Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2006, 20:03   #361
Desiderius
Minister-President

Desiderius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ho: maar dat klinkt al heel anders. Deze regering is namelijk helemaal niet correct. Ze is rechts, met een vleugje tegenwind. En het was daarvoor niet veel beter, en een hele tijd daarvoor ronduit slecht.
Niet het VB maar de linkse partijen wijzen al jaaaren op de problematiek die gettovorming, die discriminatie en die de slechte en onvoldoende aanpak van kansarmoede met zich meebrengen. Ook binnen de linkse partijen is er een ongerustheid ontstaan, terecht, bij degenen die de toenemende liberale invloed, zowel bij Spirit als bij Sp.a aanklagen. Je zal me daar wel voor kennen. Daar vele allochtonen kansarmen zijn komt de verwaarlozing van een goede sociale begeleiding vooral hen NIET ten goede.
Tiens, zijn we onze handjes nu niet bijzonder driftig in de onschuld aan het wassen, Eric? Ik meen me te herinneren dat je me ooit eens een lesje in staatsrecht (annex democratie) wou geven. Ik hou je eventjes aan je eigen theorietjes terzake en constateer dan dat links alleen al door z'n participatie en steun aan dat door jou zo vervloekte rechtse beleid minstens feitelijk mede-verantwoordelijk is. En voor alle duidelijkheid: feitelijke verantwoordelijkheid weegt véél zwaarder dan "morele".

Niet beginnen kronkelen; ik wéét pertinent dat ook de SP zich in al die lange jaren nauwelijks heeft bekommerd om het lot van al die vlotjes binnenstromende allochtonen.

Citaat:
Het is geen migrantenprobleem (overigens maar een klein percentage, het totaal aantal kansarmen ligt veel hoger!) maar een sociaal probleem.
Zolang rechts voorrang geeft aan belastingsverlaging en deze problemen niet aanpakt, links steeds verder achteruitboert omdat haar aanhang vlucht naar het VB zal er ook weinig veranderen.
De situatie is derhalve ernstig, nog niet hopeloos.

Het is niet bij gebrek aan debat dat er niets verandert, maar bij gebrek aan geld voor linkse projecten. Bij gebrek aan politieke macht van links om hier iets aan te doen. Tussen haakjes: bij de Walen is er blijkbaar veel minder aan de hand...
Het is een migrantenprobleem in de mate dat er een aantoonbare systematiek zit in de kansarmoede en al wat dat met zich meebrengt. Het soort negationisme dat je hier tentoonspreidt; die hardnekkige stijfkoppige houding om het probleem te duiden is net de oorzaak van de huidige malaise. Als je in je voorstellen gaat pleiten voor de "grote oplossingen" die miljarden euro's vereisen, dan grijp je gegarandeerd naast de prijzen. Was het trouwens de huidige voorzitter van de sp-a niet die dit zo treffend wist te verwoorden?

M.a.w. je bent niet bereid om spijkers met koppen te slaan, om een beleid uit te stippelen dat zich efficiënt op de pijnpunten richt om toch maar dat misplaatste "fatsoen" hoog te houden. Welaan, de allochtone bevolkingsgroep mag jullie daarvoor héél dankbaar zijn! En wellicht nog voor vele lange jaren...

Citaat:
Het is verkeerd om alle regeringspartijen over één kam te scheren. Het lijkt wel op VB-praat... Er is wel degelijk een groot verschil tussen de obsessie van de liberalen met belastingverlaging en de wil van Sp.A en Spirit om de zaken om te buigen. Maar ja: de kiezer heeft de kaarten heel anders geschud.
Zoals ik zegde: de problematiek is zeer goed gekend, zeer lang gekend en er zijn voldoende linkiewinkie sociale assistenten, ocmw-voorzitters, en projecten die klaar liggen. Maar als de prioriteit blijft "Belastingen verlagen" dan komt dit er nooit van. Stemmen op het VB is dan helemaal niet effectief. Toch doen de VLamen dat, want klagen is gemakkelijk en betalen kost geld.
Waarom �*lle partijen? Omdat in de afgelopen vijfentwintig jaar zowat alle partijen hun achterste al in de ministerszeteltjes hebben genesteld en omdat ze allemaal in deze materie boter op hun hoofd hebben. Van de CD&V (ex CVP) met het "we lossen de problemen wel op als ze zich stellen"; over het kruideniers-machismo van de VLD tot de stilzwijgend collaborerende sp-a die volgens Stevaert "toch zo comfortabel in het midden van het bed wil liggen." En zelfs het Agalev dat zich uiteindelijk liet uitkopen in haar meest fundamentele geloofspunten (wapenhandel, wapenhandel,...) En nu ook Spirit ondanks de semi-oppositiepraat waarmee u hier uitpakt. Regeren is verantwoordelijkheid nemen of je dat nu graag hoort of niet.

Citaat:
Vlaanderen verrechtst, verzuurt en het individualisme van vandaag lijkt in niets meer op de naastenliefde die de goede oude katholieken kenden, noch de solidariteit die links altijd vooropstelde. Dat wordt zuur en duur betaald.
De haat en de ontevredenheid is wel degelijk het gevolg van rechts: van het toenemend liberalisme dat de forse aanpak van sociale problemen uitstelt en verwaarloosde, en van het toenemende fascisme dat de vreemdelingenhaat gebruikt als middel om zich te laten gelden.

Links had onvoldoende macht om hier veel aan te doen, en heeft gedaan wat het kon. Iets doen is pijnlijk, maar het is geen medeplichtigheid: onze democratie is gebaseerd op het compromis op basis van de kaarten die de kiezer uitdeelt.

Maar één ding is zeker: er zijn mensen en instellingen en partijen die het goed kunnen en willen doen, maar dat niet mogen.
De kiezer heeft hier ook wel degelijk iets aan te zeggen.
Indien ons land twintig jaar een sociaal-democratie moest kunnen worden dan is er geen sprake meer van dergelijke armoede en behoeftigheid: noch bij "die van ons" als "de bruinen". En als dit op Europees vlak, nog beter op wereldvlak moest kunnen is er ook geen migratie meer: tenzij van hier naar Afrika, want toegegeven: het weer is daar beter
Als je maar lang genoeg die verzuringstrompet blaast, ga je het nog zelf geloven ook. Het VB speelt in op iets dat "des mensen" is: het klagen over een overheid die zich presenteert alsof de zon uit haar gat schijnt. Ik heb nooit anders meegemaakt. Alleen hebben de traditionele politieke partijen er een ongelofelijke knoeiboel van gemaakt op alle fronten:

* een niet bestaand immigratie- en integratiebeleid
* het ontkennen van problemen die iedereen al jaren de ogen uitsteken
* de beunhazerij in het frontaal aanpakken van extreem rechts

om er maar enkele te noemen. Als het je nu nog niet duidelijk geworden is dat het niet zozeer ligt aan "de mentaliteit van de mensen", maar aan een volslagen failliete visie (of beter: gebrek aan visie) bij het politieke establishment, dan zal je het wellicht nooit zien.

Tot slot nog een tip: tracht in de strategie vooral niet om stemmen af te pakken van het VB. Tracht in de eerste plaats zelf stemmen te winnen voor een positief project. Met andere woorden, tracht eens je visie weer te geven zonder dat eeuwige gemekker over het VB of extreem-rechts en misschien (wellicht, imo) zullen "de mensen" voor het eerst sinds lang eens luisteren naar wat je zoal te vertellen hebt. Tot dan wens ik je veel succes; je zal het broodnodig hebben, want de volgende nederlagen staan al in de sterren geschreven.

Laatst gewijzigd door Desiderius : 30 augustus 2006 om 20:21.
Desiderius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 20:08   #362
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Desiderius, met alle respect, ik vrees dat het niet zomaar een vechtpartij is zoals er zich wel eens eentje voordoet in de uitgangsbuurten.

Ik hoop het wel, maar ik zou er niet op durven wedden.
Ik lees de feiten.

Heb nergens iets bespeurd wat op iets anders zou kunnen wijzen. Jij wel? Wil je met alle macht iets insinueren? Misschien iets dat je achteraf dan wel eens terug zou moeten inslikken?

Kom, speel dat spelletje alsjeblieft toch niet mee, djimi... Daar acht ik je toch iets te intelligent voor. Wees eens kritisch en wacht totdat de zaak iets verder is uitgeklaard vooraleer met het "r"-woord uit te pakken. Want da's nou een goede illustratie van wat ik al heel de tijd op de korrel neem.

Oud 30 augustus 2006, 20:33   #363
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht

Ik lees de feiten.

Heb nergens iets bespeurd wat op iets anders zou kunnen wijzen. Jij wel? Wil je met alle macht iets insinueren? Misschien iets dat je achteraf dan wel eens terug zou moeten inslikken?

Kom, speel dat spelletje alsjeblieft toch niet mee, djimi... Daar acht ik je toch iets te intelligent voor. Wees eens kritisch en wacht totdat de zaak iets verder is uitgeklaard vooraleer met het "r"-woord uit te pakken. Want da's nou een goede illustratie van wat ik al heel de tijd op de korrel neem.
Beste Desiderius, ik wacht NU AL vooraleer definitieve uitspraken te doen, en ik heb het "r"-woord in dit éne geval nog niet in de mond genomen, dacht ik.

Ik stelde enkel de vraag : "Wat is hier het probleem?" en daarna schreef ik: "Ik vrees dat ..." (en dat doe ik ook echt !!).

Ik wil helemaal niets insinueren, ik vind het wel beangstigend. Daarom schreef ik trouwens dat ik hoop dat u het ook dit keer bij het rechte eind heeft.

En ik hoop uiteraard ook dat u zich niet vergist wat mijn intelligentie betreft.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 21:17   #364
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blijkbaar zouden er nog mededaders op vrije voeten zijn....

"De daders waren met meer dan vijf"

wo 30/08/06 - De jonge Romazigeuner van Slovaakse afkomst die vorig weekend in Tienen is neergestoken door skinheads, zegt dat de daders nog niet allemaal opgepakt zijn.

Het gerecht heeft vijf verdachten gearresteerd. Drie minderjarige verdachten zitten in een gesloten jeugdinstelling, twee meerderjarige verdachten zijn aangehouden.

De jongeman die het slachtoffer heeft neergestoken, heeft bekend.
Volgens slachtoffer Peter Danyi hadden zijn belagers het puur uit racisme op hem gemunt. Hij kreeg vier messteken in de buik.
Het slachtoffer is blij met de vijf arrestaties, maar zegt dat hij door meer daders achtervolgd werd. "Ze waren met een grote bende, ik geloof niet dat ze met vijf waren."
"Mijn enige gevoel is nu dat ik zo snel mogelijk beter wil worden. Ik hoop dat andere vreemdelingen geen wraak nemen, want dat is geen oplossing."
Volgende week mag de jongeman normaal het ziekenhuis verlaten. Zijn volledige herstel zal volgens dokters nog maanden in beslag nemen.
Zaterdag is er in Tienen een optocht tegen racisme.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 22:39   #365
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Er bestaat ook zoiets als de feiten minimaliseren...
ah ja, minimaliseren! Dat gebeurt steeds als arabieren iets uitspoken hé?!Als er mensen door hen vermoordt, bestolen of verkracht worden, dan minimaliseert men de feiten, draait de rollen om ook (dader word slachtoffer-slachtoffer blijkt een monster te zijn). Jaja, dat bestaat daar in België...minimaliseren...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 23:08   #366
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Zaterdag is er in Tienen een optocht tegen racisme.
Zouden ze dat niet beter doen in Turkije waar ze net 5 bommen tegen westerse toeristen hebben gebruikt?
Oud 30 augustus 2006, 23:53   #367
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ah ja, minimaliseren! Dat gebeurt steeds als arabieren iets uitspoken hé?!Als er mensen door hen vermoordt, bestolen of verkracht worden, dan minimaliseert men de feiten, draait de rollen om ook (dader word slachtoffer-slachtoffer blijkt een monster te zijn). Jaja, dat bestaat daar in België...minimaliseren...
Minimaliseren? Dat is dan nog in het beste geval... feiten ontkennen is altijd al een liefhebberij geweest van onze barbare-eh sorry- arabieren of course...
Arabieren worden door de overheid behandeld als frele poppetjes in een porseleinen kast. Bijzonder fragiel en kwetsbaar, iets dat daarom extra bescherming moet genieten. Tiens, over porseleinen kast gesproken, waar blijft die olifant om daar eens wat keet te schoppen?
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2006, 23:59   #368
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tiens, zijn we onze handjes nu niet bijzonder driftig in de onschuld aan het wassen, Eric? Ik meen me te herinneren dat je me ooit eens een lesje in staatsrecht (annex democratie) wou geven. Ik hou je eventjes aan je eigen theorietjes terzake en constateer dan dat links alleen al door z'n participatie en steun aan dat door jou zo vervloekte rechtse beleid minstens feitelijk mede-verantwoordelijk is. En voor alle duidelijkheid: feitelijke verantwoordelijkheid weegt véél zwaarder dan "morele".

Niet beginnen kronkelen; ik wéét pertinent dat ook de SP zich in al die lange jaren nauwelijks heeft bekommerd om het lot van al die vlotjes binnenstromende allochtonen.
Moet ik mijn handen in onschuld wassen? Het zou me benieuwen waarom.
Niet alle linksen zijn het eens met de regeringspolitiek, verre van. En zoals jij verantwoordelijkheid definieert is iemand die niet akkoord is met een aspect en wel met een ander, iemand die een coalitie aangaat, nooit respectabel. Eigenaardig. Ik wijs er op dat bijvoorbeeld het zeventig punten plan van Spirit wel degelijk ernstig werk is, dat spijtig genoeg geen meerderheid haalt. Je kan daar over lachen, maar je kan niet zeggen dat men niets doet. Een karikatuur maken van de democratie en deze dan in het belachelijke trekken helpt je geen moer vooruit.

Citaat:
Het is een migrantenprobleem in de mate dat er een aantoonbare systematiek zit in de kansarmoede en al wat dat met zich meebrengt. Het soort negationisme dat je hier tentoonspreidt; die hardnekkige stijfkoppige houding om het probleem te duiden is net de oorzaak van de huidige malaise.
Omschrijf nu eens duidelijk "het probleem". En zeg dan wat DE oplossing is.
Veel geluk.

Citaat:
Als je in je voorstellen gaat pleiten voor de "grote oplossingen" die miljarden euro's vereisen, dan grijp je gegarandeerd naast de prijzen. Was het trouwens de huidige voorzitter van de sp-a niet die dit zo treffend wist te verwoorden?
Voil�*: linksen eisen miljarden in de eerste zin, en in de tweede: linksen zeggen treffend dat dit niet kan. En daarom moeten de rechtsen gelijk krijgen die geen bal doen en derhalve geen frank uitgeven hé? Heeeel mooie redenering. Own goal, schat.

Citaat:
M.a.w. je bent niet bereid om spijkers met koppen te slaan, om een beleid uit te stippelen dat zich efficiënt op de pijnpunten richt om toch maar dat misplaatste "fatsoen" hoog te houden. Welaan, de allochtone bevolkingsgroep mag jullie daarvoor héél dankbaar zijn! En wellicht nog voor vele lange jaren...
WIE HEEFT DAT GEZEGD? Ik vraag me enkel af wie van de rechtsen of van de ultra rechtsen dat goede beleid:
a) heeft uitgestippeld
b) er mee bezig is om dat uit te voeren.

Citaat:
Waarom �*lle partijen? Omdat in de afgelopen vijfentwintig jaar zowat alle partijen hun achterste al in de ministerszeteltjes hebben genesteld en omdat ze allemaal in deze materie boter op hun hoofd hebben. Van de CD&V (ex CVP) met het "we lossen de problemen wel op als ze zich stellen"; over het kruideniers-machismo van de VLD tot de stilzwijgend collaborerende sp-a die volgens Stevaert "toch zo comfortabel in het midden van het bed wil liggen." En zelfs het Agalev dat zich uiteindelijk liet uitkopen in haar meest fundamentele geloofspunten (wapenhandel, wapenhandel,...) En nu ook Spirit ondanks de semi-oppositiepraat waarmee u hier uitpakt. Regeren is verantwoordelijkheid nemen of je dat nu graag hoort of niet.
Nogmaals: je moet een meerderheid hebben om te kunnen regeren. Links heeft dit niet. Dat je nu ook Groen! een sneer geeft is weeral zoiets.
Je gaat nog stellen dat zij tegen integratieplannen zijn en tegen kansarmoedebestrijding?

Citaat:
Als je maar lang genoeg die verzuringstrompet blaast, ga je het nog zelf geloven ook. Het VB speelt in op iets dat "des mensen" is: het klagen over een overheid die zich presenteert alsof de zon uit haar gat schijnt. Ik heb nooit anders meegemaakt.
Ik hoor buiten de liberalen met aan de kop Verafstoot heel weinig triomfantelijks hoor. En linksen zul je zeker niet horen juichen Er is toch echt een gebrek aan nuance in je discours...

Citaat:
Alleen hebben de traditionele politieke partijen er een ongelofelijke knoeiboel van gemaakt op alle fronten:

* een niet bestaand immigratie- en integratiebeleid
* het ontkennen van problemen die iedereen al jaren de ogen uitsteken
* de beunhazerij in het frontaal aanpakken van extreem rechts
het ontkennen van problemen is een passe-partout zin die nergens op slaat.
Natuurlijk lost de overheid dagelijks problemen op, en vult zij bibliotheken met allerlei wetten en besluiten die problemen oplossen.
De regering pakt extreem rechts voorlopig NIET aan. Is het dat wat je bedoelt? Daar kan ik inkomen.

Citaat:
om er maar enkele te noemen. Als het je nu nog niet duidelijk geworden is dat het niet zozeer ligt aan "de mentaliteit van de mensen", maar aan een volslagen failliete visie (of beter: gebrek aan visie) bij het politieke establishment, dan zal je het wellicht nooit zien.
Er is niet één visie, er zijn er een pak. Zijn zijn zeker niet allemaal even goed, zeker niet allemaal slecht en je houding is dus zonder meer simplistisch. Zoals veel van je loze beweringen die aaneenhangen van de vereenvoudigingen en de zeer ongedocumenteerde losse flodders.

