![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijn beresterke schoonvader zei ook altijd dat hij nooit een Dokter aan zijn ( sterke) lijf ging laten komen. Toen hij zoals iedereen uiteindelijk de strijd aan het verliezen was bleek hij nog flauwer te zijn dan een plat kind. De ervaring leert ons dat de grootste roepers meestal de hardste bleiters zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#382 |
Europees Commissaris
|
![]() Vroeger kreeg je maar 5 of 6 jaar een pensioen (daarna viel je dood) en nu leef je soms nog 20 jaar. Dus statistisch gezien kan je pensioen maar een kwart zijn.
De mensen worden ouder, maar vroeger werd je oud op een snelle termijn. Nu zijn mensen langere tijd oud, versleten en ziek en dat kost nu éénmaal bakken geld. Er is geen alternatief? Of wel?
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vergeef het hem...hij zegt wel een ijzeren fysieke gezondheid te hebben maar beseft natuurlijk niet dat hij zoals het merendeel van de oudjes er geestelijk wel op achteruit gaat.
Laatst gewijzigd door fred vanhove : 6 december 2016 om 12:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie dat vooral mensen die op pensioen gaan ongelofelijk snel mentaal achteruit gaan. Zolang je meedraait in het circuit blijft de mayonnaise daarentegen draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb zelfs mijn pensioen zelfs geweigerd toen ik 65 werd. In juli laatstleden wordt ik opgebeld dat recht heb terug te gaan tot 2013 en ze hebben gewoon mijn pensioen dat ik te goed had op mijn rekening gestort. Een 55.000€, was natuurlijk content en het is ook eerlijk. Ik heb mijn ganse leven betaald en blijf doorwerken. Dus iets waar ik voor betaald heb en nog betaal heb ik ook recht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#386 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als je dan werkend toch pensioen trekt, dan ben je je onderhevig aan de maximale bijverdienste zoals dat voor iedereen geldt. Ik hoop dat ze het grootste deel van je inkomsten AANSLAAN. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zal wel onbezoldigd zaakvoerder zijn.
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U lijkt wel erg weinig van arbeidsrecht te weten, wanneer iemand langdurig ziek is kun je niet ontslaan! Vroeger wel na zes maand maar nu al een tijd niet meer. Beslist een mutualiteit dat je weer kunt werken, maar aangepast werk? Kan je werkgever dit niet bieden, Dan wordt het ontslag om medische redenen, waar je huisdokter, jezelf en arbeidsgeneesheer mee akkoord moet gaan. Je kunt ook via de arbeidsrechtbank, indien je niet akkoord gaat met die beslissing van je mutualiteit, dit aanvechten en ondertussen tijdelijke werkloosheid krijgen; Ben je wel akkoord, dan ga je uit dienst om medische redenen. Ik ben geen ambtenaar hoor! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben geen boekhouder maar als ik het niet verkeerd op heb komt alleen maar een 7.000€ ongeveer van de 18.000€ in aanmerking om op belast te worden. Bovendien kan ik totaal wettelijk mijn persoonlijke inkomsten verminderen om in mijn vroegere belasting bedrag te blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk vind ik mensen die zich buiten 'hun werk' in niks kunnen vinden eerder zielig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() het dagelijks faken van orgasmes is nogal wat erger, maar wie is er consequent genoeg om daarom zijn ega ook effectief te verlaten ?
hoe bewijst ge dat, wordt mij dan gevraagd... qed zou ik zeggen. het zijn de structuren en de controleurs die aangepakt moeten worden, niet de lichamelijk of geestelijk uitgedaagden! |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze maar van het uwe blijven vind je dat bijzonder leuk hé?
![]() |
#395 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Het "strafst" dat ze hebben gedaan is een schadelijder schaduwen 24/7 in het buitenland voor meerdere weken. Een arbeidsongeval veinzen en proberen geld te krijgen is makkelijker gezegd dan gedaan. bij de overheid pakt dat misschien, maar bij een verzekeringsmaatschappij is dat een andere paar mouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |