![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4161 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Waarom denk je dat mensen zo geprogrammeerd zijn dat ze wel in hokjes moeten denken? En is dat nurture or nature?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Best mogelijk.
![]() |
#4163 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan zitten we terug in 2008-2009 zeker, en zal de staat (en/of de ECB) opnieuw ingrijpen.
![]() |
#4164 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
(Iets als de Homo sapiens leefde in kleine groepen, en een sterk "wij tegen zij"-gevoel gaf een groep voordelen tegenover zijn tolerantere buren.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 12 april 2011 om 15:33. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4165 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
nu we toch aan het speculeren zijn, wat zou de maatschappelijke impact zijn van menselijke onsterfelijkheid? Zou religie verdwijnen (aangezien hun core business - het-leven-na-de-dood - irrelevant wordt)? Zou het extra spanningen tussen ouderen (die in se conservatiever zijn dan jongeren) en jongeren creëren? Hoe zou zo'n 700 jarige een 90-jarige aanspreken? Zoals volwassenen nu doen tegen kinderen? Zou jij onsterfelijkheid ambiëren, moest het mogelijk zijn en het jou aanbieden?
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4166 |
|
![]() @Voltian en Firestone: Dank voor het compliment.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4167 |
Banneling
|
![]() Ik stel voor dat voortaan aandachtshoeren zich inschrijven in één of ander tv-programmake voor wannabee bv's. ipv 210 pages van een politiek forum in beslag te nemen
Eén van de redenen dat ik hier nog weinig kom..deze infantiele draden en dito volk |
![]() |
![]() |
![]() |
#4168 |
Minister
|
![]() Wat jammer, zo'n sfeerbrenger.
![]() |
#4169 |
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4170 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Menselijke onsterfelijkheid kan je natuurlijk op verschillende manieren invullen. Kunnen we door ongelukken nog doodgaan? Stopt de ontwikkeling van het lichaam, en zo ja, bij welke leeftijd? Blijven we eeuwig vruchtbaar? Hoe dan ook, ik denk niet dat religie zal verdwijnen. Veel mensen hebben blijkbaar behoefte aan het irrationele, en daar zal wel voor gezorgd worden, zij het anders ingevuld. Ik vind het moeilijk me een samenleving van onsterfelijke mensen voor te stellen, maar denk toch dat het een weinig dynamische bedoening zal worden, met weinig creativiteit. Een melancholische wereld, zoals bij de elven in LOTR. Hoe aantrekkelijk het ook moge lijken nooit afscheid te moeten nemen van je dierbaren ambieer ik onsterfelijkheid niet. Het is onze sterfelijkheid die zin geeft aan ons doen en laten, die ons toe aanzet keuzes te maken, en die waarde geeft aan wat we hebben en wat we bereiken.
![]() |
![]() |
#4171 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal hem met plezier doorgeven aan wie het aanbelangt. Citaat:
Je ontzegt jezelf deelname aan al die boeiende en hoogstaande threads in de ernstige subfora omdat er in een uithoek van K&K zever staat die je niet aanstaat. Dit nijpend probleem had ik toch anders opgelost, hoor.
![]() |
![]() |
#4172 | ||||||||||||||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ah... Citaat:
Citaat:
![]() Nee nee dat Democratie veruit de beste staatsvorm is die er bestaat staat buiten kijf (zelf voor mij). Waar ik meer problemen mee heb ik het 'over democratiseren'... Winston Churchill: “It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.” Nee inderdaad slecht is de hele code (vroeger lippens nu daems) niet... ook het wettelijk kader tot op zeker hoogte is goed. Ook dat stuk over het renumeratieverslag heeft een goeie fond... Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Bonussen kunnen perfect worden uitgekeerd op lange termijn... of toch zeker deels. Daar bestaan mechanismen voor. Maar inderdaad plots heel het systeem van bonussen ondermijnen lijkt me hééél kort door de bocht... het grappige in die discussie vind ik steeds dat men enkel kijkt naar kaderleden terwijl de grootste bonussen niet te vinden zijn bij kaderleden. Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#4173 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen, niet gezien.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 13 april 2011 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4174 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Is religie niet eerder een manier om juist met de irrationaliteit die inherent is aan ons bestaan te trachten om te gaan?
![]() |
![]() |
#4175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het irrationele is dus geen behoefte, maar een randverschijnsel van ons gedrag. Dan zie ik nog minder redenen om aan te nemen dat in een samenleving van onsterfelijke mensen religie zou verdwijnen. Als de mens potentieel onsterfelijk is, maar door een ongeval wel kan sterven, dan blijft er zelfs ruimte voor "leven n�* de dood" elementen in de religies.
![]() |
![]() |
#4176 | |
|
![]() aanrader
![]() Ooit al naar Scandinavië geweest? Zo ja, welke landen? En wat vond je ervan? Wat zijn aanraders? zo nee, staat er één op je lijstje?
![]() |
![]() |
![]() |
#4177 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen.Enkel Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en IJsland.
![]() |
#4178 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Of niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#4179 | |
|
![]() Ijsland in de zomer of in de winter?
Denk je dat het nu het moment is om naar daar te gaan?
![]() |
![]() |
![]() |
#4180 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() bon, van zwartengeel heb je blijkbaar een citaat uit 2006 kunnen vinden, kun je dat ook van Pelgrim, Txiki of mezelf? zoals zwartengeel het hier zegt, ik begin meer en meer schrik te krijgen van mensen zoals jij hoor. je hebt enerzijds een genuanceerde mening over hoe België er kan uitzien, maar ik zie je wel nog in staat om iedereen die ook maar een beetje een Vlaamse mening heeft, achter slot en grendel te zetten als het erop aankomt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |