![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Burger
|
![]() Waarom wordt de islam eigenlijk gesteund? Omdat het schattig is? Omdat het ons helpt? Waarom wil je die mensen helpen? De meeste mensen geven geld aan acties om schuldgevoelens af te lossen, maar dat is het hier niet.
De sp.a wilt alleen maar stemmen. Daar gaat het nu eenmaal om. Jammer genoeg willen de Vlamingen dat niet. De sp.a verloor stemmen, zeer veel stemmen. Zelfs meer dan ze erbij kregen van de allochtonen. De islam is trouwens extreem-rechts. Ze haten joden, hebben Religie en Staat als één macht en zijn pro-militaristisch (jihad). Waarom zou de sp.a dan de islam verdedigen. Ze zouden even goed de 'arme' VB'er kunnen beschermen, of B&H. Ik heb geen problemen met de islam, want ik ben ook zeer rechts. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kijk, dat noemen we inderdaad een vooroordeel: iets dat aan iemand wordt toegeschreven op basis van vooronderstellingen: dit en dat staat op een moslimforum; die man is moslim, dus dit en dat kan worden toegeschreven aan die man. Het leven kan simpel zijn... Citaat:
Aangezien je nu met een eigenhandig bijeengefantaseerde versie van mezelf aan het discussiëren bent, zul je het mij vast niet kwalijk nemen als ik mij terugtrek uit de discussie. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | ||
|
![]() Citaat:
Nog zulk een goede moslim: "Ik ben voor de nederlandse regering en de wet zolang het niet tegenstrijdig wordt met de koran" U zal waarschijnlijk nog niet weten wat die daarmee wil zeggen. De koran en de Nederlanse wet zijn immers exact hetzelfde. ![]() http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...e9fc5007864c2d Die zegt dat de koran boven de Nederlandse wet staat. Dat de koran boven de door mensen gemaakte wetten (democratie) staan. Hij wijst de democratie af en is voor zijn vrijheidsberovende andersdenkednen discriminerende theocratie. Islam is zowel religie als staat. Denk jij nu echt dat zo iemand zijn eigen wetten niet zal invoeren zodra 'zij' de meerderheid uitmaken van de bevolking ? De Nederlandse minister Donner (nog zulk een poco) was daar al mee weg. Hij vond dat de sharia moest kunnen worden ingevoerd wanneer een meerdereheid van de bevolking voor de sharia is. Dat is nu eenmaal de essentie van democratie zei hij. Citaat:
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 12 januari 2008 om 23:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
|
![]() Een voorbeeldje van een land die moslims en pocos graag als voorbeeld nemen om maar trachten aan te tonen dat een modern land met een moslimmeerderheid wel degelijk democratisch kan zijn en zonder minderheden bij wet te discrimineren of te onderdrukken maar waar men op papier gelijke rechten zit te geven aan iedereen (wat dus flagrant tegen de vrijheidsberovende andersdenkenden onderdrukkende en discriminerende islamitische wet indruist).
Maleisie: Moslims maken daar reeds voor 60 % van de bevolking uit (en stijgende uiteraard ... de kinderen van gemengde koppels (niet-moslims met moslim) zijn moslim, worden als moslim opgevoed enz). Resultaat miserie ! (islam is geinstitutionaliseerde ongelijkheid/discriminatie van andersdenkenden dat zit nu eenmaal in de islam ingebakken (wat pocos nu ook mogen beweren of ontkennen) en dat kan niet anders dan vroeg of laat de kop opsteken) Als men de pocos laat doen is dit een blik in de toekomst van ons land van zodra de moslims in de meerderheid zijn (en moslims groeien dank zij het beleid van de 'verdraagzamen' ook hier als kool, via migratie, huwelijken met moslims, hoge geboortes, moslims die massaal huwen met iemand uit het moslimland vanb herkomst, linkse bekeerlingen enz.) Maleisië vergroot druk op niet-moslims http://nieuws.maleisie.be/2007/20070...t_moslims.html Deelstaat Maleisië wil niet-moslims speciaal belasten http://nieuws.maleisie.be/1999/19991..._belasten.html Maleisische Lina Joy ondergedoken Lina Joy uit Maleisië is ondergedoken na verschillende malen met de dood te zijn bedreigd. De christenvrouw bekeerde zich in 1990 tot het christendom en vecht al jaren een juridische strijd om officieel als niet-moslim erkend te worden. Op haar identiteitspapieren staat nog altijd dat ze moslim is. http://nieuws.maleisie.be/2006/20060...ergedoken.html In maleisië (zoals in elk land met een islamitische meerderheid) wordt je godsdienst in je paspoort gezet (uiteraard om te kunnen discrimineren wie geen moslim is) Ramadanpolitie actief in Maleisie http://www.google.com/search?q=malei...&start=40&sa=N Tolerant Maleisië" is fabeltje http://forum.politics.be/archive/index.php/t-19831.html Maleisie: niet-moslims willen geen islamstaat (maar hoe kunnen zij dat als minderheid nu nog tegenhouden nietwaar, de eens gewezen meerderheid is nu een minderheid geworden met catastrofale gevolgen voor hun toekomst) De initiatiefnemers vrezen dat Maleisië op weg is een theocratische staat te worden, waar de sharia (islamitische wet) en niet de grondwet het laatste woord heeft. Veel advocaten klagen dat de koran steeds vaker boven de grondwet wordt gesteld. http://www.mo.be/index.php?id=61&tx_...rt_id%5D=15747 "In Malaysia, we do not have one single newspaper, radio or television or network that is free" Enz. In zulk een land wil ik niet leven ! Dit is de toekomst van ons land indien men de 'verdraagzamen' maar laat begaan. . "Moslims die in de minderheid zijn, hebben de mond vol van "multikulturalisme", "verdraagzaamheid", de "rechten van de minderheden". Het ware gelaat van de islam krijgt men echter pas te zien zodra de moslimgemeenschap in de meerderheid is. Er bestaat geen enkele land met een moslimmeerderheid waar volledige gelijkheid der burgers ongeacht hun religie heerst." Koenraad Elst
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2008 om 00:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#426 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
het enige wat jij probeert, is een boekje waarin heel wat irrationele en foute zaken staan, te verbieden. Sommige mensen halen uit dat boekje ook goede zaken, sommigen halen er inderdaad veel slechte zaken uit. Is dat een goed boekje, Neen, ik vind dat boekje ronduit één van de slechtereboekjes die ik ken, net zoals alle andere religieuze boekjes, ook die van hindoe's die beweren dat vrouwen nooit naar de hemel kunnen gaan vooraleer ze reincarneren in een man, en dat ze daarom de slaven van de man zijn... enz. Vergeet niet dat in new dehli één van de meest moderne steden van india, elke dag tientallen vrouwen worden verbrand omdat de bruidschat niet betaald is... Ligt de oorzaak van alle kwaad allemaal in dat ene boekje, u beweert van wel, omdat er veel slechte zaken in dat boekje staan. Wanneer er mensen goede dingen uit dat boekje halen, verwijt u hen dat ze de slechte dingen niet uitvoeren, en dat ze dus het boekje niet goed gelezen hebben. Nu, ik zou er niet onder leiden moest dat boekje worden afgeschaft, ik vind het niet erg als men daarrkitiek op levert. Maar sommige mensen die goede dingen uit dat boekje halen, die gaan niet zo blij zijn. Zelfs zo ongelukkig dat ze zich tot de slechte dingen van dat boekje gaan richten. Nu vraag ik mij echter af, stel nu dat dat boekje is afgeschaft, gaan de mensen dan niet meer de slechte dingen kunnen doen die in dat boekje staan? En stel nu dat door heel de tijd te liggen zanikken over dat boekje, het bewezen is dat hoe meer kritiek u er op geeft, hoe meer mensen de slechte dingen uit dat boekje halen. Heeft u kritiek dan niet juist het tegenovergestelde effect als u ons wilt verdedigen tegn het kwaad? En stel nu dat er oplossingen zijn om mensen niet meer naar dat boekje te laten grijpen? Zou u dan niet meewerken aan de oplossingen daarvan. En stel dat die oplossingen nu bij radicaal links liggen (en niet bij de spa). Op die betoging bij Iran werd er betoogd tegende negatieve gevolgen van de islam, u was niet aanwezig. Op die betoging hebben wij ook geprobeerd alternatieven aan te rijken, om meer ellende te voorkomen. Dat is ook iets dat u niet hebt gedaan. Wij gaa de straat in, en praten ook met moslims om hen te overtuigen van een andere visie, dat is ook iets dat u niet doet. Ik vraag mij dan af , wie dan al het meest heeft bijgedragen tot de anti-radcalisering van de islam. U met uw kritiek op een forum, waaruit blijkt datu alle slechte dingen uit het boekje goed hebt opgezocht. Of wij, linksen, die ook in werkelijkheid de straat in gaan, goede alternatieven bieden tegenover de islam, en dit niet doen door de islam af te breken, maar door te laten zien wat beter is dan de islam. En dat hebt u helaas nog niet kunnen doen.
