![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rivers (88) overleden
Mail naar: Naam afzender Email afzender Opmerkingen Annuleren Verstuur -------------------------------------------------------------------------------- (Novum/AP) - WASHINGTON - De multi-instrumentalist en jazzmuzikant Sam Rivers is maandagavond in Orlando, in de Amerikaanse staat Florida, overleden aan een longontsteking. Dat heeft zijn familie bevestigd. De muzikant, die saxofoon, basklarinet, fluit, harmonica en piano speelde, is 88 jaar geworden. Rivers werd geboren in een muzikaal gezin in de Amerikaanse staat Oklahoma en groeide in de jaren vijftig uit tot een belangrijke muzikant in de bebopstroming binnen de jazz. Hij toerde met Billy Holiday en sloot zich in 1964 aan bij de band van trompettist Miles Davis. In de jaren zeventig runde Rivers met zijn vrouw een jazzclub in New York. Studio Rivbea werd een trekpleister voor muzikanten. Na een aantal jaren te hebben meegespeeld in de band van trompettist Dizzie Gillespie, verhuisde hij naar Orlando. Daar bleef hij tot in september repeteren met zijn big band Rivbea Orchestra . bron: AP |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() Friedrich Kittler, the German post-structuralist philosopher and media theorist who died in October, was of a more dystopian temper. "The development of the internet has more to do with human beings becoming a reflection of their technologies," he once argued. "After all, it is we who adapt to the machine. The machine does not adapt to us." Against McLuhan, he argued, "media are not pseudopods for extending the human body. They follow the logic of escalation that leaves us and written history behind it".
The intellectual revolution that Kittler and like-minded thinkers effected displaced humans further from the centre of the universe than even previous thinkers had envisaged. Copernicus had shown the universe did not revolve around us on Earth. Darwin had shown we descended from apes and did not control our evolution. Freud showed we were at the mercy of unconscious impulses. Now Kittler was suggesting we weren't masters of our technological domain, but rather that we were its pawns. It was a chastening view, and surely significant that he was producing his most potent work in the 1980s, when techno dystopias were the stuff of Hollywood nightmares, when, notably, Arnold Schwarzenegger came back from the future as a cyborg to terminate humanity. |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=gEuWLNHZYgs |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op naar de eerste van 2012.
Hoe triest ook dat mogen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien minder bekend maar geliefd door haar kinderen : ons moeder.
Pancreaskanker is een wrede ziekte ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Innige deelneming. Een verlies is altijd zwaar, maar het valt wellicht nog extra zwaar op een dag als vandaag, wanneer iedereen in feeststemming verkeert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Innige deelneming. Bekend of niet, het is altijd zwaar.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]()
![]() |
#433 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ook mijn innige deelneming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Minister-President
|
![]() Ik sluit me aan bij het rijtje, zo getroffen worden is des te pijnlijker in deze periode van vreugde.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree. Jeroen Boone |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Innige Deelneming.
Laatst gewijzigd door cookie monster : 2 januari 2012 om 07:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Europees Commissaris
|
![]() Welgemeende dank aan allen. Soms zijn vrienden dichterbij dan je denkt.
|
![]() |
![]() |