Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juli 2013, 13:09   #381
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus Bekijk bericht
Inderdaad, en waarom werkt placebo? Omdat we met ons bewustzijn onze realiteit creëeren.

Zo simpel is het. Ziektes zijn veelal het gevolg van emotionele/psychologisch blokkades, die zich uiten als energetische blokkades in de aura. Wat zich uiteindelijk na een tijd zal manifesteren in de lagere niveau's, het fysisch lichaam. Zelfs onze ziektes creëeren we, veelal onbewust. Wij zijn energetische wezens eerst en vooral.

Het placebo effect toont letterlijk de kracht van bewustzijn over het lichaam.
Helemaal niet, au contraire zelfs. Het placebo-effect toont net de onmacht van het bewustzijn en de macht van het ONBEWUSTE brein.

Er bestaan mensen die met hun bewustzijn bepaalde lichaamsprocessen kunnen sturen (en dus zichzelf een bewuste placebo toedienen) maar dat zijn dan toch wel extreme uitzonderingen. Misschien 1 op 1 miljoen als het al zoveel is.

Bij de overgrote meerderheid van ons, de 999 999 andere mensen dus, is het brein het controle-centrum dat uiteraard lichaamsprocessen meet en reguleert. De overgrote meerderheid onbewust, door chemische media zoals dopamine en adreanline bvb.

Een placebo is dan ook niets meer dan een middel of toestand dat/die door het onbewuste brein wordt omgezet in een chemische respons, waardoor bijvoorbeeld een pijn-sensatie, sterk kan gereduceerd worden.
Ik daag u uit om dat eens bewust te proberen doen.

Het bestaan van het placebo-effect is dus eens te meer bewijs dat we onze hersenen zijn en dat dat alle verklaring is die er nodig is. Bijkomende fantasie-verhaaltjes zijn volledig uit de lucht gegrepen uiteraard.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 13:15   #382
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U weet er alles van - hoewel u geen enkele ervaring hebt met alternatieve therapie en alle anderen weten niets???
Ik weet niet of je niets weet, maar uit je posts in deze draad blijkt duidelijk dat je geen flauw idee hebt wat het verschil is tussen objectieve waarheden en subjectieve waarheden. Tot je dat snapt, weet je inderdaad niets.

Citaat:

Durft u eigenlijk wel naar een dokter gaan? Durft u zich laten opereren? Daar komt overal de mutualiteit tussen, dus dat moet wel onbetrouwbaar zijn!
Waw, de logica druipt ervanaf. Omdat mutualiteiten geen betrouwbare bron kunnen vormen voor wat evidence based medicine is, spring je maar meteen de volledig andere kant op en beticht u hen hier direct, sarcastisch, van onbetrouwbaarheid.

U discussietechnieken staan ook nog niet op punt he. Tussen 100% betrouwbaar en 100% onbetrouwbaar, ligt een grote speelruimte. Wist je dat niet? Kijk, u leert wellicht veel bij.
Oud 15 juli 2013, 16:10   #383
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Hmm ? Welke feiten ? Heb ik iets gemist ?
Jij hebt al zovéél gemist man...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:17   #384
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent zeker van Antwerpen? Dat moet wel met zo'n dikke nek!
U weet er alles van - hoewel u geen enkele ervaring hebt met alternatieve therapie en alle anderen weten niets??
? Ook niet degenen die beslissen dat bepaalde zaken mogen terugbetaald worden?
Durft u eigenlijk wel naar een dokter gaan? Durft u zich laten opereren? Daar komt overal de mutualiteit tussen, dus dat moet wel onbetrouwbaar zijn!
Hier een mogelijke verklaring voor zijn gedrag :

Citaat:
Narcistische persoonlijkheidsstoornis (NPS) wordt gekenmerkt door een overdreven gevoel eigenwaarde (zelfrespect), een sterke behoefte aan bewondering, behoefte aan macht en een laag inlevingsvermogen. NPS is nauw verbonden met egocentrisme.:

- De persoon heeft gevoelens van grootsheid en eigen belangrijkheid (ze overdrijven bijvoorbeeld prestaties, talent, kennis, contacten en persoonlijke eigenschappen, ze eisen als superieur beschouwd te worden ook als de prestaties hiertoe geen aanleiding geven)
http://www.psychologische-manipulati...oornissen.html

Laatst gewijzigd door meneer : 15 juli 2013 om 16:17.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:44   #385
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, dat kan goed zijn. Maar er zijn mensen die consistent met doden kunnen communiceren, en die verifieerbare resultaten halen.
Er is geen enkel medium dat iets gepresteerd heeft dat een middelmatige goochelaar niet kan dupliceren.

Alle mediums van enige naam en faam werken met cold reading en hot reading. In de shows die ze geven, werken ze zelfs met zendertjes en oortjes. Kaarten voor hun optredens dienen immers vooraf besteld te worden met vermelding van naam en adres van de bezoeker. Google doet de rest.

Moeilijk he.
Citaat:
Dit zijn de zogenaamde mediums.
En voor een aanzienlijk prijsje zullen ze je wat algemeenheden en andere nonsens in je oor fluisteren. Als je goedgelovig bent, zul je dat allemaal slikken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:47   #386
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Jij hebt al zovéél gemist man...
ach hij moet nog veel leren,nu word hij nog verblind door zijn ego en arrogantie
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 16:57   #387
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog de sceptici uitgedaagd om eens een behandeling te gaan volgen. 40 of 50 euro voor een mogelijke revolutie in je wereldbeeld. Vanuit hun standpunt de gok waard zou ik zo zeggen. Geeneen die het doet natuurlijk. Dogmatische sceptci zijn bezig met het behouden van de status quo, voor zichzelf en voor de maatschappij, niet met het ontdekken van nieuwe zaken.
1. Voor 50 euro kom ik niet uit mijn bed.

2. Niet alleen dat, ik zou die zever dan nog zelf moeten betalen ! Dan geef ik mijn geld liever aan een clochard, die kan er eens goed mee gaan eten.

3. Er is nooit een kwantificeerbaar effect van reiki aangetoond. Jammer maar helaas.

4. Ik vind het aandoenlijk om te constateren hoe overtuigd je bent dat, éénmaal een scepticus behandeld is door een reikitherapeut, deze scepticus plotseling "het licht zal zien". Andere scenario's komen blijkbaar niet in je op.

Nou ja, het kan, maar de kans is véél groter dat ik mijn geld zal terugeisen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 17:20   #388
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Wow, daar heb ik niets tegenin te brengen : CM betaalt het her en der gedeeltelijk terug DUS het zal wel werken.

Of laten we toch even kijken.

http://www.dcscience.net/?p=6060

3000 tests en geen enkel meetbaar effect werd waargenomen bij acupunctuur, als de acupuncturist maar geneog wierookstokjes aanstak en mumbo-jumbo uitsprak geloofden sommige patienten dat ze beter werden gemaakt en voelden zich ook beter naderhand. Het zou zelfs werken zonder de naalden.

Yep, maar die 3000 tests zijn uiteraard niks naast het opperste orakel van medische bewijsvoering : de CM.
Een van de redenen waarom ons systeem zo duur is.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 18:14   #389
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, en waarom werkt placebo? Omdat we met ons bewustzijn onze realiteit creëeren.

Zo simpel is het. Ziektes zijn veelal het gevolg van emotionele/psychologisch blokkades, die zich uiten als energetische blokkades in de aura. Wat zich uiteindelijk na een tijd zal manifesteren in de lagere niveau's, het fysisch lichaam. Zelfs onze ziektes creëeren we, veelal onbewust. Wij zijn energetische wezens eerst en vooral.

Het placebo effect toont letterlijk de kracht van bewustzijn over het lichaam.
2, niks aan toe te voegen.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 18:16   #390
Diego Raga

Standaard

En nu zou ik toch eens graag de mening van Parcifal lezen over dit artikel:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/...eneesbaar.html
Oud 15 juli 2013, 21:14   #391
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Ik weet niet of je niets weet, maar uit je posts in deze draad blijkt duidelijk dat je geen flauw idee hebt wat het verschil is tussen objectieve waarheden en subjectieve waarheden. Tot je dat snapt, weet je inderdaad niets.

Waw, de logica druipt ervanaf. Omdat mutualiteiten geen betrouwbare bron kunnen vormen voor wat evidence based medicine is, spring je maar meteen de volledig andere kant op en beticht u hen hier direct, sarcastisch, van onbetrouwbaarheid.

U discussietechnieken staan ook nog niet op punt he. Tussen 100% betrouwbaar en 100% onbetrouwbaar, ligt een grote speelruimte. Wist je dat niet? Kijk, u leert wellicht veel bij.
Welke argumenten zou ik bovenhalen om u te overtuigen? Alles wat ik meegemaakt heb, de alternatieve geneeswijze waarmee ik een heel goede ervaring heb, alles waarnaar ik verwijs trekt u in het belachelijke en gelooft u niet. Waarom niet? Eén simpele conclusie : angst voor het onbekende ...
Discussiëren met u is niet mogelijk, u staat enkel open voor uw kleine wereldje en loopt voortdurend met oogkleppen zodat u niet hoeft te zien dat er buiten dat kleine wereldje nog een grote wereld is die u echter niet kent en die u niet wilt kennen.
Tja, u zegt dat mijn discussietechnieken niet op punt staan ... Ik zou zeggen : steek de hand in eigen boezem
Oud 15 juli 2013, 21:16   #392
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

Vreemd dat daar geen antwoord op komt, hé
Oud 15 juli 2013, 21:40   #393
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.kanker.be/de-gevaarlijke-...n-van-dr-hamer

een schoon figuur:

