Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes... > Forummer van de week
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Forummer van de week Elke week wordt een nieuwe forummer uitgekozen als forummer van de week. Deze forummer beantwoordt dan de diverse vragen die het forumpubliek hem kan stellen.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2011, 15:14   #4161
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Dat er daartussen racisten en/of extremisten zitten wordt op dit forum nochtans elke dag bewezen.
klopt, maar het triestige is het op één hoop gooien, identiek als "de moslims", "de allachtonen", "de walen", "de linksen", "de rechtsen", ad infinitum

Waarom denk je dat mensen zo geprogrammeerd zijn dat ze wel in hokjes moeten denken? En is dat nurture or nature?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 15:15   #4162
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Die zitten er ook tussen de O-VLD... Of denkt U van niet?
Best mogelijk.
Oud 12 april 2011, 15:16   #4163
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
En wat als er één van die banken 'springt'?
Dan zitten we terug in 2008-2009 zeker, en zal de staat (en/of de ECB) opnieuw ingrijpen.
Oud 12 april 2011, 15:22   #4164
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
klopt, maar het triestige is het op één hoop gooien, identiek als "de moslims", "de allachtonen", "de walen", "de linksen", "de rechtsen", ad infinitum
Ja, ik dacht dat ik mijn afkeer voor dat "op één hoop gooien" voldoende duidelijk heb gemaakt.

Citaat:
Waarom denk je dat mensen zo geprogrammeerd zijn dat ze wel in hokjes moeten denken? En is dat nurture or nature?
Daar het een intellectuele inspanning vergt om het niet te doen gok ik op nature.
(Iets als de Homo sapiens leefde in kleine groepen, en een sterk "wij tegen zij"-gevoel gaf een groep voordelen tegenover zijn tolerantere buren.)

Laatst gewijzigd door Firestone : 12 april 2011 om 15:33.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2011, 15:41   #4165
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ik dacht dat ik mijn afkeer voor dat "op één hoop gooien" voldoende duidelijk heb gemaakt.
absoluut, en het was dan ook geen verwijt naar u toe

Citaat:
Daar het een intellectuele inspanning vergt om het niet te doen gok ik op nature.
(Iets als de Homo sapiens leefde in kleine groepen, en een sterk "wij tegen zij"-gevoel gaf een groep voordelen tegenover zijn tolerantere buren.)
hm, misschien wel

nu we toch aan het speculeren zijn, wat zou de maatschappelijke impact zijn van menselijke onsterfelijkheid? Zou religie verdwijnen (aangezien hun core business - het-leven-na-de-dood - irrelevant wordt)? Zou het extra spanningen tussen ouderen (die in se conservatiever zijn dan jongeren) en jongeren creëren? Hoe zou zo'n 700 jarige een 90-jarige aanspreken? Zoals volwassenen nu doen tegen kinderen? Zou jij onsterfelijkheid ambiëren, moest het mogelijk zijn en het jou aanbieden?
Oud 13 april 2011, 01:31   #4166
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

@Voltian en Firestone: Dank voor het compliment.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 06:20   #4167
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik stel voor dat voortaan aandachtshoeren zich inschrijven in één of ander tv-programmake voor wannabee bv's. ipv 210 pages van een politiek forum in beslag te nemen

Eén van de redenen dat ik hier nog weinig kom..deze infantiele draden en dito volk
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 07:44   #4168
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Wat jammer, zo'n sfeerbrenger.
Oud 13 april 2011, 08:01   #4169
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

jaloezie
Oud 13 april 2011, 08:55   #4170
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nu we toch aan het speculeren zijn, wat zou de maatschappelijke impact zijn van menselijke onsterfelijkheid? Zou religie verdwijnen (aangezien hun core business - het-leven-na-de-dood - irrelevant wordt)? Zou het extra spanningen tussen ouderen (die in se conservatiever zijn dan jongeren) en jongeren creëren? Hoe zou zo'n 700 jarige een 90-jarige aanspreken? Zoals volwassenen nu doen tegen kinderen? Zou jij onsterfelijkheid ambiëren, moest het mogelijk zijn en het jou aanbieden?
Daar zijn veel boeken over geschreven.
Menselijke onsterfelijkheid kan je natuurlijk op verschillende manieren invullen. Kunnen we door ongelukken nog doodgaan? Stopt de ontwikkeling van het lichaam, en zo ja, bij welke leeftijd? Blijven we eeuwig vruchtbaar?

