![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#382 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mogen we misschien als burger zelf nog beslissen wat wij abject vinden ? Of is er in jouw darwinistisch libertarische utopia daar geen ruimte meer voor ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Oftewel heeft die partij veel aanhangers, wat wil zeggen dat er onder de bevolking een grote drang naar pedofilie is. In dat geval zou het toch democratisch zijn dat er daarmee rekening gehouden wordt ? Oftewel zijn dat 3 mafkezen, en zo hebben die ook hun zegje gedaan. Ben je bang dat de pedofielenpartij de meerderheid haalt misschien ? Wat zou je daar dan moeten uit besluiten ? Men heeft nooit het bestaan van een andere politieke opinie ZELF te betwisten. Men kan er aanhanger van zijn of niet, maar niet tegen haar bestaan ingaan, tenminste, binnen het kader van een democratische groep. Citaat:
Maar het eigenaardige is dat je dan precies doet wat je (half ingebeelde) bezwaar is tegen die groep. Dat zal niet de eerste keer zijn dat we tot dat besluit komen he, dat je de oorlog wil aangaan met een groep waarvan je voornaamste reden om de oorlog aan te gaan is, dat je je inbeeldt dat ze een oorlog willen aangaan tegen X. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 maart 2021 om 14:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
BDW fans maakten zich vreselijk boos op dat zinnetje van mij. Maar blijkbaar komt inzicht en begrip ook bij hen uiteindelijk boven drijven. Leuk om zien dat u mij na 6 maand volkomen gelijk geeft. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#385 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#386 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dus jij beweert hier zonder verpinken dat een politiek debat mogelijk is door de VB kiezers mestkevers te noemen. Dat is geen debat voeren, dat is schelden en fnuikt net elk debat. Laat staan dat er op zijn minst naar de verzuchtingen van die kiezers wordt geluisterd. Als dat zou gedaan worden, dan zou wellicht het VB niet zo groot zijn. Politieke correctheid doet het VB alleen maar groeien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En tot mijn niet geringe verbazing geef jij daar als ultra libertariër een bevestigend antwoord op. ![]() Geen kritiek meer, geen debat meer mogelijk, waarbij je niet eens lijkt stil te staan dat er debat kan zijn OVER hen, wat helemaal niet noodzaakt om met henzelf in debat te gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet willen zeggen dat alle gevaar geweken is. Integendeel. Het gevaar is groter dan ooit. In de populariteitspoll staat De Wever overigens nog altijd op de tweede plaats. Pal tussen De Croo en Vandenbroucke. De redders van Belgique. Niet dat je daar je slaap voor moet laten. Maar en zit meer dan één verdacht reukje aan deze poll. Bijvoorbeeld dat de poll NIET verscheen in de onlinekrant van de halve zolen (die nochtans mee werkte aan de poll) maar wél in De Morgen. Zonder betaalmuur nog wel....
![]() |
![]() |
#390 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er is een groot nuance verschil. BDW is voor u als een rode lap voor een stier. Blinde haat is het enige wat ik bij u zie. En als blanco stemmer heb je geen recht van spreken. Je bent akkoord met alles. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij ontneemt één bestaande partij wel ongegeneerd het recht op de vertegenwoordiging van haar kiezers in een regering. Alleen dictaturen maken gebruik van die tactiek.
![]() |
![]() |
#393 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je mag wel degelijk kritiek hebben op een andere partij. Dat doe je in de vorm van een debat en met argumenten. Maar je mag niet het bestaan van een partij bemoeilijken of verbieden. Zoals men de facto probeert te doen met het VB, en zoals jij het eigenlijk zou willen al dan niet gebruik makende van gas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Neen hoor. Vivaldi doet het veel beter dan jullie rechtsen verwacht hebben, en dat komt naar voor in de laatste polls. Zo simpel ligt dat. Ik weet niet wie u bedoelt met halve zolen...rechtse nomenclatuur is niet beschikbaar op google translate. Maar mocht u HLN bedoelen https://www.hln.be/binnenland/de-gro...rtij~acd97513/
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 16 maart 2021 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het hebben van kritiek op het BESTAAN van een politieke visie is natuurlijk not done binnen een democratisch debat he. Het hebben van kritiek op een politieke visie wel natuurlijk, dat is er de essentie van. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De aanbidders van de vorst en zijn favoriete volkske zouden er beter rekening mee houden dat er méér Vlamingen op de twee Vlaams-nationalistische partijen stemmen dan er Franstaligen leven in Belgique. Alsook een pak meer Vlamingen dan deze die vertegenwoordigd worden door de vivaldikliek van "premier" De Croo.
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zei dat men politiek debat onmogelijk maakt als ik als burger geen kritiek meer zou mogen geven op een ideologie die ik als burger als abject en gevaarlijk beschouw. Extreem-rechtse neo nazi ideologie zie ik als verwerpelijk. Waarom zou ik ook maar enige beperking moeten aanvaarden op mijn recht op kritiek tgo een partij die net daarvoor staat ? Als Patrick dan stelt dat die kritiek niet mag, dan is er gewoon nul komma nul ruimte voor debat meer. Dat wil dan zeggen dat ik hier mijn mening niet meer kan verkondigen over het betrokken politiek fenomeen. Is dat de finaliteit van een politiek forum ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Haat is een slechte raadgever. Blinde haat is dodelijk.
![]() |