![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar bij het geven van mijn mening, mag ik woorden gebruiken zoals ik het bedoel. Het ging daarbij oorspronkelijk over 'bedriegen' wat ontrouw kan betekenen en ontrouw kan overspel beteken of seks met derden. Ik heb mij dus niet bezondigd aan verkeerd woordgebruik. Ik begrijp dat dat jij daar een andere betekenis aan geeft en ook gebruikt en dat is je goed recht. Maar als je wil dat ik dat respecteer (en dat doe ik zonder probleem) dan vind ik toch ook dat jij mij moet respecteren voor de betekenis die ik eraan geef, gesteund door het woordenboek, dat dit kan en mag. Zeker als ik het gebruik voor het weergeven van mijn mening. Citaat:
Ik geloof ook best dat mijn relatie, met de gemaakte afspraken, minder waardevol is voor u en ik heb daar geen enekel probleem mee, als u opteert voor een ander soort relatie. Citaat:
Citaat:
Maar u zult er toch moeten mee leven dat uw relatievorm voor mensen met mijn visie toch bedrog is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 november 2011 om 17:22. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#402 |
Minister-President
|
![]() De van dale telt als standaard voor het nederlands en heeft in de algemene perceptie de hoogste waarde als verklarend woordenboek. U daarentegen gebruikt iedere keer een ander woordenboek omdat u zoekt naar eentje dat uw visie ondersteunt. Mijn keuze voor van dale heeft meer waarde dan uw keuze voor woorden-boek.nl waarvan niet eens geweten is wie die website onderhoudt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#403 | |||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Evenmin zal ik een online encyclopedie vertrouwen wanneer de encyclopaedia britannica mij een ander verhaal vertelt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 28 november 2011 om 17:35. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#404 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ga je zeggen als iemand je vertelt dat zijn of haar partner hem of haar bedragen heeft door ontrouw te zijn en overspel te plegen met een ander? Sorry, maar dat staat in in Van Dale? Maak het een beetje wil je. Iedereen weet wat er bedoeld wordt met bedriegen binnen het kader van een relatie. Van Dale is de norm niet. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helaas vriend, zo scoor je niet. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sorry hoor maar zo hanteer je een woordenboek niet tenzij je van elke discussie een eindeloos semantisch speeµlletje wilt gaan maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
btw is het je ook al opgevallen dat dat niet alleen geldt voor alleen dit geval van norm-ethiek ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ? Weet ge nu ook wat 'overspel' betekend ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#408 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#409 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo kom ik van bedriegen bij ontrouw. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is geen enkele reden om te denken van niet.
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 28 november 2011 om 21:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#411 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk even meegaand in die redenering.... wat als je dan na x-aantal jaren toch iemand zou tegenkomen waar het ook plots mee zou klikken ? Moet je dan tot het besluit komen dat je levenspartner toch niet 101% de juiste was want anders had je dt geveol toch niet moeten hebben bij die ander ? De meeste koppels die jouw mening erop nahouden zullen er eveneens een strikte set beperkende regels op nahouden opdat bovenstaande dilemma nimmer hoeft voor te komen. ( Vergelijk het ook met de vroegere ethiek ivm gehuwden en de maatschappelijke restrictieve regels ) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#412 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#413 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alvast proficiat
hoezo ? Ben je dan nu niet meer samen ? En kan je die 30 jaar dan niet bekijken als een 'voor het leven' ? Een mens schijnt _daar bedoelt men in principe het maatschappelijk equivalent van de evolutionair-biologie van de vrouw mee ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar .... voldoet die beschrijving dan ook niet aan diegene die een 'open relatie' hebben ? Men beziet dan enkel het stukje gemeenschappelijk privé niet zo ruim als jij dat doet. Wat er zich tussen de benen afspeelt ( om het even crû te stellen ) is dus in eerste instantie uw eigen privé , net zoals uw ambities, uw hobby, uw mening, etc.... Iets wat de persoon in kwestie dus verkiest te delen wanneer en met wie hij/zij wil. Dat een groot deel zich ook op het gezamelijk vlak tussen vaste prtners zal afspelen of er invloed zal op uitoefenen staat uiteraard buiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat dus op zich al ergens 'fout' is hé
Ontrouw includeert volgens mij bedrog ( bedriegen dus ) daar het een schending van de loyaliteit of voorafgemaakte afspraak is .... niettemin is het woord nauw verbonden met de huwelijkstrouw. Omgekeerd is het niet noodzakelijk zo dat bedrog ontrouw zou moeten inhouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#417 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Als mijn vriendin net terug is van een etentje en ze meldt me langs m'n neus weg dat het lekker was.... dan zal ik misschien zeggen : 'Ah echt ? En waar ?' |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#419 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 |
Banneling
|
![]() Don't bother; heel ander referentiekader waardoor hij enkel zijn eigen visie op (on)trouw en bedrog kan begrijpen, in combinatie met een volledige onmacht om buiten zijn eigen kader te kijken. Loss of time.
|
![]() |
![]() |