![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Een goede minnares is een vrouw die geen relatie wenst met verplichtingen, ze wil onafhankelijk zijn, ze is heel rustig en lief en geniet van de aanwezigheid en van de sex met haar minnaar, word ze een beetje bezitterig dan wordt ze meestal gedumpt. Een echte minnares neemt trouwens alleen gehuwde mannen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ben voor verplichte alimentatie maar het moet redelijk blijven. Als de man aan de dop staat of met een loontje van 1200 euro moet rondkomen, is het onredelijk 400 euro per maand te eisen bvb. Het is ook onredelijk alimentatie te vragen als de man (of vrouw, in zeldzame gevallen) niet het recht krijgt z'n eigen kinderen te zien. Als de vrouw weigert de man bezoekrecht te geven, of omgekeerd, moet er een wettelijke bepaling komen dat de andere dan ook geen alimentatie meer moet betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Begin eens met er alleenstaande ouder van te maken want het lijkt hier wel the battle of the sexes met elks hun eigen negatieve ervaringen en zo...
![]() |
#384 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds eind vorige eeuw bestaat het hoederecht niet meer. Nu heeft men steeds per definitie co-ouderschap, met in de meeste gevallen bi-locatie. Dat vroeger de vrouw automatisch het hoederecht verkreeg stamt uit de tijd dat de vrouw moeder aan de haard was en niet buitenshuis werkte. Met de nadelen van het alleen-hoederecht indien de vrouw full time buitenshuis werkte, werd dan ook geen rekening gehouden. net alsof de kaboutertjes kwamen als mama buitenshuis werkt. Het onderhoudsgeld voor de KINDEREN heeft niks te maken met het bezoekrecht. Natuurlijk is de moeder verplicht om te kinderen mee te geven en is het strafbaar daaraan te verzaken. Maar zelfs in dat geval is de vader verplicht om zijn bijdrage te leveren voor het onderhoud van de kinderen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Werkende vrouwen die het hoederecht van hun kinderen aan hun man overlaten moeten trouwens ook alimentatie betalen. Het is mijn ervaring dat er wel degelijk rekening wordt gehouden met het inkomen van de alimentatieplichtige om het alimentatiebedrag te bepalen. Het is echter ook waar dat, eens dat bedrag is vastgelegd, de rechter niet geneigd is om daar nog veel aan te veranderen. Iemand die ziek wordt heeft dus pech. Iemand die stopt met werken om aan zijn alimentatieplicht te ontkomen ook, maar die doet het zichzelf aan, én hij benadeelt er andere alimentatieplichtigen mee die buiten hun wil werkloos worden en het met een uitkering moeten doen. Het is voor een rechter nu eenmaal niet evident om het verschil te zien tussen de twee. Het weigeren van bezoekrecht afstraffen met het afschaffen van de alimentatieplicht houdt steek, alhoewel.....Wat als de kinderen alleen maar gebruikt worden om op de hoogte te blijven van het reilen en zeilen van de partner, en ze niet eens een fatsoenlijke maaltijd krijgen omdat papa de godganse dag in zijn stamcafé doorbrengt met zijn kinderen? Een partner die het bezoekrecht geweigerd wordt kan klacht neerleggen. Er volgt dan een onderzoek om vast te stellen wat daarvan de oorzaak is. Vaak is het echter zo dat mannen na een tijdje blij vrijwillig hun bezoekrecht laten verwateren en niet treuren als ze ervan af zijn. Bovendien heb ik de ervaring dat er vrouwen zijn die liever afstand doen van alimentatie voor hun kinderen dan hen over te leveren aan een man die er niet naar behoren voor zorgt. Het kan natuurlijk ook andersom, maar dat is eerder uitzondering dan regel.
![]() |
![]() |
#386 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zijn gevallen die voorkomen en voor zulke gevallen moet er ook een eerlijke oplossing gevonden worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat ik kon bewijzen dat mijn kinderen onder toezicht waren terwijl ik werkte, of ik had ze misschien verloren. De moeder is idd strafbaar als ze haar kinderen niet meegeeft. En reken maar dat haar dat diets wordt gemaakt! Vaders die hun kinderen écht graag willen zien weten dat ook.
![]() |
![]() |
#388 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knuppel, jij spreekt over de verleden tijd.
HOEDERECHT bestaat niet meer. Bij een echtscheiding (sinds 1990 ongeveer) krijgen BEIDE ouders co-ouderschap. Dat wil zeggen dat ze beiden moeten beslissingen nemen over de opvoeding en toekomst van hun kinderen. In de meeste gevallen (niet altijd) wordt dan ook gekozen voor bi-locatie waarbij de kinderen de ene week bij moeder en de andere bij vader verblijven. In dat geval wordt er geen alimentatie meer betaald, maar zorgt ieder voor zijn deel (kleding, voeding) in de week dat de kinderen bij hem/haar zijn. Er wordt ook verplicht een kinderrekening geopend waarop beiden een bedrag storten (vb. kindergeld) en waar dan dokterskosten, schookosten, hobbykosten e.d. van moeten worden betaald. ik vind dat goed in theorie, maar in praktijk heb je veel vaders die zelfs die kinderrekening plunderen of er kosten van aftrekken die niks met de kinderen te maken hebben. vb. uit de realiteit: carwash van de auto, kapper om van een kind van vijf met lang haar één (1) cm te laten afknippen - dit laatste krijg je als je met een puberaal nieuw lief zit die graag wat poppemieke gaat spelen met de dochter van papa, kom we gaan eens voor 30 euro wat kappertje spelen)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan best zijn dat de moeder de kinderen tegen de vader opzet, maar dat kan ook andersom het geval zijn. Kinderen zij hoe dan ook niet dom. Ze "kennen" hun ouders niet alleen als ze 15/16 jaar oud zijn. Ze halen bovendien uit de situatie wat er uit te halen is. Krijgen ze niet gedaan van hun moeder wat ze gedaan willen hebben, dan proberen ze het wel bij de vader. En andersom.
![]() |
![]() |
#390 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Knuppel
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Anders is het natuurlijk als er sprake is van geweld, verwaarlozing of misbruik. Maar ik ken ook gevallen waar de vrouw de man daar valselijk van beschuldigt omdat ze niet wil dat hij nog de kinderen ziet. In zo'n geval wordt de vrouw in onze maatschappij gemakkelijker geloofd dan de man. (in bvb. Afrika is dat anders) En probeer maar eens je onschuld te bewijzen... Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BI-LOCATIE wil zeggen dat de kinderen week om week bij beide ouders VERBLIJVEN. Met hoederecht wordt geen rekening meer gehouden. Je verliest je kinderen niet als je gaat werken. Dan zou ondertussen meer dan 90% van de moeders hun kinderen verliezen. Je mag ze niet alleen achterlaten (maar dat mag vader ook niet). Kinderen gewoon bij oma, tante of buurvrouw achterlaten terwijl je gaat werken, is niet hetzelfde als "onder toezicht" plaatsen. Ze hebben jou wat wijsgemaakt Knuppel. Als je je kinderen "onder toezicht" laat, dan verzaak je zèlf aan je hoederecht. Als je je kinderen tijdens je werkuren bij iemand anders laat, dan is dat hetzelfde als dat ze "onder toezicht" staan in de school.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#393 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De Standaard is NIET meer het hoederecht, maar co-ouderschap. Als je echter een vader hebt die wegens moord in het gevang zit, dan zal die inderdaad geen mede beslissingsrecht krijgen, denk ik, ben niet zeker.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2014 om 13:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze "mag" dan mee op het jaarlijkse zakenreisje van mijnheer (was elk jaar naar Egypte), zonder dat mevrouw er weet van heeft. maar het groot verlof brengt de huisvader natuurlijk met vrouw en kinderen door. De bezoekdagen heeft hij ook al op voorhand vastgelegd: dinsdag en donderdag. "De vorige" was vertrokken naar de VS om daar bij haar kinderen te wonen en hij zocht dus een vervanging. In feite was hij gescheiden, probeerde hij me nog wijs te maken, maar ze woonden nog wel in het hetzelfde huis en kwamen zeer goed overeen. Dat kwam omdat HIJ "geen nee" kon zeggen tegen haar... heerlijk. ik ben die dus écht tegengekomen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 1 april 2014 om 13:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en jij gaat dus tweemaal de schoolreis betalen, en de wintersportreis, en de dokterskosten en de kliniekkosten en de speciale schoenen en de normale schoenen, de sportkledij en de communiekledij, de boterhammetjes en de warme maaltijden, het extra warmwater, de elektriciteit, schoolboeken, inschrijvingsgeld, busabonnement en noem maar op.
Misschien toch eens aan je ouders vragen hoeveel zo'n dingen allemaal kosten.
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() Weet je, als ik al dit gekibbel hier zie, denk ik dat het beter is als ik helemaal geen kinderen neem en me zo heel wat miserie bespaar. Ook was ik aanvankelijk enthousiast om met mijn partner te huwen, maar ik denk dat ik nu nog eens goed ga nadenken... Mijn leven is te kort om me met zulke miserie bezig te houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb destijds het HOEDERECHT over mijn kinderen aangevraagd omdat de vader alcoholverslaafd was, en ons naar het leven stond omdat ik wilde scheiden. Dat was lang voor 1995, toen de wet veranderde. Maar het kan vandaag nog altijd.
Ik weet ondertussen dat er iets is gebeurd dat niet klopte. Het kan aan mijn zus liggen, maar ook mijn schoonmoeder. ZIJ raadpleegde immers het gezinsconsultatiebureau waar ik al eerder had aangeklopt. Daar hoorde ik dat mijn schoonmoeder werd aangeraden de kinderen bij mij te laten omdat ze toegaf dat ik een goede moeder was. Toen ik wél opdaagde op de samenkomst die dat bureau regelde, maar mijn ex. niet, verloor hij alle krediet. Het pleit echter niet voor mijn zus dat ik nooit een officiëel document over deze aangelegenheid heb gezien, noch heb geweten dat er voor 1X5 kinderen kinderbijslag bij haar man terecht kwam ipv van voor 1X3 plus 1X2.
![]() |
#400 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |