![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 13:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Minister-President
|
![]() Dat is mischien wel zo. Niettemin was Belgie weldegelijk verantwoordelijk, dat was mijn punt. Iets wat u ontkende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Banneling
|
![]() Als er in Nederland een moord gebeurt, mag het Belgisch gerecht dan optreden? Neen, dat moet het Nederlands gerecht doen.
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 13:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ook in het overige zit u grondig fout. Immers, toen België zijn kolonie verkreeg in 1908, toen ging de knevelarij (door Mulatutuli beschreven) de racistische uitbuiting en uitpersing van de inheemse Indonesische bevolking gewoon rustig door. Dus u moet ons geen lessen komen geven inzake burgerlijk bestuur van Belgisch Congo. Laatst gewijzigd door system : 2 mei 2010 om 13:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Toen was de crimineel Leopold II al lang dood en begraven. Ik weet echt niet wat die Hollanders hier mee beogen (met deze discussie bedoel ik). Willen ze dan toch echt de baddest motherfuckers zijn? Of willen ze dat de Belgen die titel mogen voeren. Bangelijke discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Minister-President
|
![]() Ik denk dat maar weinigen buiten Belgie deze redenering zullen accepteren. Volgens de gangbare normen was Belgie gewoon verantwoordelijk voor wat er in Congo gebeurde. Men zal het niet kunnen verkopen dat Belgie onschuldig is vanwege een strikt juridische redenering. Er is ook nog zoiets als morele verantwoordelijkheid. Men wist in Belgie prima waar Leopold mee bezig was. En ze lieten hem gewoon begaan. Dan ben je op z'n minst medeplichtig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#432 | |
|
![]() Citaat:
Ik wist van niets, maar nu ik dit zo lees zie ik dat jullie nog helemaal niets verwerkt hebben. Jullie ontkennen gewoon de boel. En voor het geval iets niet te ontkennen valt wordt gewezen met het systematische vingertje: "jamaar, de Ollanders waren erger".
![]() |
![]() |
#433 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb de voorgaande bladzijdes gelezen en het is echt schandalig waar system mee bezig is. System heeft:
1) Eerder dit jaar in twijfel getrokken dat er zes miljoen Joden door de Nazi's vermoord zijn. 2) In deze draad in twijfel getrokken dat er minimaal vijf miljoen Congolezen over de kling zijn gejaagd. 3) De onzinnige bewering gedaan dat het Nederlandse kolonialisme tien miljoen slachtoffers heeft veroorzaakt zonder bronnen te geven.
VSSE, kijk goed mee: Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 2 mei 2010 om 14:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
|
![]() Citaat:
de meeste Vlamingen vallen daar niet meer onder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#436 |
Europees Commissaris
|
![]() Kijk, ik begrijp Alboreto's punt nog wel dat deze draad provoverend kan zijn op een Belgisch forum. Desalniettemin zijn systems reacties buiten alle proporties.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
|
![]() Citaat:
Ik probeer het nogmaals uit te leggen. Mocht deze draad onder de noemer 'Geschiedenis' zijn ondergebracht, dan zou je van mij gelijk krijgen. Zulke dingen mogen wat mijn part onder de aandacht gebracht worden. Maar die draad staat nu eenmaal onder 'staatsinrichting' waar het gaat over al dan niet annexatie (uiteindelijk) van België/Vlaanderen bij Nederland. In dat kader kan deze draad dan ook niet anders aanzien worden als met modder smijten (Kijk eens wat jullie voorouders gedaan hebben, aansluiting is dus beter). In dat kader zijn de reacties van System niet alleen correct, maar ook relevant, want het toont aan dat de Nederlanders op dat vlak niet beter zijn. Hou de regel 'do not do to others what you would not like to be done to you' in acht.
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |