Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 18:21   #421
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
het klopt dat instellingen geld kosten. Als U dat wil tegengaan, dan stel ik voor om terug naar het unitaire BelgiË te keren (zoals blijkbaar een deel van de Vlamingen wil). Brussel is een van de drie gewesten in België, tot spijt van wie het benijdt.
We maken er gewoon twee staten van. Vlaanderen en Wallonië.

België heeft nooit gewerkt, waarom zou het nu dan werken?
Oud 11 oktober 2010, 18:22   #422
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het klopt dat instellingen geld kosten. Als U dat wil tegengaan, dan stel ik voor om terug naar het unitaire BelgiË te keren (zoals blijkbaar een deel van de Vlamingen wil). Brussel is een van de drie gewesten in België, tot spijt van wie het benijdt.
Het Brussels Hoofdstedelijk Gewest kost veel teveel geld. Gewoon ene burgemeester en een paar schepenen zou al zeer veel geld besparen.
Oud 11 oktober 2010, 18:23   #423
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het is wel relevant om te begrijpen waarom Brussel ondergefinancierd wordt.
Het is relevant in die zin dat dit zeer duidelijk maakt dat Brussel ver boven hare stand leeft.
Oud 11 oktober 2010, 18:23   #424
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Wel, maak er opnieuw een unitaire staat van. Dat is de beste garantie op een levendige toekomst voor de Vlaamse Beweging
Mijn gedacht.
Oud 11 oktober 2010, 18:26   #425
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet als er ook belastingen op de werk plaats geïnd worden, dan wordt Brussel veruit de rijkste regio van België. (in feite is Brussel dat al, maar dat wordt nog niet vertaald naar overheidsfinanciën...) Voor WalloniË zou het inderdaad op korte termijn niet zo'n goede zaak zijn. Maar op lange termijn wel denk ik.
Dan verhuizen we de Vlaamse ambtenaren naar Antwerpen, probleem opgelost.
Oud 11 oktober 2010, 18:33   #426
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Welk deel van "Brussel krijgt op dit moment maar 4% van het in Brussel gegenereerde BBP" versta je niet?

Overigens, lees die link die ik je gaf eens. Ik citeer:
http://www.gewif.net/contents/fr/CahierGEWIF3.pdf

Misschien even lezen?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 oktober 2010, 18:37   #427
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mijn gedacht.
GENT! BRUGGE ! AALST ! OOSTENDE etc...

Maak aub weer niet de fout alles te centraliseren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 11 oktober 2010, 18:39   #428
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een onzin, België is zelfs te democratisch, want minderheden hebben hier veel te zeggen. Een Vlaamse minderheid van amper 8% kan heel de boel platleggen in Brussel...
En wat de franstaligen betreft, toch meer dan 40% van de bevolking, dat zou ik geen minderheid meer noemen.
Parijs en Amsterdam krijgen vele miljarden, en dat is maar normaal ook, die steden zijn het uithangbord van die landen, net als Brussel in België en er werken ook talloze mensen die er niet wonen, met alle infrastructuur problemen van dien. Daarnaast nog miljoenen toeristen en tijdelijke bezoekers. Het verschil is dat Nederlanders en Fransen van hun hoofdstad houden, veel Belgen niet.
Miljoenen toeristen in Brussel ???
Waar haal je dat ???
Boduo is offline  
Oud 11 oktober 2010, 19:12   #429
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Maakt mij in feite niets uit waar het gelegen is.
Misschien moeten we inderdaad decentraliseren.
Oud 11 oktober 2010, 19:18   #430
Geert C

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Je moet mijn berichten niet persoonlijk opvatten btw
Doe ik niet hoor.

Citaat:
Heb ik al meerdere keren gedaan, ik heb al aangegeven dat Brussel inderdaad belastingen kan heffen op de Vlamingen die er gaan werken. Het idee daarentegen dat dit zelfs maar in de buurt komt van wat Brussel nu krijgt is vrij surrealistisch. Mijn probleem met het BBP is dat daar ook de uitgaven inzitten van de overheid welke in een splitsing erg zouden zakken en dat ook er inkomsten, zoals dat symbolisch treintiketje maar ook de inkomsten van banken daar aangegeven worden.
Tja, ik heb hier nooit ontkend dat het Brusselse BBP zal dalen als België ophoudt te bestaan, het Brusselse BBP zal in dat geval dalen en tamelijk drastisch zelfs. Maar dan nog denk ik dat Brussel als het zelf de belastingen op arbeid kan innen aan het einde van de rit meer overhoudt dan vandaag het geval is.

Alleja, het is natuurlijk onmogelijk om te voorspellen hoe sterk die daling precies zou zijn, maar zelfs als het Brusselse BBP halveert en Brussel roomt pakweg een derde van het resterende BBP af, dan houdt Brussel nog steeds vier keer meer over dan nu het geval is (en ik denk niet dat de kosten even sterk stijgen). Vandaar dat ik denk dat de Brusselse uitgangspositie mocht België ophouden te bestaan lang niet zo slecht zou zijn als dikwijls wordt aangenomen en dat Brussel, mits het een erg bedrijfsvriendelijk beleid voert, best wel eens economisch leefbaar zou kunnen zijn, maar zoals ik al eerder heb aangehaald zou zo'n scenario volgens mij wel de sociale tegenstellingen in Brussel sterk verscherpen.
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 11 oktober 2010 om 19:21.
Geert C is offline  
Oud 11 oktober 2010, 19:22   #431
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan verhuizen we de Vlaamse ambtenaren naar Antwerpen, probleem opgelost.
Of naar Zimbabwe...
BWarrior is offline  
Oud 11 oktober 2010, 19:40   #432
EddyBal

Standaard

Citaat:
Doe ik niet hoor.

Tja, ik heb hier nooit ontkend dat het Brusselse BBP zal dalen als België ophoudt te bestaan, het Brusselse BBP zal in dat geval dalen en tamelijk drastisch zelfs. Maar dan nog denk ik dat Brussel als het zelf de belastingen op arbeid kan innen aan het einde van de rit meer overhoudt dan vandaag het geval is.
http://www.gewif.net/contents/fr/CahierGEWIF3.pdf

Lees en leer. WALLOBI kan je gaan vergelijken met Haiti
EddyBal is offline  
Oud 11 oktober 2010, 19:44   #433
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht

Laat ons realistisch blijven: A'pen of misschien Mechelen...

Boduo is offline  
Oud 11 oktober 2010, 21:12   #434
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Doe ik niet hoor.

Alleja, het is natuurlijk onmogelijk om te voorspellen hoe sterk die daling precies zou zijn, maar zelfs als het Brusselse BBP halveert en Brussel roomt pakweg een derde van het resterende BBP af, dan houdt Brussel nog steeds vier keer meer over dan nu het geval is (en ik denk niet dat de kosten even sterk stijgen). Vandaar dat ik denk dat de Brusselse uitgangspositie mocht België ophouden te bestaan lang niet zo slecht zou zijn als dikwijls wordt aangenomen en dat Brussel, mits het een erg bedrijfsvriendelijk beleid voert, best wel eens economisch leefbaar zou kunnen zijn, maar zoals ik al eerder heb aangehaald zou zo'n scenario volgens mij wel de sociale tegenstellingen in Brussel sterk verscherpen.
Ik bedoel eerder dat het BBP geen goede maatstaf is, teveel wordt als inkomst in Brussel aangegeven, zoals verzekeringsopbrengsten dacht ik zonder dat dit in Brussel gegenereerd wordt. Het is het belastingsparadijs opmerking waar ik eerder bedenkingen bij maak, Brussel zou weinig zelfstandig zijn gezien de werkloosheid en hoe afhankelijk het zou zijn van Vlaanderen voor werknemers.
Gwyndion is offline  
Oud 11 oktober 2010, 21:18   #435
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Of naar Zimbabwe...
Zeer goed idee. Geen half werk, als het om gebiedsuitbreiding gaat. Zorgt u voor de noodzakelijke corridor ?
Gwylan is offline  
Oud 11 oktober 2010, 21:29   #436
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We maken er gewoon twee staten van. Vlaanderen en Wallonië.

België heeft nooit gewerkt, waarom zou het nu dan werken?
Dat zouden jullie wel willen; maar helaas wil BRUX niet mee.
azert is offline  
Oud 11 oktober 2010, 21:44   #437
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Dat zouden jullie wel willen; maar helaas wil BRUX niet mee.
Idd, Brussel wil niet mee met wallonië http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...usselaars.aspx
Gwyndion is offline  
Oud 12 oktober 2010, 06:10   #438
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe ik niet hoor.

Brussel is een eiland in Vlaanderen. Het zal bijgevolg gebruik moeten maken van de Vlaamse wegeninfrastructuur. Het is voor Vlaanderen maar een heel kleine moeite om tol te heffen op bepaalde wegen. Tol die voor iedereen geldt. De Vlamingen compenseren dat door een lagere verkeersbelasting.
Oud 12 oktober 2010, 06:10   #439
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Of naar Zimbabwe...
Ligt dat in Vlaanderen?
Oud 12 oktober 2010, 06:11   #440
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Idd, Brussel wil niet mee met wallonië http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...usselaars.aspx
2% wil bij VL

De meeste Brux willen alleen; maar ze weten niet goed hoe dat moet.

Er was geen protest toen Di Rupo zijn plan B voorstelde.
azert is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be