Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2004, 17:20   #381
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof

Kirie,
Je lijkt de indruk te hebben in de frontlijn te vechten
Een aggressieve tekst met enkele vulgariteiten.
Je zoekt duidelijk een confrontatiemodel, eerder dan een overlegmodel.
Dat je dan mensen zal tegenkomen die even aggressief worden als jij is onvermijdelijk: een aggressieve houding lokt een agressieve houding uit, maar dat zoek je zélf!.
Aggressief?! Het is juist omdat Vlamingskens zo gemakkelijk over zich heen laten lopen, dat we in deze situatie zijn verzeild geraakt.
:loll: lol: lol: lol: lol:
Wanneer was de Eerste Minister een Waal, de laatste keer?
Arme onderdrukte Vlamingskes..
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 17:22   #382
Stefanie
Minister-President

Standaard

Filosoof, dat zou er nog aan mankeren dat er in Vlaanderen geen Nederlandstalige folders meer zijn. Dat is puur imperialisme. Stel u voor dat de Amerikanen Irak Engelstalig maken. Ik snap niet wat u bezielt om u zo belachelijk te maken en uzelf zo te verlagen tot dergelijke idiote en racistische uitspraken. Ik walg van uw racisme en Vlamingenhaat.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 17:24   #383
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Jij hebt een probleem met een laaggeschoolde in een supermarkt en daar oordeel je alle franstaligen op?
Laaggeschoolde? Hoe weet jij nou of het een laaggeschoolde was?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 17:25   #384
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie

Dat mens in de supermarkt deed alsof er daar geen Nederlandstaligen waren. D�*�*r had ik het over. Ge zijt alles door elkaar aan 't haspelen. Dat citaat sloeg niet op die folder.
Jij hebt een probleem met een laaggeschoolde in een supermarkt en daar oordeel je alle franstaligen op?
Dan vraag ik me af of jullie niet op hetzelfde niveau staan...
Ge zijt zielig. Ge blijft u maar belachelijk maken en aanstellen met domme uitspraken. Hoe weet gij dat dat mens laaggeschoold was? Waar haalt gij dat uit? Ze heeft mij niet verteld wat voor studies ze gedaan heeft hoor. Hoe belachelijk. Trouwens, haar opleiding en scholing doet er helemaal niet toe. Daar had ik het niet over. Dat ze geen Nederlands preekt, daar gaat het ook niet over. Natuurlijk hoort ze Nederlands te leren alvorens in een Vlaamse supermarkt te gaan winkelen, maar gaat het hier niet over. Het ging over haar houding. Had ze nu gevraagd of ik Frans sprak... D�*�*r gaat het om. Een laaggeschoolde Waal had mij nog altijd kunnen vragen of ik Frans sprak. Ze vond het NORMAAL dat er daar Frans gesproken werd in die supermarkt in Vlaanderen. DAAR had ik het over. Wat haar opleidingsniveau daarmee te zien heeft, is mij een raadsel.
Oud 31 januari 2004, 17:26   #385
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

Aggressief?! Het is juist omdat Vlamingskens zo gemakkelijk over zich heen laten lopen, dat we in deze situatie zijn verzeild geraakt.
60 % van de Belgen is Vlaming. I rest my case.
Oud 31 januari 2004, 17:27   #386
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
De voerstreek is een enclave tussen de provincie Luik en Nederland: geen enkel raakpunt met Limburg of een andere vlaamse provincie Moeilijk vol te houden dat d�*t in Vlaanderen is...
Geografisch ligt het niet IN Vlaanderen, maar het maakt er wel deel van uit, net zoals Komen-Waasten deel uitmaakt van Wallonië zonder er over land mee verbonden te zijn. Betekent dat dat Voeren ineens Frans taalgebied is? NEE.

Je kent het verschijnsel enclave toch wel hoop ik? Ook op staatsniveau komt dat voor: Baarle-Hertog is een Belgische enclave in Nederland, Koningsbergen (Kaliningrad) een Russische enclave tussen Litouwen en Polen, Ceuta en Melilla zijn Spaanse enclaves in Afrika, enz.
Dank je ik weet wat een enclave is, en ken er nog een paar meer dan jij, maar daar betreft het staatsgrenzen en overblijfsels uit hetzij een feodale, hetzij een koloniale periode....
Maar die honderd of zo appelkwekers etc in Voeren waren gewoon pasmunt in een ruiloperatie met Komen en Menen...: allemaal van die idiote toestanden...
Ik beklaag vooral die arme mieren...
Oud 31 januari 2004, 17:29   #387
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudi Dierick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB

Dat is slechts een kleine minderheid, ik ben bovenal democraat. De meerderheid is Franstalig. Of misschien kent u een taalwet die mij als privepersoon verplicht om in het Nederlands te antwoorden als men mij in het Nederlands iets vraagt?
Amaai, amaai, amaai. Gaat u nu echt om weet ik welke bizarre reden uzelf zo koeionneren door tegen Vlamingen in brussel per sé Frans te willen spreken?

Terzijde: sinds wanneer zou beleefdheid ook u niet kunnen sieren?
En sinds wanneer worden de rechten in een demokratie afhankelijk van relatieve aantallen, d.w;z. enkel nog geldig wanneer men in een bepaald gebied tot een minderheid behoort?
En dan zou Brussel nog de hoofdstad van België moeten zijn zeker? 60 % van de Belgen is Vlaming, maar de Belgische hoofddstad zou volledig Franstalig zijn. Ze krijgen de transfers, ze kregen dat geld voor Lambermont, ze krijgen dat geld van de flitspaalboetes en dan nog een VOLLEDIG Franstalige hoofdstad ook zeker? Hoe idioot en racistisch kan 'n mens zijn? Nu, als Brussel Franstalig moet zijn, ze doen maar. Dat is een zaak van de Brusselaars. Wie niet in Brussel woont is een buitenstaander. Maar een Franstalige stad kan NIET de hoofdstad van 60 % Nederlandstaligen zijn. Dan mag Brussel geen hoofdstad meer zijn.
Oud 31 januari 2004, 17:29   #388
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En daarom moet de Eerste Minister een VVlaming zijn? Dan was Trudeau in Canada nooit benoemd...
Oud 31 januari 2004, 17:30   #389
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik vraag me trouwens ten andere af of die flyer niet voor heel Brussel en omstreken dezelfde was. Wat verlangen de flaminganten dan, dat er speciaal voor hun een aparte folder gedrukt wordt waar hetzelfde op staat als op de tweetalige, maar dan zonder Frans?
Eh, ik heb begrepen dat die folder niets van doen had met Brussel.
Oud 31 januari 2004, 17:30   #390
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Arme onderdrukte Vlamingskes..
Dat is nu juist wat ik bedoel: Verhofstadt is een Vlaming.

Heb jij eigelijk wel enig idee hoe het hier in Brussels dagelijks aan toe gaat? Dat merk je pas wanneer je de hulp van politie, administratie of gezondheidszorg nodig hebt.
btw: mijn Franstalige moeder is Vlaamsgezind geworden sinds ze hier is komen wonen.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 17:32   #391
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Dit onderwerp begint nl. nogal afgezaagd te worden daar het de 600ste discussie erover is. Te zot om los te lopen.
Inderdaad!

Zowaar een sterk staaltje van onvervalst racisme. Het kan niet dat Vlamingen die zich in Vlaanderen bevinden geen medische verzorging in het Nederlands krijgen op de spoeddienst. Het is te zot om los te lopen om dergelijk racisme te tolereren.
Oud 31 januari 2004, 17:34   #392
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dank je ik weet wat een enclave is, en ken er nog een paar meer dan jij, maar daar betreft het staatsgrenzen en overblijfsels uit hetzij een feodale, hetzij een koloniale periode....
Maar die honderd of zo appelkwekers etc in Voeren waren gewoon pasmunt in een ruiloperatie met Komen en Menen...: allemaal van die idiote toestanden...
Ik beklaag vooral die arme mieren...
Voeren is altijd een Nederlandstalig gebied geweest, daar is niets vreemds aan. Als je zo goed weet dat Voeren Vlaams is, waarom zeg je dan dat het Frans taalgebied is? Omdat met normale argumenten discussiëren te moeilijk is?
Oud 31 januari 2004, 17:34   #393
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

En daarom moet de Eerste Minister een VVlaming zijn? Dan was Trudeau in Canada nooit benoemd...
Niet noodzakelijk. Maar het is wel logisch. Tenslotte krijgen Vlaamse partijen meer stemmen dan Waalse partijen, hee? Gewoon omdat er meer kiezers zijn. Of 't zou moeten zijn dat 'n miljoen Vlamingen tijdens de verkiezingen een blanco stem uitbrengt en de Walen dat niet doen, natuurlijk.
Oud 31 januari 2004, 17:36   #394
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, dat zou er nog aan mankeren dat er in Vlaanderen geen Nederlandstalige folders meer zijn. Dat is puur imperialisme. Stel u voor dat de Amerikanen Irak Engelstalig maken. Ik snap niet wat u bezielt om u zo belachelijk te maken en uzelf zo te verlagen tot dergelijke idiote en racistische uitspraken. Ik walg van uw racisme en Vlamingenhaat.
Citaat:
dat er in Vlaanderen geen Nederlandstalige folders meer zijn
Waar schreef ik dat?

racisme? sinds wanneer zijn Vlamingen een ras? ( voor mij bestaant er maar één ras: het ras Mens
Vlamingenhaat? Absoluut niet ! Flaminganten , d�*t is wat anders!!
Oud 31 januari 2004, 17:39   #395
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En daarom moet de Eerste Minister een Vlaming zijn? Dan was Trudeau in Canada nooit benoemd...
Niet noodzakelijk. Maar het is wel logisch. Tenslotte krijgen Vlaamse partijen meer stemmen dan Waalse partijen, hee? Gewoon omdat er meer kiezers zijn. Of 't zou moeten zijn dat 'n miljoen Vlamingen tijdens de verkiezingen een blanco stem uitbrengt en de Walen dat niet doen, natuurlijk.
In een normaal land wordt dan +alternatief een 1° minister van beide groepen aangeduid.
Oud 31 januari 2004, 17:41   #396
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

En als dat mens tegen u nu in het Nederlands praat.

Zou gij er dan een probleem van maken dat ze tegen uw Franstalige buurman Frans praat?

Maar ze pr�*�*tte geen Nederlands! Trouwens, ge hebt mijn berichten niet goed gelezen, denk ik. Dit is onzin en zever. Belachelijk. Ik heb met geen woord gerept over Franstaligen die onder elkaar Frans spreken. Daar g�*�*t het hier niet over. Dit is volledig off topic en heeft niets, maar dan ook niets met de discussie te maken.
Toch wel, het gaat hier namelijk om een vzw die Nederlandstaligen in het Nederlands bedient, maar ook Franstaligen in het Frans. Waarom zou je als Vlaming wensen dat een Franstalige niet in het Frans bediend wordt als jij in het Nederlands bediend wordt?
Oud 31 januari 2004, 17:45   #397
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Inderdaad!

Zowaar een sterk staaltje van onvervalst racisme. Het kan niet dat Vlamingen die zich in Vlaanderen bevinden geen medische verzorging in het Nederlands krijgen op de spoeddienst. Het is te zot om los te lopen om dergelijk racisme te tolereren.
Dat klopt, er zouden op de spoedgevallen tweetaligen moeten werken in het Brusselse, net zoals een vzw uit Jette tweetalige folders verspreid in het Brusselse; waarvan Meise deel uitmaakt.
Oud 31 januari 2004, 17:45   #398
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
racisme? sinds wanneer zijn Vlamingen een ras? ( voor mij bestaant er maar één ras: het ras Mens

Zegt de beklaagde tegen de rechter:
"Ik een moordenaar?! Dat kan niet, want ik geloof niet in de dood."
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2004, 17:47   #399
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
En in die 40% zit al tientallen jaren geen enkele mens die capabel is om 1e minister te worden? Ik zou met veel plezier op de meest capabele stemmen, en zijn moedertaal verandert daar niets aan. Misschien te logisch?
Oud 31 januari 2004, 17:49   #400
Dimitri

Standaard

Citaat:
Dat klopt, er zouden op de spoedgevallen tweetaligen moeten werken in het Brusselse, net zoals een vzw uit Jette tweetalige folders verspreid in het Brusselse; waarvan Meise deel uitmaakt.
Als het nu zo'n onzinnige discussie is, waarom kom je dan steeds met van die onzinnige argumenten? Brussel is tweetalig, Meise eentalig Nederlands, zo moeilijk is dat verschil toch niet of wel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be