![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() Volkswagen, Opel...
De autoindustrie zorgt voor steeds meer baanverlies. Snap j'em??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#383 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moogt allemaal blij zijn want de laatste autofabrieken gaan binnenkort ook al hun deuren sluiten.
één na één ...is het niet om het nationalistisch gevoel is het wel om de centen. Maar weg zijn ze...binnenkort! |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eco-innovatie... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Banneling
|
![]() Je zou de files kunnen afleiden naar het dichtsbijzijnde rangeerstation, en op goederenwagons afvoeren. Dat deed ik indertijd met de tankfiles in bezet Duitsland in de jaren zestig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Vreemdeling
|
![]() Auto's op treinwagons, hoge brandstofprijzen, autofabrieken die hun deuren sluiten... De auto op ontploffingsmotor, die zo geliefd/gehekeld wordt, zal zichzelf wel vervangen door iets beters, en die omwenteling lijkt nu wat op gang te komen. En niet omdat de petroleum op zal zijn, of onbetaalbaar wordt.
Per slot van rekening is de steentijd ook niet geëindigd omdat de steen op was. Er kwam gewoon iets beters in de plaats. En zeggen dat de auto altijd wel zal blijven bestaan en geliefd zijn, is al even naïef. Al wie het hier niet mee eens is, steke zijn silexen vuistbijl in de lucht ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Banneling
|
![]() Onlangs reed er nog een auto de vaart in, toen ik hem de pas afsneed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Banneling
|
![]() In Parijs komt de auto in verdrukking door een gloednieuw tramsysteem van 4OO miljoen dollar.
Daartoe wordt ruimte aan de auto onttrokken: rijstroken, parkeerplaatsen, etc... Et ma bagnole? Merde! |
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Banneling
|
![]() De monumenten van het Amerikaanse kapitalisme, Ford en GM, werden door beleggers afgewaardeerd tot junkbonds.
Hun strategie - het broeikaseffect negeren om hun winsten te verhogen door meer benzineslurpers te verkopen - was immoreel. Ironisch genoeg bleek deze ook onprofijtelijk te zijn... Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2006 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#391 |
Banneling
|
![]() Onze autowerkmannen staan weer gouden tijden te wachten...
Het zou wel eens kunnen zijn dat de VW-verf daar niet gaat pakken, maar daar liggen selfmade werklozen niet van wakker... |
![]() |
![]() |
![]() |
#392 |
Parlementslid
|
![]() Allemaal wreed gemakkelijk............ een beetje afgeven op vervuilende auto's
en inderdaad de heilige koe stinkt dat het niet schoon is..... ook al verbruikt zo ne grote GMC of andere amerikaanse pick-up maar 12 liter in plaats van 20 zoals sommigen onwetende geesten hier durven te beweren (in de jaren zestig slurpte zo nen bak inderdaad 25 of dertig liter maar we zijn ondertussen al in 2006 mijne heren)... feit is dat iedereen maar zit te kankeren op die stink-verbrandingsmotors...... maareuh zouden we niet beter onze tijd steken in het zoeken van alternatieven..... niemand kan of durft een deftige oplossing te bieden, maar kabassen op de heilige koe da's no problem ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
Banneling
|
![]() @Iceman:
Vind dan zelf een proper automotortje uit hé. Ik heb me in elk geval als Techn Ing van jongsaf aan gedistantieerd van de proliferatie van dit vervuilende moderne monster, en ben mijn kost gaan verdienen in het verkopen van propere luchtmachines. |
![]() |
![]() |
![]() |
#394 |
Banneling
|
![]() Door het afsluiten van convenanten met de Vlaamse bedrijven om hun wagenpark ecologischer te maken, gecombineerd met ecologiesteun, kan de Vlaamse regering een groot deel van het Belgische wagenpark drastisch vergroenen. Groen! doet een oproep aan de Belgische auto-industrie (Febiac), aan de Belgische bedrijven met een (lease)wagenpark, en aan de verenigingen van automobilisten (VTB-VAB) om zo'n convenanten af te sluiten en daarbij te kiezen voor de best beschikbare autotechnologie, met andere woorden voor ecologische leasing. De afgeschreven firmawagens zorgen er daarna voor dat de tweedehandsmarkt voor personenwagens ook vergroent. Zo kan op 4 �* 5 jaar tijd, namelijk de afschrijvingstermijn van een wagen, het overgrote deel van het Belgische wagenpark ecologischer worden gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is hij weer Techn Ing (en ik dacht dat zijn diploma geweigerd werd omwille van een betoging). ![]() En dan is hij 6 jaar taxichauffeur geweest (wss zonder een vervuilende monderne monster) ![]() Laatst gewijzigd door Chipie : 27 december 2006 om 14:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 |
Banneling
|
![]() Twee miljard mensen leven ondervoed of in hongersnood, maar in het Westen vinden we middel om steeds meer voedingsproducten te omvormen in biobrandstoffen voor onze (auto)motoren.
Nu is ook een procedé ontwikkeld om maïsethanol te maken, procédé dat vergemakkelijkt wordt door het genetisch manipuleren van maïs. Maïs is een van de evenwichtigste en compleetste voedingsproducten dat zowel koolhydraten, proteïnen als vetstoffen en vitamines en mineralen bevat in een ideale verhouding voor de instandhouding van het organisme. Dat gaan we dus in diesel draaien ter instandhouding van onze autogekte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#398 |
Banneling
|
![]() Nu, dit jaar, hebben zelfs de Aussies de 'weldaden' van de snelheidsbeperking ontdekt voor de zogenaamde 'verkeersveiligheid.
Zal er dan geen enkel land ter wereld meer overblijven waar je eens goed plankgas kan geven zonder zware sancties? Tijd voor de oprichting van een 'Bolidenland' waar de boliden en de snelheidsmaniakken die ze besturen hun hartje kunnen blijven ophalen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik reed met de riksja in Gent... Maar nu de riksja's daar afgeschaft zijn, weiger ik verder te rijden - mij niet gezien in zo'n CO2-monster... Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2007 om 11:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |