![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() Sure. Verder doet ie daarmee wat ie wil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het niet eerder omgekeerd, dat men bij het bekritiseren van mijn eerlijke mening zich in mijn referentiekader zou moeten kunnen verplaatsen, om me vandaaruit te repliceren ipv te zeggen dat ik woorden verkeerd zou gebruiken? Wie is hier onmachtig om buiten zijn eigen kader te kijken? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij, en dat heb je met je posts op de vorige pagina's, inclusief je persoonlijke aanvallen, genoeg bewezen. En meer woorden maak ik daar niet (meer) aan vuil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk maar eens na. Eens zien of je dan even consequent uw pijlen in de andere richting zult richten. Tot zolang zou ik het waarderen uw valse beschuldigingen voor uzelf te houden. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
Minister-President
|
![]() Sorry om uw illusie te doorprikken, maar de Van Dale is wel degelijk de norm!
En over persoonlijke aanvallen... wanneer iedereen u verwijt dat u persoonlijk en grof bent, terwijl u al de rest daarvoor uitmaakt, misschien moet dat tot nadenken stemmen? De enige keren dat ik grof ben geweest is wanneer ik uw hypocriete gedrag aan de kaak stelde, evenals uw eigen discriminerende en haatdragende woordgebruik. Maar ik heb nooit op een groffe manier uw argumentatie weerlegd. In tegenstelling tot u was dat altijd met argumenten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helemaal niks. Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Minister-President
|
![]() Ja, de Van Dale is wel degelijk de norm voor nederlands. Als u weigert de norm te respecteren dan kan u evengoed beweren dat 2+2 gelijk is aan 5. Bijgevolg is deze discussie ten einde. Ik ga niet verder in op uw belachelijke woordspelletjes.
Ontrouw is, volgens de Van Dale het volgende: 1on·trouw de; v(m) gebrek aan, het schenden van trouw 2on·trouw bn, bw niet trouw aan belofte of overeenkomst We schenden elkaars trouw niet, we houden onze beloftes en overeenkomsten. Ik zie niet in op welke manier wij ontrouw zouden zijn volgens de algemeen geldende definitie van ontrouw. Nogmaals, in veel relaties is er een belofte van monogamie en inderdaad, in deze relaties staat ontrouw gelijk met seks met anderen. Aangezien, om de een of andere reden, monogamie wordt gezien als de belangrijkste belofte, kunnen hier relaties over vallen. Wij vinden het absurd om onze relatie te beëindigen over iets leuks. Mocht ze echter stelen, liegen over drugsmisbruik, liegen over de pil of andere belangrijke zaken die een cruciaal verschil kunnen maken, dan zou ik dit ook zien als ontrouw. Ik kan haar vanaf dat moment immers niet meer vertrouwen. Echter, seks met iemand anders wanneer we niet samen zijn, vind ik niet belangrijk. Ik heb een leuke tijd gehad op een moment dat we niet samen waren. Of het nu karten, feesten, gamen of seks was maakt geen wezenlijk verschil. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezien gans uw betoog staat of valt met deze bewering, is dat zeker de moeite waard. Uw betoog is daar immers op gebaseerd. Ik beweer dat je dat niet zal kunnen en dat andere woordenboeken evenzeer woorden kunnen verklaren. Daarom zei ik ook: "Neen"! Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 2 december 2011 om 00:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Eerste alinea: Het Van Dale Groot woordenboek van de Nederlandse taal, dat ook bekendstaat als de Grote Van Dale,[1] de Dikke Van Dale of kortweg de Van Dale, is het bekendste verklarende woordenboek van het Nederlands. Uiteraard is het niet voldoende om het bekendst te zijn, dus moet men ook een andere autoriteit vinden die een bepaalde norm ondersteunt. Daarom raad ik aan om de bijzonderheden na te lezen waarin vermeld wordt dat de Van Dale als norm gebruikt wordt bij het Groot Nederlands Dictee. Ook de quote van de hoofdredacteur geeft goed inzicht: ...omdat het zo is (naar het beste weten van de bewerkers) staat het (zo) in Van Dale. Dit geeft aan dat ze neutraal proberen te zijn (dus bvb niet christelijk/taboematig geïnspireerd). http://www.taaldrop.nl test je kennis van het nederlands, en gebruikt daarvoor eveneens standaardwerken. Controleer de referentielijst als je me niet gelooft. Naast het groene boekje, de standaard nederlandse grammatica en het WNT staat daar inderdaad ook de Van Dale bij. Vreemdgenoeg niet jouw favoriete woorden-boek.nl. Ik neem aan dat mijn stelling op deze manier genoeg gestaafd is, waaruit duidelijk blijkt dat de Van Dale tegelijkertijd het populairste woordenboek is, alsook op gelijke voet wordt behandelt als andere grote werken zoals het groene boekje en het WNT. He shoots, he scores.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 5 december 2011 om 20:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard... alle onderzoeken wijzen die richting uit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Minister-President
|
![]() Het is frappant hoe eenvoudig het is om het ongelijk van Paulus voor derden aan te tonen. Vreemd genoeg erkent hij nooit ofte nimmer zijn eigen ongelijk, al bijt het hem in zijn neus, een dagelijkse gewoonte op dit forum. Hij zal uiteraard aanhalen dat mijn post niet de waarde van de Van Dale bewijst en bijgevolg zijn eigen illusie in stand houden, of alternatief dat de waarde van zijn website zonder bronvermelding erdoor niet ontkracht wordt (hint: de ontkrachting zit in de vorige zin). Zijn probleem, hij maakt enkel zichzelf belachelijk.
Bonuspunten wanneer hij beweert dat deze post een scheldpartij is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een integer man die beter de betekenis kent van woorden dan om het even welk woordenboek! Schaam je! Laatst gewijzigd door Another Jack : 5 december 2011 om 20:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar,...je laat iets weg uit wat je citeert. Je citeert selectief. Opzettelijk natuurlijk. Want daar staat namelijk tussen aanhalingstekens: Dat is natuurlijk iets helemaal anders."De gebruiker moet zelf zijn standpunt bepalen, en zijn uitgangspunt moet daarbij niet zijn: het staat in Van Dale, dús het is zo, want het omgekeerde is veeleer het geval: omdat het zo is (naar het beste weten van de bewerkers) staat het (zo) in Van Dale." Citaat:
Enneuh,.... hm.... woordenboek.nl = WNT . Beter je huiswerk maken zou ik zeggen. Citaat:
Ik betwist ook de verklaringen niet die Van Dale aan woorden geeft. Maar sommige woorden hebben nu eenmaal meer verklaringen dan Van Dale geeft. En Van Dale mag dan wel de bekendste zijn, maar het is niet de grootste. Ook bij de verklaring van ons woord "ontrouw" geeft ze een juiste, maar beperkte verklaring. WNT daarintegen is de grootste. De grootste ter wereld zelfs. Eerste alinia: Het Woordenboek der Nederlandsche Taal, kortweg WNT, is een historisch woordenboek dat de Nederlandse woorden vanaf 1500 beschrijft en is het grootste woordenboek ter wereld Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Woorden...rlandsche_Taal Het meest volledige werk dus. Paulus. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Minister
|
![]() Een mens is niet gemaakt om tot aan zijn dood aan één enkele persoon gekluisterd te zijn.
|
![]() |
![]() |