![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Volgende week, de uitslagen waren niet OK.
![]() |
#422 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#423 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die emoties zeg... Citaat:
Nee, jullie Belgicisten zouden moeten voortmaken met het corrumperen van de N-VA, zonder dat loopt het vroeg of laat fout af met België.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 mei 2012 om 06:05. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een mens zou bijna gaan denken dat ge ervan geniet.
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de N-VA die potentie morgen niet meer heeft, drop ik ze bij het groot huisvuil en zoek ik een beter instrument. Als ik morgen VB of PvdA moet stemmen om het doel te bereiken, dan doe ik dat met het grootste gemak. U niet. U verbindt andere dan puur politiek-tactische voorwaarden aan de partij waarvoor u zal stemmen. U bent een partijsoldaat.
![]() |
![]() |
#426 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U maakt zich, als partijsoldaat, afhankelijk van wat partijtoppen zeggen en doen. Ik beslis als burger van dit land helemaal zelf welke taktiek ik volg om het doel te bereiken, ongeacht wat BDW, FDW of Peter Mertens zeggen of doen.
![]() |
![]() |
#427 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat we hier bij de kern van de zaak aan het komen zijn.
Voor uw tegenstander de Belgische staat is gewetenloos opportunisme aangeboren, en met die instelling kan hij u er nu al twee eeuwen onder houden. U, en de uwen, willen zo niet zijn. Jullie willen "beter" zijn. Schattig is dat. En volstrekt nutteloos. Jullie zijn de knuffels van het regime, en dat is wat een Superstaaf jullie hier al jaren open en bloot aantoont. Niet met mij. Zolang u meer geeft om uw zuiver geweten dan om het bereiken van uw politiek doel, hebben de heersende machten u vast. Zelfs als België onverhoeds uiteen zou vallen - en dat zal het dan uitsluitend aan zichzelf te wijten hebben, niet aan die arme Vlaamsnationalisten-met-een-geweten - dan zal dat op zo'n manier gebeuren dat het een ramp zal zijn voor het romp-Vlaanderen dat ervan zal overblijven. Maar u zal wel een zuiver geweten hebben.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 mei 2012 om 06:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik hield rekening met die mogelijkheid. Maar nu ik je reactie lees, denk ik dat het omgekeerde eerder het geval is.
Citaat:
Over je vraag hierboven. Ja, ik denk dat de N-VA de potentie heeft om dat establishment in de huidige omstandigheden bang te maken en misschien zelfs aan het wankelen te brengen. Als ik dat niet geloofde, dan had ik er geen lidkaart van en stemde ik er waarschijnlijk zelfs niet voor. In de eenzame jaren '90 heb ik ooit nog Rossem gestemd. Vind ik de N-VA opstelling perfect? Neen. Maar ik stel vast dat ze (een beetje) ontwrichtend werkt op het regime, en dat is nieuw sinds ik met politiek bezig ben. Ten tweede stel ik vast dat ze alle smerige truuken van het regime overleeft, en zelfs nog groeipotentie heeft. Die twee gecombineerd volstaan om bewondering - en zelfs een heel klein beetje hoop - in mij op te wekken. Ik zie niet in waarom dat “nefast voor ons volk” zou zijn. Het is integendeel de eerste maal in mijn - en vermoedelijk ook jouw - leven dat we een kans maken en niet meer aan de steeds weer verliezende kant staan. Maar nogal wat Vlaamsnationalisten blijken dat laatste emotioneel niet aan te kunnen. Citaat:
Ook in het tweede deel van de paragraaf hierboven ga je eventjes de mist in. Ik heb geen bondgenootschap met Superstaaf, althans niet op het politieke vlak. Ik bewonder wel zijn politieke opstelling én verbale talenten. Daarnaast vind ik hem een bijzonder leerrijke spiegel in verband met de aard van het Belgicistisch regime én de aard van de klassieke Vlaamsnationalisten. En tenslotte wenste ik dat de Vlaamsnationalisten wat meer waren zoals hij: nooit de essentie uit het oog verliezend, verbaal sterk, flexibel. Want eerlijk gezegd kom ik in wat van nature uit “mijn kamp” zou moeten zijn, iets teveel triestige planten tegen, op het menselijke vlak dan. En dat verdriet me, want zonder de juiste menselijke kwaliteiten, zal “ons volk” een slachtschaap blijven, onafhankelijkheid of geen onafhankelijkheid.
![]() |
![]() |
#429 |
Parlementslid
|
![]() De NV-A is wat mij betreft een aanvulling op de O-VLD en zou goed ermee kunnen samenwerken.
Een regering van deze partijen zou ideaal zijn omdat zij de nodige hervormingen zouden doorvoeren. * Afschaffing of krachtige hervorming van de sociale zekerheid * Afschaffing of krachtige hervorming van de loonindexering * Vermindering van het aantal betuttelende regeltjes voor de ondernemingen ... Een gouden toekomst voor de ondernemingen en derhalve ook voor de werknemers.
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie zitten binnenkort aan de kiesdrempel, wij kunnen met jullie niks meer aanvangen.
![]() |
![]() |
#431 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Behalve als het over de invoering van de democratie gaat natuurlijk.
![]() |
#432 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat ze voor alles Belgisch-regimetrouw is, en pas als het daarmee niet vloekt ook nog even een blik werpt op haar kerninhoud.
![]() |
#434 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan hoefden we niet langer 'tactisch' te stemmen, of aan te schurken bij wie het 't beste afschuift, dan konden we zelf beslissen hoe we ons openbaar leven inrichtten.
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In afwachting kunnen we ons als burger al wel opstellen als beheerder van het systeem in plaats van als onderdanen. Woorden wekken, voorbeelden trekken, nietwaar.
![]() |
![]() |
#436 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#437 |
Minister-President
|
![]() Dat probleem had de VU ook tot ze zich "heruitvonden" en de NVA creëerden...
![]() |
#438 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag niet beter dan dat er ooit weer een echte liberale of zelfs libertaire partij komt..
![]() |
![]() |
#439 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Noch de nva noch de vld heeft dit in haar kiesprogramma staan. (en ik kan nog maar eens herhalen wat anderen hier net voor mij al zegden: wat er dan wel staat in uw vld-programma, voert ge dan net omgekeerd uit in de actuele federale minderheidse meerderheidsregering)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bevestigt dus ook wat ik hierboven schreef: er zijn geen liberale partijen meer.
![]() |