Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2020, 15:49   #381
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Een verwend egoïstje dat ongelukkig wordt omdat zijn (ongebreidelde)vrijheid tijdelijk beperkt wordt, is zelfs geen enkele inspanning waard, laat staan andermans leven
Jij bent zo een Gelovige in Gezag.
Jouw attitude is die die in de geschiedenis 100 keer meer mensen doodde dan virussen deden.

Hier: een boekje over jou: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 15:51   #382
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Wat moet een gepensioneerde opgeven.

- 1 restaurant bezoekje per maand
- 1 cafe bezoek per week waar ze ene koffie met stuk vlaai eten.
- fietsen en wandelen mogen ze nog, maar nu enkel met 4 ipv met de hele gepensioneerde bond samen.

en daar houdt het ver mee op.

Wat moet de jeugd opgeven.

- elke dag school (mijn dochter krijgt nog 2 uur per week les aan school)
- 3 tot 4 keer per week sport
- 1 x per week jeugdbeweging
- 1 tot 2 keer uitgaan per week
- geen festivals
- geen fuiven
-....

Sorry er staat niet levensnoodzakelijk bij in mijn lijstje, want dat is enkel eten en drinken.
Ja met die redenering kun je alle kanten uit .

Wat moet een gepensioneerde opgeven:

-Zijn schaak of kaartavonden
-Zijn zwembeurten of Aqua gym.
-Zijn terrasje doen in de namiddag
-Zijn week Alpen met de wielertoeristen
-Zijn jaarlijkse cruise naar Scandinavië.
-Zijn weekends met de mobilhome vereniging
-Zijn wekelijkse darts en biljart avond
-Zijn dansavonden
-Zijn rimpelrock festival
-Het Vlaamse schlagerfestival
-Zijn wandelingen met de natuurvrienden.
-Zijn kleinkinderen knuffelen.
-Zijn kinderen knuffelen
-Zijn stokoude moeder 95 jarige moeder niet mogen bezoeken.

Wat moet de jeugd opgeven:

Wat meer dan gewoonlijk in de zetel hangen met de smartphone of wat langer dan gewoonlijk met de play console bezig zijn ( velen zijn dan ook al veel te dik en hebben nauwelijks conditie)
Hun digitale virtuele wereldje is nu gewoon nog wat belangrijker dan anders. Maar voor 75 % van de jeugd veranderd er niet veel.

Alles is relatief beste.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 16 november 2020 om 15:53.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 15:53   #383
spherelike
Europees Commissaris

spherelike's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, we hebben het niet over "inspanning waard zijn". We hebben het over "met dwang hun leven 2 maanden zuur maken".

Hoeveel mensen (die jij egoistjes noemt dus) mogen we hun leven 2 maanden zuur maken om het leven van een anders zieke egoist nog 10 jaar te trekken ?

Kan je daar nu eindelijk eens op antwoorden ? Hoeveel mensen (jong/oud) 2 maanden zuur leven bezorgen, voor het vermijden van 1 dooie die anders 10 jaar had kunnen leven ?

Want ik wil natuurlijk weten in welke mate dat op gelijke manier werd gedaan om een griep dode te vermijden he !

Hoeveel van die smerige egoistjes hebben we 2 maanden zuur leven bezorgd telkens het griep was, om die griep doden OP DEZEFLDE MANIER te vermijden ?
Dat heb ik al 2 keer geantwoord, maar blijkbaar niet goed genoeg. Moet ik het spellen?
nogmaals
Een verwend egoïstje dat ongelukkig wordt omdat zijn (ongebreidelde)vrijheid tijdelijk beperkt wordt, is zelfs geen enkele inspanning waard, laat staan andermans leven
Oud 16 november 2020, 15:56   #384
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Jouw attitude is die die in de geschiedenis 100 keer meer mensen doodde dan virussen deden.

Hier: een boekje over jou: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Het handboek voor anarchisten?
Oud 16 november 2020, 15:58   #385
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat heb ik al 2 keer geantwoord, maar blijkbaar niet goed genoeg. Moet ik het spellen?
nogmaals
U ontwijkt handig de vetgedrukte vraag van Patrick.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 16:06   #386
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
U ontwijkt handig de vetgedrukte vraag van Patrick.
Daar heb ik al op geantwoord bladzijden hierboven.

maar als goede wil.

Als ge daar mee wil vergelijken moet je het aantal doden nemen onder de griepgevaccineerden.
Tot vorig griepseizoen kon iedereen die dat wou zich laten inenten.
Die die dat niet deden namen in alle vrijheid de beslissing om het risico op besmetting en de eventuele complicaties te nemen.

Dus die uitgezuiverde statistieken vergelijken met de coronacijfers en dan redeneringen opbouwen
Oud 16 november 2020, 16:12   #387
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Je blijft maar overdrijven,

Kijk naar de bevolkingspiramide, er zijn ongeveer evenveel "jongeren" als "ouderen", dus een 1 op 1 relatie.
Ja, als je de leeftijd van wat een jongere en een oudere niet definieert heb je altijd gelijk met een 1 op 1 verhouding.
Foefelare eerste klas een echt politiek antwoord.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 16:18   #388
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Ja, als je de leeftijd van wat een jongere en een oudere niet definieert heb je altijd gelijk met een 1 op 1 verhouding.
Geef jij maar de grenzen voor de jeugd.

Voor de oudere ging het in deze draad over 60+ of 65+
Oud 16 november 2020, 16:20   #389
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ge daar mee wil vergelijken moet je het aantal doden nemen onder de griepgevaccineerden.
De helft van het aantal doden zonder vaccin. Ik heb U dat al gezegd. Het gangbare getal is 30% maar een verregaander studie toont aan dat het wel eens 47% kon zijn.

Citaat:
Tot vorig griepseizoen kon iedereen die dat wou zich laten inenten.
Die die dat niet deden namen in alle vrijheid de beslissing om het risico op besmetting en de eventuele complicaties te nemen.
Voor de helft van de griepdoden helpt dat niet. Maar een deel van de doden is al gevaccineerd, dus die hebben hun "joker" al gebruikt.

Met andere woorden, mocht de groep die zo dom was van zich niet te vaccineren (ik denk dat het bij de ouderen iets van een 50% is) dat toch gedaan hebben, dan zouden er 25% doden minder vallen. Mocht niemand van de doden zich gevaccineerd hebben, dan zou men tot de helft kunnen gaan.

Maar realistisch gezien zou er door vaccinatie van alle ouderen, dus inderdaad 25% minder doden van griep kunnen zijn. Maakt dat een principieel verschil ?

Waarom hebben we NOOIT OF TE NIMMER voor die griepdoden een honderdste gedaan dan wat we nu proberen te doen voor een corona dode ?

Het was nochtans gemakkelijk:

1) vaccinatie verplichten voor iedereen, zeker schoolkinderen (zoals Japan deed tot in 1996) Zelfs verzorgend personeel moet dat vaccin niet nemen, en weigert dat in grote aantallen.

2) een lockdown gedurende een paar weken tijdens het griepseizoen als het er nog zou zijn.

Dat heeft men nooit gedaan. Dat is minder inspanning voor een griep dode dan nu voor een corona dode in verhouding.

Nu gij weer.

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 16:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 16:22   #390
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht

IK denk dat je "gezag" met "macht" verwart.

Gezag waar ik respect voor heb, berust op kennis, voorbeeldgedrag,.....
Oud 16 november 2020, 16:24   #391
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef jij maar de grenzen voor de jeugd.

Voor de oudere ging het in deze draad over 60+ of 65+
65+ zijn 20% van de bevolking.
De mediane leeftijd is 42 jaar.

Hier zie je het verschil over 15 jaar.

Oud 16 november 2020, 16:26   #392
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nogmaals
Nog eens, dat verwend egoistje vraagt geen "inspanning". Dat trekt zijn plan. Het is dat oud egoistje dat veel gaat eisen van anderen. Want die kon zijn plan trekken maar wilde niet en gaat dan voor problemen zorgen.

Datzelfde oude egoistje kon den boom in als het griep was, maar kan wel zijn willetje opleggen als het om corona gaat.

We hebben nooit dat verwend egoistje iets opgelegd om een griepdode te vermijden en we hebben altijd dat oud egoistje den boom ingestuurd voor griep. Maar voor corona is het omgekeerd.
Oud 16 november 2020, 16:27   #393
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De helft van het aantal doden zonder vaccin. Ik heb U dat al gezegd. Het gangbare getal is 30% maar een verregaander studie toont aan dat het wel eens 47% kon zijn.

Voor de helft van de griepdoden helpt dat niet. Maar een deel van de doden is al gevaccineerd, dus die hebben hun "joker" al gebruikt.

Met andere woorden, mocht de groep die zo dom was van zich niet te vaccineren (ik denk dat het bij de ouderen iets van een 50% is) dat toch gedaan hebben, dan zouden er 25% doden minder vallen. Mocht niemand van de doden zich gevaccineerd hebben, dan zou men tot de helft kunnen gaan.

Maar realistisch gezien zou er door vaccinatie van alle ouderen, dus inderdaad 25% minder doden van griep kunnen zijn. Maakt dat een principieel verschil ?

Waarom hebben we NOOIT OF TE NIMMER voor die griepdoden een honderdste gedaan dan wat we nu proberen te doen voor een corona dode ?

Het was nochtans gemakkelijk:

1) vaccinatie verplichten voor iedereen, zeker schoolkinderen (zoals Japan deed tot in 1996) Zelfs verzorgend personeel moet dat vaccin niet nemen, en weigert dat in grote aantallen.

2) een lockdown gedurende een paar weken tijdens het griepseizoen als het er nog zou zijn.

Dat heeft men nooit gedaan. Dat is minder inspanning voor een griep dode dan nu voor een corona dode in verhouding.

Nu gij weer.
ik vroeg het aantal griepdoden in België ondanks vaccinatie, een aantal dus, geen percentage, dat kunnen we dan afzetten tegen het coronacijfer.
Oud 16 november 2020, 16:28   #394
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jamaar er is geen 1-1 verhouding in "gepeste - gedode".

Het is enkel zo dat voor een oudere, het RENDABELER wordt om zich af te zonderen, want die verliest wat van zijn eigen huidige jaar, maar wint potentieel toekomst jaren door niet ziek te worden.

Een jongere heeft die eigen winst niet. Het is eigenaardig dat die voor egoistje uitgemaakt wordt.
Oud 16 november 2020, 16:31   #395
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
IK denk dat je "gezag" met "macht" verwart.

Gezag waar ik respect voor heb, berust op kennis, voorbeeldgedrag,.....
En waar en hoeveel vindt je dat nog bij onze politici, rechterlijke macht, de nieuwe zichzelf verheerlijkende viroloog,...
Ik ben het zoeken gestaakt...
Oud 16 november 2020, 16:34   #396
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik vroeg het aantal griepdoden in België ondanks vaccinatie, een aantal dus, geen percentage, dat kunnen we dan afzetten tegen het coronacijfer.
Maar als ELKE dode oneindig veel waard is, volstaat het toch van 1 enkele griepdode te vermijden nee ? Ik dacht dat we geen rekeningen mochten maken ? Dat medemenselijkheid niet naar bilans kijkt ?

Nu, als je naar cijfertjes wil kijken maar ik had begrepen dat je dat niet wilde...

In 2017-2018 waarschijnlijk rond de 3100 overlijdens.

https://epistat.wiv-isp.be/docs/infl...0Season_NL.pdf

Ttz, de oversterfte tijdens de griep piek. Want echt weten doet men het natuurlijk niet, omdat men niet vaak test.

Mijn vraag is dus: hebben we voor die griep piek destijds een vijfde gedaan dan wat we voor de corona doden van nu doen ?

Hebben we in plaats van 10 weken lockdown, maar 2 weken lockdown gedaan ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2020 om 16:37.
Oud 16 november 2020, 16:38   #397
sbe4kdr
Banneling

Standaard

Citaat:
De laatste 4 jaren met meer dan 5000 griepdoden.
2012/2013 6300
2014/2015 8600
2016/2017 7500
2017/2018 als topper 9400

En aangezien griepdoden onderschat worden omdat er niet zo intensief getest wordt als op corona en aangezien dat men minstens 25% van de corona doden verkeerdelijk aanrekent kan men stellen dat het coronajaar 2019/2020 met 10.000 - 25% = 7500 niet erger is dan één van de zwaardere griepjaren.

Correctie: de cijfers zijn van Nederland. Maar aangezien daar het aantal corona doden nu 8500 bedraagt wordt de vergelijking alleen beter voor corona.

Laatst gewijzigd door sbe4kdr : 16 november 2020 om 16:42.
Oud 16 november 2020, 16:39   #398
spherelike
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
65+ zijn 20% van de bevolking.
De mediane leeftijd is 42 jaar.

Hier zie je het verschil over 15 jaar.

Deze is van Belgie

https://images.populationpyramid.net...3Fshare%3Dtrue

60+ 11,5%

jeugd van 10 tot 30 ? ook zoiets,

dus geen "Foefelare eerste klas een echt politiek antwoord."

Laatst gewijzigd door spherelike : 16 november 2020 om 16:46.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 16:40   #399
schietboog
Minister

schietboog's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog eens, dat verwend egoistje vraagt geen "inspanning". Dat trekt zijn plan. Het is dat oud egoistje dat veel gaat eisen van anderen. Want die kon zijn plan trekken maar wilde niet en gaat dan voor problemen zorgen.

Datzelfde oude egoistje kon den boom in als het griep was, maar kan wel zijn willetje opleggen als het om corona gaat.

We hebben nooit dat verwend egoistje iets opgelegd om een griepdode te vermijden en we hebben altijd dat oud egoistje den boom ingestuurd voor griep. Maar voor corona is het omgekeerd.
Ik ben gisteren naar de lokale Hubo geweest en heb eens speciaal gelet op wie daar nog rond liep.
Ruw geschat denk ik dat +/- 30% van de klanten 70+ was. Wat lopen die daar te doen ? Die kunnen zich perfect afschermen en geen risico lopen.
Maar nee, liever op een zondag wat tussen de mensen gaan lopen en af te geven op de jeugd van tegenwoordig ipv. eindelijk eens hun verantwoordelijkheid te nemen.
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2020, 16:44   #400
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste 4 jaren met meer dan 5000 griepdoden.
2012/2013 6300
2014/2015 8600
2016/2017 7500
2017/2018 als topper 9400

En aangezien griepdoden onderschat worden omdat er niet zo intensief getest wordt als op corona en aangezien dat men minstens 25% van de corona doden verkeerdelijk aanrekent kan men stellen dat het coronajaar 2019/2020 met 10.000 - 25% = 7500 niet erger is dan één van de zwaardere griepjaren.

Correctie: de cijfers zijn van Nederland. Maar aangezien daar het aantal corona doden nu 8500 bedraagt wordt de vergelijking alleen beter voor corona.
Dankzij de maatregelen.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be