Citaat:
Tot slot nog een tip: tracht in de strategie vooral niet om stemmen af te pakken van het VB. Tracht in de eerste plaats zelf stemmen te winnen voor een positief project. Met andere woorden, tracht eens je visie weer te geven zonder dat eeuwige gemekker over het VB of extreem-rechts en misschien (wellicht, imo) zullen "de mensen" voor het eerst sinds lang eens luisteren naar wat je zoal te vertellen hebt. Tot dan wens ik je veel succes; je zal het broodnodig hebben, want de volgende nederlagen staan al in de sterren geschreven.
Ik ben madamme soleil niet en het verheugt me dat je er de gaven van hebt.
Mijn visie is bekend, ik heb er een website over en die heb je allicht al doorpluisd, sommigen op dit forum zelf grondig...
Op dit ogenblik gaat het over gemeenteraadsverkiezingen, en in mijn gemeente is dat een klucht. Maar voor de rest hoop ik dat de politieke discussie nu inderdaad gaat over echte politiek, en niet over schijnmanouevers.
Maar sorry: je zal me niet weerhouden van te wijzen op het gevaar van vreemdelingenhaat in ons land. En later zullen we zien wie de juiste inschatting had: degenen die er over willen zwijgen, degenen die verder willen stoken, of degenen die er duidelijk komaf mee willen maken.
Je zal tegen mij, en velen zullen tegen mij, nooit kunnen zeggen: "wir haben es nicht gewusst!"
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 00:08   #369
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gringo Bekijk bericht
Minimaliseren? Dat is dan nog in het beste geval... feiten ontkennen is altijd al een liefhebberij geweest van onze barbare-eh sorry- arabieren of course...
Er zijn duidelijk geen haatzaaiers op dit forum. En iedereen is nu verontwaardigd over een dergelijke opmerking. Dit is dus een voorbeeldje van NIET P.C. denken. Heel fraai.
Is er iets aan de hand in dit land? NEEEUUUUU!
Ontkennen is altijd de liefhebberij geweest van de Vlamingen. Die pas na de oorlog gingen klagen dat ze voor landverraad in de bak werden gestoken.
Maar dat waren geen fasc - eh sorry - flaminganten natuurlijk...

Citaat:
Arabieren worden door de overheid behandeld als frele poppetjes in een porseleinen kast. Bijzonder fragiel en kwetsbaar, iets dat daarom extra bescherming moet genieten. Tiens, over porseleinen kast gesproken, waar blijft die olifant om daar eens wat keet te schoppen?
De ene dag doet de overheid niets om de vreemdelingen aan te pakken en te integreren en vandaag vindt mijnheer dat ze te veel doen.
EEn zeer logische lijn die ook al jarenlang behoort tot de intelligente analyses van BLok-denkers.
Oud 31 augustus 2006, 00:09   #370
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn duidelijk geen haatzaaiers op dit forum. En iedereen is nu verontwaardigd over een dergelijke opmerking. Dit is dus een voorbeeldje van NIET P.C. denken. Heel fraai.
Is er iets aan de hand in dit land? NEEEUUUUU!
Ontkennen is altijd de liefhebberij geweest van de Vlamingen. Die pas na de oorlog gingen klagen dat ze voor landverraad in de bak werden gestoken.
Maar dat waren geen fasc - eh sorry - flaminganten natuurlijk...
*kuch, hoest* Godwin *hoest*
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 00:20   #371
Desiderius
Minister-President

Standaard

@ Ericferemans

Slaap rustig verder, beste kerel.

Bedenk enkel dat ook Don Quichote overtuigd was dat hij de reuzen een kopje kleiner moest maken en prompt met z'n klikken en klakken tussen de molenwieken is gestrompeld.

En je hoeft vandaag geen madame Soleil te zijn om in te zien dat je er duidelijk om vraagt om nog eens een stevige oplawaai te krijgen bij de volgende verkiezingsrondes. Zelfs zonder jouw zo oprecht gehate VB zou dat trouwens het geval zijn geweest. Geborneerde kortzichtigheid wordt immers niet geapprecieerd.

Ik hou ermee op om met jou nog verder te discussiëren; je moet dringend eerst je neo-nazi -obsessie eens van je afspoelen.

Oud 31 augustus 2006, 00:25   #372
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Weeral, het stopt niet. Er gebeuren nu zelfs al ongelukken en nog steeds worden partijen die oproepen tot dit gedrag niet verboden?! En we zullen weer gaan roepen zeker dat het VB hier niks heeft mee te maken
Tja,als het slachtoffer een beetje gekleurd is zijn de daders "skinheads".
Als het slachtoffer blank is ,zijn de daders"gekleurde jongemannen".
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 31 augustus 2006 om 00:29.
voicelesscharlie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 01:12   #373
Gringo
Partijlid

Gringo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Haatzaaiers... wacht... vraag mij af waar ik ergens haat gezaaid heb, of heb ik ergens opgeroepen tot oorlog misschien... hij zal toch dat woordje barbare- niet bedoeld hebben zeker?... Nee, da kan niet, hij gebruikt wel 10 keer per dag het woord 'nazi' en 'fascist'.
Spiritisten... zijn volgens mij een bende tuttebellen van het ergste soort...
Gringo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 06:13   #374
Mamaloe
Schepen

Mamaloe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Zouden ze dat niet beter doen in Turkije waar ze net 5 bommen tegen westerse toeristen hebben gebruikt?
Die bommen zijn niet tegen westerse toeristen gericht, maar tegen de Turkse economie. En daar worden westerse toeristen toevallig het slachtoffer van. (Maar ja, je kan je evengoed afvragen waarom er toch altijd zoveel westerse toeristen rondlopen aan de zuidkust van Turkije - wat toch zeker niet het meest interessante gebied is in Turkije - op het vlak van cultuur dan...)

Alsof Koerdische separatisten iets tegen "het westen" hebben... grow up... dat soort van simplisme maakt me dus echt heel erg kwaad.
Oud 31 augustus 2006, 06:51   #375
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Woooooooow !!!
Dit forum lijkt wel te worden overspoeld door een tsunami van (semi) professionele columnisten.
Alle hens aan dek voor de linkse strekkingen die de destijdse blauwe marsorders van Bart Tommelein om de fora met pro-eigen partij of contra- VB postings te overspoelen maar al te letterlijk nemen.

Zoals het kleine onoogelijke groepje intelligentia, dat via de reeds lang achterhaalde politiek correcte struiptrekkingen, hun invloed om de mening van de bevolking te stroomlijnen ruimschoots opverschat , zo vergissen uiteraard de hier aanwezige op de loonrol-schrijvende linkse druiloortjes zich ook omtrent de impact van hun woorden in de wind.

Ben ik even blij dat participeren aan een politiek forum voor mij een occasionele bezigheid is , en geen verplichting in een poging om een afkalvend electoraat bij elkaar te houden.
Integendeel, kiezers zoals ik moeten enkel relaxerend in een zetel van electoraal comfort elke verkiezing afwachten tot een politieke dijkbreuk de progressieve mimiekspelers van het toneel wegspoeld.

Wat telt voor posters als ikzelf is het verspreiden op werkvloer , familie- en kennissenkring van de maatschappelijke waarheid en realisme.
En die waarheid houdt in dat de zo door links gevreesde big brother toestanden van kameras, afluisteren en schaduwen enz. zichzelf opdringen omdat diezelfde strekkingen het vertikken om de instroom van potentiële criminelen (lees allochtonen) een halt toe te roepen.
Vele beschavingen gingen tenonder aan decadentie , de val van de onze zal de geschiedenis ingaan als een ' overtolerante ideologische miskleun ' .

At your service
bob. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 09:29   #376
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
@ Ericferemans

Slaap rustig verder, beste kerel.

Bedenk enkel dat ook Don Quichote overtuigd was dat hij de reuzen een kopje kleiner moest maken en prompt met z'n klikken en klakken tussen de molenwieken is gestrompeld.
Don Quichotte bevocht schimmen, reuzen die er niet waren en in feite windmolens waren. De vergelijking met mensen die het hebben over kleine (in jouw ogen) manifestaties, de eerste aanwijzingen dat de effectieve gewelddadigheid hier aan het opduiken is, en niet langs de kant van de vreemdelingen, maar aan de kant van de gebrainwashte jeugd van eigen bodem loopt nogal mank. Maar bon: men heeft links altijd verweten te dromen, en men heeft altijd verbaasd en verblijd gezien dat dromen realiseerbaar zijn indien men ze aanpakt.

Citaat:
En je hoeft vandaag geen madame Soleil te zijn om in te zien dat je er duidelijk om vraagt om nog eens een stevige oplawaai te krijgen bij de volgende verkiezingsrondes. Zelfs zonder jouw zo oprecht gehate VB zou dat trouwens het geval zijn geweest. Geborneerde kortzichtigheid wordt immers niet geapprecieerd.
Het is vreemd dat juist mij haat wordt verwten. Het aanpakken van misdadigers noemt men meestal het streven naar gerechtigheid.
Volgens jouw definitie zijn rechters haatdragers...
Hoe triest is het toch om te zien hoe weinig kritiek rechts verdraagt, omdat het de gewoonte heeft om zelf molenwiekend rond zich heen te slaan naar alles wat beweegt. Omdat het niet gewoon is van een koekje van eigen deeg te moeten doorslikken.
Geborneerde kortzichtigheid is een gratuit compliment. Het kan van iedere politieke tegenstander worden gezegd. Nochtans is mijn opmerking gebaseerd op eeuwenlange geschiedkundige trends. Vreemdelingenhaat leidt altijd tot oorlog, burgeroorlog, moord, holocaust, geweld. En je hebt nergens aangetoond dat dit niet zo is, nergens één uitzondering aangehaald.
Het "gerust laten" van de haatzaaiers is ook al geen optie. Toon me aan dat ze zomaar, plotseling, stoppen? Geen enkel kruit is gewassen tegen die houding. Zelf, neen: vooral, in rijke landen zijn ze het actiefst, en wijken niet voor sterke economische groei, verbetering van alles. Zij leven van fictieve winden die in plaats van door hun gat door hun mond komen stinken.

Citaat:
Ik hou ermee op om met jou nog verder te discussiëren; je moet dringend eerst je neo-nazi -obsessie eens van je afspoelen.
Een hekel hebben aan alles wat naar fascisme ruikt is niet zo slecht.
Vooral niet nu de stank toeneemt.
Maar jij hebt blijkbaar een goede parfum, en dikke oogkleppen. En een zalige overtuiging dat je verder mag slapen. Slaap zoet.
Oud 31 augustus 2006, 09:49   #377
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn waarde vriend: Lees de geschiedenigs van Vlaanderen eens!
Onze vrouwen zijn gevogeld door al de bezetters!

Een "zuiver ras" is in Vlaanderen niet te vinden. Evenmin als maagden in een hoerenkot.

Je zal maar Vlaams racist zijn! Dan moet je onmiddellijk aan ethnische zuivering doen door uit de venster te springen!

Tussen haakjes: farmaceutische firma's doen hun testen hier: als medicamenten hier pakken, pakken ze overal...
wij Vlamingen waren de stoottroepen van wat nu Hollanders en Duitsers zijn... en we zijn gestrand aan de huidige taalgrens

Laatst gewijzigd door Bierke : 31 augustus 2006 om 09:52.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 10:01   #378
Desiderius
Minister-President

Standaard

Citaat:
Don Quichotte bevocht schimmen, reuzen die er niet waren en in feite windmolens waren. De vergelijking met mensen die het hebben over kleine (in jouw ogen) manifestaties, de eerste aanwijzingen dat de effectieve gewelddadigheid hier aan het opduiken is, en niet langs de kant van de vreemdelingen, maar aan de kant van de gebrainwashte jeugd van eigen bodem loopt nogal mank. Maar bon: men heeft links altijd verweten te dromen, en men heeft altijd verbaasd en verblijd gezien dat dromen realiseerbaar zijn indien men ze aanpakt.
Okay... BEWIJS MIJ DAT HET GEEN SCHIMMENSPEL IS. Ik zet het hier in het vetjes in de hoop dat je er niet ten zoveelste male overheen leest. Want d�*�*r was het -ondanks je rond de pot gedraai en geleuter- altijd om te doen. De botsing komt er vast en zeker bij de volgende verkiezingsrondes. Zeg niet dat je niet verwittigd bent.

En de linkse dromen... d�*�*r zou ik pas een onzalig boekje over open kunnen doen. Verbazing, helemaal niet en verblijding nog veel minder.

Citaat:
Het is vreemd dat juist mij haat wordt verwten. Het aanpakken van misdadigers noemt men meestal het streven naar gerechtigheid.
Volgens jouw definitie zijn rechters haatdragers...
Hoe triest is het toch om te zien hoe weinig kritiek rechts verdraagt, omdat het de gewoonte heeft om zelf molenwiekend rond zich heen te slaan naar alles wat beweegt. Omdat het niet gewoon is van een koekje van eigen deeg te moeten doorslikken.
Geborneerde kortzichtigheid is een gratuit compliment. Het kan van iedere politieke tegenstander worden gezegd. Nochtans is mijn opmerking gebaseerd op eeuwenlange geschiedkundige trends. Vreemdelingenhaat leidt altijd tot oorlog, burgeroorlog, moord, holocaust, geweld. En je hebt nergens aangetoond dat dit niet zo is, nergens één uitzondering aangehaald.
Het "gerust laten" van de haatzaaiers is ook al geen optie. Toon me aan dat ze zomaar, plotseling, stoppen? Geen enkel kruit is gewassen tegen die houding. Zelf, neen: vooral, in rijke landen zijn ze het actiefst, en wijken niet voor sterke economische groei, verbetering van alles. Zij leven van fictieve winden die in plaats van door hun gat door hun mond komen stinken.
Volgens mijn definitie zijn rechters rechters, punt uit. Jij zou de rechtmatigheid nog niet herkennen als ze op je schoot kwam zitten.

Je kan haatzaaiers ook aanpakken zonder gegil en zonder manipulatie. Want uiteindelijk gebruik je exact dezelfde techniekjes als het VB; wel met dat verschil dat het VB er véél bedrevener in is. In jouw handjes (en bij uitbreiding links-progressieve handjes) blijkt pas echt hoe groot de beunhazerij is. Het wordt hoog tijd om jullie verhaaltje eens op een iets intelligenter manier te presenteren. Want je beseft hopelijk toch wel dat het VB ondertussen vooral is gaan lopen met die traditioneel links stemmende kiezers? De kleine man, de arbeider? Buiten een klein kliekje van geborneerde stijfkoppen spreekt jouw discours NIEMAND aan. Ware het niet door de wieltjeszuigerij in het zog van de sp-a -stoomboot, er zou allang geen sprake meer geweest zijn van die spiritisten. (misschien had Bertje zichzelf dan wel uitverkocht aan de liberalen, wieweet...)

Citaat:
Een hekel hebben aan alles wat naar fascisme ruikt is niet zo slecht.
Vooral niet nu de stank toeneemt.
Maar jij hebt blijkbaar een goede parfum, en dikke oogkleppen. En een zalige overtuiging dat je verder mag slapen. Slaap zoet.
Een hekel hebben aan iets oneerbaars is inderdaad niet verwerpelijk.
Een ziekelijke obsessie die het je onmogelijk maakt om de zaken nuchter op een rijtje te zetten, is ... nouja, ziekelijk.
Je bent gewoon het kleine menneke dat iets te vaak geroepen heeft dat de wolven in aantocht zijn. Op de duur reduceer je je daarmee tot dorpsidioot. (en ja, dat houdt ook een gevaar in, want als die wolven er dan ook echt aankomen...)

Laatst gewijzigd door Desiderius : 31 augustus 2006 om 10:03.
Oud 31 augustus 2006, 11:13   #379
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freremans
de eerste aanwijzingen dat de effectieve gewelddadigheid hier aan het opduiken is, en niet langs de kant van de vreemdelingen, maar aan de kant van de gebrainwashte jeugd van eigen bodem
Ik geraak er maar niet aan uit.

Geval 1: een jongeman van eigen bodem wordt in koelen bloede doodgestoken in het Centraal Station, van zijn mp3 speler beroofd. Resultaat: de politie en de vlaamse gemeenschap is racistisch want in plaats van onmiddellijk te kunnen stellen dat de daders Roma zigeuners waren, wees de persoonsbeschrijving naar "noord-afrikaanse origine".

Geval 2: een Roma zigeuner wordt aangevallen en neergestoken door een groep skinheads.
Resultaat: dit is een racistische aanval.

Waarom is geval 1 geen racistische aanval? Waarom is geval 2 - althans volgens Freremans - de oorzaak van geval 1?

En tenslotte: krijgen de minderjarige aanvallers van geval 2 dezelfde re-integratie uitstapjes als de mededader van geval 1?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 11:32   #380
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik geraak er maar niet aan uit.

Geval 1: een jongeman van eigen bodem wordt in koelen bloede doodgestoken in het Centraal Station, van zijn mp3 speler beroofd. Resultaat: de politie en de vlaamse gemeenschap is racistisch want in plaats van onmiddellijk te kunnen stellen dat de daders Roma zigeuners waren, wees de persoonsbeschrijving naar "noord-afrikaanse origine".

Geval 2: een Roma zigeuner wordt aangevallen en neergestoken door een groep skinheads.
Resultaat: dit is een racistische aanval.

Waarom is geval 1 geen racistische aanval? Waarom is geval 2 - althans volgens Freremans - de oorzaak van geval 1?
Indien men alle aanvallen van witten op bruinen als racisme wil omschrijven gaat men voorbij aan wat essentieel is aan een racisistisce misdrijf: het moet te maken hebben met vreemdelingenhaat.
Een vrouw haar geld afpakken op straat is geen geval van vrouwenhaat, ook niet van rassenhaat, of haat tegen blondjes. Het is gewoon een misdrijf.
Indien men alle aanvallen van bruinen op witten ziet als racistisch moet men daarbij kunnen vaststellen dat bruinen alleen witten aanvallen omdat ze die haten. Niet omdat ze dieven zijn of verkrachters.

Indien echter een witte, zonder reden, zonder motief, dan het kwetsen of doden van bruinen een misdaad pleegt is dat een racistisch of xenofobe misdaad.

Een duidelijk voorbeeld: als een vrouw jou verleidt is dat een geval van prostitutie....
Citaat:
En tenslotte: krijgen de minderjarige aanvallers van geval 2 dezelfde re-integratie uitstapjes als de mededader van geval 1?
Waarom in godsnaam niet?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 31 augustus 2006 om 11:36.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be