Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 december 2009, 14:01   #421
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat dit een hoax is.
Ik ga ervan uit dat hier oprecht gerapporteerd wordt, maar ik had het verhaal ook nog niet gehoord. De foto zou volgens mij wel autentiek kunnen zijn op het eerste zicht.

Na zoekrobot:

Uit respect voor de donant en uit hygiënische redenen zou een medewerker van het hospitaal verklaard hebben dat de hoofddoek tot de regels van het hospitaal behoort. De minister van volksgezondheid verklaarde dat het hospitaal geen wetten overtreedt. Voor antiIslamwetten moet je in Europa zijn.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 december 2009 om 14:11.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 16:51   #422
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Honduran coup regime's claims about 60% turnout at free and fair elections is revealed as fraud. Also implicated in the video are the wide array of media outlets and governments that have unquestioningly accepted the electoral data of a regime that overthrew the last elected president.
http://www.youtube.com/watch?v=1O_0uJqoVtI

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:22   #423
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Als ik de foto bekijk zie ik toch ook vooral Iraanse, midden-oosterse typen hoor.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 december 2009, 17:34   #424
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Ik was niet in Honduras (en evenmin waren de andere posters, natuurlijk) maar ik wens toch de vraag te stellen hoe de democratie gediend kan zijn door een president die meer ambstermijnen wil vervullen dan grondwettelijk zijn toegelaten?

Hebben de linksleunende posters op dit forum daar een antwoord op?
Lijkt me niet echt nieuw, toch? De meeste communistische leiders probeerden levenslang aan de macht te blijven, zie recent ook Castro en Chavez.
Oud 9 december 2009, 18:04   #425
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Lijkt me niet echt nieuw, toch? De meeste communistische leiders probeerden levenslang aan de macht te blijven, zie recent ook Castro en Chavez.
Uw visie is in hoge mate gekleurd door ideologie en maar weinig door feiten:

1. Fidel heeft ontslag genomen uit alle functies. De man leeft evenwel nog
2. De Communistische leiders Gorbachev, Yeltsin, Jaruzelski, Krenz, Husak, Pozsgay en zowat alle andere communistische leiders van het voormalige zgn. Oostblok - met de notoire uitzondering van Ceausescu die je bezwaarlijk een communist kan noemen - hebben ze allen de macht geweldloos overgedragen.
3. Chavez is herkiesbaar en werd herkozen. Van zodra hij niet meer verkozen wordt, is hij president af. Dat staat zo in de mede door hem herschreven grondwet en aangezien hij zich de afgelopen tien jaar aan de democratische principes heeft gehouden, is er geen reden om te veronderstellen dat hij dat ook dan niet zal doen.

En wat Honduras betreft: zoals ik eerder schreef:

Citaat:
de eis voor een constituyente of grondwetgevend parlement, kwam niet van Zelaya maar van de oppositie. Het voorstel van Zelaya was om samen met de voorbije presidentsverkiezingen een volksraadpleging te houden over de vraag of die grondwetsherziening gewenst is. Zo'n volksraadpleging is, zoals je weet, niet bindend.

Zelaya kon hoe dan ook aan die verkiezingen niet meer deelnemen, aangezien de grondwet dat verbiedt. Het ging dus in geen geval over een tweede mandaat voor hem.

Overigens is het vreemd om te stellen dat de herkiesbaarheid van een president ondemocratisch zou zijn. Enerzijds gaat het om de mogelijkheid zich kandidaat te stellen. Men moet ook nog verkozen worden natuurlijk. Anderzijds zijn er nogal wat Europese landen waar politici en presidenten herkiesbaar zijn. Hier vindt men dat geen aanslag op de democratie. Om maar niet te spreken over de monarchie: daar is geen sprake van verkiezingen, het is voor het leven en wordt doorgegeven aan de kinderen.

Oud 9 december 2009, 18:45   #426
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Als ik de foto bekijk zie ik toch ook vooral Iraanse, midden-oosterse typen hoor.
Die vrouwen zou kunnen, die man rechts komt me bekend voor daarentegen. Ik ben verward.
Oud 9 december 2009, 19:36   #427
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De foto lijkt genomen tijdens de inauguratie van het hospitaal dat door Iran geschonken is en begint te functioneren vanaf 2010. Het is dus niet zeker wie die personen zijn die daar zitten. Niet noodzakelijk personeel dus, maar ook bijvoorbeeld mensen van de Iraanse ambassade mogelijkerwijze.

Minister Antezana verklaarde
Citaat:
“Se utilizó el velo solamente para la inauguración y por respeto a la cultura islámica. En ningún momento se les ha dicho que estaban obligadas a hacerlo o que iba a ser parte del trabajo. Se ha preguntado antes de la contratación si estaban de acuerdo (para la apertura del hospital) y todas han dicho que s�*”, dijo Antezana.
"De hoofddoek werd enkel gebruikt tijdens de inauguratie en uit respect voor de Islamistische cultuur. Op geen enkel moment werd er iemand gedwongen de hoofddoek aan te doen, of werd er gezegd dat dit een onderdeel van het werk zou worden. Voor de aanwerving werd er gevraagd of de mensen akkoord waren om dit te doen (voor de opening van het hospitaal) en allen hebben ze ja gezegd."

Weeral een leugen de wereld (alé, het forum dan toch) uit zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 december 2009 om 19:41.
Oud 9 december 2009, 20:07   #428
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Uw visie is in hoge mate gekleurd door ideologie en maar weinig door feiten:

1. Fidel heeft ontslag genomen uit alle functies. De man leeft evenwel nog
2. De Communistische leiders Gorbachev, Yeltsin, Jaruzelski, Krenz, Husak, Pozsgay en zowat alle andere communistische leiders van het voormalige zgn. Oostblok - met de notoire uitzondering van Ceausescu die je bezwaarlijk een communist kan noemen - hebben ze allen de macht geweldloos overgedragen.
3. Chavez is herkiesbaar en werd herkozen. Van zodra hij niet meer verkozen wordt, is hij president af. Dat staat zo in de mede door hem herschreven grondwet en aangezien hij zich de afgelopen tien jaar aan de democratische principes heeft gehouden, is er geen reden om te veronderstellen dat hij dat ook dan niet zal doen.

En wat Honduras betreft: zoals ik eerder schreef:
Ideologie en ik .... haha.

Castro beoogt een eigen dynastie en Chavez imiteert Castro's ideeën.

Stalin was niet weg te krijgen.

Van het rijtje slaviërs dat je opnoemt ken ik de meesten niet; 1 ervan sloeg met zijn schoen op tafel ... ik denk niet dat de meesten vrijwillig opstapten.

Maargoed, "verlichte despoten" zijn niet altijd het slechtste wat een volk kan overkomen en Zuid-Amerika lijdt honger; wie daar verbetering in brengt mag voor mijn part keizertje spelen.
Oud 11 december 2009, 23:36   #429
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Het kan natuurlijk zijn dat u België ook 'communistisch' noemt.
Het zal er niet ver naast zitten als men zit hoeveel macht vakbondsorganisaties in België hebben. Maar de meeste investeerders hebben al door dat er in België niet veel meer te rapen valt. Het doek over Opel Antwerpen zal snel vallen dankzij vakbondsonbekwaamheid, linkse overheidsmaffia en torenhoge lasten. Leve het Liberale Nederland.
Europahater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2009, 23:39   #430
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
."

Weeral een leugen de wereld (alé, het forum dan toch) uit zou ik zeggen.
Als PR-verantwoordelijke van de gehele linkerzijde dient u toch nog even uw islamistische broeders een hart onder de riem te steken. Het is mij nu vrij duidelijk waarom u zo pro-Europa bent en dan nog liefst een Europa pro-Arabisch, anti-Israëlisch en anti-Amerikaans...zo kennen we het weer: "de linkse liefde voor Europa"
Oud 11 december 2009, 23:46   #431
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europahater Bekijk bericht
Het zal er niet ver naast zitten als men zit hoeveel macht vakbondsorganisaties in België hebben. Maar de meeste investeerders hebben al door dat er in België niet veel meer te rapen valt. Het doek over Opel Antwerpen zal snel vallen dankzij vakbondsonbekwaamheid, linkse overheidsmaffia en torenhoge lasten. Leve het Liberale Nederland.
Misschien is er kort geleden iets veranderd, maar ik denk dat je je vergist; vanouds strekken de sociale voorzieningen in Nederland verder dan die in België. Ook een typische regel die ik mij herinner, misschien nog bestaand in België: een werkgever kon een werknemer "dumpen", vakbond of geen vakbond, door hem met 3 maanden salaris buiten te zetten.
Oud 11 december 2009, 23:53   #432
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Als PR-verantwoordelijke van de gehele linkerzijde dient u toch nog even uw islamistische broeders een hart onder de riem te steken. Het is mij nu vrij duidelijk waarom u zo pro-Europa bent en dan nog liefst een Europa pro-Arabisch, anti-Israëlisch en anti-Amerikaans...zo kennen we het weer: "de linkse liefde voor Europa"
Ik weet niet zeker of Johan Bollen echt zo vreselijk links is, maar je omschrijving vind ik wel passend op "linksen" in het algemeen.

Oud 12 december 2009, 00:46   #433
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het zal er niet ver naast zitten als men zit hoeveel macht vakbondsorganisaties in België hebben.
Dat is logisch: de syndicalisatiegraad in België bedraagt 73%, wat een van de hoogste percentages ter wereld is. Het is dus de uitdrukking van de kracht en de wil van de werkende bevolking waar u waarschijnlijk niet toe behoort.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 12 december 2009 om 00:46.
Oud 12 december 2009, 00:49   #434
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als PR-verantwoordelijke van de gehele linkerzijde...
Ik schat dat die iemand zouden kiezen die zich links noemt.

Citaat:
dient u toch nog even uw islamistische broeders een hart onder de riem te steken
Ik ontmantelde slechts een leugen.

Citaat:
Maar a Het is mij nu vrij duidelijk waarom u zo pro-Europa bent en dan nog liefst een Europa pro-Arabisch, anti-Israëlisch en anti-Amerikaans...zo kennen we het weer: "de linkse liefde voor Europa"
U vergist zich. Waarom probeert u me eigenlijk in een vakje te stoppen en dan nog wel een verkeerd vakje? Is het voor u normaal dat een leugen verkondigd wordt zonder dat die rechtgezet wordt als daarmee maar het hoger doel gediend wordt?

Ik herhaal. Vermeld werd in deze draad (en in de pers) dat in Bolivia in een hospitaal het personeel verplicht wordt met een hoofddoek rond te lopen. In werkelijkheid werd er op de slechts dag van de inauguratie uit respect voor de donant van het hospitaal (Iran) een hoofddoek gedragen op vrijwillige wijze. Europahater noemt het ontmantelen van die leugen een hart onder de riem steken van 'Islambroeders'. Eigenlijk komt het erop neer dat hij geen probleem heft met een leugen meer of minder om de Islam in een slecht daglicht te pogen stellen.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 december 2009 om 00:56.
Oud 12 december 2009, 01:38   #435
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Ik schat dat die iemand zouden kiezen die zich links noemt.

Ik ontmantelde slechts een leugen.

U vergist zich. Waarom probeert u me eigenlijk in een vakje te stoppen en dan nog wel een verkeerd vakje? Is het voor u normaal dat een leugen verkondigd wordt zonder dat die rechtgezet wordt als daarmee maar het hoger doel gediend wordt?

Ik herhaal. Vermeld werd in deze draad (en in de pers) dat in Bolivia in een hospitaal het personeel verplicht wordt met een hoofddoek rond te lopen. In werkelijkheid werd er op de slechts dag van de inauguratie uit respect voor de donant van het hospitaal (Iran) een hoofddoek gedragen op vrijwillige wijze. Europahater noemt het ontmantelen van die leugen een hart onder de riem steken van 'Islambroeders'. Eigenlijk komt het erop neer dat hij geen probleem heft met een leugen meer of minder om de Islam in een slecht daglicht te pogen stellen.
Misschien kun je aan nieuwere/betere foto's komen en die hier posten?
Oud 12 december 2009, 21:17   #436
Europahater
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is logisch: de syndicalisatiegraad in België bedraagt 73%, wat een van de hoogste percentages ter wereld is. Het is dus de uitdrukking van de kracht en de wil van de werkende bevolking waar u waarschijnlijk niet toe behoort.
Ik behoor daar evenzeer toe maar in Nederland hebben we dat niet nodig. Zeker geen rode vakbond als het ABVV.
Oud 12 december 2009, 21:25   #437
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kun je aan nieuwere/betere foto's komen en die hier posten?
Waarom? Het is het verhaal rond de foto dat fout was.
Oud 12 december 2009, 23:08   #438
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Waarom? Het is het verhaal rond de foto dat fout was.
Het lijkt mij aantrekkelijk als dat aan de hand van een meer recente (pers-)foto zou worden aangetoond.
Oud 13 december 2009, 05:32   #439
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt mij aantrekkelijk als dat aan de hand van een meer recente (pers-)foto zou worden aangetoond.
Dat hospitaal is nog niet eens open. Ik geloof eerder de minister als die zegt dat er geen verplichting tot hoofddoeken is dan een artikel zonder quotes dat het tegenovergestelde beweert.
Oud 13 december 2009, 23:04   #440
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Dat hospitaal is nog niet eens open. Ik geloof eerder de minister als die zegt dat er geen verplichting tot hoofddoeken is dan een artikel zonder quotes dat het tegenovergestelde beweert.
Hm, nog maar even afwachten dus. Heeft die minister er ook bij verteld (uit de koran) "dat er geen dwang is in d(i)e godsdienst?

http://nl.wikipedia.org/wiki/Takiyya

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be