Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2009, 22:34   #421
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn...
Er is ook geen land ter wereld waar ge er zoveel voor terug krijgt ( 't zou veel beter en efficiënter kunnen hoor... daar niet van )
In Denmarken is er geen remgeld, geen suplementen. Ze betalen meer % belasting maar daar is ziekteverzekering en pensioen inbegrepen. Vergeleken met hier betalen ze minder en krijgen meer terug.
Oud 22 september 2009, 00:22   #422
Jarno
Parlementsvoorzitter

Jarno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
Laat ons het geld halmen waar het zit: bij de banken en de grote multi nationals.
Laat ons beginnen om de fiscale cadeau's terug te draaien, de notionele intrestaftrek kost ons op zichzelf al 3.2 miljard euro. Op 1 jaar tijd!
Laat ons eens de fiscale fraude aanpakken. Serieus aanpakken.

Geld genoeg. Alleen de wil om er achteraan te gaan ontbreekt.
Sloganesk, zeer sloganesk.
Oud 22 september 2009, 07:00   #423
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
Veel respect voor die mensen die er iets aan willen doen heeft u toch niet?
U noemt hen losers? Mag ik vragen waarom? heeft u al eens een gesprek gevoerd met een van hen? Of waarop baseert u die uitspraken?

veel helpen doet het niet he... en ik vraag mij af hoe ge u als volwasene kunt bezig houden met een plein te animeren in broekzele...

en ja toevallig heb ik daar ooit gesprekken mee gevoerd, en eerlijk gezegd als ge dan 3 jaar hoger onderwijs moet gevolgd hebben,(of meer) om u voor de rest van uw leven met totaal nutteloze zaken bezig te houden, vind ik dat heel erg. Ik heb er overigens verschillende op verschillende van die diensten ontmoet. Pure verspilling van geld, middelen en menselijk kapitaal.

Alleen nog maar de kost daarvan, met hoeveel van die toestanden zitten we op zo een wijk.... 5 a 6 sommige van het niveau bureauchef of zelf nog hoger,. vroeger loste 1 wijkagent dat op.

Als ge "kinderen" eigenlijk pubers al moet gaan animeren, komaan waar ben je dan mee bezig. als jongere zou ik dat ervaren als :

Denken die nu echt dat we volslagen debielen zijn ...

ge kweekt gewoon een generatie die van alles totaal afhankelijk is en die denkt de sociaal assistent, straathoekwerker, speelplein verantwoordelijke, animator, weet ik veel wie nog allemaal gaat dat wel oplossen voor mij.

Dit is echt niet gezond, mochten ze allemaal na de uitgebreide sessies bij al deze sociale vangnetten zo mak als een lammetje zijn, dan zou ik nog zeggen, open nog wat van die centra, ze zijn productief, maar eh na meer dan 10 - 15 jaar investering in die toestanden, moet ik het eerste resultaat nog zien.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 07:02   #424
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Kleinburgers belasten is het nuttigste. Ze werken veel, en komen toch niet in opstand.
Gij denkt echt gelijk ne politieker, ik denk zeker dat er voor u een plaats moet zijn op een of andere lijst.
Oud 22 september 2009, 07:07   #425
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neoliberale nonsens.
De kapitalistische klasse wil dat graag doen geloven, gewoon om nog minder te moeten betalen. Maar elke belastinghervorming eindigt ermee dat de rijken minder betalen, en de armen evenveel of zelfs meer blijven betalen. De hoofddelegee van Bayer heeft ooit uitgerekend dat, indien Bayer even zwaar belast zou wordne op de winst, ze 450 miljoen euro meer zouden betalen. 1 bedrijf, en niet eens het grootste (oké, wel één van de grootsten) zou al op zichzelf 450 miljoen euro opleveren. En nog steeds winst maken! tel eens uit wat alle multi nationals bijeen kunnen opleveren.

Er is een schreeuwende nood aan extra sociale woningen, aan extra plaatsen in de ziekenhuizen, bejaardentehuizen, in de psychiatrie. Met extra geld zou Kitty Van Nieuwenhuyze wel een deftige kogelvrije vest aangehad hebben. En de lijst is nog zeer lang.
Maar we moeten het wel willen.

Heeft die delegee dan ook de moeite gedaan om uit te rekenen wat Bayer betaald aan sociale lasten, en wat ze zouden betalen in bvb Polen.

daar zit al een groot deel van de "winst" die we hen extra geven in.

Pas op ik ben het wel met u eens dat de belze staat langs alle kanten mank loopt en dat er daar zwaar moet geherstructureerd worden.

Zowel op Justitie, binnenlandse zaken , infrastructuur, financien enz...
Oud 22 september 2009, 07:22   #426
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wordt er niet te veel verwacht van de werknemers? Men moet blijkbaar maar steeds meer en meer presteren.. en dit voor hetzelfde loon..
Waarom leggen ze de werkdruk niet wat lager?
Zo is er minder stress, en minder problemen.

Te veel verwacht van werknemers, ? ge wordt er toch voor betaald en als het u niet aanstaat gaat ge toch ergens anders werken, of begint op uw eigen.

In Zele, zijn verschillede bedrijfkes van kabelleggers, wegenwerkers, allemaal turken die voor een baas gewerkt hebben en hun eigen bedrijf hebben. En die moeten fakken he. Die kunnen dat toch ook.

Hoeveel zelfstandige Poolse aannemers zullen er ondertussen al niet in den belziek en over heel europa opereren. ?

En stress, als ge nie werkt hebde ook stress, over hoe de rekeningen moeten betaald worden bvb.

En de werkdruk lager leggen awel he als de staat in den belziek in plaats van 50 % van mijn loon te pieken 25 % had gestolen, en ze niet zo schandalig veel geld zouden vragen om een auto in te schrijven dan was het niet nodig om de werkdruk hoog te leggen.
Oud 22 september 2009, 07:58   #427
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
op zich hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn...
Er is ook geen land ter wereld waar ge er zoveel voor terug krijgt ( 't zou veel beter en efficiënter kunnen hoor... daar niet van )
Hangt ervan af, in welk regime ge wilt leven.
Maar wat dat laatste betreft. Volgens een recente studies, zit Belgie gewoonweg in de middenmoot wat de gezondheidszorgen betreft, en bengelt aan de staart wat de werknemerspensioenen betreft. Dus andere die er minder voor betalen, krijgen er blijkbaar meer voor terug.
Citaat:
tjah... wat is onrechtvaardig ?

De ene vindt net en discrepantie onrechtvaardig de andere dan weer niet... beide hebben in principe gelijk... en pintje ( zelfde winkel effe verondersteld ) kost een steenrijke immers net zoveel als een arme dakloze dat kost... echter die rijke 'voelt' het bedrag niet zo.

Ik dacht dat driewerf ook alleen maar stelde : indien een bedrijf hetzelfde zou belast worden dan...en dan is er nog winst ten over
...en moet er dus niet bespaard worden. Integendeel, er kan nog een massa meer geld uitgegeven worden.
Ja, als ge graag belastingen betaalt...
Maar wat alleszins onrechtvaardig is, is het kleine verschil, als er dan al één is, tussen de werkloosheidsvergoeding, en de kleinste lonen (die dan nog belast worden ook).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 10:28   #428
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
En dan moogt ge daar niet op schieten, ? ik vrees echt dat ik mij niet zou kunnen inhouden in zo`n geval, Als die 149 de kop zien exploderen van hun kameraad zullen die wel gaan lopen zeker ?
De manier om 'Opel' te redden?
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 10:48   #429
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Veel respect voor die mensen die er iets aan willen doen heeft u toch niet?
U noemt hen losers? Mag ik vragen waarom? heeft u al eens een gesprek gevoerd met een van hen? Of waarop baseert u die uitspraken?
... de vraag was niet aan mij gesteld, maar:
Het is geen kwestie van respect. Beter nog dat doen dan helemaal niets doen zoals zovelen... Alleen is het duidelijk dat de invloed van die personen op het klein en groot geboefte dat daar rondloopt zo goed als nihil zal zijn! De brave kindjes zullen wellicht luisteren... maar dat zal het dan ook zijn!
We moeten maar eens stoppen met dat onnozel gepamper! Het is niet omdat sommigen niet weten wat gedaan met hun vrije tijd dat het normaal is dat ze de aap of nog veel erger uithangen! Had onze autochtone jeugd dat ook vandoen in dezelfde mate en op dezelfde manier?
In de plaats van zich te vervelen zouden ze beter wat studeren en zorgen dat de meerderheid van hen zo goed als zonder diploma "in het/ons leven stapt"!
Deze morgen nog op een volgende tekst gestruikeld:

Het is natuurlijk onze schuld,

maar we willen het op de rug van die arme jongeren schuiven, wat zijn wij Vlamingen toch rotzakken volgens Pater Leman!!

Op18/09 om 19H00 heeft het orakel Leman op het VRT nieuws gesproken naar aanleiding van de burgeroorlog in Molenbeek.

U weet wel Leman het groot licht, medestichter van het CGKR (Centrum voor Gelijke Kansen en Racismebestrijding - vroeger kortweg Centrum Leman genoemd - nu Centrum Dewit, even groot licht, natuurlijk!):

Op vragen als "Wat drijft een jongen van 14 jaar om zo agressief te reageren?" antwoordde hij gevat en inhoudelijk met: "Ja, u moet weten er zijn er zo'n 70 tot 80 tal die op deze manier reageren, dat is nu eenmaal hun 'taal' !!

Voil�*, dat is het, opgelost, das hun taal!

Daarmee kennen we de beweegredenen van deze 'jongen' (want een crimineel is hij zeker niet!).

Verder wist het orakel ons nog te vertellen dat de politie in 't vervolg best niet meer zo 'agressief' optreedt maar deze jongeren met meer menselijkheid moet benaderen.

Nog eens voil�*, opgelost: het is tenslotte weer onze schuld. Wij zijn de oorzaak van het wangedrag van deze achtergestelde jongeren, wij moeten ons aan hun gedrag aanpassen want er is tenslotte niets mis met hen wél met ons!

Wij verrotten onze maatschappij, wij maken onze maatschappij onleefbaar...

Begrijpt dit onnozel paterke nu echt niet dat juist zijn kliek van achterlijke politiek "correcte" onnozelaars de oorzaak zijn van die excessen in onze maatschappij?

Moeten wij die 'achtergestelde jeugd', die drugsdealers die onze jeugd vergiftigen en die doorgaans met dure BMW's en Mercedessen rondtoeren, nog verder pamperen?

Moeten wij ze blijven met fluwelen handschoenen aanpakken en onze maatschappij verder overleveren aan dit straat crapuul?

U zal wel zelf de antwoorden invullen, denk ik...

Gisteren nog een voorbeeld van zo'n achtergestelde allochtone jongere.

In 'Koppen' op VRT ging het over het verbod in de Nederlandse grensstreek om in de koffieshops nog softdrugs te verkopen aan buitenlanders.

Werd daar toch opeens zo'n 'ongelukkige' in zijn BMW gefilmd die de Nederlandse politie verweet dat 'zij' er de schuld van waren dat hij verslaafd was geworden aan wiet, want zij (de Nederlandse overheid) hadden immers dat gedoogbeleid in het leven geroepen, en tegen de medepatrouillerende Vlaamse politieman zei hij in niet mis te verstane woorden: 'Gij, gij pakt mij mijn broodwinning af!".

De conclusies zullen jullie wel zelf trekken, zeker?

...tja, zou er ook hier niet iets van waarheid inzitten?

Laatst gewijzigd door andev : 22 september 2009 om 10:54.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 10:58   #430
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha ja, want het is nuttiger om gevangenissen te bouwen, dan om mensen buiten te houden!
Kun je nu echt niets meer antwoorden op mijn vorige posting ipv er één zinnetje volledig uit de context uit te plukken en te doen alsof het daar over gaat?
Oud 22 september 2009, 11:07   #431
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En wat wilt u nu eigenlijk zeggen met dit betoog?
Dat is anders nogal duidelijk dacht ik! Het katholieke onderwijs speelt dat spelletje al jaren, ook met armere autochtonen, die dan de dure reisjes en schooltenuutjes enz niet kunnen betalen, maar... een eindje verder is er een gemeenschapsschool waar dat allemaal veel goedkoper is!
Alle scholen zijn niet zo, maar er zijn er! Daar moet u echt niet aan twijfelen...
Dat is maar één aspekt uit "het betoog"...
Oud 22 september 2009, 11:14   #432
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Laat ons het geld halmen waar het zit: bij de banken en de grote multi nationals.
Laat ons beginnen om de fiscale cadeau's terug te draaien, de notionele intrestaftrek kost ons op zichzelf al 3.2 miljard euro. Op 1 jaar tijd!

Wat had je gedacht van het geld te halen in de olielanden waar ze met hun gat op de opgepompte oliedollars zitten... en zich waarschijnlijk krom lachen met de vaststelling dat een deel van hun schorremorrie hier zit op onze kosten te leven en last te verkopen? O ja, ik weet het: er zouden "overeenkomsten zijn afgesloten" om vlot verder olie te krijgen op voorwaarde dat... enz En: hoe gaan we ze verplichten terug te gaan, hoe hen ginder verplichten ze weer op te nemen enz enz enz
Ik zou zeggen: gooi nog een paar stevige bommen op die verderfelijke poel!

En ze behoren niet allemaal tot het schorriemorrie hoor! Je had me daar bijna weer liggen...
Oud 22 september 2009, 11:20   #433
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is anders nogal duidelijk dacht ik! Het katholieke onderwijs speelt dat spelletje al jaren, ook met armere autochtonen, die dan de dure reisjes en schooltenuutjes enz niet kunnen betalen, maar... een eindje verder is er een gemeenschapsschool waar dat allemaal veel goedkoper is!
Alle scholen zijn niet zo, maar er zijn er! Daar moet u echt niet aan twijfelen...
Dat is maar één aspekt uit "het betoog"...
Ik heb 2 jaar geleden gesproken met een van het lager onderwijs Xaveriuscollege , jezuïeten, rand Borgerhout.
Ze vond het spijtig dat er ook zo stilaan bruin in de lagere klasjes zaten.
Links en rechts zit er al een bruine in de hogere jaren maar dat is dan wel een van de betere sociale klasse en snugger genoeg om te volgen anders wordt ge daar in een "christelijke" visie rapt doorgechast.

Ik heb nog een grappige, heb in die straat gewoond en daar ging geregeld pater Versteylen binnen.

In se duldt het katholiek net de andere netten om daar ... te dumpen.

De moslim gemeenschap heeft wel degelijk het recht om eigen onderwijs in te richten , jan en klein Pierke raden het af maar kunnen niet wettelijk omdat het katholieke net uiteraard de vrijheid van onderwijs moet verdedigen.

Alhoewel het een erg dun verhaaltje is geworden rond een paar graatmagere godsdienst-uurkes.

Voorts noteer ik dat er één priester gewijd is dit jaar maar dat men er toch aan denkt het celibaat wat te versoepelen, toch wel erg standvastig moet ik zeggen.

Ten allen prijze moet de CVP-zuil overeind gehouden worden!

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 september 2009 om 11:29.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 11:25   #434
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij de les blijven a.u.b. het gaat over arabo-moslim-allo's , die er een potje van maken. die alleen in het nieuws komen met last en troubles of het nu over godsdienst of maatschappij gaat.

Zo zijn er in het brusselse zo maar even 5000 jonge gastjes niet ingeschreven in het onderwijs, noch in nederl noch franst..
Ik heb zo mijn ergste vermoedens, maar men is het aan het "onderzoeken".
Als ge weet dat er 40000 onterecht een C4 hadden.

Dus hier is ook wel een beetje geld te halen , waar het zit.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 22 september 2009 om 11:27.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:36   #435
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zodat ze hun vestigingen hier sluiten?
Oud 22 september 2009, 13:37   #436
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Zodat ze hun vestigingen hier sluiten?
Ja!
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:38   #437
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Bij de les blijven a.u.b. het gaat over arabo-moslim-allo's , die er een potje van maken. die alleen in het nieuws komen met last en troubles of het nu over godsdienst of maatschappij gaat.

Zo zijn er in het brusselse zo maar even 5000 jonge gastjes niet ingeschreven in het onderwijs, noch in nederl noch franst..
Ik heb zo mijn ergste vermoedens, maar men is het aan het "onderzoeken".
Als ge weet dat er 40000 onterecht een C4 hadden.

Dus hier is ook wel een beetje geld te halen , waar het zit.
In Denemarken willen ze alle niet-geintegreerde allo's uitwijzen, ook die de Deense nationaliteit al hebben.
Oud 22 september 2009, 13:39   #438
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja!
Denk je dat je ooit een pesioentje zal krijgen?
Oud 22 september 2009, 13:41   #439
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Denk je dat je ooit een pesioentje zal krijgen?
Want wij zijn afhankelijk van multinationals voor de pensioenen?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 september 2009, 13:45   #440
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want wij zijn afhankelijk van multinationals voor de pensioenen?
Waar ga je werkgelegenheid halen zonder MN?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be