![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#401 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, wat is er mis om te gaan werken?
![]() |
#402 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
95% van de toehoorders beseffen dat ik het over de werkloosheidsuitkering heb als ik in een draad als deze, terwijl het gaat over het beperken van de werkloosheid in de tijd en over mensen die naar het OCMW moeten stappen, praat over "hun uitkering". Uw opmerking wordt pas echt absurd als je ziet dat jij dat zinnetje uit een reactie over de OCMW's gaat halen. Het gaat daar over hoeveel mensen er naar het OCMW gaan trekken om dat ze hun werkloosheidsuitkering verliezen. En dan kom jij zeggen dat ze geen uitkering verliezen want dat ze een andere krijgen... Ja hoor, Sherlock, dat heb jij prima gezien... ![]()
![]() |
![]() |
#403 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar is niks mis mee, zegt iemand dat?
Ik vraag me alleen af of je mensen die al maanden of jaren vruchteloos naar werk zoeken nu plots wel aan het werk gaat krijgen als je hun werkloosheidsuitkering afneemt. Dat impliceert immers dat ze nu geen werk vinden omdat ze een uitkering krijgen en dat ze dat wel gaan vinden als ze die uitkering kwijtspelen. Kortom: dat het feit dat ze geen werk vinden uitsluitend bij henzelf ligt. En dat is in lang niet alle gevallen zo. Dat men de profiteurs uit er wil begrijp ik, maar nu gooit men er gewoon een hele groep uit enkel en alleen om de profiteurs eruit te krijgen. Mensen die wel hun best doen maar toch geen job vinden worden op die manier mee gestraft en krijgen op deze manier ook totaal niet meer uitzicht op een job. Dus nee; met werken is niets mis. Je moet alleen niet doen alsof er voor iedereen werk op elke straathoek te krijgen valt.
![]() |
#404 |
|
![]() Het merendeel is profiteur.
![]() |
#405 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij, en sommigen anderen in de politiek, doen net alsof deze mensen een uitkering verliezen. Dat is dus niet het geval. Tenzij ze zelf vermogend zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#406 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar komt nu, een heel klein beetje nog maar, en in een heel traag tempo, verandering in. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#407 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een leegloper.
Iemand die thuis blijft zitten op een fijne uitkering ipv een baan voor hetzelfde gelds bij de plantsoenendienst aan te nemen, noem ik geen profiteur. Dat is gewoon iemand die gebruik maakt van de opties die er zijn. We hoeven daar geen moreel appel te doen. Elk mens zorgt voor zijn eigen winkeltje. Dat lijkt me heel natuurlijk. De komende tijd zullen de opties echter anders worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#408 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#409 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#410 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dat weet u omdat... u dat denkt? U dat zo aanvoelt? Uw buurman dat gezegd heeft?...
![]() |
#411 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze verliezen hun werkloosheidsuitkering. Niet? Citaat:
Het speelt een rol in het krijgen van een leefloon. Dat zijn echter twee verschillende dingen.
![]() |
![]() |
#412 | |
|
![]() Citaat:
"ah, non, parle pas le flamand" Op twee jaar kunt ge genoeg nederlands leren voor een job.
![]() |
![]() |
#413 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#414 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#415 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#416 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik ook Frans leren zodat ook ik over de taalgrens kan gaan zoeken of geldt die regel enkel voor Franstaligen?
![]() |
![]() |
#417 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de vorige eeuw gingen veel, heel veel Vlamingen in Wallonië werken. Toen was het werken of creperen van de honger. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#418 |
|
![]() Gij doet uw goesting kameraad.
![]() |
#419 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jarenlang bijdragen, zonder werk vallen en minder krijgen dan een beroepsleefloner terwijl je naar ander werk zoekt ... de kabinetschef die de ondernemers ging inlichten en zich daarin verkneukelde krijgt gelijk ... vooral de reeds in de hele wereld het hardst belaste mensen, de Belgische alleenstaanden, zullen het voelen ... de hervorming van de eeuw mijn gat ... De Wever had misschien beter eens een paar boeken over rechtvaardigheid doorgenomen ipv steeds Romeinse geschiedenis te lezen ... ftw
Ga maar na. De regering De Wever is een voortzetting van de regering Di Rupo. Er wordt op dezelfde plaatsen bespaard en gesmost. We zijn gestrikt. In de meltingpot gaat alles kapot. Fietsers en voetgangers zijn sterke weggebruikers. Autodebielisten zijn zwakke weggebruikers. Ze kunnen zichzelf niet voortbewegen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#420 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar kijkt die niet naar?
Naar het feit dat hij geen Frans kan als hij over de taalgrens gaat werken? Of wat bedoel je? Citaat:
En vandaag? Geraak je in Wallonie aan de slag als je geen Frans spreekt? Zo ja: waarom geraakt een Waal dan niet aan de slag in Vlaanderen als hij geen Nederlands praat? Zo nee: is het dan niet normaal dat ook de Vlaamse werklozen verplicht Franse lessen gaan volgen? Citaat:
Uit tijden van honger en creperen... En ik die dacht dat de N in NVA voor Nieuw stond... Hadden ze er niet beter HVA van gemaakt? De Historisch Vlaamse Alliantie?
![]() |