![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Minister
|
![]() En kijk: 'België dreigt zonder vertegenwoordiger in commissie van Raad van Europa te zitten'
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...08_081&ref=rss Geen groot verlies, denk ik.
![]() |
#423 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Minister
|
![]() Waarom pas je de quote van Jan VDB aan en laat je "zelfverklaarde" weg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Brussel noemt zichzelf graag een wereldstad maar is eigenlijk een kleine tot middelgrote Europese stad met veel problemen, hoge criminaliteit en zonder identiteit waardoor het 'wereldstad' symptomen vertoont. Dit wordt versterkt door de aanwezigheid van internationale instellingen, maar deze brengen wezenlijk niks bij tot het eigenlijke karakter van de stad zelf. Het is mijn stad niet: ik voel er mij niet thuis en ik kan er mijn taal niet spreken. Ik ga veel liever naar Antwerpen of Gent. En als die Franstaligen hier willen komen wonen, mij goed, maar in het Nederlands zullen ze stemmen en in het Nederlands zullen ze hun administratie doen. Zoals ik jarenlang met plezier het Frans heb gebruikt wanneer ik, samen met een grote Vlaamse minderheid, over de taalgrens woonde. Ik hoop dat dit een verklaring is voor uw verontwaardiging. En het algemeen belang, daar is die Brusselse Bourgoisie niet op uit, wees daar maar zeker van.
We’re not going to play the blues anymore. Let the white folks play the blues. They got ‘em, so they can keep ‘em. -Miles Davis Laatst gewijzigd door reinaert68 : 15 mei 2008 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat u daar schrijft is niet waar! Ofwel weet u van de situatie helemaal niets af, ofwel bent u hier doelbewust aan het liegen. Het probleem is het gevolg van een combinatie van : 1. een bijna hallucinante proporties aannemend tekort aan nieuwe leerkrachten Nederlands 2. een zeer negatieve houding bij heel veel jonge franstaligen (al of niet autochtoon), tegenover 'school' in het algemeen, en tegenover het vak 'Nederlands' in het bijzonder. 3. de nog steeds bestaande mentaliteit (ook bij jongeren) van de 'superiorité' van de Franse taal & cultuur 4. het ronduit slechte imago van 'de Vlamingen' 5. het gevoel dat 'België' sowieso niet lang meer zal bestaan 6. het relatief geringe belang van het Nederlands op internationaal vlak. Ik kan je verzekeren dat de meeste van mijn collega's hun uiterste best doen om het niveau van de kennis van het Nederlands op te krikken, maar het lijkt echt wel een gevecht tegen de bierkaai. Van een 'doelbewuste strategie' is echter géén sprake, wees gerust. 'Sale flamand' is nog steeds een scheldwoord, helaas, en het wordt vooral door de slechte leerlingen gebruikt om de goede en vlijtige leerlingen aan te duiden. Dat vind ik erg veelzeggend!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Djimi, hoe erg je ook persoonlijk je best doet, hoe groot jouw persoonlijke inzet ook mag zijn, het franstalig onderwijs is BARSLECHT, en niet alleen op het vlak van taalonderwijs. Laatst gewijzigd door Online : 15 mei 2008 om 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik snap de raad van europa ergens wel. waarom zou men nederlands moeten spreken in gemeenten waar bijna iedereen frans spreekt?
![]() |
#432 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
wie het examen niet haalde kon blijven zitten! wij leerden ook frans tegen de goesting. maar gelukkig kunnen we in frankrijk ons verstaanbaar maken. in Vlaanderen spreek ik vloms. of als een camioneur van roemenie, polen mij de weg vraagt in het frans, zal ik hem antwoorden inhet frans, eventueel italiaans, duits of wat moeilijk engels. voor nen belgische camiondriver zal ik antwoorden in het nederlands. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom zou men in de gemeenteraad van San Antonio, Texas, engels praten als de meerderheid spaanstalige ilegale Mexikanen zijn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat een logica ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Europa is de baas ... jammer dat mensen dat nog niet snappen. En nee we hebben geen eigen grondwet meer, er is een europese grondwet al hebben ze de naam verandert zodat het niet zou opvallen, maar er is nu een grondwet voor alle EU landen en onze grondwet bestaat enkel nog op papier, maar is op dit moment 0,0 waard. Daarom dat ik dat geroep van de nationalisten niet snap ... ze willen Vlaanderen onafhankelijk maar ze willen wel netjes in de EU, VN en WTO blijven en dat zijn net de 3 instituten die de problemen veroorzaken !! Zij bepalen nl ons beleid grotendeels. Het enige wat er zou veranderen is dat ipv de belgische regering nu de vlaamse regering het slaafje van bovengenoemde organisaties wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Oog om oog tand om tand is wel geen evolutie in de geschiedenis van de mensheid. Het is hopeloos ouderwets.
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |