Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2018, 23:50   #381
bembem
Secretaris-Generaal VN

bembem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
aub Jan zwijg laat die natuur maar voor wat ze is want telke male je die aanhaalt als argument loop je hopeloos in de mist.

.. ook nu weer
Intersekse is gewoon bv een feit ( zelfs Plato sprak al over van origine drie geslachten om het te verklaren )

Het is dus net omgekeerd..
De natuur kent dat zwart/wit niet... zodoende kan je ook niet over binair biologisch ,laat staan op vlak van genderidentiteit ( wat wel heel wat meer behelst), M of V spreken
Die vakjes zijn dus eerder eigen aan de maatschappelijke noodzaak het zo te bezien
Well said praha!
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 12:11   #382
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Inderdaad. Ik ken iemand die een noodzakelijke prostaatoperatie moest laten uitvoeren. Die man sprak van...5 mm teveel af van uw sluitspier, aan je urinebuis, en je kan de rest van je leven een pamper dragen.
Gelieve niet teveel in te gaan op diverse oude mannenziektes.
Dat ligt gevoelig.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 13:16   #383
TV-verslaafde
Secretaris-Generaal VN

TV-verslaafde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aub Jan zwijg laat die natuur maar voor wat ze is want telke male je die aanhaalt als argument loop je hopeloos in de mist.

.. ook nu weer
Intersekse is gewoon bv een feit ( zelfs Plato sprak al over van origine drie geslachten om het te verklaren )

Het is dus net omgekeerd..
De natuur kent dat zwart/wit niet... zodoende kan je ook niet over binair biologisch ,laat staan op vlak van genderidentiteit ( wat wel heel wat meer behelst), M of V spreken
Die vakjes zijn dus eerder eigen aan de maatschappelijke noodzaak het zo te bezien
Moreel relativisme dus. Er is geen goed of kwaad. Er is alleen die eed van de geneeskunde, je moet mensen zo lang mogelijk in leven houden. In welke omstandigheden dan durf ik te denken. Zonder lul en verminkt?

Je mag de kaloten hun ding gunnen, respecteer hun luchtkastelen. Daarom zijn religies ook gedomineerd geweest door mannen, mannen zijn goed in het bouwen van luchtkastelen.

Psychologisch gezien gaat die "Bo" wel problemen ondervinden. Dat moet "hij" maar zelf weten. Ik gun hem zijn dromen net zoals ik de kaloten hun dromen gun.

Waarom religie dan belachelijk gemaakt mag worden en die Bo niet is voor mij een raadsel...
Oud 8 februari 2018, 14:32   #384
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
goede post ... maar ik denk dat je je vergist als ge stelt dat "het 'ik' lak heeft aan aan het dictaat van het lichaam"
Laat dat dictaat van het lichaam nu net zijn dat deze persoon zich eerder meisje voelde daar dat dictaat wel heel wat meer inhoudt dan louter het biologisch geslacht.
Het is nog maar de vraag of het lichaam de genderidentiteit dicteert. De hersenen? Misschien, maar een lichaam is meer dan hersenen. Je zou dus minstens kunnen betogen dat de genderidentiteit hybride vormen kan aannemen.

Ik stel me dan ook de vraag welke genderaspecten precies door de hersenen worden bepaald. Wat is 'vrouwelijk' denken bijvoorbeeld? Empathischer? Gevoeliger? Seksueel gericht op mannen? En waarom zou dat onverzoenbaar zijn met een mannelijk lichaam?

Voorts: kan men die hybriditeit niet accepteren (en laten accepteren)? In die zin kan ik meer begrip opbrengen voor mensen die een X willen op hun identiteitskaart dan mensen die per se M of V willen zijn. De holebibeweging speelt hier trouwens een rare rol: aan de ene kant wil ze het 'binaire' denken verbreken over gender; aan de andere kant zijn veel van die transgenders zelf juist sterk geneigd tot binair denken.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 15:12   #385
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het is nog maar de vraag of het lichaam de genderidentiteit dicteert.
los van alle onzin

hoe moet ik mij dat voorstellen? op m'n 2e ontdekte ik dat ik op mijn papa leek, da ding tussen de benen, dus was ik een jongetje en nu man.
dat ik moet ik gewoon aanvaarden.
nu kutn ge er een berg clichés bijsleuren maa is het nu iet net dat wat ge niet wilt?
een man mag toch met poppen spelen? met mannen neuken? schmink dragen? maakt dat van hem minder man? vroeger wel maar anno 2018?

als ik dat niet kan aanvaarden en ik wil op mama lijken? zit ik dan niet eerder met een soort van oedipuscomplex? ipv met ma te willen trouwen wil ik er wel op lijken

en op je 50e moet je toch beseffen dat operaties en een pruik van u nooit een vrouw zullen maken? hoe hard ge dat ook wilt.
moet ik nu mee in dat collectieve zelfbedrog stappen waariedereen hem vrouw moet noemen behalve z'n kinderen? die mogen papa blijven zeggen.

in wat voor een rare film zit ge nu eigenlijk?

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 februari 2018 om 15:14.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 16:16   #386
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
los van alle onzin

....

in wat voor een rare film zit ge nu eigenlijk?
Ik vind net dat we zo ongeveer tot op heden in een rare film zaten.
Een beklemmende film zonder enige individuele vrijheid.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 8 februari 2018, 16:47   #387
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind net dat we zo ongeveer tot op heden in een rare film zaten.
Een beklemmende film zonder enige individuele vrijheid.
welke individuele vrijheid?
om u te laten opereren gelijk ge wilt? die pakt niemand u af

de vrijheid om vaststaande feiten gewoon te herbenoemen naar eigen goeddunken? dat kunt ge ni anders kunt ge nimmer communiceren

aan elke mens plakken elementen die ge niet kunt veranderen. ge kunt er tegen zijn, da ni willen,... maar er is geen optie om dat te veranderen,

zijt ge neger? dan kutn ge wa politieke spelletjes spelen hoe mensen u mogen noemen. uw huidskleur zal ni veranderen.
een pruik opzetten zal uw geslacht niet veranderen. zijt ge cultureel, sociaal, biologisch, genetisch een man dan zult ge da altijd blijven.
kunt ge nix aan doen, net zoals ik er nix aan kan doen dat ik Mortsel geboren ben. Naar mijn gevoel ben ik in New York geboren is nu eenmaal geen uitleg dat ik plots ni meer in Mortsel geboren ben

kunt ge evengoed de individuele vrijheid opeisen da iedereen individueel mag bepalen wat het Noorden is, waar de schelde ligt, wie wo2 gewonnen heeft, ...

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 februari 2018 om 16:53.
Oud 8 februari 2018, 17:35   #388
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat kan best, maar ik hoef mijn mening daarom niet te veranderen. Ik behoud mijn volle vrijheid te denken en te zeggen wat mijn opinie is. Ongeacht of u dat nu leuk vindt of niet.
Daar hebt u wel gelijk in. Ik wil holebi's en transgenders hoegenaamd niet het recht ontzeggen het leven te leiden waar zij de voorkeur aan geven. Maar daarvoor moeten bepaalde realiteiten toch niet miskend worden, louter met de bedoeling een dwaze hyper-egalitaire filosofie door de mensen hun strot te rammen. Neen, een hetero-huwelijk en een holebi-"zogenaamd huwelijk", zijn niet "hetzelfde". Om de eenvoudige reden dat de mensheid tot nader order nog steeds bestaat uit mannen en vrouwen, met alle lichamelijke en psychische kenmerken die dat impliceert. Een man en een vrouw die samen leven (al of niet met nakomelingen) is niet dezelfde situatie als het samenleven van twee mannen of van twee vrouwen. Gelijkheid in dat opzicht zou slechts mogelijk zijn indien de mensheid slechts uit één soort wezens zou bestaan. M.a.w. als iedereen hermafrodiet zou zijn. Het is dan ook fout om die grondig verschillende situaties, alvast op taalgebied, volledig gelijk te schakelen onder één noemer "huwelijk".

Tegenover wie nu, al of niet verbolgen, bij mij komt aandraven met "ja maar, de wetgever heeft die toestanden wel degelijk gelijkgeschakeld" kan ik slechts replikeren dat dit inderdaad zo is. En dat ik bovendien als "law abiding citizen" die beslissing van de wetgever moet respecteren. Wat ik ook doe. Maar het is, zoals Jan vooropstelt, het volste recht van elke burger om er een eigen mening over te hebben.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 18:34   #389
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
bij mij komt aandraven met "ja maar, de wetgever heeft die toestanden wel degelijk gelijkgeschakeld" kan ik slechts replikeren dat dit inderdaad zo is.
en mag ik mij de vraag stellen of dit doordacht is, zeker nu het zonder operatie kan

een 18 jarige jongen beslist meisje te worden, zonder operatie, verandert z'n geslacht op het gemeentehuis en sluit zich dan aan bij de meisjes voetbalploeg aangezien m nu een vrouw is.

ik zie het echt niet gebeuren. of mag 'm in de Belgischhe vrouwencompetitie wel meedoen omdat 'm officieel vrouw is? Hoe zit het met de nationale ploeg? transfers naar het buitenland

officieel is 'm vrouw hé dus komt 'm in aanmerking voor de vrouwelijke gouden schoen
Oud 8 februari 2018, 19:07   #390
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Khomeini heeft wel meer rare standpunten ingenomen. Denk maar aan zijn uitspraken over seks met dieren of met kinderen.
Gewoon ter info:

Die uitspraak over dieren is hoogstwaarschijnlijk verzonnen. Hij zou ze gedaan hebben in een boek, om het even simpel te stellen want ben te lui om het op te zoeken, waarvan er minder hoofdstukken bestaan dan het hoofdstuk daarin de uitspraak zou zijn gedaan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 19:23   #391
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en mag ik mij de vraag stellen of dit doordacht is, zeker nu het zonder operatie kan

een 18 jarige jongen beslist meisje te worden, zonder operatie, verandert z'n geslacht op het gemeentehuis en sluit zich dan aan bij de meisjes voetbalploeg aangezien m nu een vrouw is.

ik zie het echt niet gebeuren. of mag 'm in de Belgischhe vrouwencompetitie wel meedoen omdat 'm officieel vrouw is? Hoe zit het met de nationale ploeg? transfers naar het buitenland

officieel is 'm vrouw hé dus komt 'm in aanmerking voor de vrouwelijke gouden schoen
Een intern probleemke van een sportfederatie moet niet beletten dat de overheid zich niet moeit met persoonlijke zaken.
Ik vind zelfs dat de overheid helemaal niets zou mogen vermelden op eenderwelk van hun databanken, wat betreft ons geslacht.