Dr. Hamer werd trouwens ook veroordeeld en belandde in de gevangenis. In de laatste decennia flakkerde af en toe deze leer terug op en dat is nu blijkbaar terug het geval in onze streken.
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 21:50   #394
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Daar wordt een levensgevaarlijke ‘filosofie’ gepredikt, die stelt dat kanker eigenlijk geen echte ziekte zou zijn maar het oplossen van een emotioneel conflict. Volgens deze leer hoeft een behandeling voor kanker niet, alleen de angst loslaten zou voldoende zijn om te genezen. - See more at: http://www.kanker.be/de-gevaarlijke-theorie

dat is gewoon een massamoordenaar
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 22:00   #395
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Daar wordt een levensgevaarlijke ‘filosofie’ gepredikt, die stelt dat kanker eigenlijk geen echte ziekte zou zijn maar het oplossen van een emotioneel conflict. Volgens deze leer hoeft een behandeling voor kanker niet, alleen de angst loslaten zou voldoende zijn om te genezen. - See more at: http://www.kanker.be/de-gevaarlijke-theorie

dat is gewoon een massamoordenaar
Juist, er zijn genoeg kankeroorzaken heel goed gekend. Virussen (HPV bijvoorbeeld die baarmoederhalskanker veroorzaakt), radioactieve straling, chemicaliën, genetische erfenis enz... Angelina Jolie heeft haar borsten dus voor niets geamputeerd ? Al haar vrouwelijke familieleden die stierven aan borstkanker hadden allemaal een psychisch trauma opgedaan dat steeds een kanker in de borst veroorzaakte.
Jong toch.
Oud 15 juli 2013, 22:16   #396
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreemd dat daar geen antwoord op komt, hé
Heb jij ooit enig idee waarover je praat? Of is dat een hobby, zo gedachtenloos kwetteren?
Oud 15 juli 2013, 22:23   #397
parcifal
Banneling

Standaard

Citaat:

Een artikel over een knettergekke. veroordeelde duitser die aan pseudo-wetenschap doet en bovendien een brainless believer is van een wereldomvattend complot van joodse artsen om niet-joden te martelen met chemotherapie.

Yep, daar ga ik nu echt eens mijn tijd insteken om daar een gefundeerde mening over te geven zie : een criminele gek, die een gevaar is voor de volksgezondheid.

Point final.

Was dat nu een provocatie van jou of wat?
Oud 15 juli 2013, 22:33   #398
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht

een schoon figuur:

Dr. Hamer werd trouwens ook veroordeeld en belandde in de gevangenis. In de laatste decennia flakkerde af en toe deze leer terug op en dat is nu blijkbaar terug het geval in onze streken.
Yep, veroordeeld tot 19 maanden cel, omdat..:

"In 1997 werd dr. Hamer gearresteerd en veroordeeld tot 19 maanden gevangenis omdat hij drie mensen, zonder artsenvergunning, gratis medische informatie had gegeven.
Echter, Victor Emanuel van Savoye werd in 1991, dertien jaar nadat hij Dirk Hamer had gedood, slechts veroordeeld tot 6 maanden voorwaardelijk voor illegaal wapenbezit. Toen dr. Hamer werd gearresteerd doorzocht de politie zijn patiëntendossiers.

Naderhand was een officier van justitie tijdens de rechtszaak gedwongen toe te geven dat er, na MEER DAN vijf jaar, van 6.500 patiënten met grotendeels ‘terminale’ kanker, 6.000 nog leefden. En zo waren het, ironisch genoeg, zijn tegenstanders, die de actuele statistieken leverden, die het opvallende succes van de Germaanse Nieuwe Geneeskunde bevestigden.

Maar tot op heden (zie document 12 maart 2008) weigert de Universiteit Tübingen, ondanks uitspraken van de rechtbank in 1986 en 1994, om dr. Hamer’s wetenschappelijke werk te toetsen. Evenzo weigert de reguliere geneeskunde om de Germaanse Nieuwe Geneeskunde te bevestigen, ondanks vele verificaties door zowel artsen als beroepsverenigingen."

http://learninggnm.com/documents/Bio...0-%20Dutch.pdf

Als artsenverenigingen zijn gelijk zouden toegeven, staan ze ntl zelf dik voor aap en plegen dus liever karaktermoord, dan voorrang te geven aan volksgezondheid.
Wie gaat anders voor de centjes van hun 2 buitenverblijven, 3 luxe-spaarboekjes en cash-in aandelen in 4 farmabedrijven zorgen ?

Droom rustig voort, Dixie en sponsor gerust de kwakzalvers van de farmamulti's voor de rest van je leven.
Ze zien je zeer graag komen.
Oud 15 juli 2013, 22:39   #399
Belask0
Banneling

Standaard

en ook
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2013, 22:39   #400
Belask0
Banneling

Standaard

levitatie
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be