![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er is ook geen enkele andere manier om 't huidige systeem draaiende te houden. Geldcreatie is nodig en zelfs wenselijk. Zonder creatie geen economische groei. Kijk, je moet mij niet geloven. Maar je zou het zelf eens kunnen uitzoeken.
![]() |
![]() |
#422 |
Minister
|
![]() 't Spijt me. Het is geen marginale toename. Elke dag het tienvoud van de som die men uitleent. In sommige formules hanteert men zelfs tot een 32voud.
![]() |
#423 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() De relevante vraag is: waarom leent men voor de invoering van het minimumloon deze som niet uit? En waarom wacht men op het minimumloon om plots zoveel uit te lenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat zou dus ook betekenen dat mijn brood dat vandaag 1€ kost morgen 10€ zou moeten kosten en dat het hele jaar door. Wat een onzin!
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En neen, de inflatie 'vergallopeerd' zich niet. Omdat de waarde wordt bepaald door de rente. Overigens. Vergelijk eens wat cijfers. Als de staat veel leent dan wordt er veel geld aangemaakt en draait de economie op volle toeren. In goede economische tijden hebben de overheden de grootste schulden uitstaan. Het afbouwen van de overheidsschuld is ook mede schuldig aan het vertragen van de economie. Je kan dat perfect nakijken.
![]() |
![]() |
#426 |
Minister
|
![]() 't Spijt me, ik ben niet mee met je vraag hier.
![]() |
#427 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#429 |
Banneling
|
![]() Misschien lukt het om met een machientje geld te drukken, jammer genoeg zal het inflatoire en derhalve regressieve denken dat het tot inflatie zal leiden. Hoe diep kunnen we nog zakken ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Vreemdeling
|
![]() Dus ik kan mijn eigen bank en munteenheid beginnen met 100% goud en silver reserve?
Laatst gewijzigd door Nielsio : 30 april 2009 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Let wel, het is een VZW. Om over na te denken. Laatst gewijzigd door MIS : 30 april 2009 om 17:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als jij vindt dat een bank steeds fiat geld bij moet drukken dan vind ik dat prima. Als jij graag dat geld in handen houdt is dat jou zaak. Sta jij mij ook toe om mijn eigen keuzes te maken in welke munteenheden ik vasthou, en kan creeeren? Laatst gewijzigd door Nielsio : 2 mei 2009 om 07:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Minister
|
![]() Citaat:
(Het is zelfs verboden om in Nederland een bank te beginnen, of je nu goud hebt of niet. Sinds Femis zijn de regels strenger en hebben absolute niks maar dan ook totaal niks met goudreserves te maken. Ik heb eigenlijk geen idee hoe 't in België zit. Verder is 't bijvoorbeeld maar de vraag hoever Second Life, met een eigen munteenheid, verwijderd is van een bank. Een bank beginnen en goudreserves hebben totaal niks maar dan ook niks met mekaar te maken. Wat vroeg u weer ?)
![]() |
![]() |
#436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er moet dringend een prijs komen voor het Waanzinnigste Monetaire Voorstel. Ik kan dit soort draden niet meer lezen zonder duizelen en bid op m'n blote knieën dat de mensen die de centrale banken runnen, niet even paraplu zijn in de bovenkamer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Minister
|
![]() Citaat:
We zitten muurvast opgesloten in dit systeem. Bijsturen is schier onmogelijk. Vandaar ook de afwachtende houding die men inneemt. Of we pakken deze crisis vandaag aan, of we trachten vandaag te voorkomen dat het zelfde soort crisis zich in de toekomst herhaalt. De crisis vandaag aanpakken betekent de geldcreatie aanzwengelen. Want, in het huidige piramide systeem, is 't er geen sprake van economische groei zonder geldcreatie. De crisis in de toekomst voorkomen betekent dat we 't systeem volledig herdenken. Dat komt neer op een ander geldcreatie systeem. Maar dat zal de crisis van vandaag verdiepen en langer doen aanslepen. Aan jouw om te kiezen, mijn 'fiat' om het systeem te herdenken heb je alvast.
![]() |