Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Sport
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Sport Van voetbal tot worstelen.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 september 2020, 13:47   #381
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hij heeft geen gelijk. Henri1 schrijf altijd Vlaams en Vlaanderen met een kleine letter en semi-trollt op dit forum sinds 2009.
Ik ben Belg, en Vlaming. En ook ik schrijf regelmatig vlaming of vlaanderen.
Dat lijkt me toch echt een futiliteit te zijn. Quercus zit zich daar dikwijls over te ergeren, ik vraag me af waarom...

Dat zijn dan ook meestal dezelfden die grossieren in terminologie als 'een onland' 'Belgistan' 'Walbanië' 'Walbanezen' 'Belziek'
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 13:48   #382
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hij heeft mij overgeslagen.
Blijven je best doen ! Volharden ! Dan mag je binnenkort het vierde lid worden van de club.
Oud 3 september 2020, 13:57   #383
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dat lijkt me toch echt een futiliteit te zijn. Quercus zit zich daar dikwijls over te ergeren, ik vraag me af waarom...

Dat zijn dan ook meestal dezelfden die grossieren in terminologie als 'een onland' 'Belgistan' 'Walbanië' 'Walbanezen' 'Belziek'
Logische terminologie voor een strontland waar bijna 2 jaar nodig is om een regering te vormen, die dan nog de zoveelste "bric-a-brac" regering zal worden, waar de meerderheid van de inwoners zich zal moeten plooien naar de wil van de minderheid. Democratie op zijn kop dus ahw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 13:58   #384
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Logische terminologie voor een strontland waar bijna 2 jaar nodig is om een regering te vormen, die dan nog de zoveelste "bric-a-brac" regering zal worden, waar de meerderheid van de inwoners zich zal moeten plooien naar de wil van de minderheid. Democratie op zijn kop dus ahw.

QED
Oud 3 september 2020, 14:12   #385
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
QED

Inderdaad.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 14:15   #386
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij beweert dus dat het wapenboek Gelre, getekend rond 1400 fake is?
De leeuw is ouder dan dat, al te zien in de 12de eeuw.

http://users.skynet.be/rennes/geneal...amse-leeuw.htm

Mooi voorbeeld hoe de geschiedenis geschreven wordt afhankelijk van het denkbeeld van de schrijver.

https://www.standaard.be/cnt/dmf20190817_04564725

https://www.knack.be/nieuws/belgie/h...n-1174033.html
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 14:22   #387
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Persoonlijke aanval op drie posters. Dat kan al tellen. Ik hoop dat de moderatie ingrijpt.
Je hebt toch op het driehoekje geklikt mag ik hopen?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 17:36   #388
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Daar heb je gelijk in.
Een beetje grofgebektheid en wat afgepoederde scheldwoorden, moet kunnen.

Wie niet tegen dat gekietel kan, is veel te gevoelig voor de stiel.

Jij plaagt ons ook vaak met de Vlaamse Strijdvlag in de hoek van de nazi's te duwen. Ik plaag terug met belgicysten en dergelijke meer.
Dat is het zout op de patatten van het forum.
Let op: teveel zout is ook niet goed.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2020, 21:05   #389
Koenaard Depuydt
Staatssecretaris

Koenaard Depuydt's schermafbeelding

Locatie: niet Herstapel, Luik, Kortrijk, Antwerpen of Vilvoorde
Standaard

Citaat:

Geachte Ronsenaar

K.D. staat ook afkeurend tegenover de vernoemde woordkeus.

Het achtervoegsel "-stan" is afkomstig uit de taal der Varzen (beter Nederlandstalige afleiding voor Perzen) en betekent "land".

Citaat:
Taaldacht ijvert volledig terecht voor het gebruik van de benaming "Varzen" in stede van "Persen(land)" of "Perzië". Een voor-Germaanse begin P- werd na de Eerste Germaanse klankverschuiving (Wet van Grimm) een F-. Vervolgens werd een begin F- omstreeks de elfde eeuw in het Nederlands algemeen tot een V- verzacht (vreemd wetenschappelijk begrip: lenisering). De woorden met begin F- die nu in de Vandale woordenboeken voorkomen zijn vooral later geleende woorden, maar ook woorden die een gewestelijke uitspraak volgen of vreemdtalige invloed ondergaan hebben, bv. "Frankrijk" en "Saksen" voor Vrankrijk en Zassen.
De huidig gangbare aardrijkskundige begrippen "Albanië", "Albanees" (inwoner en taal) bevatten achtervoegsels van vreemde oorsprong (-ia => -ië en -ais => -ees). Deze achtervoegsel dienen door echt Nederlandstalige achtervoegsels vervangen te worden: "Albanenland", "Albaan" (inwoner) en "Albaans" (taal).

Citaat:
Trouwens het bijvoeglijk naamwoord "Portugees" is wat het woordeinde betreft on-Nederlands. Het achtervoegsel "-ees" werd aan het Waalse "-ais" ontleend toen de eind -s nog uitgesproken werd.
Er bestaat naast de Groot-Luikse gedachte met de Voerstreek (Waals: Fourons), Landen (Waals: Landenes, Landres, Lande-Fermée) en Herstapel (Waals: Herstappe) ook een Groot-Albaanse beweging die de aansluiting van het Lijsterland ofte Merelland ("Kosovo" is Serfs voor lijster of merel) en gebiedsdelen uit de omringende landen (Griekenland, Makedonen, Serven, Zwarteberg).

Met VlaemSSche groet
Een goede Vlaming draagt geen muilband. Hij rookt, besproeit, sluikstort of gokt nooit en heeft geen hond of poes. Hij begeeft zich te voet of met het rijwiel en onthoudt zich van geurwater, geestrijke of zoete dranken en andere verslavende middelen. Hij is gespierd en streeft dus een gezond lichaamsgewicht na. Hij beschermt zijn wondermooie Nederlandse taal en zijn schitterend Vlaams land tegen vreemde smetten. Hij laat zijn leven niet door een wijf vergallen.
Koenaard Depuydt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2020, 11:40   #390
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ben je ook Ronsenaar, Vlaamse Ardennees, Oost-Vlaming en Europeaan?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2020, 22:17   #391
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

In Abu Dhabi is de Vlaamse Leeuw helm wel welkom.

Dit in tegenstelling tot Francorchamps waar de "tolerante Walen "hem verboden.

Formule 1 vandaag in Abu Dhabi. De Vlaams-Britse Lando Norris op 5 met leeuw.
#Vlaamsemoedertrots.

Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 131418047_10225342449694778_6013599476282413061_n.jpg‎ (60,7 KB, 374x gelezen)

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 13 december 2020 om 22:20.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 13:14   #392
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
In Abu Dhabi is de Vlaamse Leeuw helm wel welkom.

Dit in tegenstelling tot Francorchamps waar de "tolerante Walen "hem verboden.

Formule 1 vandaag in Abu Dhabi. De Vlaams-Britse Lando Norris op 5 met leeuw.
#Vlaamsemoedertrots.

zonder actuel beeld = fake nieuws

zoals we van u gewoond zijn
Oud 14 december 2020, 13:37   #393
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik vind hier weinig over terug in de Franstalige media wel. Enkel een vaag artikel in La Dernière Heure, krant met speciaal soort publiek.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 december 2020, 17:57   #394
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Ik vind hier weinig over terug in de Franstalige media wel. Enkel een vaag artikel in La Dernière Heure, krant met speciaal soort publiek.
Zephyr leest "Grenz Echo" nog een meer speciaal publiek.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2020, 21:51   #395
Zephyrkaos
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Zephyr leest "Grenz Echo" nog een meer speciaal publiek.
Waar blijft het picture? picture = nieuwe vlaamsspeak
zolang het geen frans is

spamtrol

Laatst gewijzigd door Zephyrkaos : 16 december 2020 om 21:53.
Zephyrkaos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 00:58   #396
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrkaos Bekijk bericht
Waar blijft het picture? picture = nieuwe vlaamsspeak
zolang het geen frans is

spamtrol
Oud 17 december 2020, 16:47   #397
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
De Walen en Belgicisten begonnen hun roedeltje van ;"De Vlaamse Leeuw is de Leeuw van het Vlaams Belang ipv de Leeuw van de Vlaamse ontvoogding"
Ik vind dat destijds de Volksunie enorm veel gedaan heeft voor de Vlaamse ontvoogding. En dat lukte. Ze slaagden daarin. Maar vandaag is de situatie heel anders.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2020, 16:55   #398
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Karel De Gucht: “Deze hele politieke generatie is enkel bezig met tactiek. Ze gaat ervan uit dat heel Vlaanderen elke avond om zeven uur voor de tv zit en punten geeft aan elke nieuwe tactische zet, terwijl de mensen gewoon afgehaakt hebben. Het hangt hen de keel uit.”
Ik moest wel afhaken. De media en de VLD sluiten zichzelf op in 'n piepklein echokamertje. Altijd maar datzelfde gezeur aanhoren is echt 'n kwelling voor mij. Da's om gek van te worden. Altijd maar naar dat gezeur luisteren is voor mij 'n psychische marteling, alsof er maar één liedje in de wereld is waar ik mag naar luisteren en ik altijd maar naar datzelfde liedje moet luisteren. 't Is alsof ze op de radio slechts één plaat draaien. Die domheid is ook mensonwaardig. Niet alleen houden ze jongeren dom op school, ook de TV-kijkers houden ze dom.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 14:59   #399
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Ken uw plaats Vlaming !

Citaat:
Brusselse PS’er neemt aanstoot aan Vlaamse Leeuw.
https://sceptr.net/2020/12/brusselse...RCaAg.facebook

Laatst gewijzigd door daiwa : 20 december 2020 om 14:59.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2020, 15:03   #400
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Ik moest wel afhaken. De media en de VLD sluiten zichzelf op in 'n piepklein echokamertje. Altijd maar datzelfde gezeur aanhoren is echt 'n kwelling voor mij. Da's om gek van te worden. Altijd maar naar dat gezeur luisteren is voor mij 'n psychische marteling, alsof er maar één liedje in de wereld is waar ik mag naar luisteren en ik altijd maar naar datzelfde liedje moet luisteren. 't Is alsof ze op de radio slechts één plaat draaien. Die domheid is ook mensonwaardig. Niet alleen houden ze jongeren dom op school, ook de TV-kijkers houden ze dom.
Hoe wil je anders dat door en door racistisch en anti-Vlaams la belgique zou kunnen blijven bestaan... Als je twee minuten nadenkt dan weet je toch dat het leugen is van het begin tot het einde...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be