![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#422 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#424 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Graag had ik dus ook gebackfired met mijn vorige posting waarmee ik de parallel wilde aangeven waarmee men in de Belgische context met deze "schisis in de samenleving" omgaat. Mijn conclusie op uw terechte vaststelling is dus dat er geen enkel probleem is.
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#426 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#427 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#428 |
Europees Commissaris
|
![]() Vanmorgen BDW gehoord over het verwijt dat ADC maakt. "Gas geven en remmen tegelijkertijd." Omdat BDW voor confederalisme gaat en toch nog met een onafhankelijk vlaanderen in zijn kop zou zitten.
Is dat niet wat men een compromis noemt? Een arm willen en met een halve arm genoegen nemen? Wreed vind ik het dat de enige die in staat is om een compromis te maken wordt verweten dat hij geen compromis wil maken door de partijen die geen compromis voorstellen doen. En verder was hij schitterend met "de opmerkingen van Gennez zijn 'karakterieel' ". 't Is verdomme nog waar ook. Als er niemand dat wijf met hare "dat is niet aan de orde" - "we moeten onze verantwoordelijkheid nemen" prietpraat afschiet ga ik me zelf een long rifle aanschaffen.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 november 2010 om 16:11. |
![]() |
![]() |
#429 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#430 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
dan wel de teneur van de reacties van ALLE opgevoerde, BELGICISTISCHE profs: de splitsing van België is technisch gezien perfect mogelijk, en leidt zeker niet noodzakelijk tot een slechtere economische toestand van Vlaanderen (hoewel, steeds volgens de BELGICISTISCHE profs, het onderhandelingsproces kan aanslepen en de transitie zal niet zonder horten en stoten gebeuren; Brussel blijft een pijnpunt en dat bleek ook uit het debat). Verder vond ik dat Annemans geweldig scoorde met zijn vergelijking van België met dat oude autootje dat allerlei mankementen vertoonde, dus steeds bij de garagist stond en uiteindelijk wel moest vervangen worden. (Niet alleen de Franstaligen leken toch wat geschrokken met deze treffende vergelijking.) Decroo jr's opmerking dat de PS als eerste was gaan "dreigen" met plan B (terwijl dat eigenlijk tot het gedachtegoed van de N-VA behoort die het er momenteel echter nauwelijks over hebben), was een schot in de roos. Als Di Rupo & co hier niet over waren gaan emmeren, zou deze reportage wellicht nooit gemaakt zijn. Het uitstekende Nederlands op van de Franstalige deelnemers aan het debat was eveneens opvallend. Met name van Dedecker wist ik niet dat ie zo goed kon spreken. Uit het debat bleek nog maar eens dat België feitelijk al gesplitst is: een debat met Nederlandstalige en Franstalige deelnemers aan één tafel waar Nederlands gesproken wordt, is onmogelijk geworden. Ook Gennez' inbreng maakte alweer een diepe indruk op mij ![]() ik hoop dat ze nog lang voorzitster blijft, des te groter de kans dat haar partij klein blijft. Jambon, Beke en Van Besien brachten ongeveer wat ik verwacht had. Decroo en Verreecken stegen (samen met Annemans) boven de middelmaat uit. Als LDD niet zou overleven hoop ik dat Verreecken naar de N-VA overstapt.
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. Laatst gewijzigd door Felix (be) : 22 november 2010 om 16:27. |
|
![]() |
![]() |
#431 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#432 | ||
|
![]() [quote]
Citaat:
U zegt hier identiek hetzelfde als ik hoor. De commentaren waar u het over heeft van de profs werden niet weggemonteeerd. U kan er gif op innemen dat andere meer Vlaamse uitspraken in de montagekamer zijn gebleven hoor... ![]() Citaat:
Maar ik blijf op mijn honger wat betreft ons (behalve de sossen en groen) allergrootste goed: "democratie". Dat is volgens mij een breekijzer dat iedereen (ook de VRT, Story, DM en DS lezers) begrijpt.
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me Laatst gewijzigd door Fieseler : 22 november 2010 om 16:42. |
||
![]() |
![]() |
#433 |
Minister
|
![]() [quote=Ernst Niessen;5118915]Jan Jambon bood goed weerwerk aan zijn collega's. Voor het overige ben ik van mening dat de splitsing al een feit is, namelijk dat de dames en heren Nederlands- en Franstalige politici niet met elkaar in discussie gingen. Neen, de VRT had hen netjes van elkaar gescheiden.[/QUOTE]
De VRT had deze heren niet gescheiden. Zij weigerden eenvoudig aan één tafel te zitten met Annemans (VB). U hoorde bij de franstaligen ook geen enkele verwijzing naar de uitspraken van Annemans. Struisvogels, wat ik niet zie bestaat niet.
#434 | |
|
![]() [quote=Cyrano;5119161]
Citaat:
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#436 | |
Staatssecretaris
|
![]() [quote=Cyrano;5119161]
Citaat:
(misschien zonder Annemans effectief bij naam te noemen).
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
#437 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hoop dat Gennez nog een hele tijd voorzitter van de SPa blijft. Zo krijgen we een nog grotere zekerheid dat de Vlaamse sossen met de volgende verkiezingen opnieuw achteruitboeren.
#438 |
Banneling
|
![]() 1 ding is zeker, het feit dit debat en uitzending er was, wil zeggen dat we er bijna zijn.
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 22 november 2010 om 17:27. |
![]() |
![]() |
#439 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kan me moeilijk voorstellen dat Gennez de voorzitter is die de sossen willen. Zo stom zijn zelfs zij niet.
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nja als ik me niet vergis wilde Gennez artikel 35 invullen en vond Jambon dat niet nodig/relevant. Dat vond ik vreemd.
|
![]() |