Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 11:36   #381
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er bestaat ook zoiets als de feiten minimaliseren...
Er bestaat ook zoiets als de feiten uitvergroten...(vooral met verkiezingen op komst)
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 11:45   #382
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien echter een witte, zonder reden, zonder motief, dan het kwetsen of doden van bruinen een misdaad pleegt is dat een racistisch of xenofobe misdaad.
Misschien had die Roma Zigeuner geen mp3 speler bij? Dus in het vervolg moeten ze zijn portefeuille dan meenemen, dan is het geen racisme.

Citaat:
Een duidelijk voorbeeld: als een vrouw jou verleidt is dat een geval van prostitutie....
Ik neem aan dat U dit als een belediging bedoelt of zo? In elk geval sla je de bal mis want ik begrijp helemaal niet wat je hiermee bedoelt: het is nogal lastig - om niet te zeggen onmogelijk - voor een vrouw om mij te verleiden zie je.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 19:54   #383
visser
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Weeral, het stopt niet. Er gebeuren nu zelfs al ongelukken en nog steeds worden partijen die oproepen tot dit gedrag niet verboden?! En we zullen weer gaan roepen zeker dat het VB hier niks heeft mee te maken
In het Laatste Nieuws van dinsdag 29/08/2006 stond te lezen dat twee Noord-Afrikanen in Aarschot een blanke jongen hebben in elkaar geslagen.
De jonge verloor zelfs even het bewustzijn. Is dit dan geen rascisme of wat?
Waarom komt dit niet uitgebreid op tv in het nieuws? Omdat het niet in het juiste politieke plaatje past.

Laatst gewijzigd door visser : 31 augustus 2006 om 19:57.
visser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 23:37   #384
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Mijn waarde vriend: Lees de geschiedenigs van Vlaanderen eens!
Onze vrouwen zijn gevogeld door al de bezetters!

Een "zuiver ras" is in Vlaanderen niet te vinden. Evenmin als maagden in een hoerenkot.

Je zal maar Vlaams racist zijn! Dan moet je onmiddellijk aan ethnische zuivering doen door uit de venster te springen!

Tussen haakjes: farmaceutische firma's doen hun testen hier: als medicamenten hier pakken, pakken ze overal...
de Europese volkeren hebben in hun geschiedenis veel ruzie (oorlogen) gemaakt...soldaten maken gewoonlijk de mannen dood, en verkrachten de vrouwen.Er zijn dus veel bloed en sperma uitwisselingen geweest tussen de Europese volkeren, we kunnen dus zeggen dat we allemaal een beetje familie zijn eigenlijk.Mischien daarom dat we vandaag de dag beter overéénkomen en geen oorlog meer voeren met elkaar.
Maar het gaat dus wel over Europese volkeren, die sowieso al de zelfde oorsprong hadden.Semieten en zwarten, dat is een ander paar mouwen, die passen niet in het plaatje , dié mogen het venster uit, als je écht aan etnische zuivering wilt doen, zoals feremans (ik niet) zo vriendelijk voorstelt...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 23:39   #385
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Joden zijn toch hetzelfde 'ras' als wij?
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 23:41   #386
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht

Semieten en zwarten, dat is een ander paar mouwen, die passen niet in het plaatje
In mijn plaatje storen die alleszins niet.

Sommigen WILLEN ook niet dat die daar ooit wel eens in zouden kunnen passen.

Ik weet niet of u ook tot deze groep behoort ?
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 03:45   #387
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door visser Bekijk bericht
In het Laatste Nieuws van dinsdag 29/08/2006 stond te lezen dat twee Noord-Afrikanen in Aarschot een blanke jongen hebben in elkaar geslagen.
De jonge verloor zelfs even het bewustzijn. Is dit dan geen rascisme of wat?
Waarom komt dit niet uitgebreid op tv in het nieuws? Omdat het niet in het juiste politieke plaatje past.
Hij verloor "zelfs" even het bewustzijn! Ha!

