Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel?
Ja 37 45,12%
Nee 45 54,88%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 23 september 2010, 14:09   #421
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het spijt mij, Jazeker, het spijt mij werkelijk voor al die Vlamingen die ik graag heb, maar als "Vlaanderen" Brussel - waar het 6 miljoen keer méér dan flapdrollen als Maingain & C° récht op heeft - laat vallen omdat er och arme ook 'makakken' wonen en er inderdaad (dat zal ik niet ontkennen) nog een pak werk aan de winkel is om het een beetje presentabel te krijgen, dan wil ik met dat laffe nest onderkruipers niks - maar dan ook écht NIKS - meer te maken hebben.

Wat ik dan wél ga doen, weet ik nog niet, omdat ik daar liever niet aan denk.

Ik zag vandaag hoe de RTBf, met de welwillende medewerking van Meneer Picqué, alwéér met een smear campaign meent te moeten beginnen, en mijn woede daaromtrent geeft mij extra energie:

de Belzionisten moeten een lesje krijgen dat hen nog héél lang zal heugen.

Ze hebben dat écht dringend nodig. Voor hun eigen bestwil. Zodat ze, alvorens de eeuwige jachtvelden te kunnen opzoeken, weer mens kunnen worden, en hun hersenen gebruiken waar die eigenlijk voor dienen.

En al die anti-Vlaamse Vlamingen die Brussel aan de Belzionisten cadeau willen doen, verdienen óók een lesje.

Daarvoor kunnen ze altijd bij mij terecht.

Les geven is namelijk niet alleen mijn beroep, het is ook een hobby

Vriendelijke & vrijpostige groeten,

djimi
Allee, omdat ge het zo schoon vraagt. Ik zal mee een Vlaanderen eisen MET Brussel, maar dan maar alleen als gij plechtig belooft er voor te zullen zorgen dat ge er de leiding van kunt nemen.

Begrijp je, ik kan me moeilijk inbeelden dat er zo nog een tweede enthousiasteling zoals gij vol goede voornemens en inzet te vinden is om die puinhoop daar te gaan aanpakken.

Ge zult werk hebben vriendje. Congé zit er voorlopig voor u voor de eerst komende 40 jaar niet in.
Garry is offline  
Oud 23 september 2010, 14:17   #422
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Zonder brussel is voor vlaanderen een financieele aderlating. Maar het is perfect mogelijk.
Dat moet ge' mij eens uitleggen?
Garry is offline  
Oud 23 september 2010, 14:20   #423
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Hoeveel bedrijven zullen daar blijven, gezien Wallonië Brussel niet kan financieren? Een totaal verpauperde stad is niet meteen je ideale hoofdzetel, nietwaar?

Gisteren overigens ook nog in de krant (DS): de stadsvlucht van gezinnen blijft er toenemen. En het zijn net hen en niet de pendelaars die er de belastingen betalen.

En dan rest de vraag of de EU in zulks verpauperde omgeving wil blijven? Daar heb ik geen antwoord op, maar de kans bestaat dat ze het reizende circus maar afschaffen en geheel in Frankfurt gaan zetelen.

Dus naar mijn mening zal het inderdaad eerst een aderlating zijn, maar die bedrijven moeten ergens heen. Een goedkope industrie zone als Zaventem/Diegem vlak bij de luchthaven kan dan heel aantrekkelijk worden. En aan de EU heeft Vlaanderen toch zo goed als niets.
Niet alleen dat. Over welke hoofdzetels spreken we dan , wanneer Vlaanderen onafhankelijk zou zijn zonder Brussel?
Garry is offline  
Oud 23 september 2010, 15:46   #424
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Het spijt mij, Jazeker, het spijt mij werkelijk voor al die Vlamingen die ik graag heb, maar als "Vlaanderen" Brussel - waar het 6 miljoen keer méér dan flapdrollen als Maingain & C° récht op heeft - laat vallen omdat er och arme ook 'makakken' wonen en er inderdaad (dat zal ik niet ontkennen) nog een pak werk aan de winkel is om het een beetje presentabel te krijgen, dan wil ik met dat laffe nest onderkruipers niks - maar dan ook écht NIKS - meer te maken hebben.

Wat ik dan wél ga doen, weet ik nog niet, omdat ik daar liever niet aan denk.

Ik zag vandaag hoe de RTBf, met de welwillende medewerking van Meneer Picqué, alwéér met een smear campaign meent te moeten beginnen, en mijn woede daaromtrent geeft mij extra energie:

de Belzionisten moeten een lesje krijgen dat hen nog héél lang zal heugen.

Ze hebben dat écht dringend nodig. Voor hun eigen bestwil. Zodat ze, alvorens de eeuwige jachtvelden te kunnen opzoeken, weer mens kunnen worden, en hun hersenen gebruiken waar die eigenlijk voor dienen.

En al die anti-Vlaamse Vlamingen die Brussel aan de Belzionisten cadeau willen doen, verdienen óók een lesje.

Daarvoor kunnen ze altijd bij mij terecht.

Les geven is namelijk niet alleen mijn beroep, het is ook een hobby

Vriendelijke & vrijpostige groeten,

djimi
Beste djimi,

Ik heb er een beetje het raden naar in welke gemoedstoestand u dit bericht hebt geschreven en begrijp de vrij agressieve toon dan ook niet tov. Vlamingen die Brussel willen loslaten als er geen mogelijkheid is om die stad uit de klauwen van Vlaams-hatenden te houden die ze wel claimen maar ze verder laten verpauperen. De stadsvlucht is een feit, de toenemende geldhonger zonder ook maar enige transparantie ook.

Dat spelletje gaat al decennia door en nog steeds is enkel verslechtering in zicht. Ik erken uw nobele bedoelingen en betrachtingen om de Brusselse jongeren, waarbij u het woord 'makakken' in mijn mond poogt te leggen maar dat ik niet heb uitgesproken en dat welke ook niet in mijn aard ligt, via uw werk als leerkracht te responsabiliseren en het belang van de kennis van het Nederlands bij te brengen. Echter, en misschien is dat maar een onjuist gevoel van mijn kant, zijn er daar te weinig mensen met een missie als de uwe en zal het een goedbedoelde druppel op een hete plaat blijven. Ik heb respect voor wat u poogt en doet, maar er echt in geloven doe ik niet zolang Maingain en Co. en hun respectieve media de Brusselaar tegen enige integratie in het land blijven opzetten. En dat zullen ze blijven doen zolang monarchie en Eurocratie het daar voor het zeggen hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 september 2010 om 15:51.
Jazeker is offline  
Oud 23 september 2010, 15:54   #425
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Allee, omdat ge het zo schoon vraagt. Ik zal mee een Vlaanderen eisen MET Brussel, maar dan maar alleen als gij plechtig belooft er voor te zullen zorgen dat ge er de leiding van kunt nemen.

Begrijp je, ik kan me moeilijk inbeelden dat er zo nog een tweede enthousiasteling zoals gij vol goede voornemens en inzet te vinden is om die puinhoop daar te gaan aanpakken.

Ge zult werk hebben vriendje. Congé zit er voorlopig voor u voor de eerst komende 40 jaar niet in.
Maar je hoeft het niet voor mij te doen, Garry, echt niet.

Doe het voor de Brusselse Vlamingen/Vlaamse Brusselaars, en diegenen die beginnen te beseffen dat ze niks te winnen hebben bij een Bruxelles Francophone, zoals bijvoorbeeld de vele allochtonen die allang doorhebben dat ze voor de 'solidaires' alleen als kiesvee enig nut hebben.

Dat ik werk zal hebben, weet ik. Ik ben daar niet bang voor. Ik kom tenslotte uit West-Vlaanderen, hé

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 23 september 2010, 16:07   #426
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste djimi,

Ik heb er een beetje het raden naar in welke gemoedstoestand u dit bericht hebt geschreven en begrijp de vrij agressieve toon dan ook niet tov. Vlamingen die Brussel willen loslaten als er geen mogelijkheid is om die stad uit de klauwen van Vlaams-hatenden te houden die ze wel claimen maar ze verder laten verpauperen. De stadsvlucht is een feit, de toenemende geldhonger zonder ook maar enige transparantie ook.

Dat spelletje gaat al decennia door en nog steeds is enkel verslechtering in zicht. Ik erken uw nobele bedoelingen en betrachtingen om de Brusselse jongeren, waarbij u het woord 'makakken' in mijn mond poogt te leggen maar dat ik niet heb uitgesproken en dat welke ook niet in mijn aard ligt, via uw werk als leerkracht te responsabiliseren en het belang van de kennis van het Nederlands bij te brengen. Echter, en misschien is dat maar een onjuist gevoel van mijn kant, zijn er daar te weinig mensen met een missie als de uwe en zal het een goedbedoelde druppel op een hete plaat blijven. Ik heb respect voor wat u poogt en doet, maar er echt in geloven doe ik niet zolang Maingain en Co. en hun respectieve media de Brusselaar tegen enige integratie in het land blijven opzetten. En dat zullen ze blijven doen zolang monarchie en Eurocratie het daar voor het zeggen hebben.
Beste Jazeker,

mijn gemoedstoestand was beïnvloed door de hernieuwde haat-campagne tegen de 'flahutes' waaraan sommige dikkoppen meenden te moeten beginnen omdat ze het geld en de macht die ze EISEN niet krijgen.

Ik had geenszins de bedoeling u woorden in de mond te leggen, en hoop dat u mij de 'agressieve' toon kunt vergeven.

Laat ik maar met wat goed nieuws afsluiten:

de generatie van Maingain & C° loopt op z'n laatste kromme benen, en zal het niet lang genoeg uitzingen om mijn werk gesaboteerd te krijgen.

De meeste van mijn leerlingen zijn blijkbaar van plan hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs te sturen, en studeren daarom hard om voldoende Nederlands onder de knie te krijgen om die droom te kunnen verwerkelijken.

De wrevel over de hypocriete houding van de autochtone 'bon Belge' is een niet te onderschatten troef in handen van de Vlamingen.

Ik ben van plan om op zondag 26 september, om 11 uur 's morgens, naar de "Place des Martyrs" te trekken, omdat daar een bijeenkomst van 'nationalistes Bruxellois' zou moeten doorgaan.

Ik ga daar een beetje paraderen met mijn zwart-gele kefiyeh

Vriendelijke groet,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 23 september 2010 om 16:09.
djimi is offline  
Oud 23 september 2010, 16:34   #427
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
regio's met een eigen parlement indien ze economisch zelfbedruipend zijn.
is Brussel zelfbedruipend of niet?
Ik weet niet of dat een argument is, Ethiopië is ook niet zelfbedruipend, he ?

mvg. Sitn Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
Oud 23 september 2010, 16:43   #428
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht

Hoe lang het ook moge duren en hoeveel bloed, zweet geld en tranen het ook mag kosten; zaken als verfransing, vervreemding, corruptie en verpaupering zijn altijd nog terug te draaien. Afstand doen van grondgebied of de aanspraken daarop laten vallen daarentegen zijn onherroepelijk.
Zwartengeel is offline  
Oud 23 september 2010, 16:47   #429
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Ik weet niet of dat een argument is, Ethiopië is ook niet zelfbedruipend, he ?

mvg. Sitn Ignacius
hoe lang bestaat Ethiopië al?
zoals ik al eerder zei: naar het huidige zelfbeschikkingsrecht moet je kijken, niet dat van 50 jaar geleden.

mvg van de schaduw der nederlanden.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 23 september 2010 om 16:49.
Shadowke is offline  
Oud 23 september 2010, 17:07   #430
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Beste Jazeker,

mijn gemoedstoestand was beïnvloed door de hernieuwde haat-campagne tegen de 'flahutes' waaraan sommige dikkoppen meenden te moeten beginnen omdat ze het geld en de macht die ze EISEN niet krijgen.

Als ik u enigszins goed begrijp, heeft u het over de nooit afhoudende haat-campagne tegen de Vlaamse "boer die ploegt en zweet". Maar misschien ben in deze mis. Ik moest "flahutes opzoeken en kwam bij gestaalde Vlaamse wielrenners terecht en ben niet meteen mee in deze.

Ik had geenszins de bedoeling u woorden in de mond te leggen, en hoop dat u mij de 'agressieve' toon kunt vergeven.

Geen probleem. Zand erover. Zoals gezegd, respecteer ik uw pogingen om van Brussel nog iets te maken, maar evenzeer vrees ik dat zelfs met de resultaten die je dagelijks boekt en ziet, het nog "too few, too little" zal zijn ook al zet u zich persoonlijk met al je zielskracht in om voor heel Brussel resultaten te boeken wegens te weinig mensen die zulkse taak op zich nemen. En daar hebben allochtonen weinig mee te maken. Ook de geïndoctrineerden van de Brusselse franstaligen maken je werk op het veld niet echt makkelijk.

Laat ik maar met wat goed nieuws afsluiten:

de generatie van Maingain & C° loopt op z'n laatste kromme benen, en zal het niet lang genoeg uitzingen om mijn werk gesaboteerd te krijgen.

Daar ben ik helaas niet zo zeker van. Heeft u enige aanwijzingen in die richting buiten het feit dat hij momenteel wat moeilijker ligt binnen de MR gezien hun foute keuze om op de rabiate francofiele Brusselaar te focussen terwijl de PS heel Wallonië achter zich krijgt?

Als het potje nog wat blijft koken, dan is best de kans dat Maingain stilzwijgend in ere wordt hersteld. Ik hoop met je mee dat dat niet het geval is. Maar er zijn nog genoeg andere Brusselse politici die de agenda van Maingain delen.

De meeste van mijn leerlingen zijn blijkbaar van plan hun kinderen naar het Nederlandstalig onderwijs te sturen, en studeren daarom hard om voldoende Nederlands onder de knie te krijgen om die droom te kunnen verwerkelijken.

Prachtige zaak. Enkel vraag Brussel geld zonder enige garantie om er ook wat van te investeren in Nederlandstalig onderwijs. We willen geen klasjes van 80 leerlingen in het Ned. onderwijs, nietwaar?

De wrevel over de hypocriete houding van de autochtone 'bon Belge' is een niet te onderschatten troef in handen van de Vlamingen.

Die helaas niet genoeg wordt uitgespeeld. Momenteel is er maar 1 partij die niet wil toegeven en dat is die gele. Die oranje heeft een paar schoten voor de boeg gelost tav de N-VA met uitspraken als "Kan BDW wel akkoorden maken?" bij monde van Peeters, maar moest die snel herroepen wegens een nog negatiever effect op hun populariteit. Van baasje tot hondje... het doet er pijn.

Ik ben van plan om op zondag 26 september, om 11 uur 's morgens, naar de "Place des Martyrs" te trekken, omdat daar een bijeenkomst van 'nationalistes Bruxellois' zou moeten doorgaan.

Ik ga daar een beetje paraderen met mijn zwart-gele kefiyeh

Nu kom je alweer met een woord dat ik niet begrijp! Maar goed... blijkbaar een soort hoofddeksel Pas op dat ze je niet lynchen. Zoek het vloerplan op voor een eventuele vluchtroute.

Vriendelijke groet,

djimi
Vriendelijke groeten,

Jazeker

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 23 september 2010, 19:04   #431
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoeveel bedrijven zullen daar blijven, gezien Wallonië Brussel niet kan financieren? Een totaal verpauperde stad is niet meteen je ideale hoofdzetel, nietwaar?

Gisteren overigens ook nog in de krant (DS): de stadsvlucht van gezinnen blijft er toenemen. En het zijn net hen en niet de pendelaars die er de belastingen betalen.

En dan rest de vraag of de EU in zulks verpauperde omgeving wil blijven? Daar heb ik geen antwoord op, maar de kans bestaat dat ze het reizende circus maar afschaffen en geheel in Frankfurt gaan zetelen.

Dus naar mijn mening zal het inderdaad eerst een aderlating zijn, maar die bedrijven moeten ergens heen. Een goedkope industrie zone als Zaventem/Diegem vlak bij de luchthaven kan dan heel aantrekkelijk worden. En aan de EU heeft Vlaanderen toch zo goed als niets.
Ik hoor vaak Vlaams-nationalisten hier op dit forum zeggen dat Belgicisten het moeilijk hebben om buiten het huidig Belgisch kader te denken, maar u doet net hetzelfde.

Om het eenvoudig te zeggen: het is niet Wallonie dat Brussel gaat financieren, het is Brussel dat Wallonie gaat financieren.

Met welk geld? Eenvoudig, met het geld van de pendelaars uiteraard, die hun belastingen IN BRUSSEL, waar zij werken, gaan betalen, én met het geld van de ondernemingen. En uiteraard met het geld van de Brusselaars en de Walen zelf. Dus ja, een Wallobrux zal nog steeds een land van transferten zijn...

Overigens, in een niet-Belgische situatie, kan het zijn (hypothese) dat de Brusselaars die de stad verlaten nog enkel naar Wallonie trekken, wat aan de financiele situatie niks zou veranderen.

Men verwart gemakkelijkheidshalve de huidige situatie van Brussel met een "Wallobrux" situatie. Brussel produceert enorm veel rijkdommen, waarop belastingen betaald worden. Maar op dit ogenblik gaat de opbrengst van die belastingen naar de federale staat, niet naar Brussel. In Wallobrux vloeit die rijkdom niet meer terug naar Vlaanderen via de dotaties van de federale staat en het feit dat de belastingen momenteel op de woonplaats geïnd worden (niet dat dat Vlaanderen onleefbaar zou maken, hé)...
Oud 23 september 2010, 19:06   #432
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendelijke groeten,

Jazeker
Jazeker,

de manier waarop je op mijn bericht antwoordde maakt het me een beetje moeilijker om op elk van je opmerkingen in te gaan, maar ik zal toch een poging ondernemen.

Met die haat-campagne tegen de 'flahute' - wordt o.a. op 't forum van La Libre Belgique regelmatig als scheldwoord gebruikt - bedoelde ik inderdaad die tegen de 'Vlaamse boeren'. Voortaan zal ik dat andere woord uit de rijke woordenschat van onze Franstalige landgenoten - 'flamoutch' - gebruiken om het over mezelf en mijn vrienden te hebben.

Ik heb ondertussen de steun van een aantal allochtonen, die zich eveneens inspannen om de haat tegen de 'flamoutch' en de afkeer voor het lelijke patois dat die spreken enig tegengewicht te bieden. De autochtone Franstalige Brusselaar vlucht hier - t.t.z. in het Westen en het Centrum van de stad - weg van zodra hij/zij zich dat kan veroorloven. Je hebt dat fenomeen trouwens zelf ook al gesignaleerd. Die stadsvlucht is i.m.o. een bijkomende troef voor de Vlamingen, voor zover ze de durf, het lef, de onbevreesdheid kunnen opbrengen om van die leegloop te profiteren en zich hier te komen vestigen om hier te kunnen stemmen. Hier werken - cafétjes en restaurantjes en winkeltjes openen, bijvoorbeeld, of les geven - mag uiteraard ook altijd. Het tekort aan leerkrachten Nederlands binnen het Enseignement de la Communauté française de Belgique wordt nog steeds elk jaar groter.

Als je het ledenbestand van het FDF, en het volk dat op hun feestjes afkomt, eens goed bekijkt, dan merk je al snel dat de gemiddelde leeftijd daarvan niet bepaald naar omlaag gaat. Dat vind ik een hoopvol teken.

Wat het onderwijs betreft: volgens mij hoeft de Vlaamse Gemeenschap aan niemand hier toestemming te vragen om scholen te openen, en als dat toch het geval zou zijn, dan is het in elk geval zo dat er ook voor 'privé-initiatief' een gat in de markt is. Een beetje V-partij was daar trouwens al lang geleden mee begonnen. Als ik rijk genoeg was - dat is helaas nog niet het geval, en het ziet er niet onmiddellijk naar uit dat dat snel gaat veranderen - dan was er hier al een "Reinaert de Vos - Instituut" geopend, dat hoogwaardig kleuter-, lager en middelbaar onderwijs aanbood. Uiteraard zou ik dan zelf de functie van directeur, én leraar in van alles en nog wat op mij hebben genomen

Wat die kordate houding van de N-VA betreft: er komen hier elke dag wel een paar fans van Bart De Wever bij, maar de N-VA zou er toch ook goed aan doen haar 'nieuwe Vlamingen' volop in de kijker te zetten. Als de partij nog eens in een RTBf-programma wordt uitgenodigd, en pakweg Linda Mbungu afvaardigt, zal er wérkelijk paniek in het kiekenkot uitbreken. Dat geef ik je op een briefje!

Met mijn zwart-gele - of is het geel-zwarte? - 'arafat-sjaal' in combinatie met mijn 'mediterraan' uiterlijk maak ik hier nogal indruk, hoor

Het allerergste wat ik tot nu toe ten gevolge van het dragen ervan te incasseren kreeg, was een verongelijkte blik van een burgertrutje dat blijkbaar last kreeg van een kortsluiting in de hersenen: " sèkwassa, un arabe flaminguant ?" Ik heb er dagen van kunnen nagenieten

Op die "Place des Martyrs" verwacht ik heus niks erger.
Mocht het toch beginnen spannen, dan haal ik gewoon mijn GSM boven

Vrolijke groet,

djimi

Laatst gewijzigd door djimi : 23 september 2010 om 19:09.
djimi is offline  
Oud 23 september 2010, 19:42   #433
voicelesscharlie
Eur. Commissievoorzitter

voicelesscharlie's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar voicelesscharlie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Heb je echt geen troostelozere stad om hoofdstad te worden?
Think my friend.

Oostende heeft een haven en vliegveld.
Deze kunnen uitgebereid worden.
Rond de hypodroom is er voldoende ruimte om een politiek-economisch centrum te bouwen.
Oostende heeft een uniek hotelbestand en waarom dacht je dat Leopold II voor Oostende koos?.
Vanuit oostende kan je makkelijk de overige grootsteden bereiken via de autostrade.
http://www.youtube.com/watch?v=lgh6w...eature=related

Laatst gewijzigd door voicelesscharlie : 23 september 2010 om 19:44.
voicelesscharlie is offline  
Oud 23 september 2010, 20:55   #434
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik hoor vaak Vlaams-nationalisten hier op dit forum zeggen dat Belgicisten het moeilijk hebben om buiten het huidig Belgisch kader te denken, maar u doet net hetzelfde.

Om het eenvoudig te zeggen: het is niet Wallonie dat Brussel gaat financieren, het is Brussel dat Wallonie gaat financieren.

Met welk geld? Eenvoudig, met het geld van de pendelaars uiteraard, die hun belastingen IN BRUSSEL, waar zij werken, gaan betalen, én met het geld van de ondernemingen. En uiteraard met het geld van de Brusselaars en de Walen zelf. Dus ja, een Wallobrux zal nog steeds een land van transferten zijn...

Overigens, in een niet-Belgische situatie, kan het zijn (hypothese) dat de Brusselaars die de stad verlaten nog enkel naar Wallonie trekken, wat aan de financiele situatie niks zou veranderen.

Men verwart gemakkelijkheidshalve de huidige situatie van Brussel met een "Wallobrux" situatie. Brussel produceert enorm veel rijkdommen, waarop belastingen betaald worden. Maar op dit ogenblik gaat de opbrengst van die belastingen naar de federale staat, niet naar Brussel. In Wallobrux vloeit die rijkdom niet meer terug naar Vlaanderen via de dotaties van de federale staat en het feit dat de belastingen momenteel op de woonplaats geïnd worden (niet dat dat Vlaanderen onleefbaar zou maken, hé)...
Waar je dan géén rekening mee houd is dat dat Brussel is opgebouwd met onze centen, en dat wanneer er een wallo-bru zou ontstaan, er plots véél minder Vlamingen in Brussel zullen werken, wegens de job verhuist naar Vlaanderen. En dat men van vandaag op morgen plots ineens van belastingstelsel kan veranderen, daar zal nog wel eens over gedebateerd worden, want dan zal Brussel en Wollonië zeer zeker de rekening ge^presenteerd krijgen van onze financiële inspanningen om onze hoofdstad te "maken".
Denk nog maar eens diep na. Brussel zonder Vlaanderen? Miserie op tafel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 23 september 2010, 21:00   #435
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat is 1 van de redenen waarom ik nogal twijfel aan dat wallo-brux verhaal. Me dunkt dat de liefde langs beide kanten de facto flinterdun is en vooral gedreven wordt door eigenbelang. I.e. ze zullen samenspannen tégen de vlamingen uit eigenbelang. Maar of Wall en Brux daarbuiten veel gemeenschappelijke belangen hebben lijkt me sterk de vraag.

Citaat:
Met welk geld? Eenvoudig, met het geld van de pendelaars uiteraard, die hun belastingen IN BRUSSEL, waar zij werken, gaan betalen, én met het geld van de ondernemingen.
Primo: hoewel het door belgicisten steevast zo wordt voorgesteld is het absoluut geen zekerheid dat Brussel automatisch dan het geld van de pendelaars gaat incasseren.

Secundo: het belang in het BNP van Brussel wordt statistisch zwaar overschat. Het is niet omdat de hoofdzetel in Brussel zit dat de toegevoegde waarde daar wordt gegenereerd. Het BNP van Brussel zal sterk zakken want enkel winsten gegenereerd in Brussel zullen daar nog aangegeven worden.

Of dacht u dat bvb Philips geen belastingen betaald in België omdat de hoofdzetel in Eindhoven zit? Want dat is dan wel de situatie waarin we ons gaan bevinden.

De talloze bedrijven die enkel een hoofdzetel in Brussel hebben zullen simpelweg verhuizen en een nieuwe hoofdzetel starten in Vla / Wall naargelang waar hun vestigingen zijn.
Rr00ttt is offline  
Oud 23 september 2010, 21:59   #436
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Hoe lang het ook moge duren en hoeveel bloed, zweet geld en tranen het ook mag kosten; zaken als verfransing, vervreemding, corruptie en verpaupering zijn altijd nog terug te draaien. Afstand doen van grondgebied of de aanspraken daarop laten vallen daarentegen zijn onherroepelijk.
2

djimi is offline  
Oud 23 september 2010, 22:18   #437
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Je bekijkt de situatie inderdaad een beetje zoals ze is. Dat die SCHEEFGEGROEID is door de overheersing van het Frans, zal je een zorg wezen. Daarom dat ik ook wijs naar de evolutie van de grondwet, en niet naar de huidige situatie alleen. Internationaal recht houd daar inderdaad rekening mee.
Internationaal recht zal van weinig toepassing hier zijn hoor.

Citaat:
Ben jij blind voor de situatie Brussel? Voor de rand? Allemaal het gevolg door de voordelen die het Frans zich steeds toe-eigende. En weet je in welke taal de huidige onderhandelingen plaatshebben? In de taal van de "minderheid". Alleen dat al is veelzeggend, nietwaar? Maar ja, dat zal jou een zorg wezen dat we als meerderheid niet eens in onze eigen taal mogen onderhandelen.
Niks kwestie van mogen onderhandelingen eijn in frans en nederlands hoor.

Citaat:
Als men de wetten van het land waar men woont, niet wil respecteren, tja, dan wordt daarop gereageerd. Franstaligen kunnen het nu eenmaal moeilijk slikken dat men in Vlaanderen géén frans mag gebruiken bij de overheid. Trouwens de taalwetten en quota in Brussel worden ook dagelijks met de voeten getreden. Allemaal normaal zeker? Probeer dat eens omgekeerd?
Zoals je hoofstad estigen in een ander gewest of kleinzielige pesterijen? Beide kanten gedragen zich soms meer dan kleine kinderen ipv politici.

Citaat:
Nochtans is het duidelijk elke dag dat de heersers en would be heersers de franstaligen zijn. Zij zijn het die géén gelijkheid willen, zij zijn het die géén verantwoordelijkheid voor hun daden willen. Zij zijn het die dit land en onze economie blokkeren. Elk initiatief door Vlaanderen genomen voor zijn bevolking, wordt steevast aangeklaagd, maar wat let hen om ook goed te besturen en geld over te houden? Of te zorgen dat hun mensen werk hebben, zoals het hun plicht is?
Neen Bad Altille, je ontzenuwt niks en je hebt echt geen argumenten. Vlaanderen zit onder de plak en is bezig eronder uit te kruipen. En weet je hoe? Door voor de franstaligen dezelfde bevoegdheden en verantwoordelijkheid te eisen als voor de Vlamingen. Wat kan daar toch mis mee zijn?
Niks echter liggen de vlmaingen onder de plak omdat ze zich darzelf steken. cd&v spa en groen zijn daar perfect voorbeelden van.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 23 september 2010, 22:54   #438
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jazeker,

de manier waarop je op mijn bericht antwoordde maakt het me een beetje moeilijker om op elk van je opmerkingen in te gaan, maar ik zal toch een poging ondernemen.

Met die haat-campagne tegen de 'flahute' - wordt o.a. op 't forum van La Libre Belgique regelmatig als scheldwoord gebruikt - bedoelde ik inderdaad die tegen de 'Vlaamse boeren'. Voortaan zal ik dat andere woord uit de rijke woordenschat van onze Franstalige landgenoten - 'flamoutch' - gebruiken om het over mezelf en mijn vrienden te hebben.

Ik heb ondertussen de steun van een aantal allochtonen, die zich eveneens inspannen om de haat tegen de 'flamoutch' en de afkeer voor het lelijke patois dat die spreken enig tegengewicht te bieden. De autochtone Franstalige Brusselaar vlucht hier - t.t.z. in het Westen en het Centrum van de stad - weg van zodra hij/zij zich dat kan veroorloven. Je hebt dat fenomeen trouwens zelf ook al gesignaleerd. Die stadsvlucht is i.m.o. een bijkomende troef voor de Vlamingen, voor zover ze de durf, het lef, de onbevreesdheid kunnen opbrengen om van die leegloop te profiteren en zich hier te komen vestigen om hier te kunnen stemmen. Hier werken - cafétjes en restaurantjes en winkeltjes openen, bijvoorbeeld, of les geven - mag uiteraard ook altijd. Het tekort aan leerkrachten Nederlands binnen het Enseignement de la Communauté française de Belgique wordt nog steeds elk jaar groter.

Als je het ledenbestand van het FDF, en het volk dat op hun feestjes afkomt, eens goed bekijkt, dan merk je al snel dat de gemiddelde leeftijd daarvan niet bepaald naar omlaag gaat. Dat vind ik een hoopvol teken.

Wat het onderwijs betreft: volgens mij hoeft de Vlaamse Gemeenschap aan niemand hier toestemming te vragen om scholen te openen, en als dat toch het geval zou zijn, dan is het in elk geval zo dat er ook voor 'privé-initiatief' een gat in de markt is. Een beetje V-partij was daar trouwens al lang geleden mee begonnen. Als ik rijk genoeg was - dat is helaas nog niet het geval, en het ziet er niet onmiddellijk naar uit dat dat snel gaat veranderen - dan was er hier al een "Reinaert de Vos - Instituut" geopend, dat hoogwaardig kleuter-, lager en middelbaar onderwijs aanbood. Uiteraard zou ik dan zelf de functie van directeur, én leraar in van alles en nog wat op mij hebben genomen

Wat die kordate houding van de N-VA betreft: er komen hier elke dag wel een paar fans van Bart De Wever bij, maar de N-VA zou er toch ook goed aan doen haar 'nieuwe Vlamingen' volop in de kijker te zetten. Als de partij nog eens in een RTBf-programma wordt uitgenodigd, en pakweg Linda Mbungu afvaardigt, zal er wérkelijk paniek in het kiekenkot uitbreken. Dat geef ik je op een briefje!

Met mijn zwart-gele - of is het geel-zwarte? - 'arafat-sjaal' in combinatie met mijn 'mediterraan' uiterlijk maak ik hier nogal indruk, hoor

Het allerergste wat ik tot nu toe ten gevolge van het dragen ervan te incasseren kreeg, was een verongelijkte blik van een burgertrutje dat blijkbaar last kreeg van een kortsluiting in de hersenen: " sèkwassa, un arabe flaminguant ?" Ik heb er dagen van kunnen nagenieten

Vrolijke groet,

djimi
Ik volg de interessante posts van de deze thread met méér dan een half oog, zij het van op enige afstand en zonder mij te willen bemoeien.

Zo nu en dan haakt mijn ene hersencel evenwel af bij het lezen van sommige ogenschijnlijke evidenties, en dan volstaat mijn andere hersencel niet om één en ander te vatten.

Allez, één voorbeeldje :

OK, dat begrijp ik best.

Bon, ook dat kan ik mij goed inbeelden. Het nagenieten is u overigens gegund.
Maar nu :

Huh ? Hoezo, dan haal ik gewoon mijn GSM boven ? Wat gaat u dan wel doen met die GSM ? Zal het dan plots minder spannen ? Is een GSM dan misschien een afschrikkingsmiddel cq. een verdedigingswapen in Brussel ?

Of lees ik dat weer allemaal met véél te weinig gevoel voor humor ?
Gwylan is offline  
Oud 23 september 2010, 23:04   #439
Thomas VDB
Partijlid

Thomas VDB's schermafbeelding

Standaard

Schitterend. Ik wist helemaal niet dat er zo iemand was als Linda Mbungu.

Dat meisje moet toch buiten Brussel zijn opgegroeid, hoe kan je anders zo "Vlaams-vriendelijk" zijn?

Toch ben ik ook al iemand tegengekomen - een Noord-Afrikaan - die jaren lang in Brussel heeft gewoond en er spontaan tegen mij over begon: hoezeer hij de Franstalige mentaliteit afkeurt en vindt dat alles perfect tweetalig zou moeten zijn.

't Is toch al een lichtpuntje dat zelfs sommige migranten niet blindelings in de Franstalige val trappen.
Thomas VDB is offline  
Oud 23 september 2010, 23:13   #440
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
hoe lang bestaat Ethiopië al?
zoals ik al eerder zei: naar het huidige zelfbeschikkingsrecht moet je kijken, niet dat van 50 jaar geleden.

mvg van de schaduw der nederlanden.
Antiquity

Around the eighth century BC, a kingdom known as Dʿmt was established in northern Ethiopia and Eritrea; its capital was around the current town of Yeha, situated in northern Ethiopia. Most modern historians consider this civilization to be a native African one, although Sabaean-influenced because of the latter's hegemony of the Red Sea,[30] while others view Dʿmt as the result of a mixture of Sabaeans of southern Arabia and indigenous peoples.[31] However, Ge'ez, the ancient Semitic language of Ethiopia, is now thought not to have derived from Sabaean (also South Semitic). There is evidence of a Semitic-speaking presence in Ethiopia and Eritrea at least as early as 2000 BC.[32][33]
http://en.wikipedia.org/wiki/Ethiopia#History
....
En Vlaanderen?

Laatst gewijzigd door filosoof : 23 september 2010 om 23:21.
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be