Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2006, 15:25   #381
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Maar alez dereien wanneer gaan jullie nu eens staken voor de overeengekomen loonvoorwaarden van de gedetineerden eindelijk te betalen?
't is voor uw eigen goed!
De wet Dupont dus. Of ga je die blijven verkrachten...de wet?
Moet je dan zelf niet eens een tijdje tot bezinning zitten? Zo tegen de wet inwerken.
Om u enigzins gerust te stellen kaffertje,

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5]Nieuws en recente info ...............[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Er werd beslist op de laatste ledenvergadering om vanaf vrijdag 8 december over te gaan tot werkonderbrekingen en dit iedere vrijdag van 20.00 u tot 22.00 u.[/SIZE][/FONT]
dereien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 15:30   #382
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Zeg manneke, doe nu eens normaal...

Of ben ik misschien ook al een dubbelganger?
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2006, 15:30   #383
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor het grootste deel; jong en onervaren en misleid maar geleid door de drang naar een cent en een stukje macht....hoe bescheiden dat ook soms maar is natuurlijk.
Wijsheid komt pas wat later na innerlijke rust.

Is het u nog niet opgevallen dat het meestal het voetvolk is die binnenkomt?
Ligt misschien aan die carte blanche's...denk ik soms eens.
Ken je dat?
Eerste luik van de lade werd opengetrokken.
Nu tweede luik opentrekken a.u.b. zoals eerder gevraagd
Oud 9 december 2006, 15:39   #384
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dereien Bekijk bericht
Eerste luik van de lade werd opengetrokken.
Nu tweede luik opentrekken a.u.b. zoals eerder gevraagd
•Wat was je ervaring met de rechtbank
•Wat was je straf
•Waar hebt u opgesloten gezeten
•Hoe was je opsluiting, hebt u ook door u schuld op de blok gelegen
•Hoe was je houding tegenover de bewakers en medegevangenen
•Wat heb je gedaan na je vrijlating ( hulp gezocht? )
•Waarom nu zulke grote haat
Oud 10 december 2006, 02:10   #385

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, wel ,wel!!!! Was kaffertje niet geband en wat zien we nu, daar is Mambo, de cafévriend van Kaffertje en Karma in de Boudewijnstraat te Gent.
Toevallig zeker dat alle drie hetzelfde hebben meegemaakt en ondergaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! met name: in den bak gezeten
Let op je woorden Dereientje, ik heb nog steeds een blanco strafblad (tenzij enkele verkeersovertredingen toen ik ongeveer achttien was) en ik heb nog steeds een beroep waarvoor een blanco strafblad nodig is.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 02:16   #386

Karma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om u enigzins gerust te stellen kaffertje,

[FONT=Comic Sans MS][SIZE=5]Nieuws en recente info ...............[/SIZE][/FONT]
[FONT=Comic Sans MS][SIZE=4]Er werd beslist op de laatste ledenvergadering om vanaf vrijdag 8 december over te gaan tot werkonderbrekingen en dit iedere vrijdag van 20.00 u tot 22.00 u.[/SIZE][/FONT]
En leer ne keer deftig posten hier op politics.
Karma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 10:52   #387
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma Bekijk bericht
Let op je woorden Dereientje, ik heb nog steeds een blanco strafblad (tenzij enkele verkeersovertredingen toen ik ongeveer achttien was) en ik heb nog steeds een beroep waarvoor een blanco strafblad nodig is.
Beroep
Ja, alle dagen je stempeltje gaan afhalen zeker!!!!!!!!!!!!!!!!
Oud 10 december 2006, 12:48   #388
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bentje Bekijk bericht
Ik wil niet de intelligente mens gaan uithangen, maar bij mijn weten is de wet dupont nog steeds niet in voege...
Wel van syndicus die in het gevang werkt; haar antwoord.
Blijkbaar wel in voege maar zoals steeds het geval doen ze toch hun zin.

Wet Dupont

Het parlement heeft enkele weken terug de wet Dupont goedgekeurd die gevangenen duidelijke rechten geeft. Tevreden met die nieuwe wet?
Denise: Je moet weten dat België reeds meerdere keren op de vingers getikt op de naleving van de mensenrechten in haar gevangenissen. Nuttig om te weten is over de periode tussen opsluiting en vrijlating, over wat er in de gevangenissen gebeurt, wat de precieze inhoud van die opsluiting is, over rechten en plichten van directie, personeel, én de gedetineerde er in België tot voor kort haast geen wettelijk kader was. De directeurs hebben in het huidig systeem een veel te grote macht. Elke gevangenisdirecteur is God de Vader in zijn instelling. Er zijn wel ministeriële omzendbrieven en reglementen die één en ander regelen maar daar kan en kon je toch vele kanten mee uit.
Ik moet wel benadrukken dat er binnen het systeem toch een pak mensen en organisaties met al dan niet (beperkte) middelen al jaren proberen dag in dag uit een menswaardige omgeving uit te bouwen.
De intentie van die wet was en is goed maar wat er van overblijft is een lege doos. Alle maatregelen die geld kosten zijn eruit gehaald zoals de invoering van een volwaardig loon voor werkende gedetineerden. Zelfs wat de interne rechten van gevangenen betreft, is alles wat geld kost, geschrapt. De maximumcapaciteit van de gevangenissen bijvoorbeeld, en dat elke gedetineerde het recht zou hebben op een individuele verblijfsruimte is geschrapt.
Naar boven
Oud 10 december 2006, 12:51   #389
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
•Wat was je straf
•Waarom nu zulke grote haat
Wel vanaf de eerste slag op mijn gezicht wist ik al dat het een stinkende zaak ging worden.
En ik heb gelijk gekregen!
Oud 10 december 2006, 13:02   #390
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel van syndicus die in het gevang werkt; haar antwoord.
Blijkbaar wel in voege maar zoals steeds het geval doen ze toch hun zin.

Wet Dupont

Het parlement heeft enkele weken terug de wet Dupont goedgekeurd die gevangenen duidelijke rechten geeft. Tevreden met die nieuwe wet?
Denise: Je moet weten dat België reeds meerdere keren op de vingers getikt op de naleving van de mensenrechten in haar gevangenissen. Nuttig om te weten is over de periode tussen opsluiting en vrijlating, over wat er in de gevangenissen gebeurt, wat de precieze inhoud van die opsluiting is, over rechten en plichten van directie, personeel, én de gedetineerde er in België tot voor kort haast geen wettelijk kader was. De directeurs hebben in het huidig systeem een veel te grote macht. Elke gevangenisdirecteur is God de Vader in zijn instelling. Er zijn wel ministeriële omzendbrieven en reglementen die één en ander regelen maar daar kan en kon je toch vele kanten mee uit.
Ik moet wel benadrukken dat er binnen het systeem toch een pak mensen en organisaties met al dan niet (beperkte) middelen al jaren proberen dag in dag uit een menswaardige omgeving uit te bouwen.
De intentie van die wet was en is goed maar wat er van overblijft is een lege doos. Alle maatregelen die geld kosten zijn eruit gehaald zoals de invoering van een volwaardig loon voor werkende gedetineerden. Zelfs wat de interne rechten van gevangenen betreft, is alles wat geld kost, geschrapt. De maximumcapaciteit van de gevangenissen bijvoorbeeld, en dat elke gedetineerde het recht zou hebben op een individuele verblijfsruimte is geschrapt.
Naar boven
Denise syndicus !!!!!!!!!!!!!
Onbekend, Onbekend, Onbekend, Onbekend,!!!!!!!

Wel bekend is: Peter Terryn
Blad van en voor gevangenen

BRUSSEL - ,,Advocaten, rechters, politici, cipiers. Allen geven ze in de media hun mening over de gevangenis. Maar wij, gedetineerden, hebben er ook wel iets over te zeggen.'' Dat zegt Peter Terryn van het Collectief voor gevangenen. Het Collectief wil gedetineerden een stem geven, onder meer door de publicatie van een driemaandelijks blad, Binnen en Buiten.
Oud 10 december 2006, 13:05   #391
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom cipiers zo tegen de wet zijn!

Lees lees lees;

Bonden Leuven-Centraal dreigen met een staking

LEUVEN - De cipiers van Leuven-Centraal dreigen met stakingsacties. Aanleiding is de wet-Dupont, die duidelijkheid moet scheppen over de rechten en plichten van gedetineerden.
De vakbonden vrezen dat de uitvoering van de wet-Dupont voor problemen zal zorgen binnen de gevangenismuren. Tuchtprocedures die momenteel in zwang zijn in de Leuvense hoofdgevangenis, zouden niet verenigbaar zijn met bepaalde aspecten van die wet.

Een anonieme vakbondsafgevaardigde licht de problemen toe: ,,Stel dat een gedetineerde een aanvaring heeft met de cipiers. Dan krijgt hij een tuchtrapport en zijn celdeur gaat dicht. In een opendeurregime mag die gedetineerde zich echter vrij bewegen in zijn leefgemeenschap, wat tot spanningen kan leiden. Dat is de jongste tijd trouwens al enkele keren voorgevallen.''

Morgen vindt een spoedoverleg plaats met de Leuvense gevangenisdirectie. Om druk op de ketel te zetten, diende het gemeenschappelijk vakbondsfront een stakingsaanzegging in. (gga
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 december 2006, 13:20   #392
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Omdat alles zo lekker goed en leuk is hebben er dan weeral;

Twee zelfmoorden op tien dagen in gevangenis

De voorbije tien dagen hebben drie gevangenen in de Nieuwe Wandeling in Gent een zelfmoordpoging ondernomen. Twee van die pogingen zijn geslaagd. Vorige week nog heeft één van de gevangenen zich verhangen. Ook dit weekend deed zich een incident voor met een gevangene.
,,Jammer genoeg moeten we dit bevestigen'', klonk het gisteren bij de directie. ,,Bij het vallen van het blad en tijdens de eindejaarsperiodes, merken we telkens een toename van de zelfmoordpogingen.''
Oud 10 december 2006, 13:39   #393
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Archief

2) ex-gedetineerden aan de slag

Wie uit de gevangenis komt, heeft het niet altijd makkelijk om een job te vinden. Niet alleen vanwege het strafblad en de vooroordelen, maar vele ex-gedetineerden beschikken ook niet over een (gepast) diploma. Op die manier kan werkloosheid eventueel de oorzaak worden van nieuwe problemen. In september 2001 werd daarom in acht Vlaamse gevangenissen een nieuw programma opgestart dat een brug moet slaan tussen gevangenis en arbeidsmarkt. Dat gebeurt door het aanbieden van beroepsopleidingen. Uit interviews met de gegadigden bleek dat voor de opsluiting 55 procent werkte, 36 procent werkloos was en 6 procent leefde van betalingen van het ziekenfonds. Twee op drie had eerder ook al in de gevangenis gezeten en vier op tien zelfs meer dan een keer. Slechts een minderheid is niet van plan om hun baas van het ‘slechte’ verleden op de hoogte te stellen.
De meest gevolgde opleidingen situeren zich in de bouw, in de logistieke sector en in de metaalsector of hadden betrekking op een baan als bediende of in de horeca. De resultaten van het begeleidingsprogramma zijn zeer hoopgevend. Een half jaar na het beëindigen van de opleiding was 47,1 procent van de ex-gedetineerden niet meer ingeschreven als werkzoekende bij de VDAB, een cijfer dat slechts iets lager ligt dan de uitstroomresultaten in vergelijkbare projecten bij allochtonen (51,6 procent), langdurig werklozen (49,9 procent) en laaggeschoolde mannen (56,5 procent). “Het programma wordt dan ook voortgezet,” verklaart Michael De Blauwe, coördinator bij de VDAB. “Het is de bedoeling om het stelselmatig uit te breiden tot in alle zeventien gevangenissen van Vlaanderen een minimaal aanbod bestaat aan arbeidstoeleiding van gedetineerden.”
Aan de bak (van)uit de bak (VDAB-Arbeidsmarkttopic, 1 MB)

Wat ze er niet bij zeggen is dat je een heel langdurige straf moet ondergaan.
Sta me toe een voorbeeld te geven;

Stel u hebt 5 jaar effectief (is langdurig)
U kan vrijkomen op 1/3 = 20 maand.
Pakweg enkele maanden voor arrest reeds. Dus 20 - voor arrest = overschot.
Opleiding meestal 18 maand.
U komt niet in aanmerking voor een opleiding!!!!!!!!!!!!

En nu?
Oud 10 december 2006, 13:48   #394
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Archief

2) ex-gedetineerden aan de slag

Wie uit de gevangenis komt, heeft het niet altijd makkelijk om een job te vinden. Niet alleen vanwege het strafblad en de vooroordelen, maar vele ex-gedetineerden beschikken ook niet over een (gepast) diploma. Op die manier kan werkloosheid eventueel de oorzaak worden van nieuwe problemen. In september 2001 werd daarom in acht Vlaamse gevangenissen een nieuw programma opgestart dat een brug moet slaan tussen gevangenis en arbeidsmarkt. Dat gebeurt door het aanbieden van beroepsopleidingen. Uit interviews met de gegadigden bleek dat voor de opsluiting 55 procent werkte, 36 procent werkloos was en 6 procent leefde van betalingen van het ziekenfonds. Twee op drie had eerder ook al in de gevangenis gezeten en vier op tien zelfs meer dan een keer. Slechts een minderheid is niet van plan om hun baas van het ‘slechte’ verleden op de hoogte te stellen.
De meest gevolgde opleidingen situeren zich in de bouw, in de logistieke sector en in de metaalsector of hadden betrekking op een baan als bediende of in de horeca. De resultaten van het begeleidingsprogramma zijn zeer hoopgevend. Een half jaar na het beëindigen van de opleiding was 47,1 procent van de ex-gedetineerden niet meer ingeschreven als werkzoekende bij de VDAB, een cijfer dat slechts iets lager ligt dan de uitstroomresultaten in vergelijkbare projecten bij allochtonen (51,6 procent), langdurig werklozen (49,9 procent) en laaggeschoolde mannen (56,5 procent). “Het programma wordt dan ook voortgezet,” verklaart Michael De Blauwe, coördinator bij de VDAB. “Het is de bedoeling om het stelselmatig uit te breiden tot in alle zeventien gevangenissen van Vlaanderen een minimaal aanbod bestaat aan arbeidstoeleiding van gedetineerden.”
Aan de bak (van)uit de bak (VDAB-Arbeidsmarkttopic, 1 MB)

Wat ze er niet bij zeggen is dat je een heel langdurige straf moet ondergaan.
Sta me toe een voorbeeld te geven;

Stel u hebt 5 jaar effectief (is langdurig)
U kan vrijkomen op 1/3 = 20 maand.
Pakweg enkele maanden voor arrest reeds. Dus 20 - voor arrest = overschot.
Opleiding meestal 18 maand.
U komt niet in aanmerking voor een opleiding!!!!!!!!!!!!

En nu?
Vooreerst!
Zorgen dat je niet in de gevangenis terecht komt!

Een strafblad heb ik niet, maar heb wel werk bij het Ministerie van Justitie
Oud 10 december 2006, 13:52   #395
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vooreerst!
Zorgen dat je niet in de gevangenis terecht komt!

Een strafblad heb ik niet, maar heb wel werk bij het Ministerie van Justitie
Kan wel zijn maar het leven is zoals het komt.
En dan zit je met een beleid waar je ook weer nergens mee komt.
Dus wat nu?
Oud 10 december 2006, 13:53   #396
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Na al die jaren en betaalde medewerkers tot in de hoogste kringen en lonen is er uiteindelijk NIKS!

Geef dan allemaal dat loon terug hé.
Cipiers mogen het houden, zij brengen tenminste nog het eten rond. Enfin ze lopen achter de fatik.
Oud 10 december 2006, 13:59   #397
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Kan wel zijn maar het leven is zoals het komt.
En dan zit je met een beleid waar je ook weer nergens mee komt.
Dus wat nu?
Er kan enkel maar een antwoord op u probleem komen als je duidelijk eens antwoord op de volgende vragen:

•Wat was je straf

En,
Oud 10 december 2006, 14:06   #398
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er kan enkel maar een antwoord op u probleem komen als je duidelijk eens antwoord op de volgende vragen:

•Wat was je ervaring met de rechtbank Dat de rechter een dutje deed strontzat!
•Wat was je straf Dubbel en tegen de wet;nooit rechtgezet door hof van cassatie omdat ze dat niet konden vermits gans de uitspraak moet teniet gedaan worden en er verschillende al hun straf aan het ondergaan waren.
•Waar hebt u opgesloten gezeten Hier en daar en ook daar
•Hoe was je opsluiting, hebt u ook door u schuld op de blok gelegen Blok niet.
•Hoe was je houding tegenover de bewakers en medegevangenen Goed ik mocht de directeur zijn kofie maken omdat hij gegeneerd was dat ik daar niet mocht zijn. Die mens heeft er zelfs nog voor geschreven.

En,
Dat bestaat niet en is ook niet nodig. Ben geen cipier hoor die hulp nodig heeft.
Oud 10 december 2006, 14:12   #399
dereien
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bestaat niet en is ook niet nodig. Ben geen cipier hoor die hulp nodig heeft.
Hulp gezocht? NEEN

Ja, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten
Voor u rest er maar één ding: ALLE DAGEN JE STEMPELTJE GAAN HALEN AAN DE DOP en leven op de rug van de maatschappij.
Oud 10 december 2006, 14:15   #400
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hulp gezocht? NEEN

Ja, wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten
Voor u rest er maar één ding: ALLE DAGEN JE STEMPELTJE GAAN HALEN AAN DE DOP en leven op de rug van de maatschappij.
Heb mijn eigen zaak en dat had ik trouwens destijds ook al. Ben nooit hulpbehoevend geweest op geen enkel moment.

Trouwens wie zou welke hulp geven?
Geef eens een bron dat kan nuttig zijn voor anderen misschien.
Ik zeg; er bestaat geen hulp!
Bewijs het tegendeel.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be