![]() |
![]() |
#427 |
Banneling
|
![]() Dus de vaststelling van de linkse filosoof Lévy dat de linksen geen kritiek (mogen) uitoefen op de (radicale) Islam is fout... want de linksen zijn schijnbaar veel kritischer dan om 't even wie...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Smiley, Besef je wel hoe belachelijk je maakt?
De pocos schrijven: Nochtans zijn deze acties al meerdere malen gepost op dit forum, ondanks dat blijft u elke linkse partij een poco partij noemen, zelf hebt u helaas nog nooit zo een actie gevoerd aan de ambassade van iran, mischien zou u beter op zo een momenten de linkse met kritiek eens steunen... en ook werkelijk actie in plaats van op een forum. en jij slaagt er niet beter in dan: Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Of hoe zou het met het internetverkeer in die rode paradijzen zijn? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
|
![]() Jamas Pelgrim en co. Ik zal hier de posting van alice even quoten, zij spreekt duidelijk met kennis van zaken. Zij legt misschien beter uit dan ik wat ik hier reeds de hele tijd probeer uit te leggen. Waarom het huidige 'progressieve' 'verdraagzame' beleid gedoemd is om te mislukken en drastisch moet worden veranderd.
Alice: "Patsy Stone en Sjaax, ik ben het niet met jullie eens. Er bestaat maar een koran, en er mogen dan stromingen zijn, niemand ontkent de basisprincipes van islam. Die basisprincipes zijn duidelijk. - Het woord van God zoals doorgegeven aan Mohammed door de engel Gabriel, staat boven de mens en door de mens gemaakte wetten. -Versen die tijdens de periode in Medina werden geschreven vervangen boodschappen die eerder in Mekka werden genoteerd. - Dus haat tegen ongelovigen, Joden en Christenen is geoorloofd binnen islam. - Wat groeit zijn juist stromingen die de koran letterlijk interpreteren, en aangezien de koran bepaald hoe politiek, rechtspraak en sociale ordening horen te zijn, zien we wel degelijk hoe wereldwijd islam aan een veroveringstocht bezig is, ook binnen Europa spelen die processen zich af. Progressie zoals Sjaax dit ziet is door de koran verboden, omdat dit zou betekenen dat een moslim handelt tegen de basisprincipes, de koran verbiedt interpretaties, de boodschap van Allah ligt vast en is onveranderlijk. Betekend dit dat iedere moslim een potentieel gevaar is? Nee, absoluut niet maar daarom bestaat er nog geen gematigde islam of stroming ( ik reken stromingen zoals de alevieten even niet mee, want hun invloed is binnen Europa niet merkbaar) Het is bijzonder fout om islam te zien zoals de andere religies want dit is ze niet. Het is eerder een allesomvattende ideologie, gebaseerd op een superioriteitsgedachte en theocratie als enige toegelaten bestuursvorm, met duidelijk vijandsbeeld en een middeleeuws juridisch systheem wat net als alle andere aspecten, niet in vraag kan worden gesteld, omdat het nu eenmaal het woord van Allah is. Het is dus bijzonder terecht om in vraag te stellen, hoe islam zich denkt aan te passen aan een omgeving die volgens dezelfde islam verdorven is en bestreden moet worden, en het is een fout om wie dit doet in vraag te stellen, enkel omdat er kritisch gedacht wordt! Eveneens wijzen maatschappelijke veranderingen en vraagstukken erop, dat die discussie hoe dan ook er zal komen(dood van Gogh, protest tegen cartoons, opera en film, bedreigingen politici, agressie in wijken, tegen vrouwen en homo's) en iedereen die denkt dat het wel vanzelf goed komt omdat het toch maar over een religie gaat is slecht geinformeerd.Ik kan u geranderen dat die strijd al volop bezig is, in wijken en moskees en evenzeer bedreigend is voor iedere moslim die niet onder een kalifaat wil leven in de toekomst, dus denk ik dat er uiteindelijk twee stromingen zullen ontstaan, die van burgers, moslim of niet die zich zullen verzetten tegen de invoering van ware islam en die van burgers die dit als een Goddelijk gebod zien, uiteraard zal in de laatste groep veel moslims zitten, en volgens mijn inschatting naderen we het moment waarop dit duidelijk zal worden, ook binnen Europa." http://forum.politics.be/showthread.php?t=100591&page=8
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 13 januari 2008 om 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Burger
|
![]() Waarom is dat antwoord leeg? Je bent zelf een topic begonnen over hoe rechts de islam wel niet is. Je moest eens weten hoeveel Marokkanen graag de Hitler-groet doen om te tonen dat ze antisemitist zijn.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=100315 Laatst gewijzigd door Flame : 13 januari 2008 om 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar marxisten en neo-marxisten zijn in ieder geval kritischer en ze hebben oplossingen ... ![]()
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 13 januari 2008 om 23:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
rode paradijzen mijn gat ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#434 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wees blij ![]()
![]() |
![]() |
#435 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
ik denk dat we het er beide over eens zijn dat islam niet goed is. Alice maakt echter wel een denkfout in haar redenering, zij gaat er van uit dat je de islamitische wet hebt en moslims zich daarom niet aan de hedendaagse samenleving kunnen aanpassen omdat dfie in tegenstelling is met onze huidige maatschappij, dat klopt. Maar je kan het ook anders bekijken, je hebt onze maatschappij met onze normen en waarden (of een betere maatschappij dan de onze bijvoorbeeld een economisch mee rechtvaardige maatschappij maar dat ven naast de kwestie) en veel moslims aanvaarden deze wetten, en passen de koran aan , aan die belgische wetten. Dit wil inderdaad zeggen dat ze niet de allerbeste gelovigen zijn omdat ze de koran niet lettelijk interpreteren. Maar als goede katholieken enkel diegenen zijn die de bijbel letterlijk interpreten , dan schieten er ook geen echte katholieken meer over. Je kan de logica dus ook omdraaien, je hebt onze westerse maatschappij, en veel mensen aanvaarden de wetten die deze oplegt, indien deze in strijd zijn met de islam, zullen zij zelfs eerder deze belgische wetten verdedigen, omdat ze hier het nut van inzien... Los daarvan heb je nog steeds niet aangetoond welke goede oplossingen je kan bieden. Dat wil zeggen, oplossingen die ik niet gemakkelijk kan ontkrachten... Je hebt ook niet verklaard waarom je acties bij de ambasade tegen het verwerpelijke iraanse regime niet steunt. Ik begin eerder te vermoeden dat je haat tegenover links groter is, dan je wil om het probleem van de radicale islam op te lossen. Je steunt immers een goede actie tegen de politieke islam niet, waar dan ook nog eens mooie alternatieven en oplossingen worden aangerijkt, gewoon omdat de betoging links is... Moest je nu echt het probleem van irrationele goddsdienst willen aanpakken... (en met die haat tegen links bedoel ik niemand persoonlijk, ik hoop immers dat je ondanks de tegenwerpingen van pelgrim en mij, ons nog steeds niet haat ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#436 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() En ik hou niet van de islam eh. ![]() Maar om terug te komen naar dé redding. Ik geloof dat we ze niet gemakkelijk ons land uit krijgen. Ik zal m'n best doen om het zo vredelievend mogelijk te doen: 1. De erkenning van moslims. (Ja, zoals de joden voor W.O. II ![]() 2. Een cultuurbeleid oprichten dat ervoor zorgt dat de Vlaamse cultuur behouden blijft. (Moet duidelijk voorgeschreven worden voor diegenen die denken dat die cultuur niet bestaat) 3. Uit voorzorg voor onze cultuur de islam (religie) grootendeels bannen. 4. Zij die zich niet als Vlaming gedragen, het land uitsturen. (4: Ik ga niet zo ver dat de moslims mee naar de kerk moeten elke zondag. Maar wil dat ze geen moskee bezoeken en geen hoofddoek dragen, bijvoorbeeld) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() definieer 'als Vlaming gedragen'?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
|
![]() Citaat:
Precies of gij gaat elke zondag naar de kerk. Precies of "naar de kerk gaan" een maatstaf is voor "vlaming zijn".. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
President van Europa
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Wat houdt deze cultuur in? Gaan de negatieve dingen eruit? Komen er positieve bij? Of dient deze voor altijd in de huidige vorm te blijven? 3. Hoe wil je islam bannen? 4. Ook vlamingen die zich niet als vlamingen gedragen? Ook mensen met de belgische nationaliteit? Hoe ga je je grenzen afbakenen zodat niemand meer terugkomt? Hoe bestrijdt je illegaliteit? Wat indien hun land hen niet terugaanvaard? Denk je niet dat ze zullen terugkomen zolang dat het in belgie beter is , vb. omdat ze hier niet sterven door oorlog, honger of vervolging?
![]() Laatst gewijzigd door jamás será vencido : 14 januari 2008 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |