Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2023, 07:56   #41441
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ja maar de westerse wereldorde betekende "freedom and democracy". Gek genoeg gebruikte het Westen dezelfde slogan in de jaren 50, hoewel nog zowat de helft van de wereldbevolking nul rechten had en geregeerd vanuit Londen, Parijs, Brussel, etc.
Inmiddels zijn we er achter gekomen dat "vrijheid en democratie" alleen mogelijk is in Westerse landen en niet in de meeste Aziatische en Afrikaanse landen.
Met de oorlogen van de VS in Irak en Afghanistan en nu de oorlog van Rusland in Oekraïne is het tot alle Westerse landen doorgedrongen en
daarom zijn de bondgenootschappen als de EU en NAVO sterker dan ooit.

Laatst gewijzigd door cato : 1 juni 2023 om 07:57.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 10:08   #41442
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Inmiddels zijn we er achter gekomen dat "vrijheid en democratie" alleen mogelijk is in Westerse landen en niet in de meeste Aziatische en Afrikaanse landen.
Maar Cato. Geloof je dat echt? Die illusie wordt nochtans in snel tempo doorprikt tegenwoordig. Weet je dat het gele hesjes protest gewelddadiger onderdrukt werd dan de Hong Kong protesten? Hoe komt het denk je dat onze media meer interesse hadden in protesten ver weg dan die in eigen huis, waar betogers stierven en gemutileerd werden terwijl ze als misdadigers werden afgebeeld in de media terwijl die in Hong Kong and vrijheidsstrijders werden voorgesteld? Het is maar een klein voorbeeld maar typerend voor de systematische brain washing van het westers publiek.


Ondertussen dat de loftrompet geblazen wordt over vermeende westerse superieure waarden wordt protest meer en meer gecriminaliseerd in dat 'westen'.


Naam: IMG_20230601_105231.jpg
Bekeken: 215
Grootte: 91,0 KB

Citaat:
Met de oorlogen van de VS in Irak en Afghanistan en nu de oorlog van Rusland in Oekraïne is het tot alle Westerse landen doorgedrongen en
daarom zijn de bondgenootschappen als de EU en NAVO sterker dan ooit.
Lijkt op victim blaming.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 juni 2023 om 10:10.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 15:33   #41443
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.449
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Nog even aan toevoegen dat wie als buitenlander misdrijven (zelfs gewoon iemands portefeuille stelen in een trein) pleegt in Rusland of China, een jarenlange gevangenisstraf in werkkampen (ja ja westerse NGO's zullen de condities in die werkkampen aanklagen geeuw) zal krijgen. Daarna worden ze uitgewezen en mogen ze nooit nog terugkomen. In België worden "illegalen" zelfs niet vervolgd want ons juridisch systeem is daar niet aan aangepast. En dat verklaart volledig waarom zoveel mensen op partijen zoals het VB stemmen. Zelf vind ik dat allerminst een oplossing, want het VB teert op (terechte) onvrede maar heeft geen oplossingen. De PVDA wel, maar die partij profileert zich als anti-racistisch, ze weten ook wel dat in landen als China, etc. misdaad veel harder aangepakt wordt dan hier, maar associatie met landen als China ligt moeilijk, wegens evidente redenen, DUS denken veel mensen dat de PVDA gewoon een "linkse" partij is die "de vreemdelingen en criminelen in de watten legt".
Ben je eigenlijk een Rus of een Belg?

Ik geloof namelijk niet in dubbele nationaliteiten. Mensen hebben meestal maar 1 nationaliteit. Namelijk de nationaliteit die je als eerste gebruikt wanneer iemand vraagt wat je nationaliteit is.

De andere nationaliteit moeten ze dan naar mijn mening afstaan en als ze in België willen wonen een visum aanvragen dat regelmatig verlengd moet worden.
__________________
Etymologie van het woord Omvolking
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 16:14   #41444
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 15.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ben je eigenlijk een Rus of een Belg?

Ik geloof namelijk niet in dubbele nationaliteiten.
Dat is geen kwestie van geloof maar van wetgeving. Je kan dat willen veranderen maar dat zie ik niet direct gebeuren.

Laatst gewijzigd door Bach : 1 juni 2023 om 16:15.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 22:57   #41445
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
Ik geloof namelijk niet in dubbele nationaliteiten. Mensen hebben meestal maar 1 nationaliteit. Namelijk de nationaliteit die je als eerste gebruikt wanneer iemand vraagt wat je nationaliteit is.
Heel lang geleden dacht ik hier ooit ook zo over, maar nu ik met zoveel situaties in contact ben gekomen, denk ik er toch anders over. Het is moeilijk om de vele situaties uit te leggen, maar een heel eenvoudig voorbeeld: in Iran of Marokko kan je geef afstand doen van je nationaliteit. Dus zelfs als je in België geregulariseerd bent, zal bv. Iran je nog steeds als Iraniër beschouwen en heb je dus nog steeds de Iraanse nationaliteit. Je kan dan wel aan België zeggen en beloven, dat je die nationaliteit opgeeft, maar als je naar Iran terugkeert, krijg je nog steeds een Iraans paspoort. Het opgeven van de andere nationaliteit voor België is dus eigenlijk niets waard. Zelfs mensen die hun buitenlandse nationaliteit willen opgeven slagen daar niet zomaar in.

Bovendien bewijst een Belgisch paspoort helemaal niet waar jouw loyaliteit ligt: we hadden "Belgische" ISIS-strijders, die helemaal niet loyaal aan België waren, die zelfs geen dubbele nationaliteit hadden. En als dat toch zo was, en we hen geforceerd hadden hun andere nationaliteit op te geven, dan betwijfel ik of ze dan opeens hun idealen veranderd zouden hebben.

Citaat:
De andere nationaliteit moeten ze dan naar mijn mening afstaan en als ze in België willen wonen een visum aanvragen dat regelmatig verlengd moet worden.
Er zijn hier bv. kinderen van gemengde koppels die beide nationaliteiten krijgen. Ze zijn hier opgegroeid, hebben hier een leven en familie, maar genieten wel van een regime dat ze hun familie in het buitenland makkelijker kunnen bezoeken. Mogelijk brengen ze zelfs een meer Europese visie naar hun land omdat ze ook kunnen stemmen in hun land. Of goed- net niet, eigenlijk maakt dat weinig uit. Wat juist wens je te bereiken met hun andere nationaliteit niet meer te erkennen in België (want dat is het- afnemen van die nationaliteit kan België niet, je kan het andere land niet forceren de nationaliteit af te nemen). Denk je dat je die mensen op die manier "meer Belgisch" worden? Een garantie op meer veiligheid, meer integratie? Ik denk absoluut van niet, maar ben wel benieuwd naar jouw standpunt, alhoewel we hier wel heel erg off-topic gaan wat betreft de Russische agressie en invasie.

Laatst gewijzigd door Tommeke : 1 juni 2023 om 23:04.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 23:07   #41446
brother paul
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.543
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Heel lang geleden dacht ik hier ooit ook zo over, maar nu ik met zoveel situaties in contact ben gekomen, denk ik er toch anders over. Het is moeilijk om de vele situaties uit te leggen, maar een heel eenvoudig voorbeeld: in Iran of Marokko kan je geef afstand doen van je nationaliteit. Dus zelfs als je in België geregulariseerd bent, zal bv. Iran je nog steeds als Iraniër beschouwen en heb je dus nog steeds de Iraanse nationaliteit. Je kan dan wel aan België zeggen en beloven, dat je die nationaliteit opgeeft, maar als je naar Iran terugkeert, krijg je nog steeds een Iraans paspoort. Het opgeven van de andere nationaliteit voor België is dus eigenlijk niets waard. Zelfs mensen die hun buitenlandse nationaliteit willen opgeven slagen daar niet zomaar in.

Bovendien bewijst een Belgisch paspoort helemaal niet waar jouw loyaliteit ligt: we hadden "Belgische" ISIS-strijders, die helemaal niet loyaal aan België waren, die zelfs geen dubbele nationaliteit hadden. En als dat toch zo was, en we hen geforceerd hadden hun andere nationaliteit op te geven, dan betwijfel ik of ze dan opeens hun idealen veranderd zouden hebben.



Er zijn hier bv. kinderen van gemengde koppels die beide nationaliteiten krijgen. Ze zijn hier opgegroeid, hebben hier een leven en familie, maar genieten wel van een regime dat ze hun familie in het buitenland makkelijker kunnen bezoeken. Mogelijk brengen ze zelfs een meer Europese visie naar hun land omdat ze ook kunnen stemmen in hun land. Of goed- net niet, eigenlijk maakt dat weinig uit. Wat juist wens je te bereiken met hun andere nationaliteit niet meer te erkennen in België (want dat is het- afnemen van die nationaliteit kan België niet, je kan het andere land niet forceren de nationaliteit af te nemen). Denk je dat je die mensen op die manier "meer Belgisch" worden? Een garantie op meer veiligheid, meer integratie? Ik denk absoluut van niet, maar ben wel benieuwd naar jouw standpunt, alhoewel we hier wel heel erg off-topic gaan wat betreft de Russische agressie en invasie.
Het enige dat ik mij afvraagt. Hoe tel je die dubbele en zoals IS strijders valse identiteit in de database van de wereldbevolking
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2023, 23:49   #41447
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Het enige dat ik mij afvraagt. Hoe tel je die dubbele en zoals IS strijders valse identiteit in de database van de wereldbevolking
Je bedoelt, wanneer gaat er een vlagje af wanneer een persoon als terrorist beschouwd wordt?

Eigenlijk is dat ook niet zo eenvoudig want dat hangt van het land af: de terrorist Assadollah Assadi is volgens Iran helemaal geen terrorist. De wapenhandelaar Victor Bout was eigenlijk etnisch Oekraïner, maar heeft in 1991 zijn paspoort dan weer omgeruild naar Russisch en is dan weer volgens Rusland geen crimineel... Het hangt dus ook af van de databank van het land.

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het werkt, maar veronderstel wel dat de meeste landen een soort van databank hebben waar ze een gezochte persoon achter beide paspoorten aan elkaar kunnen linken. Het maakt het inderdaad absoluut niet makkelijker, langs de andere kant, die IS-strijders kunnen bij een raar regime makkelijk paspoorten kopen (soms zelfs "officiële", dat lijkt me nog erger dan ze officieel op beide paspoorten geregistreerd zijn bij ons waar ze hun andere nationaliteit hebben.

Maar dus: waarom zouden we in België zeggen- hey, Marokko wil niet dat je je nationaliteit opgeeft, maar hier in België willen we toch dat je zegt dat je er afstand van doet. Alhoewel dat dat niet kan, want als je naar Marokko gaat, dan zal Marokko toch zeggen dat je Marokkaans staatsburger bent.

Op wereldniveau kan het zeker extra moeilijkheden veroorzaken zoals je zegt. Afschaffen van de dubbele nationaliteit is echter een leuk verkoopspraatje van rechtse partijen, maar volledig onhaalbaar en nutteloos om dit op land niveau te doen.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 11:17   #41448
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.289
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
"tu quoque" kan inderdaad een afleidingsmaneuver zijn in de zin van "we doen allemaal wel eens iets dat niet mag".
MAAR als Rusland beschuldigd wordt door het Westen, dat Rusland beschuldigt van zaken waar ze zelf straffeloos mee wegkwamen, en Rusland daarvoor willen bestraffen, is het overduidelijk dat hier dubbele standaarden en hypocrisie in het spel zijn. En dubbele standaarden en hypocrisie aanklagen mag toch nog hoop ik?
Het is alsof Dutroux Fourniret ervan zou beschuldigen een pedofiel en kindermoordenaar te zijn. In dit denkbeeldige geval is Dutroux beste maatjes met de procureur maar wordt niet vervolgd, hoewel al zijn feiten bekend zijn en hij het ook toegegeven heeft, de procureur komt ook regelmatig over de vloer bij Dutroux, en dan misbruiken ze samen kindjes. Maar diezelfde procureur wil perse Fourniret, "die vuile pedofiel en moordenaar", vervolgen, want "hij mag niet wegkomen met zo'n verschikkelijke misdaad". Dutroux komt er wel mee weg, omdat hij de vriend is van de procureur. En oh wee als iemand daar iets over zegt, dan is het "whataboutism".

Het Westen moet toch begrijpen dat zo'n loze retoriek alleen werkt bij een publiek dat door en door gehersenspoeld is, zoals veel westerlingen. De rest van de wereld ziet gigantische dubbele standaarden en hypocrisie.
Dit is allemaal niet tovergelijk met de beestachtige praktijken van de Russen.

citaat Telegraaf:

Soldaten van het Russische leger zouden met mortieren hebben geschoten op burgers die in de rij stonden voor brood. Daarbij zouden 20 mensen om het leven gekomen zijn. Dat schrijft Sky News, op basis van een onderzoek van de internationale mensenrechtenorganisatie Global Rights Compliance.
De aanval vond plaats in maart vorig jaar en zou deel uitmaken van een reeks gecoördineerde aanvallen gericht op het uithongeren van de burgerbevolking in Tsjernihiv, Noord-Oekraïne. De GRC maakt ook melding van beschietingen van supermarkten en artillerieaanvallen op mensen die buiten een ziekenhuis stonden te wachten op water.
“De misdaden die we onderzoeken zijn het topje van de ijsberg in het plan van Poetin om het Oekraïense volk te terroriseren, te onderwerpen en te doden ”, zegt het hoofd van het onderzoek, de Britse advocaat Catriona Murdoch.
Volgens Murdoch wijst het bewijs op een weloverwogen plan om Oekraïners “te onderwerpen aan onmenselijke levensomstandigheden.” Ze zou laatst de plek bezocht hebben waar de aanval op de rij mensen plaatsvond.
"Het bewijs wijst in de richting van een weloverwogen plan dat zorgvuldig is ontworpen om het fundament en de maatschappelijke structuur van de Oekraïners te ondermijnen en aan te vallen, en hen te onderwerpen aan onmenselijke levensomstandigheden."


https://www.telegraaf.nl/nieuws/1833...den-voor-brood

Laatst gewijzigd door cato : 2 juni 2023 om 11:19.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 12:41   #41449
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Soldaten van het Russische leger zouden met mortieren hebben geschoten op burgers die in de rij stonden voor brood.
En helaas heb ik zo'n verhalen ook gehoord van vluchtelingen hier in België, in de tijd van de "green corridors". Eerst leek het er op dat men burgers doorliet, en dan begon men te schieten. Verschrikkelijk gewoon.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 14:02   #41450
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
En helaas heb ik zo'n verhalen ook gehoord van vluchtelingen hier in België, in de tijd van de "green corridors". Eerst leek het er op dat men burgers doorliet, en dan begon men te schieten. Verschrikkelijk gewoon.
De PR's bureau's in Londen draaien enorme omzetten op 'van horen zeggen'.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 14:02   #41451
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Dit is allemaal niet tovergelijk met de beestachtige praktijken van de Russen.
Ik lees de MSM slechts heel sporadisch nog. Het zijn allemaal leugens en verzinsels.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 16:00   #41452
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De PR's bureau's in Londen draaien enorme omzetten op 'van horen zeggen'.
Nee, niet van horen zeggen. Persoonlijk gehoord van verscheidene Oekraïners in een vluchtelingencentrum, hier in België, op verschillende momenten.

Ik begrijp dat het niet in uw denkbeeldige wereld past, maar ik schrik niet van de berichtgeving. Ik kaartte dit reeds enkele maanden geleden aan, toen ik de verhalen voor het eerst hoorde.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 19:19   #41453
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Nee, niet van horen zeggen. Persoonlijk gehoord van verscheidene Oekraïners in een vluchtelingencentrum, hier in België, op verschillende momenten.

Ik begrijp dat het niet in uw denkbeeldige wereld past, maar ik schrik niet van de berichtgeving. Ik kaartte dit reeds enkele maanden geleden aan, toen ik de verhalen voor het eerst hoorde.
U post zaken die niet kunnen geverifieerd worden. Dat is niet veel waard in een discussie. Een verkoper op de vrijdagse markt heeft betere argumenten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 19:32   #41454
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Journalist Glenn Beck over de winsten van het militair-industrieel complex, aangepast naar inflatie:

VIDEO
1 jun 2023

(fig.)
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  oorlogswinsten.png‎
Bekeken: 43
Grootte:  420,7 KB
ID: 117963  

__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 2 juni 2023 om 19:50.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 19:45   #41455
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Nog een mobilisatie:

VIDEO
2 jun 2023

Een van de ontelbare video's. Doet denken aan de technieken van de nazi's gedurende WO-II, die werkkrachten nodig hadden voor in de fabrieken in Duitsland. Dat werd op dergelijke manier opgelost. Dit is erger.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 20:19   #41456
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
U post zaken die niet kunnen geverifieerd worden. Dat is niet veel waard in een discussie. Een verkoper op de vrijdagse markt heeft betere argumenten.
Zoals ik reeds zei:

- Ik heb dit reeds maanden geleden gepost dat ik van verschillende vluchtelingen hoorde dat er geschoten werd op burgers. Van vluchtelingen die elkaar niet kenden, op verschillende tijdstippen.

- Andere oorlogsdaden waarbij Russische militairen op burgers schoten, kwamen reeds in het nieuws, zelfs met filmpjes die door publieke webcams werden opgenomen, met onderschepte telefoongesprekken. Bijvoorbeeld hier, hier waar Russische soldaten het zelf toegeven, de slachtpartijen in Boetsja waar er zelfs telefoongesprekken onderschept werden, en ga zo maar verder, alsook het laatste bericht van cato.

En ja, niet te verifiëren op dit forum, maar ik zit in de hulpverlening en de gesprekken met Oekraïners komen overeen met onze berichtgeving in het nieuws. Bovenstaande nieuwsberichten zijn echter wel te verifiëren.

Daarentegen post u obscure telegram kanalen waarop eender wie anoniem kan op posten, waarop niets geverifieerd wordt, waarop al vaak fake foto's stonden (ik heb er vorige keer nog eentje teruggetraced) en waar we dus wel zeker van zijn dat de content onbetrouwbaar en twijfelachtig is. Deze beschouwt u dan als "betrouwbaarder" dan officieel onderzoek, gewoon omdat het niet op een .be site staat.

En dan komt u af met "geen verifieerbare feiten"

Laatst gewijzigd door Tommeke : 2 juni 2023 om 20:20.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2023, 23:27   #41457
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommeke Bekijk bericht
Zoals ik reeds zei:

- Ik heb dit reeds maanden geleden gepost dat ik van verschillende vluchtelingen hoorde dat er geschoten werd op burgers. Van vluchtelingen die elkaar niet kenden, op verschillende tijdstippen.

- Andere oorlogsdaden waarbij Russische militairen op burgers schoten, kwamen reeds in het nieuws, zelfs met filmpjes die door publieke webcams werden opgenomen, met onderschepte telefoongesprekken. Bijvoorbeeld hier, hier waar Russische soldaten het zelf toegeven, de slachtpartijen in Boetsja waar er zelfs telefoongesprekken onderschept werden, en ga zo maar verder, alsook het laatste bericht van cato.

En ja, niet te verifiëren op dit forum, maar ik zit in de hulpverlening en de gesprekken met Oekraïners komen overeen met onze berichtgeving in het nieuws. Bovenstaande nieuwsberichten zijn echter wel te verifiëren.

Daarentegen post u obscure telegram kanalen waarop eender wie anoniem kan op posten, waarop niets geverifieerd wordt, waarop al vaak fake foto's stonden (ik heb er vorige keer nog eentje teruggetraced) en waar we dus wel zeker van zijn dat de content onbetrouwbaar en twijfelachtig is. Deze beschouwt u dan als "betrouwbaarder" dan officieel onderzoek, gewoon omdat het niet op een .be site staat.

En dan komt u af met "geen verifieerbare feiten"
BRON 1 = 'Het Nieuwsblad' (waar halen die dat?)
BRON 2 = 'Het Laagste Nieuws' (waar halen die dat?)
BRON 3 = 'De Morgen' verwijzend naar 'The New York Times'

En de bevestiging zou voortkomen uit vermeende 'persoonlijke gesprekken' met een paar van de in totaal 100.000 die naar hier gekomen zijn en die voorrang krijgen in alles, ten koste van andere vluchtelingen en ten koste van betaalbare huisvesting voor mensen van hier.

Een cocktail die u betrouwbaar noemt.

Telegram-kanalen met verifieerbare beelden daarentegen noemt u "obscuur".

U zit op het 1207 spoor.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 00:34   #41458
Tommeke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2008
Berichten: 640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
BRON 1 = 'Het Nieuwsblad' (waar halen die dat?)
BRON 2 = 'Het Laagste Nieuws' (waar halen die dat?)
BRON 3 = 'De Morgen' verwijzend naar 'The New York Times'

Een cocktail die u betrouwbaar noemt.
Als u de artikels zou gelezen hebben in plaats van elke .be site onbetrouwbaar te noemen, dan zou u weten dat:

- er camerabeelden zijn
- een soldaat in kwestie geïdentificeerd is, omdat hij zo idioot was om een smartphone te stelen
- die soldaat heeft het dan uiteindelijk zelf toegegeven (met beeldmateriaal)
- uiteindelijk heeft Rusland zelf hem zelfs nog aangeklaagd (kan je zelfs op Russische sites vinden!), je zou denken, omwille van oorlogsmisdaden maar nee... je gelooft het niet, ondanks de beelden... omwille van het verspreiden van "fake news over het leger"!

*dat* zijn dus bijvoorbeeld verifieerbare feiten, waarbij u blijkbaar nog niet de moeite hebt gedaan om dit op te zoeken, omdat de artikels niet in je kraam passen.

Citaat:
Telegram-kanalen met verifieerbare beelden daarentegen noemt u "obscuur".
Beetje kort van geheugen??

En er stond nog meer onzin op die makkelijk weerlegd kon worden door bv. een eenvoudige reverse image search. Zeer betrouwbaar, jouw bronnen. Die kanalen obscuur noemen, is toch logisch, vind je zelf niet?

Citaat:
En de bevestiging zou voortkomen uit vermeende 'persoonlijke gesprekken'
Fijn, nu noem je me nog een leugenaar. Het begint toch een klein beetje wanhopig te klinken hoor

Citaat:
met een paar van de in totaal 100.000 die naar hier gekomen zijn en die voorrang krijgen in alles, ten koste van andere vluchtelingen en ten koste van betaalbare huisvesting voor mensen van hier.
En kijk, nu druipt de onderliggende minachting tegen Oekraïners er weer af, waarschijnlijk waardoor u eenzijdig naar conspiracy sites en obscure telegram kanalen (waar dus inderdaad GEEN verificatie is) op zoek gaat en slachtoffer wordt van propaganda.
Tommeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 11:39   #41459
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 22.083
Standaard

Paar maanden weg geweest en geen tijd om alles te herlezen. Maar het lijkt me dat het forumfront ook een frozen conflict is.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2023, 13:58   #41460
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Paar maanden weg geweest en geen tijd om alles te herlezen. Maar het lijkt me dat het forumfront ook een frozen conflict is.
De theorie van het "bevroren conflict"?

Mr. Mearsheimer is daar in zijn uiteenzettingen al verschillende keren op ingegaan. Hij ziet dat niet zitten.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be