Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

 
 
Discussietools
Oud 20 december 2011, 23:22   #421
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lavox Bekijk bericht
Ja maar ja, de vakbonden verwijten dat het patronaat, sommige partijen verwijten dat het patronaat niet. In dit opzicht zijn de bendes dus hypocriet
't Is één club, beste Lavox. Wat ze ook staan te brullen.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 december 2011, 23:23   #422
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kunt ge me een schop geven dat ik in mn bed beland? Plz.
Nee, schat, een schop geef ik u niet. Ik wil u vanalles geven, maar dat niet.

*neem Suqar in zijn armen*

Kom, schat, hop naar bed. Gij snurken, ikke luisteren naar u
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 december 2011, 23:26   #423
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Nee, schat, een schop geef ik u niet. Ik wil u vanalles geven, maar dat niet.

*neem Suqar in zijn armen*

Kom, schat, hop naar bed. Gij snurken, ikke luisteren naar u
Ik verdien er nochtans wel één vandaag. En gij ook, bij de weg. Hup, mee in bed gij. Alle verloren tijd nekeer inhalen

Ps: ik snurk niet! Dat is zo niets voor vrouwen hé
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 20 december 2011 om 23:27.
suqar_7loe is offline  
Oud 20 december 2011, 23:28   #424
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik verdien er nochtans wel één vandaag. En gij ook, bij de weg. Hup, mee in bed gij. Alle verloren tijd nekeer inhalen

Ps: ik snurk niet! Dat is zo niets voor vrouwen hé





__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 20 december 2011, 23:32   #425
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Txiki: Deugeniet, slaapt ze!
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 21 december 2011, 08:56   #426
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
De veronderstelling dat een aperte realiteit zou volstaan om slechte wil en/of klinkklare domheid te doen omslaan in goede wil of een minimum aan nuttige intelligentie lijkt mij al te optimistisch. Maar het siert de “gewillige mensen” dat ze niettemin blijven geloven dat het mogelijk is.
Toegegeven, die pikt
patrickve is offline  
Oud 21 december 2011, 09:03   #427
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Patrick is geen N-VA er.
Dat zou u moeten weten, hij is echt voor het opdoeken van Belgie en liefst zo snel mogelijk.
N-VA is uiteindelijk ook voor die opdoeking maar op democratische manier. Is er geen meerderheid voor , dan doen we het niet.
Als goed alternatief zien wij een confederatie. MET een solidariteit voor Wallonië maar dan wel MET transparantie!
Maar zulke dingen hoort u niet graag of wilt u niet horen.
N-VA is voor u immers hetzelfde als het VB nietwaar ?
Als ik even mag toelichten

Ik ben ten eerste in hart en nieren een democraat (al was het maar omdat ik een liberaal ben) en wens dus niet dat er dingen gebeuren die tegen de "wens van de meeste mensen" zijn. Ik ben dus ook niet voor het opdoeken van Belgie op een niet-democratische manier.

Ten tweede ben ik ook een voorstander van een confederatie. Belgie als staatkundig gegeven mag blijven bestaan, ik vind dat zelfs wenselijk. Ik wens enkel dat het niet meer als bestuurlijke entiteit zou bestaan. Voor mij zijn "confederatie" en "splitsing" hetzelfde. Er mag nog steeds een "discussie en vrij samenwerkingsplatform" Belgie blijven bestaan, en de Keunink mag van mijn part blijven. Moet niet, mag. Zolang de twee regio's maar totale bestuursautonomie hebben en een welafgebakend territorium.

Ik denk dus dat mijn standpunt qua bestuurlijke struktuur van Belgie heel dicht ligt bij die van de N-VA (ik ga misschien iets verder in het expliciet stellen van wat ik wens). Ik verschil misschien wel op 1 punt heel sterk: ik wens GEEN federaal Europa. Belgie is genoeg bewijs dat dat ambras geeft. Ik ben voor het huidige, confederale Europa.

Waar ik fundamenteel van de N-VA verschil, is dat ik geen "nationalistische drive" heb. Ik wens geen "heimat voor Vlamingen". Het "Vlaamse volk" inspireert mij niet bijzonder. Mijn reden om Belgie op te doeken is dat ik het een onefficiente, heel dure, heel dwangmatige maffia-organisatie vindt. Het had best anders gekund. Ik ben bijvoorbeeld een voorstander (maar besef dat het niet mogelijk is) voor een alternatief, dat is een perfect unitair en tweetalig belgie. En ik besef dat zoiets het "gevaar" inhoudt van een totale verfransing, en ik vind dat niet erg. Ik denk dat dat niet strookt met de N-VA ideeen ter zake, maar het is academisch, aangezien de mogelijkheid zich toch niet meer zal voordoen.

En ik ben veel minder geneigd tot "solidariteit" dan de N-VA. Voor mij is economische solidariteit essentieel puntsgewijs, bij catastrofes en zo. En voor de rest dopt iedereen zijn eigen boontjes. Die gedwongen solidariteit is een van de voornaamste redenen waarom ik tegen Belgie ben.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 december 2011 om 09:06.
patrickve is offline  
Oud 21 december 2011, 09:17   #428
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Bracke is vooral een hypocriet. Next!
Bracke doet het zeer goed. Een echte aanwinst voor de partij. Next!
robert t is offline  
Oud 21 december 2011, 20:18   #429
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Bracke doet het zeer goed. Een echte aanwinst voor de partij. Next!
Wat doet Bracke precies?
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)
suqar_7loe is offline  
Oud 23 december 2011, 14:08   #430
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat doet Bracke precies?
Je gaat me toch niet wijsmaken dat je niet weet wat een parlementslid doet? Of ben je van mening dat de N-VA-parlementsleden een apart zootje zijn met specifieke kenmerken?

Toch ga ik even je kritisch geheugen opfrissen :

- zich inwerken in bepaalde dossiers die betrekking hebben op de commissie's waar in de regel ernstig gewerkt wordt. Bracke is lid van verschillende commissie's, je kan ze terugvinden op zijn website -

- beperkt tussenkomen in de debatten, waar de fractievoorzitter de meerderheid van de tussenkomsten voor zijn rekening neemt -

- deelnemen aan debatten die in het raam van de gemeenteraadsdverkiezingen overal in Vlaanderen zullen georganiseerd worden.

Hij zal vermoedelijk nog wel andere bezigheden hebben, hij is ook lid van de partijraad en het partijbestuur.

Ik heb een licht vermoeden dat in jouw visie Bracke weinig of niets goed kan doen. Je doet maar, iedereen heeft tenslotte recht op een portie vooringenomenheid.
robert t is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be