![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4021 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best koddig hoe believers hun eigen verkeerde methodologie op anderen projecteren.
Alsof een rationele persoon zijn mening laat bepalen door wat "Firestone" schrijft! ![]() Ooit zullen ze toch moeten leren dat pogingen mij (of anderen) te discrediteren nutteloos zijn, misschien zelfs averechts werken. En al is mijn intelligentie uiteraard verwaarloosbaar vergeleken met die van de geniale believers, een tabel lezen lukt nog net wel. Zowel vertikaal als horizontaal. Ik heb de tabel van Ryan nog eens grondig bekeken, in alle denkbare richtingen, en de conclusie blijft onveranderd: "de gegevens wijzen erop dat er GEEN CORRELATIE is tussen het vernieuwen van de brandbeveiliging en de branden op 9/11." Enfin, uit ervaring weet ik dat er volgende maand een nieuwe "smoking gun" komt. De charlatans van de zogenaamde "Truth Movement" moeten immers hun zieltogend handeltje in leven houden. Al vraag ik me af wie dit eigenlijk nog volgt. ![]()
![]() |
#4022 | |||
Banneling
|
![]() Een interessante toelichting van het True Believer Syndrome :
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4023 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Weer de typische discussie methode. Een stelling komen poneren maar niet uitleggen wat de achterliggende redenering is. Trol.
![]() |
![]() |
#4024 |
Banneling
|
![]() Een interessante toelichting van pseudoskeptics:
![]() While a Professor of Sociology at Eastern Michigan University in 1987, Truzzi gave the following description of pseudoskeptics: In science, the burden of proof falls upon the claimant; and the more extraordinary a claim, the heavier is the burden of proof demanded. The true skeptic takes an agnostic position, one that says the claim is not proved rather than disproved. He asserts that the claimant has not borne the burden of proof and that science must continue to build its cognitive map of reality without incorporating the extraordinary claim as a new "fact." Since the true skeptic does not assert a claim, he has no burden to prove anything. He just goes on using the established theories of "conventional science" as usual. But if a critic asserts that there is evidence for disproof, that he has a negative hypothesis --saying, for instance, that a seeming psi result was actually due to an artifact--he is making a claim and therefore also has to bear a burden of proof.[3] Truzzi attributed the following characteristics to pseudoskeptics: The tendency to deny, rather than doubt [4] Double standards in the application of criticism [5] The making of judgments without full inquiry [6] Tendency to discredit, rather than investigate [7] Use of ridicule or ad hominem attacks in lieu of arguments[8] Pejorative labeling of proponents as 'promoters', 'pseudoscientists' or practitioners of 'pathological science.'[9] Presenting insufficient evidence or proof [10] Assuming criticism requires no burden of proof [11] Making unsubstantiated counter-claims [12] Counter-claims based on plausibility rather than empirical evidence [13] Suggesting that unconvincing evidence is grounds for dismissing it |
![]() |
![]() |
![]() |
#4025 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4026 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4027 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zal onbescheiden mezelf citeren:
Citaat:
Mijn ironiemeter is met de vier posts hierboven alvast opnieuw ontploft. Doe zo voort, jongens! Er kijkt toch niemand. EDIT: zo te zien volgen ze mijn goede raad nog op ook! ![]() Neen, beste vrienden, het zal niet pakken. Het volstaat de threads te lezen om te zien wie de tegenargumenten negeert, wie autoriteitsargumenten hanteert, wie met ad hominems uitpakt, wie de beledigingen uitdeelt. Ik ben er gerust in. Jullie wederzijdse schouderklopjes werken averechts, geloof me vrij. Of geloof me niet, het doer er al lang niet meer toe: het onderwerp is dood.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 10 januari 2008 om 11:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4028 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Use of ridicule or ad hominem attacks in lieu of arguments[8] |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4029 | |
|
![]() Citaat:
Tendency to discredit, rather than investigate [7] Use of ridicule or ad hominem attacks in lieu of arguments[8] Pejorative labeling of proponents as 'promoters', 'pseudoscientists' or practitioners of 'pathological science.'[9] Presenting insufficient evidence or proof [10] Making unsubstantiated counter-claims [12]
![]() |
![]() |
![]() |
#4030 | ||
Banneling
|
![]() Ik ga KrisKras eens quoten want hij lijkt niet te lezen en/of begrijpen wat hij zelf post.
Citaat:
Wie maakt hier extraordinary claims? Voorbeelden nodig? Citaat:
Als ik een statement maak, (tenzij het een lol is) zal ik mijn bewering staven en sta ik open voor discussie op voorwaarde dat de rederingen rationeel is en dat er valide bronnen zijn. Niet zo met believers die 'skeptisch' zijn, zelfs en vooral bij overweldigende bewijslast die hen tegenspreekt. Ik begin zelfs soms te denken dat sommige believers enkel geloven in bepaalde dingen OMDAT alle bewijzen op het tegendeel wijzen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4031 |
Banneling
|
![]() Kan je me enkele voorbeelden over mijzelf geven, zodat ik mij er in de toekomst zelf op kan verbeteren aub? Alvast bedankt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4032 | |
|
![]() Citaat:
Omgekeerde bewijslast noemt men dat. Zoals altijd. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4033 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij blijkt een aantal fundamentele dingen niet te snappen. Kijk eens goed naar de titel van deze thread en kijk eens wie hem gestart heeft en met welk doel en kom dan nog eens terug. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4034 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk eens naar die post van u en dan naar dit lijstje hieronder. Citaat:
Je snapt wel wat ik bedoel hopelijk. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 10 januari 2008 om 13:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4035 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4036 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4037 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4038 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4039 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4040 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het natuurlijk niet om, hé. De correlatie tussen de plaatsing van de brandbeveiliging en de failure is heel wat interessanter als je de mogelijkheid van het gelijktijdig plaatsen van een ongewoon soort CD-device wil onderzoeken. En dan blijkt: WTC 1 upgraded 92-100+102 failure 92-100 => vrij hoge correlatie WTC2 upgraded 77/78- 88/89 - 92 - 96/97 failure 77-83 statistisch gezien nog niets bijzonder, maar als we ervan uitgaan dat het onderuithalen van 2 verdiepingen kan volstaan om, met de hulp van de zwaartekracht, een mooi effect te genereren, de nummers 77 en 78 wel eens een cruciale rol kunnen spelen, kunnen we hier toch spreken van een bijzonder toeval, nietwaar? Laatst gewijzigd door lezer : 10 januari 2008 om 22:01. |
|
![]() |
![]() |