Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2011, 01:32   #401
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nidstang Bekijk bericht
Je hebt het filmpje gezien, maar je onthoudt je van commentaar omdat je je "nog niet genoeg geïnformeerd hebt" Prima. Maar het feit alleen al dat zulke dingen geroepen worden verontrust jou helemaal niet? Terwijl je wel moord en brand aan het schreeuwen bent over zogenaamde islamofobie.

Dat heb je idd juist gezien, ik wens mij tegenstelling tot anderen eerst te informeren voor ik een mening vorm, zeker met uw filmpje waar een paar heethoofden bepaalde dingen roepen. Jouw verontrust het blijkbaar niet dat er hier mensen zijn die wel degelijk zonder heethoofderij oproepen om moslims het land uit te zetten??

Ik denk dat we dan wel aan het einde van onze discussie zijn niet? Of heb je nog een vraag omtrent dit onderwerp ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 01:55   #402
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat heb je idd juist gezien, ik wens mij tegenstelling tot anderen eerst te informeren voor ik een mening vorm, zeker met uw filmpje waar een paar heethoofden bepaalde dingen roepen. Jouw verontrust het blijkbaar niet dat er hier mensen zijn die wel degelijk zonder heethoofderij oproepen om moslims het land uit te zetten??
Net zo min als het jou verontrust wat een stel moslims hier op het forum, in Egypte en elders bepaalde dingen roepen.

Citaat:
Ik denk dat we dan wel aan het einde van onze discussie zijn niet? Of heb je nog een vraag omtrent dit onderwerp ?
Deze discussie was al ten einde nog voor er aan begonnen werd.

De bange vermoedens die ik vooraf had, zijn wel bevestigd geworden. Al met al was het voor mij best wel een leerzame ervaring om te zien hoe jij telkens als er jou een wat moeilijke vraag gesteld werd naast de kwestie reageerde. En in een paar gevallen zelfs helemaal niet. Veelzeggend.
Dat geeft verder ook niets hoor. En je bent ook niet alleen daarin heb ik gezien. Nu weet ik tenminste dat ik me in het vervolg de tijd en moeite kan besparen als ik een discussie met een beetje niveau wil proberen te voeren.
Oud 4 februari 2011, 02:11   #403
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Net zo min als het jou verontrust wat een stel moslims hier op het forum, in Egypte en elders bepaalde dingen roepen.

Deze discussie was al ten einde nog voor er aan begonnen werd.

De bange vermoedens die ik vooraf had, zijn wel bevestigd geworden. Al met al was het voor mij best wel een leerzame ervaring om te zien hoe jij telkens als er jou een wat moeilijke vraag gesteld werd naast de kwestie reageerde. En in een paar gevallen zelfs helemaal niet. Veelzeggend.
Dat geeft verder ook niets hoor. En je bent ook niet alleen daarin heb ik gezien. Nu weet ik tenminste dat ik me in het vervolg de tijd en moeite kan besparen als ik een discussie met een beetje niveau wil proberen te voeren.

Voor mij is de discussie nog lang niet gedaan mijn beste, ik dacht dat ze voor jou gedaan was . Ik had u al van post 1 door ..., je hebt je heel uw discussietje enkel beperkt tot vragen stelen en naast de kwestie reageren. Je haalt zaken door elkaar en geeft bepaalde woorden een nieuwe betekenis of koppelt ze aan elkaar .

Veelzeggend is het dat je nu uit de hoogte gaat zitten zeveren om uw ego wat trachten op te krikken. Ik noteer bvb dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven of het deportatie gedoe voor u ok is of niet . Maar laat het maar zo ik ben uw bochtengedraai en geblaas toch kotsbeu.

Laatst gewijzigd door Wisord : 4 februari 2011 om 02:32.
Oud 4 februari 2011, 03:50   #404
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik agressief .., niet belachelijk doen he kerel.

Btw u weet dus blijkbaar niet hoe ze hier in dit subforum over denken. Ga mss hier eens kijken..http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=417., na deze post is de discussie een beetje veerandert en is het dus wel degelijk het deporteren van mensen waar ik het over had.

Kritiek op de Islam moet kunnen pieter dat heb ik al meermaals geschreven en dat heb ik zelf ook.
Sorry maar u begint dit topic met aan te halen dat er een toenemende Islamfobie is, dan verwacht ik wel dat u verwijst naar meer algemene bronnen dan naar een paar individuen op dit forum want dat bewijst juist niets, buiten het feit dat er hier een paar dwazen rondlopen.

Ik vind echter dat u Islamofobie en kritiek op de Islam al te makkelijk op één lijn plaatst. Kritiek op de Islam is inderdaad in toenemende maten aanwezig in de politiek, maar deportatie van mensen enkel en alleen omdat ze moslim zijn dat is iets dat ik nog niet veel politici heb horen zeggen, en ik denk zeker niet dat daar een grote aanhang voor is.
Oud 4 februari 2011, 11:28   #405
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Sorry maar u begint dit topic met aan te halen dat er een toenemende Islamfobie is, dan verwacht ik wel dat u verwijst naar meer algemene bronnen dan naar een paar individuen op dit forum want dat bewijst juist niets, buiten het feit dat er hier een paar dwazen rondlopen.

Ik vind echter dat u Islamofobie en kritiek op de Islam al te makkelijk op één lijn plaatst. Kritiek op de Islam is inderdaad in toenemende maten aanwezig in de politiek, maar deportatie van mensen enkel en alleen omdat ze moslim zijn dat is iets dat ik nog niet veel politici heb horen zeggen, en ik denk zeker niet dat daar een grote aanhang voor is.
Er zijn wel politiekers die dit standpunt delen... bvb.

Citaat:
Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al. Ik vind: als een minderjarig moslimkind over de schreef gaat, dan moet het samen met de ouders het land worden uitgezet. Want de ouders zijn verantwoordelijk voor minderjarige kinderen. Als er eerwraak gebeurt, dan moet het hele gezin het land uit. Gewoon verwijderen. Dan ben je er demografisch gezien nog lang niet, maar dan ben je in elk geval zeven stappen verder dan dit kabinet. Het is allemaal een kwestie van politieke wil.”
bron http://www.vlaamsbelang.org/4/378/
Oud 4 februari 2011, 12:43   #406
Nidstang
Lokaal Raadslid

Nidstang's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij is de discussie nog lang niet gedaan mijn beste, ik dacht dat ze voor jou gedaan was .
Waarom zei je dan: Ik denk dat we dan wel aan het einde van onze discussie zijn niet?

Citaat:
Ik had u al van post 1 door ..., je hebt je heel uw discussietje enkel beperkt tot vragen stelen en naast de kwestie reageren. Je haalt zaken door elkaar en geeft bepaalde woorden een nieuwe betekenis of koppelt ze aan elkaar .
Jij hebt volgens mij helemaal niks door. Je hebt niet eens door dat ik je de hele tijd een spiegel heb voorgehouden. Je hebt ook niet door dat jij precies hetzelfde aan het doen bent als dat waar jij mensen van beschuldigt.

Citaat:
Veelzeggend is het dat je nu uit de hoogte gaat zitten zeveren om uw ego wat trachten op te krikken. Ik noteer bvb dat je nog steeds geen antwoord hebt gegeven of het deportatie gedoe voor u ok is of niet . Maar laat het maar zo ik ben uw bochtengedraai en geblaas toch kotsbeu.
Ik heb daar wel antwoord op gegeven. Sterker nog, ik heb jouw eigen antwoord op mijn vraag wat jij nou van de uitspraken van Nadina vindt gecopiëerd.

Volgens jouw eigen redenering is dat antwoord van jou dan geen antwoord maar bochtengedraai en geblaas. En dat is natuurlijk ook bochtengedraai.
Net zoals het van jou bochtengedraai was om eerst mijn vraag over die Egyptenaren steevast te negeren. En toen je er niet meer onderuit kon te zeggen dat je daar in een ander topic al op had gereageerd. Vervolgens geef je er geen linkje naar en uiteindelijk komt er na veel 5'en en 6'en uit dat je geen stelling wil nemen.
Kijk, als jij het achterste van je tong niet wil laten zien, dan hoeven anderen dat ook niet. En als je dat van anderen wel gaat eisen en ze van bochtengedraai gaat beschuldigen, dan ben je gewoon hypocriet bezig.
Oud 4 februari 2011, 13:20   #407
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zei je dan: Ik denk dat we dan wel aan het einde van onze discussie zijn niet?

Jij hebt volgens mij helemaal niks door. Je hebt niet eens door dat ik je de hele tijd een spiegel heb voorgehouden. Je hebt ook niet door dat jij precies hetzelfde aan het doen bent als dat waar jij mensen van beschuldigt.

Ik heb daar wel antwoord op gegeven. Sterker nog, ik heb jouw eigen antwoord op mijn vraag wat jij nou van de uitspraken van Nadina vindt gecopiëerd.

Volgens jouw eigen redenering is dat antwoord van jou dan geen antwoord maar bochtengedraai en geblaas. En dat is natuurlijk ook bochtengedraai.
Net zoals het van jou bochtengedraai was om eerst mijn vraag over die Egyptenaren steevast te negeren. En toen je er niet meer onderuit kon te zeggen dat je daar in een ander topic al op had gereageerd. Vervolgens geef je er geen linkje naar en uiteindelijk komt er na veel 5'en en 6'en uit dat je geen stelling wil nemen.
Kijk, als jij het achterste van je tong niet wil laten zien, dan hoeven anderen dat ook niet. En als je dat van anderen wel gaat eisen en ze van bochtengedraai gaat beschuldigen, dan ben je gewoon hypocriet bezig.

Gast zoek hulp...., en wel dringend !!

Blablablablabla....bladerdieblablabla maw GEEN INHOUD = GETROL
Oud 4 februari 2011, 13:23   #408
Wisord
Banneling

Standaard

@ Nidstang

Ik ben al blij dat je de term Islamofobie erkende in uw post .
Oud 4 februari 2011, 13:23   #409
frank1234
Gouverneur

Standaard

Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.

vind ik wel goed. moet je maar een paar keer doen
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 13:25   #410
Wisord
Banneling

Standaard

Islamofobie de karakteristieken...

Citaat:
Het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat (EUMC, een agentschap van de Europese Unie) vermeldde in een rapport (2006) een lijst met karakteristieken van islamofobie zoals de Runnymede Trust (een Britse niet-gouvernementele organisatie die stelt discriminatie te willen bestrijden en multi-etniciteit te willen bevorderen) die opstelde in een rapport uit 1997 [3]:

1.De islam wordt gezien als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties.
2.De islam wordt gezien als afgescheiden, ‘anders’: (a) geen gemeenschappelijke doelen en waarden met andere culturen, (b) niet beïnvloed door andere culturen, (c) geen effect op andere culturen.
3.De islam wordt gezien als inferieur aan het Westen: barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch.
4.De islam wordt gezien als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, betrokken in een "botsing der beschavingen".
5.De islam wordt gezien als een politieke ideologie die wordt gebruikt voor politiek en militair gewin.
6.De kritiek die vanuit de islam geuit wordt op het Westen wordt zonder meer afgewezen.
7.Vijandigheid jegens de islam wordt gebruikt om discriminatie van moslims goed te praten, alsmede hun buitensluiting uit de samenleving.
8.Vijandigheid jegens moslims wordt aanvaard als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.
Het EUMC zelf definieert islamofobie eerder als discriminatie van moslims: "Uitingen van islamofobie variëren van verbale dreigingen tot fysieke agressie tegen mensen en hun eigendommen."
bron http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamofobie
Oud 4 februari 2011, 13:29   #411
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
Stuur de moslims die problemen veroorzaken het land uit, met familie en al.

vind ik wel goed. moet je maar een paar keer doen

Echt een goei he ?.... Vooral geestig .., wetende dat het nooit zal gebeuren en oa jij je zal blijven ergeren tot je onder de grond steekt.

Oud 4 februari 2011, 13:54   #412
COCHINILLO
Banneling

Standaard

nazifobie

Het Europees Waarnemingscentrum voor racisme en vreemdelingenhaat (EUMC, een agentschap van de Europese Unie) vermeldde in een rapport (2006) een lijst met karakteristieken van nazifobie zoals de Runnymede Trust (een Britse niet-gouvernementele organisatie die stelt discriminatie te willen bestrijden en multi-etniciteit te willen bevorderen) die opstelde in een rapport uit 1997 [3]:

1.Het nazisme wordt gezien als een monolithisch, gesloten blok, statisch en niet in staat tot aanpassing aan nieuwe situaties.
2.Het nazisme wordt gezien als afgescheiden, ‘anders’: (a) geen gemeenschappelijke doelen en waarden met andere culturen, (b) niet beïnvloed door andere culturen, (c) geen effect op andere culturen.
3.Het nazisme wordt gezien als inferieur aan het Westen: barbaars, irrationeel, primitief en seksistisch.
4.Het nazisme wordt gezien als gewelddadig, bedreigend, steun verlenend aan terrorisme, betrokken in een "botsing der beschavingen".
5Het nazisme wordt gezien als een politieke ideologie die wordt gebruikt voor politiek en militair gewin.
6.De kritiek die vanuit het nazisme geuit wordt op het Westen wordt zonder meer afgewezen.
7.Vijandigheid jegens het nazismewordt gebruikt om discriminatie van nazi's goed te praten, alsmede hun buitensluiting uit de samenleving.
8.Vijandigheid jegens nazi's wordt aanvaard als een natuurlijk en gewoon verschijnsel.
Het EUMC zelf definieert nazifobie eerder als discriminatie van nazi's: "Uitingen van nazifobie variëren van verbale dreigingen tot fysieke agressie tegen mensen en hun eigendommen."

-----------------------------

Erg toch, die nazifobie ! Ze moesten het verbieden!
COCHINILLO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 14:34   #413
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door COCHINILLO Bekijk bericht
nazifobie

Erg toch, die nazifobie ! Ze moesten het verbieden!

Erg idd .... last van schuim rond uw snuitje ?

Laatst gewijzigd door Wisord : 4 februari 2011 om 14:35.
Oud 4 februari 2011, 15:21   #414
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Echt een goei he ?.... Vooral geestig .., wetende dat het nooit zal gebeuren en oa jij je zal blijven ergeren tot je onder de grond steekt.
ergeren? waaraan wel?
Oud 4 februari 2011, 15:30   #415
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
ergeren? waaraan wel?

Post nummer 410
Oud 4 februari 2011, 15:32   #416
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Post nummer 410
waaraan zou ik me moeten ergeren? ik ben niet islamofoob, meer religiefoob.
ik ken genoeg moslims, geen probleem mee.

trouwens , ik vind dat alle criminelen zwaar gestraft moeten worden

en deportatie mag daar bij zijn

Laatst gewijzigd door frank1234 : 4 februari 2011 om 15:33.
Oud 4 februari 2011, 15:37   #417
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
waaraan zou ik me moeten ergeren? ik ben niet islamofoob, meer religiefoob.
ik ken genoeg moslims, geen probleem mee.

trouwens , ik vind dat alle criminelen zwaar gestraft moeten worden

en deportatie mag daar bij zijn

Crimis straffen door het land uit te zetten tot daar toe 'al deel ik die mening niet', maar heel hun famillie mee straffen WTF!, dat is er dus wel ver over?
Oud 4 februari 2011, 15:39   #418
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Crimis straffen door het land uit te zetten tot daar toe 'al deel ik die mening niet', maar heel hun famillie mee straffen WTF!, dat is er dus wel ver over?
eigenlijk wel ja

maar zou toch effect hebben als schrikmaker, niet?

Laatst gewijzigd door frank1234 : 4 februari 2011 om 15:39.
Oud 4 februari 2011, 15:59   #419
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
eigenlijk wel ja

maar zou toch effect hebben als schrikmaker, niet?

Ik denk dat je als schrikmaker in de 1ste plaats een beter beleid moet voeren tegen jeugdige misdadigers..., nu smijten ze die een hotel waar ze nog meer misdaden aanleren en elkaar opfokken. Trek ze uit elkaar, en maak er kleinere groepjes van die je op die manier veel beter kan berijken ... bvb een soort van bootcamp veel sport en afzien en onder zware discipline (respect krijgen is respect geven)staan, iets wat ze thuis waarschijnlijk tekort kwamen.

Voor de volwassen gevangenen is het helemaal fucked up hier in ons land, ik sloeg gisteren bijna uit mijn zetel toen ik het nieuws vernam van die pedo in knokke heist (moet ik nog meer zeggen?).
Oud 4 februari 2011, 16:19   #420
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je als schrikmaker in de 1ste plaats een beter beleid moet voeren tegen jeugdige misdadigers..., nu smijten ze die een hotel waar ze nog meer misdaden aanleren en elkaar opfokken. Trek ze uit elkaar, en maak er kleinere groepjes van die je op die manier veel beter kan berijken ... bvb een soort van bootcamp veel sport en afzien en onder zware discipline (respect krijgen is respect geven)staan, iets wat ze thuis waarschijnlijk tekort kwamen.

Voor de volwassen gevangenen is het helemaal fucked up hier in ons land, ik sloeg gisteren bijna uit mijn zetel toen ik het nieuws vernam van die pedo in knokke heist (moet ik nog meer zeggen?).
goei gedacht, maar wie o wie zou zoiets voorstellen
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be