Hoe dan ook, ik denk niet dat religie zal verdwijnen. Veel mensen hebben blijkbaar behoefte aan het irrationele, en daar zal wel voor gezorgd worden, zij het anders ingevuld.

Ik vind het moeilijk me een samenleving van onsterfelijke mensen voor te stellen, maar denk toch dat het een weinig dynamische bedoening zal worden, met weinig creativiteit. Een melancholische wereld, zoals bij de elven in LOTR.

Hoe aantrekkelijk het ook moge lijken nooit afscheid te moeten nemen van je dierbaren ambieer ik onsterfelijkheid niet.
Het is onze sterfelijkheid die zin geeft aan ons doen en laten, die ons toe aanzet keuzes te maken, en die waarde geeft aan wat we hebben en wat we bereiken.
Oud 13 april 2011, 08:56   #4171
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik stel voor dat voortaan aandachtshoeren zich inschrijven in één of ander tv-programmake voor wannabee bv's. ipv 210 pages van een politiek forum in beslag te nemen
Bedankt voor de vriendelijke raad.
Zal hem met plezier doorgeven aan wie het aanbelangt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Eén van de redenen dat ik hier nog weinig kom..deze infantiele draden en dito volk
Wat vreemd!
Je ontzegt jezelf deelname aan al die boeiende en hoogstaande threads in de ernstige subfora omdat er in een uithoek van K&K zever staat die je niet aanstaat.
Dit nijpend probleem had ik toch anders opgelost, hoor.
Oud 13 april 2011, 10:19   #4172
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het fetisjisme over tweede/derde/vierde taal interesseert me niet.
Als de leerlingen op hun 18de maar hun plan kunnen trekken in de vier talen (meer is natuurlijk nog beter).
Het is wel juist dat Meester van Aelst ook gewoon wou dat men stopte met Frans te leren
Citaat:
Duits is een landstaal, en vooral de taal van onze grote buur en grote handelspartner.
Waarmee ik niet wil zeggen dat Spaans, Arabisch (en vele andere talen) niet belangrijk zijn.

Citaat:
Zoals geweten was ik enkele weken geleden in Basel.
ah...
Citaat:
Uiteraard ondervroeg de meneer waar ik logeerde me over de politieke situatie in België.
Hij kon goed volgen, totdat hij doorhad dat ik met Wallonië en Franse Gemeenschap wel degelijk iets anders bedoelde (hij keek me toen echt vol twijfels aan, zich kennelijk afvragende of ik of de Belgische structuren zot waren).

Maar bij de financiering van en samenwerking tussen de entiteiten is het volgens hem in Zwitserland ook niet altijd koek en ei.
De rijke kantons (Basel is een rijk kanton) zagen over de transferts naar de armere kantons, de halfkantons Basel-stad en Baselland ruzieën over allerlei projecten die al dan niet gemeenschappelijk zouden moeten zijn, ...
Van ver lijkt het allemaal ideaal, maar in elk land zijn er wel problemen.
Ja dat zal wel zijn... ook de meerderheid aan Duitstaligen lijkt de Franstaligen daar parten te spelen. Maar je hebt gelijk we weten er in feite te weinig over... en het gras is altijd groener... in Zwitserland.
Citaat:
Van die klok-curve geloof ik weinig. Een valabel alternatief voor democratie (met alle caveats die we kennen) heb ik nog nergens gezien.
Had ik zelf uitgevonden...
Nee nee dat Democratie veruit de beste staatsvorm is die er bestaat staat buiten kijf (zelf voor mij). Waar ik meer problemen mee heb ik het 'over democratiseren'...
Winston Churchill: “It has been said that democracy is the worst form of government except all the others that have been tried.”

Citaat:
Ik heb geen probleem met dat "renumeratieverslag".
Nee inderdaad slecht is de hele code (vroeger lippens nu daems) niet... ook het wettelijk kader tot op zeker hoogte is goed. Ook dat stuk over het renumeratieverslag heeft een goeie fond...
Citaat:
Ik stoor me soms wel aan het populisme rond de bonussen.
Dat is net het probleem hé... iedereen kan gaan zien op de site van Firestone's bedrijf hoeveel Firestone verdient. Vast en variabel...
Citaat:
De banken hebben geen steun "gekregen", ze zullen alles moeten terugbetalen (of het gaat om aandelen die de staat nu bezit, en waarvoor hij dividenden ontvangt), KBC betaalt op de publieke gelden een forse intrest, voor de staatswaarborg betalen de banken premies, ...
Toch toch de banken hebben steun gekregen... Dat ze er fors voor betalen is ook waar maar zonder die steun waren (toch zeker dexia en ook kbc in haar bestaande vorm) ze er niet meer. Het is toch belangrijk denk ik...
Citaat:
De zageventen hadden wellicht liever enkele van de grote banken failliet laten gaan, en tant pis voor de gewone mensen die daar hun spaartegoed hadden (of zijn ze zo hypocriet dat ze dan de ...
Vals dilemma ...
Citaat:
staatswaarborg voor bankrekeningen dachten in te roepen ).
ça...
Citaat:
Daarmee spreek ik me niet uit over de specifieke bonus van deze of gene bestuurder. Zoals Luc Coene zegt, er zijn regels over de bankbonussen, en desnoods moeten deze aangepast worden.
Jep daar kwam het dus op neer hé...
Citaat:
Bonussen kunnen perverse effecten hebben, en dat mag gerust aangepakt worden.
Heb je de documentaire "the inside job" gezien? zo ja wat vond je ervan?
Bonussen kunnen perfect worden uitgekeerd op lange termijn... of toch zeker deels. Daar bestaan mechanismen voor. Maar inderdaad plots heel het systeem van bonussen ondermijnen lijkt me hééél kort door de bocht... het grappige in die discussie vind ik steeds dat men enkel kijkt naar kaderleden terwijl de grootste bonussen niet te vinden zijn bij kaderleden.
Citaat:
Maar prestaties mogen wel degelijk beloond worden.

Citaat:
Mezelf om te beginnen een vette bonus toekennen zeker?
Wie ken je in de regering?
Citaat:
Sorry, ik ken daar echt te weinig over.
Intuïtief hou ik het liever in staatseigendom, en ja, dat betekent in feite dat de 3 miljard bij de staatsschuld horen.
Ja het is complex ik ken het hele dossier eigenlijk ook niet.
Citaat:
Best mogelijk.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2011, 11:36   #4173
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Heb je de documentaire "the inside job" gezien? zo ja wat vond je ervan?
Neen, niet gezien.

Laatst gewijzigd door Firestone : 13 april 2011 om 11:37.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2011, 08:30   #4174
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe dan ook, ik denk niet dat religie zal verdwijnen. Veel mensen hebben blijkbaar behoefte aan het irrationele, en daar zal wel voor gezorgd worden, zij het anders ingevuld.
Het lijkt me vreemd om het irrationele als een behoefte te beschouwen. Magisch denken is een evolutionaire eigenschap van de mens, iets dat eigen is aan de manier waarop onze hersenen werken. Irrationaliteit is daarbij eerder een randverschijnsel van ons gedrag dan iets dat, bewust of onbewust, opgezocht wordt.

Is religie niet eerder een manier om juist met de irrationaliteit die inherent is aan ons bestaan te trachten om te gaan?
Oud 14 april 2011, 14:47   #4175
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Het lijkt me vreemd om het irrationele als een behoefte te beschouwen. Magisch denken is een evolutionaire eigenschap van de mens, iets dat eigen is aan de manier waarop onze hersenen werken. Irrationaliteit is daarbij eerder een randverschijnsel van ons gedrag dan iets dat, bewust of onbewust, opgezocht wordt.

Is religie niet eerder een manier om juist met de irrationaliteit die inherent is aan ons bestaan te trachten om te gaan?
OK.

