belofte van een of meerdere instellingen. Het is de economie he... Citaat:
Jan met de pet zit op 't terras, te consumeren. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 mei 2012 om 18:37. |
||
![]() |
![]() |