Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 november 2011, 22:35   #401
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salvadorii Bekijk bericht
Dat is redundant. Belg zijn is per definitie anti-Vlaming. Men moet ook niet pro-Apartheid en anti-zwart zeggen hé...
In het huidige Suid-Afrika kan men wel pro-zwart en pro eigen Apartheid zijn. Net zoals men in ons land pro-Belg en pro eigen (franstalige) Apartheid is (zie grendelwetten).

Slogans klinken vaak goed maar verdoezelen dikwijls minder mooie kantjes.
fcal is offline  
Oud 29 november 2011, 22:50   #402
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Vreemde reactie op de uitspraak dat de N-VA radicaler is dan werkgeversorganisaties.

Ik wist niet dat werkgeversorganisaties linkiewinkies waren.
Heb ik nooit beweert - gij zijt wel een linkiewinkie. Of wat de N-VA voorstelt "radicaler" is dan X, y of z doet er niet toe. Het is gewoon wat Europa, het IMF, en zowat alle economen het eens zij dat moet gebeuren om onze welvaart te behouden en onze sociaal model in stand te houden. Het is trouwens bvb niet normaal dat iemand van 52 jaar gewoon afgeschreven wordt - dat is even nefast voor dat mens als de maatschappij hoor.

Citaat:
Ik maak me eerder zorgen over UW economisch inzicht.
Ja als die economen weten niks. En gij een leugenachtig links hebben gelijk

Citaat:
De armsten zullen het voelen... als je aan de werkloosheidsuitkeringen zit.
Mensen aanmoedigen om te gaan werken en bvb niet 40 jaar van een wachtuikering te genieten is ook goed voor die mensen hoor. Allerlei studies wijzen dat uit. Werklozen worden vaker ziek, leven minder lang en lijden vaker aan depressie dan mensen die werken - dat is gewoon een feit.

Citaat:
De minst geschoolde arbeiders zien hun lonen immers omlaag gaan wanneer werklozen gedwongen worden te concurreren met nóg lagere lonen.
Wat een nonsens, zeker in een land met zeer genereuze minimumlonen. Trouwens volgens die analyse moeten we een deel van de bevolking werkloos houden om de rest een beter loon te geven - wat een totalitair een onhumane visie is dat wel niet!

Citaat:
Ik durf zonder twijfel te verkondigen dat het minst verdienende kwart van de werkende bevolking op lange termijn het netto inkomen OMLAAG ziet gaan als werkloosheidsuitkeringen afgeschaft worden. (een verlaging van het bruto loon groter dan de verlaging in belastingen)
Durven kan iedereen. Trouwens NIEMAND spreekt over werkloosheids uitkeringen of het OCMW af te schaffen hé. Dat is gewoon de mensen proberen te panikeren. In de mate dat ongeschoolde arbeiders hun inkomens onder druk staan heeft niets met de N-VA of zijn voorstellen te maken en alles met globalisering. En geen enkel partij of regering kan de globalisering tegenhouden, punt uit.

Citaat:
Enkel bedrijven verdienen fors aan de afschaffing van de werkloosheidsuitkeringen
Nogmaals: niemand pleit voor het afschaffen van werkloosheidsuitkering. Jeezus.

Citaat:
: minder belastingen
Ah, want mensen betalen geen belastingen, dat wist ik niet.

Citaat:
én minder uit te betalen loon per arbeider
meer leugens - in een land met (veel te) sterke vakbonden en hoge minimum lonen klopt uw stelling gewoonweg niet.

Citaat:
én dankzij de lagere lonen
hoeveel ge het ook herhaald het blijf bullshit hoor.

de mogelijkheid om ook arbeiders winsten te laten creëren op voordien verlieslatende taken.

Citaat:
Hoogopgeleide arbeiders hebben in mindere mate ook voordeel aan het afschaffen van werkloosheid, aangezien zij percentueel de meeste belastingen betalen en geen concurrentie van de ingezette werklozen hoeven te vrezen.
Nogmaals, hoogopgeleide werknemers doen het beter omdat zij beter worden van globalisering. Goed, globalisering is een van de redenen dat de hervormingen nodig zijn, maar dat is een andere zaak...

Citaat:
Maar, ik herhaal, de armste laag van de bevolking -niet enkel de (tijdelijke) werklozen zelf- hebben veel te verliezen bij een afschaffing van de werkloosheid.
Wat? Werkloosheid afschaffen, moest dat mogelijk zin zou prachtig zijn - zeker voor de armsten. Maar ik denk dat ge 'werkloosheidsuitkerong' - en dan zou ge wel gelijk hebben - daarom ook dat NIEMAND DAT VOORSTELT hé...
Oud 29 november 2011, 23:06   #403
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Het alternatief was het einde van het land, maar dat wilde, behalve NVA, niemand.
Hoeveel mensen het willen, laat ik in het midden. Waarschijnlijk hangt het sterk af van de weers- en andere omstandigheden.

Maar dat het op het einde van het land kan uitdraaien, is een misvatting: die goeie dertigduizend vierkante kilometer blijven gewoon liggen waar ze liggen tot de zee genoeg gestegen is. Het enige wat zijn einde zou kunnen naderen, is een papierwinkel. Een slecht beheerde administratie die inefficiënt in elkaar steekt en van geen enkel nut is.

Als er een Belgische cultuur bestaat, zal ze dit overleven. Als ze niet bestaat, wordt ze misschien na het zieltogen van die administratieve rotzooi alsnog in het leven geroepen. En als de culturen van taalgroepen, of de internationale popcultuur, of welke cultuur dan ook, de doorslag geven: wel, dan is er ook cultureel geen reden om die hele lap grond in hetzelfde bestuurlijke keurslijf te dwingen. Grenzen zijn voor onze mobiliteit toch al van geen belang meer.
Oud 29 november 2011, 23:12   #404
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
oorzaak : de afschaffing van de werkloosheidsuitkeringen
gevolg : minder belastingen voor de firma
Wie zegt er dat de belastingen zouden dalen ? Waarom is dat een "logisch" gevolg.
Het is geen logisch gevolg!
Ik zeg ook helemaal niet dat een afschaffing van werkloosheidsuitkeringen een verlaging van de belastingen als automatisch gevolg heeft. Wel heb je na zo'n afschaffing een positievere begroting, wat de mogelijkheid om minder te belasten t.o.v. het niet afschaffen ervan geeft. De kans dat de belastingen achteraf hoger zouden liggen dan zonder de afschaffing is zeer groot, en die keuze heeft meer met het politieke aspect te maken dan met het economische.

Maar eigenlijk versterk je door uw kritiek mijn punt enkel: geen enkele arbeider wint door de afschaffing van werkloosheidsuitkeringen op zich, sommige arbeiders verliezen erdoor en bedrijven hebben er een voordeel aan.

Citaat:
Geld verdienen op alle mogelijke manieren waar geen arbeid aan te pas komt moet zwaar belast worden. Lasten op arbeid moeten gewoon verschuiven op iets anders. Een firma die bijna geen volk nodig heeft maar wel veel geld verdient, kan gerust die belastingen betalen.
Hier ben ik het mee eens.

Wat ik hierover voorstel, is de lasten op zowel arbeid als dividenden te reduceren tot 0% en de belasting op de bedrijfswinst vóór de uitbetaling van de dividenden, lonen en weddes te verhogen. Dit op een manier dat er op zich niet meer belast wordt, met als enige doel en resultaat 'eerlijker' te belasten.

Het nadeel van hoge t.o.v. lage lonen uitbetalen wordt zo verminderd, het nadeel van lonen t.o.v. dividenden volledig weggewerkt en het nadeel van bedrijven met arbeiders t.o.v. bedrijven zonder arbeiders tot slot ook verminderd.

Citaat:
U heeft bvb wel gelijk als u zou zeggen dat het niet juist is dat Polen hier goedkoper werk komen verrichten dat normaal door de eigen bevolking zou gedaan kunnen worden. Daarmee ontwricht je wel de markt.
Of het nu een Belg of een Pool is die dat werk wilt doen, maakt absoluut niets uit. Je hebt gelijk dat er een probleem is van globale concurrentie, maar dat kan je alleen aanpakken door op termijn afspraken te maken met andere landen om de lonen naar een gelijk niveau te sturen.
Robinus V is offline  
Oud 29 november 2011, 23:14   #405
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
extremisten zoals U
Nu uw hamer en sikkel ons niet meer horendol staan te draaien mag u zichzelf vermoedelijk al als niet-extremistisch bestempelen?

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 29 november 2011 om 23:14.
Kodo Kodo is offline  
Oud 30 november 2011, 00:41   #406
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die Vlaams-nationalisten zullen eens gaan bepalen wie hier een 'goede' Vlaming is. .
Ho,wacht eens,ik begrijp het al....

Alleen een belgicist heeft het voorrecht om te bepalen wat een goede én een slechte is hier in Vlaanderen...

Citaat:
Als men de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme nagaat (tot aan het Vlaams Belang/Blok toe), zouden ze zich beter wat nederiger opstellen voor wat hun 'goed-Vlaming-zijn' betreft.
Voila,en gaan we gelijk terug naar 1940/1945....

Al vergeten tsjeefke hoeveel jongeren er door de pastoors vanop hun spreekstoel werden aangezet om tegen het communisme te gaan vechten...

En hoevéél nazi's er toen uit europa ontsnapt zijn dank zij de hulp van het vaticaan....

Ga nog maar wat in een pilaar bijten,en vergeet niets in het schaaltje te leggen ...
Svennies is offline  
Oud 30 november 2011, 01:11   #407
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ik zeg ook helemaal niet dat een afschaffing van werkloosheidsuitkeringen een verlaging van de belastingen als automatisch gevolg heeft.
Jochie geef een quote van n'importe qui uit de N-VA, Belgische poltiek in t algemeen of werkgeversorganisaties die pleit voor het afschaffen van werkloosheidsuitkeringen. En wanneer ge tot het besef komt dat er geen zijn, raad ik u aan om uw bullshit even voor u te houden...

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 november 2011 om 01:11.
Salvadorii is offline  
Oud 30 november 2011, 01:15   #408
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Ho,wacht eens,ik begrijp het al....

Alleen een belgicist heeft het voorrecht om te bepalen wat een goede én een slechte is hier in Vlaanderen...

Voila,en gaan we gelijk terug naar 1940/1945....

Al vergeten tsjeefke hoeveel jongeren er door de pastoors vanop hun spreekstoel werden aangezet om tegen het communisme te gaan vechten...

En hoevéél nazi's er toen uit europa ontsnapt zijn dank zij de hulp van het vaticaan....

Ga nog maar wat in een pilaar bijten,en vergeet niets in het schaaltje te leggen ...
En weten ook dat enkel Vlaams nationalisten gecolaboreerd hebben hé. De Franstaligen, Fransen, Denen, Noren, Polen, Oekrainers etc etc hebben tot de laatste man allemaal in het verzet gezeten. Zelfs de nazis waren niet zo erg tot ze met de Vlaams nationalisten in aanraking kwamen... iedereen weet toch dat Hitler pas een extremist werd toen hij gewond werd en in Vlaanderen herstelde... toeval - ik denk het niet

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 30 november 2011 om 01:17.
Salvadorii is offline  
Oud 30 november 2011, 09:52   #409
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
forget it fox... daar beslis ik, en ik alleen over. En niemand heeft rekening af te leggen tegenover eender welke zelfverklaarde vlaamse heraut.
Natuurlijk beslis jij daar zelf over. Jij hebt beslist om Belg te zijn en dus anti-Vlaams. Dat is niet mijn beslissing geweest.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 november 2011, 09:53   #410
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die Vlaams-nationalisten zullen eens gaan bepalen wie hier een 'goede' Vlaming is. Als men de geschiedenis van het Vlaams-nationalisme nagaat (tot aan het Vlaams Belang/Blok toe), zouden ze zich beter wat nederiger opstellen voor wat hun 'goed-Vlaming-zijn' betreft.
Neen, Vlaams nationalisten beslissen helemaal niet wie Vlaming is en wie niet. Iedereen heeft daarin de vrije keus. Ofwel ben je Belg ofwel ben je Vlaming. Daar mag iedereen vrij in kiezen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 30 november 2011, 09:59   #411
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Oostfronter zou wel een toekomstige elite zijn geweest. Da's waar. Maar... ze hebben uiteindelijk naast de bal gepakt.
Bron?
Oud 30 november 2011, 11:06   #412
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Neen, Vlaams nationalisten beslissen helemaal niet wie Vlaming is en wie niet. Iedereen heeft daarin de vrije keus. Ofwel ben je Belg ofwel ben je Vlaming. Daar mag iedereen vrij in kiezen.
Waarmee je meteen de keuze oplegt. Hoe meer ik te weten kom over jouw denkpatronen hoe gefascineerder ik ben... Heb je nooit zin om wat zinnigs te zeggen?
Oud 30 november 2011, 11:18   #413
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Nee, iedereen die in Vlaanderen woont is Vlaming. Om het even of hij dat nu leuk vindt of niet. Door aan het begrip 'Vlaming' een dergelijke exclusieve inhoud te geven breng je de Vlaamse zaak alleen maar schade toe.
SDG is offline  
Oud 30 november 2011, 11:20   #414
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk beslis jij daar zelf over. Jij hebt beslist om Belg te zijn en dus anti-Vlaams. Dat is niet mijn beslissing geweest.
Sommige mensen kampen nu eenmaal met een chronische huisnegerij tekort, en een overvloed van realiteitsbesef.
Oud 30 november 2011, 11:26   #415
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Nee, iedereen die in Vlaanderen woont is Vlaming. Om het even of hij dat nu leuk vindt of niet. Door aan het begrip 'Vlaming' een dergelijke exclusieve inhoud te geven breng je de Vlaamse zaak alleen maar schade toe.
Iedereen die in Vlaanderen woont is idd een Vlaming. Dat wilt helemaal niet zeggen dat alle Vlamingen/iedereen die in Vlaanderen woont pro-Vlaams is. Huisnegers, franstalige settlers die op annexatie uit zijn, de islammo-fantasten van sharona-4-Belgium (geen sic) en Feldwebel Besien zijn daar voorbeelden van...

Wie in Belgie gelooft is per defintie anti-Vlaams, waar hij of zij ook woont.
Oud 30 november 2011, 11:28   #416
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Waarmee je meteen de keuze oplegt. Hoe meer ik te weten kom over jouw denkpatronen hoe gefascineerder ik ben... Heb je nooit zin om wat zinnigs te zeggen?
Gefasconeerder hebt ge verkeerd geschreven... en t is niet omdat het boven uw verstand gaat, dat het niet zinnig is....
Oud 30 november 2011, 11:30   #417
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bron?
Als ik een gok moet wagen, de massagraven van soldaten van de axis-mogendheden in Oekraine en Wit-Rusland...
Oud 30 november 2011, 11:34   #418
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gefasconeerder hebt ge verkeerd geschreven... en t is niet omdat het boven uw verstand gaat, dat het niet zinnig is....
Zucht...
Als je een keuze oplegt laat je niet de keuze. Dat moet jij zelfs begrijpen.
Oud 30 november 2011, 11:40   #419
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Iedereen die in Vlaanderen woont is idd een Vlaming. Dat wilt helemaal niet zeggen dat alle Vlamingen/iedereen die in Vlaanderen woont pro-Vlaams is. Huisnegers, franstalige settlers die op annexatie uit zijn, de islammo-fantasten van sharona-4-Belgium (geen sic) en Feldwebel Besien zijn daar voorbeelden van...

Wie in Belgie gelooft is per defintie anti-Vlaams, waar hij of zij ook woont.
Daarom ook dat de vernietiging van de Belgitude in de hoofden van de Vlaming voor mij vele malen belangrijker is dan de fetisj van een Vlaams republiekje. Met dit soort kaakslagflamingantisme gaat dat onafhankelijke Vlaanderen in de internationale context namelijk dezelfde weg opgaan als nu in de Belgische constructie.
SDG is offline  
Oud 30 november 2011, 11:46   #420
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
2

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be