We leven niet meer in het middeleeuwse tijdperk van dienstplicht voor enkel mannelijke jongelingen ...

Oud 8 februari 2018, 19:49   #392
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Inderdaad! Wat nu?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:03   #393
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een intern probleemke van een sportfederatie
en wat op internationaal niveau

Belgische mevrouw met een baard, genaamd Jos, op een Duits gemeentehuis?

Laatst gewijzigd door 1207 : 8 februari 2018 om 20:05.
Oud 8 februari 2018, 20:28   #394
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook al niet juist want ge kunt zaadcel bv al perfect omzeilen
Niet juist, daar het in dat experiment ging om kunstmatig zaadcellen. Daartoe gebruikte men huidcellen van een... man. Er is toen immers gebleken dat men die kunstcellen niet kan kweken op basis van vrouwenhuid.

Er wordt dus niets omzeild. Het natuurlijk mechanisme blijft behouden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 20:31   #395
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Gewoon ter info:

Die uitspraak over dieren is hoogstwaarschijnlijk verzonnen. Hij zou ze gedaan hebben in een boek, om het even simpel te stellen want ben te lui om het op te zoeken, waarvan er minder hoofdstukken bestaan dan het hoofdstuk daarin de uitspraak zou zijn gedaan.
Niet verzonnen. Het boek bestaat immers en draagt de titel "Tahrirolvasyleh".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:23   #396
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar hebt u wel gelijk in. Ik wil holebi's en transgenders hoegenaamd niet het recht ontzeggen het leven te leiden waar zij de voorkeur aan geven. Maar daarvoor moeten bepaalde realiteiten toch niet miskend worden, louter met de bedoeling een dwaze hyper-egalitaire filosofie door de mensen hun strot te rammen. Neen, een hetero-huwelijk en een holebi-"zogenaamd huwelijk", zijn niet "hetzelfde". Om de eenvoudige reden dat de mensheid tot nader order nog steeds bestaat uit mannen en vrouwen, met alle lichamelijke en psychische kenmerken die dat impliceert. Een man en een vrouw die samen leven (al of niet met nakomelingen) is niet dezelfde situatie als het samenleven van twee mannen of van twee vrouwen. Gelijkheid in dat opzicht zou slechts mogelijk zijn indien de mensheid slechts uit één soort wezens zou bestaan. M.a.w. als iedereen hermafrodiet zou zijn. Het is dan ook fout om die grondig verschillende situaties, alvast op taalgebied, volledig gelijk te schakelen onder één noemer "huwelijk".

Tegenover wie nu, al of niet verbolgen, bij mij komt aandraven met "ja maar, de wetgever heeft die toestanden wel degelijk gelijkgeschakeld" kan ik slechts replikeren dat dit inderdaad zo is. En dat ik bovendien als "law abiding citizen" die beslissing van de wetgever moet respecteren. Wat ik ook doe. Maar het is, zoals Jan vooropstelt, het volste recht van elke burger om er een eigen mening over te hebben.
Wat denk jij trouwens over hybride’s ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2018, 21:38   #397
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en wat op internationaal niveau

Belgische mevrouw met een baard, genaamd Jos, op een Duits gemeentehuis?
Ze gaan denken: "Wat een rare naam voor een Turkse vrouw!"

Oud 8 februari 2018, 22:19   #398
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Zou het iets oplossen als de juridische regeling - trouwen voor de wet - een andere naam krijgt dan 'huwelijk' (dus ook voor heterokoppels)?
Oud 8 februari 2018, 22:23   #399
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze gaan denken: "Wat een rare naam voor een Turkse vrouw!"
zolang ge maar niet op pertinente problemen/opmerkingen en vragen ingaat
stel u voor,

ik zie de 1e halve vent al naar unia stappen omdat de vrouwenvolleybalploeg hem discrimineert
Oud 8 februari 2018, 22:29   #400
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:

Het IOC heeft daar zelfs richtlijnen voor. Een vrouw die man wordt mag zonder restricties deelnemen aan de mannencompetitie. Een man die vrouw wordt moet echter hormoontherapie hebben ondergaan en "haar" testosterongehalte mag gedurende minstens een jaar niet boven 10 nanomol per liter bloed liggen.

Linkje: https://www.theguardian.com/sport/20...ithout-surgery

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 8 februari 2018 om 22:31.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be