Zie je dan niet dat dat niet in proportie staat met iemand die door een paar man in elkaar geslagen wordt, messteken toegediend krijgt en nu nog weken, zoniet maanden moet revalideren, zoals bij die Slovaak het geval is?

En dat het niet in proportie staat met het volledig in coma slaan van een Afrikaan, zoals in Brugge gebeurd is?

En ja, de moord op Joe van Holsbeeck kreeg dus ook genoeg aandacht in de media, en toen was het zelfs geen verkiezingstijd. Dus ik snap niet wat nu precies het probleem is.

Laatst gewijzigd door Mamaloe : 1 september 2006 om 03:46.
Mamaloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 06:29   #388
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Hij verloor "zelfs" even het bewustzijn! Ha!

Zie je dan niet dat dat niet in proportie staat met iemand die door een paar man in elkaar geslagen wordt, messteken toegediend krijgt en nu nog weken, zoniet maanden moet revalideren, zoals bij die Slovaak het geval is?

En dat het niet in proportie staat met het volledig in coma slaan van een Afrikaan, zoals in Brugge gebeurd is?

En ja, de moord op Joe van Holsbeeck kreeg dus ook genoeg aandacht in de media, en toen was het zelfs geen verkiezingstijd. Dus ik snap niet wat nu precies het probleem is.
Dus, als ik uw logica volg, toen ik paar jaar geleden op het werk, ineengetimmerd ben door een paar (4 tg 1 vrouw, heel stoer!!) vreemdelingen, maar daar niet in coma van ben geraakt, niet aan mijn verwondingen overleden ben, is dat helemaal niet zo erg.
Voetnoot : (niet dat het er toe doet maar kom, deze 4 lieverdjes waren aan het inbreken.)

Of mijn grootmoeder van in de tachtig die al paar keer handtas is afgerukt, 2x is ze daarbij op de grond gegaan met toch wel redelijke verwondingen die ze eraan overhield (operatie aan arm die gebroken was), dat zijn dan allemaal kleine feitjes die te verwaarlozen zijn?

Of de 8 inbraken op één jaar tijd bij mijn ma in de zaak, waar ze dan nog keer op keer de boel kort en klein sloegen uit wraak omdat er geen geld te vinden is, logisch ook in haar zaak. Dat is allemaal te verwaarlozen natuurlijk.
Wat het effect op die mensen betreft, jullie mogen nog goedpraten en pamperen zoveel jullie willen, ik ken heel veel mensen die hier niet mee akkoord gaan en die zulke feiten evengoed gestraft willen zien.
Het is niet omdat jij het niet erg vindt moest zoiets jou overkomen, dat het bij andere mensen niet zo'n impact kan hebben.
Klop er maar op mannen, ga maar gerust stelen, het mag allemaal, en als je gepakt wordt per ongeluk, leg gewoon klacht neer wegens racisme..En nee, ik heb niets tegen vreemdelingen, ik heb iets tegen mensen die hun handen niet kunnen thuishouden, zowel lichamelijk als materieel, ongeacht huidskleur.
Zo gaat het er aan toe tegenwoordig. En ik hoef daar geen VB-stemmer voor te zijn, ik zie gewoon de realiteit. Dit is het gevolg van jaren laks beleid, niet meer, niet minder.

Alle geluk dat niet iedereen dingen wil minimaliseren omdat het anders even niet goed uitkomt. Zielig zelfs.
I'll just kill myself now.

Laatst gewijzigd door Duupje : 1 september 2006 om 06:32.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 07:26   #389
Metal Tom
Parlementslid

Metal Tom's schermafbeelding

Standaard

*de daden van een bepaalde groep (= de skins) mogen niet vergoeilijkt worden door de daden van een andere groep die gezien wordt als 'het tegenovergetselde' van de eerste groep (= allochtonen). Beide daden zijn even crapuleus.
*het loopt duidelijk fout bij de beeldvorming en manier van verslaggeving in de media: in het ene geval 'racisme' in het andere geval niet.
*de media willen verkopen, ze bieden een dienst aan en hopen zoveel mogelijk klanten te lokken. Welnu, die klanten hebben een ongewone interesse voor 'racisme', het verkoopt beter als dit label er op plakt
*langs de andere kant worden de media beteugeld door een onderstroom van 'politieke correctheid' die maakt dat men bij de verslaggeving bepaalde zaken gaat over-of onderbelichten. Vooral media waar de staat vat op heeft hebben daar last van. Vandaar de 'mildere' bewoordigen bij criminaliteit van allochtone daders.
Metal Tom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 10:11   #390
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metal Tom Bekijk bericht
*de daden van een bepaalde groep (= de skins) mogen niet vergoeilijkt worden door de daden van een andere groep die gezien wordt als 'het tegenovergetselde' van de eerste groep (= allochtonen). Beide daden zijn even crapuleus.
*het loopt duidelijk fout bij de beeldvorming en manier van verslaggeving in de media: in het ene geval 'racisme' in het andere geval niet.
*de media willen verkopen, ze bieden een dienst aan en hopen zoveel mogelijk klanten te lokken. Welnu, die klanten hebben een ongewone interesse voor 'racisme', het verkoopt beter als dit label er op plakt
*langs de andere kant worden de media beteugeld door een onderstroom van 'politieke correctheid' die maakt dat men bij de verslaggeving bepaalde zaken gaat over-of onderbelichten. Vooral media waar de staat vat op heeft hebben daar last van. Vandaar de 'mildere' bewoordigen bij criminaliteit van allochtone daders.
Dergelijke 'herhaaldelijke' selectieve berichtgeving is ook een vorm van leugen. Bij de ene wordt dit uitgelegd als een oproepen tot haat, bij de andere als een vorm van burgerzin... Wanneer de overheid bepaalde informatie gaat tegenhouden omwille van politieke doeleinden, dan kunnen we van censuur spreken. Gebruikt die overheid allerlei vormen van dwang om dit door te drukken, dan wordt dit zelfs terrorisme...
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2006, 22:12   #391
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
In mijn plaatje storen die alleszins niet.

Sommigen WILLEN ook niet dat die daar ooit wel eens in zouden kunnen passen.

Ik weet niet of u ook tot deze groep behoort ?
wel, ik heb het altijd aangenaam gevonden dat men in bvb Antwerpen mensen van een beetje overal tegenkwam, dat er daar verschillende buitenlandse gemeenschappen leefden, met hun specifieke winkeltjes, café's en restaurants, die onderling hun eigen taaltje bleven doorpraten, maar toch ook het nederlands machtig waren, en hun plaats, en werk hadden in de stad.
Als het echter om je ware volksverhuizingen van arabieren en zwarten gaat, die enkel komen voor het geld en het confort, zich onbeleefd en agressief aanstellen, en waarvan velen (niet allemaal natuurlijk, ik zal het er maar bijzeggen... ) zich zelfs voortdurend schuldig maken aan diefstallen, verkrachtingen en andere gewelddaden, dan passen ze niet in mijn plaatje...
Deze wandaden, steeds komend van dezelfde soort inwijkelingen, beperken zich natuurlijk niet tot het Antwerpse grondgebied, men zou dat anders een plaatselijk probleem kunnen noemen, maar vinden wel plaats in héél Europa, en zelfs in de hele wereld...
Liever zou ik hebben dat al die mensen ons vriendschappelijk gezind tegemoet kwamen, dat wij konden zeggen van :"Waaw, toch tof dat die bij ons komen wonen zijn allemaal hé! Het is veel plezanter sinds dat ze er zijn!"...Spijtig genoeg is dit NIET het geval, eerder het tegendeel...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 00:54   #392
Bazilfunk
Minister

Bazilfunk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Joden zijn toch hetzelfde 'ras' als wij?
Jood zijn is een religie en geen ras maar ik snap waar ge naar toe wilt. Komen de vlamingen dan uit het midden oosten?
Bazilfunk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2006, 03:51   #393
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Dus, als ik uw logica volg, toen ik paar jaar geleden op het werk, ineengetimmerd ben door een paar (4 tg 1 vrouw, heel stoer!!) vreemdelingen, maar daar niet in coma van ben geraakt, niet aan mijn verwondingen overleden ben, is dat helemaal niet zo erg.
Voetnoot : (niet dat het er toe doet maar kom, deze 4 lieverdjes waren aan het inbreken.)
Ik zeg niet dat dat niet erg is, ik zeg alleen dat dat niet in proportie staat met een moord of iemand in coma slaan.

Dat je er serieus van geschrokken en waarschijnlijk overdonderd was, dat geloof ik best hoor. Ik heb zelf ook al wel wat geweld meegemaakt. Maar wanneer wordt dat geweld "politiek interessant"?

Als een paar Marokkanen iemand bewusteloos slaan, en hij houdt er bv. alleen een blauw oog en een gebroken kaak aan over, moet dat dan een "politiek feit" worden? En idem voor skinheads.

Maar wanneer er moorden gebeuren, wanneer er mensen in coma geslagen worden etc., dan vind ik dat toch al een stuk verder gaan. Dan ZOU dat in bepaalde gevallen inderdaad wel eens een "politiek feit" kunnen worden.
Oud 3 september 2006, 01:48   #394
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Ik lees de feiten.

Heb nergens iets bespeurd wat op iets anders zou kunnen wijzen. Jij wel? Wil je met alle macht iets insinueren? Misschien iets dat je achteraf dan wel eens terug zou moeten inslikken?

Kom, speel dat spelletje alsjeblieft toch niet mee, djimi... Daar acht ik je toch iets te intelligent voor. Wees eens kritisch en wacht totdat de zaak iets verder is uitgeklaard vooraleer met het "r"-woord uit te pakken. Want da's nou een goede illustratie van wat ik al heel de tijd op de korrel neem.
De zaak is intussen "iets verder uitgeklaard":

Betoging in Tienen tegen racisme
Op de Grote Markt van Tienen is zaterdagnamiddag een optocht gehouden voor gelijkheid en verdraagzaamheid. Er waren zo'n 200 manifestanten.

Aanleiding waren de feiten van vorig weekend in de stad. Toen raakte een 18-jarige Belg van Slovaakse origine zwaargewond toen hij en een vriend door een tiental skinheads achtervolgd werden. Een minderjarige bracht het slachtoffer vier messteken toe. Van de groep van tien skinheads heeft het gerecht er inmiddels vijf opgepakt, twee meerderjarigen en drie minderjarigen. De Leuvense raadkamer besliste vrijdag de twee meerderjarigen onder voorwaarden vrij te laten, maar het parket ging in beroep zodat ze in de cel blijven. De drie minderjarigen verblijven in een gesloten instelling. De jongen die de messteken toebracht, gaf inmiddels toe dat hij uit racisme handelde. (VRW) (Belga 16:56)
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 02:14   #395
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
De zaak is intussen "iets verder uitgeklaard":

Betoging in Tienen tegen racisme
Op de Grote Markt van Tienen is zaterdagnamiddag een optocht gehouden voor gelijkheid en verdraagzaamheid. Er waren zo'n 200 manifestanten.

Aanleiding waren de feiten van vorig weekend in de stad. Toen raakte een 18-jarige Belg van Slovaakse origine zwaargewond toen hij en een vriend door een tiental skinheads achtervolgd werden. Een minderjarige bracht het slachtoffer vier messteken toe. Van de groep van tien skinheads heeft het gerecht er inmiddels vijf opgepakt, twee meerderjarigen en drie minderjarigen. De Leuvense raadkamer besliste vrijdag de twee meerderjarigen onder voorwaarden vrij te laten, maar het parket ging in beroep zodat ze in de cel blijven. De drie minderjarigen verblijven in een gesloten instelling. De jongen die de messteken toebracht, gaf inmiddels toe dat hij uit racisme handelde. (VRW) (Belga 16:56)
Juist, maar helaas ging het niet over de feiten in Tienen, Drosophila... d�*�*r was ik zelf (met het nodige voorbehoud weliswaar) reeds uitgegaan van een mogelijk racistisch motief.

Het ging om een heel ander geval... Ga maar eens naar de oorsponkelijke post van Djimi.

Kijk, ik ben helemaal niet geobsedeerd door het al dan niet racistisch karakter van bepaalde misdrijven. Ik vind wel dat er véél te gretig op wordt gereageerd en dat er op een nogal transparante manier aan sfeerschepping wordt gedaan. Die sfeerschepping moet dan vooral dienen om het gruwelijk falen van de politiek af te schuiven op het VB en ultiem op "de slechte mentaliteit van de mensen". Terwijl het juist het politieke establishment altijd is geweest dat zichzelf blind en doof heeft gemaakt voor een aantal schrijnende en groeiende samenlevingsproblemen. Onder andere omdat het niet de politieke moed heeft gehad om het VB op eigen terrein te confronteren.

Ik heb dus een gloeiende aversie voor de De Guchts van deze wereld, die menen "het goed fatsoen" te mogen spelen, maar die door hun onwil / nalatigheid én (ongetwijfeld) onvermogen feitelijk verantwoordelijk zijn voor de groeiende malaise. Het VB teert op die situatie; het VB heeft die situatie niet veroorzaakt. En d�*�*r gaat het juist om.

Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 09:11   #396
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Die bommen zijn niet tegen westerse toeristen gericht, maar tegen de Turkse economie. En daar worden westerse toeristen toevallig het slachtoffer van. (Maar ja, je kan je evengoed afvragen waarom er toch altijd zoveel westerse toeristen rondlopen aan de zuidkust van Turkije - wat toch zeker niet het meest interessante gebied is in Turkije - op het vlak van cultuur dan...)

Alsof Koerdische separatisten iets tegen "het westen" hebben... grow up... dat soort van simplisme maakt me dus echt heel erg kwaad.
Als het u echt kwaad maakt, dan vrees ik dat die slachtoffers ook een beetje kwaad lopen.

Op Al Jazheera hebben ze net opgeroepen aan alle westerlingen om zich te bekeren tot de ISLAM.
Zal hier dus rap gedaan zijn met dat racisme.
Aan alle Islam likkers, 3 x hiep hoera.

t' was toch simplisme dat u zei?

Laatst gewijzigd door Mambo : 3 september 2006 om 09:13.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 09:24   #397
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist, maar helaas ging het niet over de feiten in Tienen, Drosophila... d�*�*r was ik zelf (met het nodige voorbehoud weliswaar) reeds uitgegaan van een mogelijk racistisch motief.

Het ging om een heel ander geval... Ga maar eens naar de oorsponkelijke post van Djimi.

Kijk, ik ben helemaal niet geobsedeerd door het al dan niet racistisch karakter van bepaalde misdrijven. Ik vind wel dat er véél te gretig op wordt gereageerd en dat er op een nogal transparante manier aan sfeerschepping wordt gedaan. Die sfeerschepping moet dan vooral dienen om het gruwelijk falen van de politiek af te schuiven op het VB en ultiem op "de slechte mentaliteit van de mensen". Terwijl het juist het politieke establishment altijd is geweest dat zichzelf blind en doof heeft gemaakt voor een aantal schrijnende en groeiende samenlevingsproblemen. Onder andere omdat het niet de politieke moed heeft gehad om het VB op eigen terrein te confronteren.

Ik heb dus een gloeiende aversie voor de De Guchts van deze wereld, die menen "het goed fatsoen" te mogen spelen, maar die door hun onwil / nalatigheid én (ongetwijfeld) onvermogen feitelijk verantwoordelijk zijn voor de groeiende malaise. Het VB teert op die situatie; het VB heeft die situatie niet veroorzaakt. En d�*�*r gaat het juist om.
Bon: jij ziet een verband tussen de politieke schurken van de regering, die onbekwaam, zijn volledig idioot, die er niets van in huis brengen en racisme.
Anderzijds betwijfel je het verband VB (haatzaai partij) en racisme.

Laat ons maar rustig stellen dat het eerste niet klopt (er is geen enkele reden om aan te nemen dat wat voor regering ook het beter OF slechter zou doen) daar de bevolking in het algemeen vindt (terecht) dat alles beter kan. De bevolking begingt niet daarom vrouwen, homo's, negers, joden, zigeuners, bruinen of eskimo's te viseren. Dat doet ze dus nooit uit zichzelf.
Omdat mensen normaal nog niet op het gedacht zouden komen.
Omdat mensen in het algemeen genomen niet poeploerestom en gek zijn.

Indien een haatzaaier politiek ingewikkelde problemen herleidt tot simpele domheden: "slechte politiek? Makkaken!" dan blijkt, na eeuwenlange ervaring met
a) Duivels
b) Heksen
c) Joden
d) arabieren
er een grote hoop debielen te zijn, mestklevers, die dit geloven. KASSA!
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 09:54   #398
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Bon: jij ziet een verband tussen de politieke schurken van de regering, die onbekwaam, zijn volledig idioot, die er niets van in huis brengen en racisme.
Anderzijds betwijfel je het verband VB (haatzaai partij) en racisme.

Laat ons maar rustig stellen dat het eerste niet klopt (er is geen enkele reden om aan te nemen dat wat voor regering ook het beter OF slechter zou doen) daar de bevolking in het algemeen vindt (terecht) dat alles beter kan. De bevolking begingt niet daarom vrouwen, homo's, negers, joden, zigeuners, bruinen of eskimo's te viseren. Dat doet ze dus nooit uit zichzelf.
Omdat mensen normaal nog niet op het gedacht zouden komen.
Omdat mensen in het algemeen genomen niet poeploerestom en gek zijn.

Indien een haatzaaier politiek ingewikkelde problemen herleidt tot simpele domheden: "slechte politiek? Makkaken!" dan blijkt, na eeuwenlange ervaring met
a) Duivels
b) Heksen
c) Joden
d) arabieren
er een grote hoop debielen te zijn, mestklevers, die dit geloven. KASSA!
Eén vraag, lees jij zelf je eigen teksten wel eens. Wat betreft haatzaaierij hierin bent u als een "tsunami". U bent het voorbeeld van wat een dictator moet zijn, u bent het voorbeeld van een onverdraagzaam figuur, een figuur als u kan men koppelen aan die gasten die dagelijks in het midden oosten staan op te roepen voor een heilige oorlog met de nodige onshuldige slachtoffers. Ik heb het u nog al eens gezegd, geen haat geen feremans is toch echt uw levensdoel niet?
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 10:04   #399
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Eén vraag, lees jij zelf je eigen teksten wel eens. Wat betreft haatzaaierij hierin bent u als een "tsunami". U bent het voorbeeld van wat een dictator moet zijn, u bent het voorbeeld van een onverdraagzaam figuur, een figuur als u kan men koppelen aan die gasten die dagelijks in het midden oosten staan op te roepen voor een heilige oorlog met de nodige onshuldige slachtoffers. Ik heb het u nog al eens gezegd, geen haat geen feremans is toch echt uw levensdoel niet?
Het is mij een raadsel waarom mensen die haatzaaierij tegenover derden normaal vinden, absoluut willen gezien worden als deftige burgers.
Zijzelf gaan als baarlijke duivels tekeer tegen hoofddoekjes, krulhaar en tempels van bepaalde godsdiensten, maar als je eens haarfijn uitlegt hoe geweldig stom ze zelf zijn ben je plots een "haatzaaier" en mag dit niet.
Het doet me plezier dat je zelf dat niet inziet.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2006, 13:40   #400
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Door het gebrek aan enige moderatie alhier, kan het wel eens gebeuren dat ik on topic reageer op een off topic bijdrage.
Mijn excuses daarvoor.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be