Het irrationele is dus geen behoefte, maar een randverschijnsel van ons gedrag.
Dan zie ik nog minder redenen om aan te nemen dat in een samenleving van onsterfelijke mensen religie zou verdwijnen.
Als de mens potentieel onsterfelijk is, maar door een ongeval wel kan sterven, dan blijft er zelfs ruimte voor "leven n�* de dood" elementen in de religies.
Oud 14 april 2011, 15:32   #4176
largo_w

Standaard

Citaat:
Neen, niet gezien.
aanrader

Ooit al naar Scandinavië geweest? Zo ja, welke landen? En wat vond je ervan? Wat zijn aanraders? zo nee, staat er één op je lijstje?
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 14 april 2011, 16:02   #4177
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ooit al naar Scandinavië geweest?
Neen.
Citaat:
zo nee, staat er één op je lijstje?
Enkel Denemarken, Zweden, Noorwegen, Finland en IJsland.
Oud 16 april 2011, 11:40   #4178
largo_w

Standaard

Citaat:
Ja uiteraard maar algemeen blijft het toch werken. Wat is je oordeel over de uitlatingen van Mathias De Clercq onlangs? http://www.vandaag.be/binnenland/609...ing-komen.html
Is het niet eens tijd dat de VLD er wat meer inbeukt i.p.v. de Mathiassen terug te fluiten?
Citaat:
http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20110416_022
Diezelfde kiezers zeiden ook: 'Alle sympathie, Alexander De Croo, maar we stemmen voor Bart De Wever.' Hebt u niet gegokt en verloren?

'Daar gaat u toch wel héél kort door de bocht, vind ik. En dat doet er nu ook niet meer toe. De enige vraag die we ons nu, tien maanden na de verkiezingen, moeten stellen, is: hoe krijgen we ons land weer in beweging? Ik heb de indruk dat iedereen een beetje Guy Mathot is dezer dagen. (de PS-minister van Begroting die in de jaren '80 zei: “De staatsschuld is er vanzelf gekomen, ze zal vanzelf ook wel verdwijnen,, red.) Die redenering lijken de onderhandelende politici nu op alles toe te passen. “Al onze problemen zullen wel vanzelf wegsmelten. We hebben alle tijd van de wereld., Quod non. Ik zeg niet dat we nu rap-rap een regering moeten maken...'

Wat is de oplossing dan? Opnieuw naar de stembus?

'Als de meest populaire politici het niet willen, moeten we misschien op zoek naar de meest competente.
...

Of niet?
Citaat:
Oud 16 april 2011, 11:41   #4179
largo_w

Standaard

Citaat:
IJsland.
Ijsland in de zomer of in de winter?
Denk je dat het nu het moment is om naar daar te gaan?
Citaat:
Oud 16 april 2011, 13:05   #4180
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien wel...

Jaja maar zo bekijk ik het ook maar ik noem dat accentverschillen daar waar jij spreekt over fundamentele verschillen. voor mij is een fundamenteel verschil het verschil tussen mij en bvb. Dronkoers. Er is ook een groot verschil tussen mijn ideeën en jouw ideeën maar die zijn voor mij minder fundamenteel...

Ja dus weeral het is gewoon een manier van kijken hé...

Ja maar mijn kritiek gaat in op WAT ze versterken en verdedigen en dat is voor allen hetzelfde. HOE ze dat doen is voor mij gewoon verschillend.
Excessif= insignifiant pas en B... ici ils prennent 30%.
dus jij ziet echt geen fundamenteel verschil met de meningen van Pelgrim, Txiki, Zwartengeel, mezelf en anderen hier?

bon, van zwartengeel heb je blijkbaar een citaat uit 2006 kunnen vinden, kun je dat ook van Pelgrim, Txiki of mezelf?

zoals zwartengeel het hier zegt, ik begin meer en meer schrik te krijgen van mensen zoals jij hoor. je hebt enerzijds een genuanceerde mening over hoe België er kan uitzien, maar ik zie je wel nog in staat om iedereen die ook maar een beetje een Vlaamse mening heeft, achter slot en grendel te zetten als het erop aankomt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be