Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2012, 05:29   #421
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Voor wanneer is de volgende peiling?
Volgende week, de uitslagen waren niet OK.
Oud 17 mei 2012, 05:37   #422
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik hoef niet op reis te gaan om aan een droom te werken...ik stem VB
Bij u gaat het inderdaad over een droom, niet over de politieke staatsrealiteit... En daar zal het meer dan waarschijnlijk bij blijven.
Oud 17 mei 2012, 05:45   #423
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Ten overstaan en in aanwezigheid van de 'zuiveren' moeten N-Va'ers plichtsgetrouw voor al wat naar VB zweemt, de neus ophalen.
Ze doen maar, mij interesseert het geen bal. Als N-VA-er zie ik het VB als een instrument dat mij af en toe van pas kan komen, en dat ik - als ik in de partij iets te zeggen had - zou gebruiken wanneer ik het nodig heb.

Al die emoties zeg...

Citaat:
Want zeg nu zelf: als +/- 30% federaal nog niet volstaat om incontournable te zijn, wat kan een gemeentelijke monsterscore mij dan een hol verdoemmen?
De verdamping van uw steunpilaren CD&V en VLD zou u toch zorgen moeten baren. Want met wat geluk halen die in 2014 samen nog zo'n 20 pct, en dat wordt toch wel érg krap. U kan het misschien nog niet geloven, maar er zit een bodem in de truukendoos.

Nee, jullie Belgicisten zouden moeten voortmaken met het corrumperen van de N-VA, zonder dat loopt het vroeg of laat fout af met België.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 mei 2012 om 06:05.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 05:46   #424
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bovendien word ik bij elke poging tot gesprek door de NVA openlijk in het gezicht gespuwd en voor racist uitgemaakt...
Ach ach, overdrijf toch zo niet zeg.

Een mens zou bijna gaan denken dat ge ervan geniet.
Oud 17 mei 2012, 05:52   #425
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bij u toch ook?!

U kiest voor de N-VA omwille van een aantal redenen. Ik kies voor het Vlaams Belang eveneens voor een aantal redenen.
Nee hoor. Het is de grote electorale kracht - én groeiend - van de N-VA, en de mogelijkheid om daarmee de Belgische staatsmachine te ontwrichten, die mij op dit moment voor die partij doet kiezen.

Als de N-VA die potentie morgen niet meer heeft, drop ik ze bij het groot huisvuil en zoek ik een beter instrument.

Als ik morgen VB of PvdA moet stemmen om het doel te bereiken, dan doe ik dat met het grootste gemak.

U niet. U verbindt andere dan puur politiek-tactische voorwaarden aan de partij waarvoor u zal stemmen. U bent een partijsoldaat.
Oud 17 mei 2012, 05:55   #426
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'n Dergelijke oproep is slechts geloofwaardig als de N-VA zelf blijk geeft van een dergelijke bereidheid.
Natuurlijk niet.

U maakt zich, als partijsoldaat, afhankelijk van wat partijtoppen zeggen en doen.

Ik beslis als burger van dit land helemaal zelf welke taktiek ik volg om het doel te bereiken, ongeacht wat BDW, FDW of Peter Mertens zeggen of doen.
Oud 17 mei 2012, 06:03   #427
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gewetenloos opportunisme wel.
Ik denk dat we hier bij de kern van de zaak aan het komen zijn.

Voor uw tegenstander de Belgische staat is gewetenloos opportunisme aangeboren, en met die instelling kan hij u er nu al twee eeuwen onder houden.

U, en de uwen, willen zo niet zijn. Jullie willen "beter" zijn.

Schattig is dat. En volstrekt nutteloos. Jullie zijn de knuffels van het regime, en dat is wat een Superstaaf jullie hier al jaren open en bloot aantoont.

Niet met mij. Zolang u meer geeft om uw zuiver geweten dan om het bereiken van uw politiek doel, hebben de heersende machten u vast.

Zelfs als België onverhoeds uiteen zou vallen - en dat zal het dan uitsluitend aan zichzelf te wijten hebben, niet aan die arme Vlaamsnationalisten-met-een-geweten - dan zal dat op zo'n manier gebeuren dat het een ramp zal zijn voor het romp-Vlaanderen dat ervan zal overblijven.

Maar u zal wel een zuiver geweten hebben.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 17 mei 2012 om 06:04.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 06:36   #428
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik denk dat je me niet volledig begrijpt.
Ik hield rekening met die mogelijkheid. Maar nu ik je reactie lees, denk ik dat het omgekeerde eerder het geval is.

Citaat:
Ik zal het dus nog even verduidelijken. Er zijn twee aspecten aan deze zaak :

- we zijn het erover eens dat de belgische macht moet gebroken worden, we verschillen alleen van mening over de manier waarop. Jij wil dit doen bij middel van een overnamebod, ik ben voorstander van de totale scheiding, indien nodig éénzijdig. Kijk, het belgisch establishment is nog steeds zeer machtig. Het is corrupt, nietsontziend en zal alles doen om zijn macht te consolideren. Denk je nu werkelijk dat die gasten onder de indruk zijn van de N-VA en Bart De Wever? Verkeerd gedacht. Alleen wanneer de traditionele partijen nog meer klop zullen krijgen, te beginnen met de gemeenteraden, zal men beginnen twijfelen. En dan nog. Zolang BDW orakelt : we zijn geen separatisten en zullen nooit samenwerken met het VB zit het establishment in een zetel. Tactisch zeer goed gezien van BDW, maar nefast voor ons volk.
Mijn vraag aan jou was hoe je dat zeer machtig, corrupt en nietsontziend establishment er dacht onder te krijgen als je niet bereid bent om "politiek pervers" te zijn zoals een Superstaaf dat bijvoorbeeld kan zijn.

Over je vraag hierboven. Ja, ik denk dat de N-VA de potentie heeft om dat establishment in de huidige omstandigheden bang te maken en misschien zelfs aan het wankelen te brengen. Als ik dat niet geloofde, dan had ik er geen lidkaart van en stemde ik er waarschijnlijk zelfs niet voor. In de eenzame jaren '90 heb ik ooit nog Rossem gestemd.

Vind ik de N-VA opstelling perfect? Neen. Maar ik stel vast dat ze (een beetje) ontwrichtend werkt op het regime, en dat is nieuw sinds ik met politiek bezig ben. Ten tweede stel ik vast dat ze alle smerige truuken van het regime overleeft, en zelfs nog groeipotentie heeft. Die twee gecombineerd volstaan om bewondering - en zelfs een heel klein beetje hoop - in mij op te wekken.

Ik zie niet in waarom dat “nefast voor ons volk” zou zijn. Het is integendeel de eerste maal in mijn - en vermoedelijk ook jouw - leven dat we een kans maken en niet meer aan de steeds weer verliezende kant staan. Maar nogal wat Vlaamsnationalisten blijken dat laatste emotioneel niet aan te kunnen.

Citaat:
- tweedens raad ik je aan twee postings te lezen, volgend op je bericht waar ik nu op reageer. De N-VA wordt daarin afgeschilderd als een ééndagsvlieg en een éénmanspartij. Dit is dan wel een zeer merkwaardige ééndagsvlieg die al 10 jaar bestaat en trouwens de erfgenaam is van de VU waar ik 40 jaar lid van geweest ben. Feitelijk ben je geen Vlaams-nationalist en vind je die uitlatingen normaal. Moet kunnen, maar een bondgenootschap tussen personen waarvan de ene de staatsstructuur wil vernietigen en de andere uitgerekend het omgekeerde wil, nl. de vernietigiging van de partijen die de structuren kunnen breken, wel dergelijk bondgenoodschap vind ik wel zéér vreemd, om het zacht te verwoorden. Maar je doet maar.
Het kan me eerlijk gezegd geen klap schelen wat wie dan ook hier over de N-VA schrijft. Meestal zeggen de schrijvers daarmee meer over zichzelf dan over de N-VA. En waaruit jij de conclusie trekt dat ik, die al even lang VU-er ben als jij, de ééndags-thesis zou onderschrijven, is me een raadsel.

Ook in het tweede deel van de paragraaf hierboven ga je eventjes de mist in. Ik heb geen bondgenootschap met Superstaaf, althans niet op het politieke vlak. Ik bewonder wel zijn politieke opstelling én verbale talenten. Daarnaast vind ik hem een bijzonder leerrijke spiegel in verband met de aard van het Belgicistisch regime én de aard van de klassieke Vlaamsnationalisten. En tenslotte wenste ik dat de Vlaamsnationalisten wat meer waren zoals hij: nooit de essentie uit het oog verliezend, verbaal sterk, flexibel. Want eerlijk gezegd kom ik in wat van nature uit “mijn kamp” zou moeten zijn, iets teveel triestige planten tegen, op het menselijke vlak dan. En dat verdriet me, want zonder de juiste menselijke kwaliteiten, zal “ons volk” een slachtschaap blijven, onafhankelijkheid of geen onafhankelijkheid.
Oud 17 mei 2012, 06:37   #429
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

De NV-A is wat mij betreft een aanvulling op de O-VLD en zou goed ermee kunnen samenwerken.

Een regering van deze partijen zou ideaal zijn omdat zij de nodige hervormingen zouden doorvoeren.

* Afschaffing of krachtige hervorming van de sociale zekerheid
* Afschaffing of krachtige hervorming van de loonindexering
* Vermindering van het aantal betuttelende regeltjes voor de ondernemingen
...

Een gouden toekomst voor de ondernemingen en derhalve ook voor de werknemers.
Oud 17 mei 2012, 06:40   #430
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
De NV-A is wat mij betreft een aanvulling op de O-VLD en zou goed ermee kunnen samenwerken.

Een regering van deze partijen zou ideaal zijn omdat zij de nodige hervormingen zouden doorvoeren.

...

Te laat.

Jullie zitten binnenkort aan de kiesdrempel, wij kunnen met jullie niks meer aanvangen.
Oud 17 mei 2012, 07:06   #431
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik heb geen bondgenootschap met Superstaaf, althans niet op het politieke vlak.
Behalve als het over de invoering van de democratie gaat natuurlijk.
Oud 17 mei 2012, 07:19   #432
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw partij en voorzitter heeft die kans gehad. Blijkbaar volgt hij uw mening niet.

Citaat:

...

Waarom koos uw partij dan toch maar voor het alternatief van een linkse belastingsregering?
Oud 17 mei 2012, 07:37   #433
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom koos uw partij dan toch maar voor het alternatief van een linkse belastingsregering?
Omdat ze voor alles Belgisch-regimetrouw is, en pas als het daarmee niet vloekt ook nog even een blik werpt op haar kerninhoud.
Oud 17 mei 2012, 07:57   #434
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius
Ik heb geen bondgenootschap met Superstaaf, althans niet op het politieke vlak.
Behalve als het over de invoering van de democratie gaat natuurlijk.
Tsja, mijn beste E.Gidius, demokratie dat zou een pak handiger zijn.
Dan hoefden we niet langer 'tactisch' te stemmen, of aan te schurken bij wie het 't beste afschuift, dan konden we zelf beslissen hoe we ons openbaar leven inrichtten.
Oud 17 mei 2012, 08:00   #435
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tsja, mijn beste E.Gidius, demokratie dat zou een pak handiger zijn.
Dan hoefden we niet langer 'tactisch' te stemmen, of aan te schurken bij wie het 't beste afschuift, dan konden we zelf beslissen hoe we ons openbaar leven inrichtten.
Amen.

In afwachting kunnen we ons als burger al wel opstellen als beheerder van het systeem in plaats van als onderdanen.

Woorden wekken, voorbeelden trekken, nietwaar.
Oud 17 mei 2012, 08:00   #436
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgende week, de uitslagen waren niet OK.
Oud 17 mei 2012, 09:37   #437
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Te laat.

Jullie zitten binnenkort aan de kiesdrempel
, wij kunnen met jullie niks meer aanvangen.
Dat probleem had de VU ook tot ze zich "heruitvonden" en de NVA creëerden...
Oud 17 mei 2012, 09:43   #438
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Dat probleem had de VU ook tot ze zich "heruitvonden" en de NVA creëerden...
Ik vraag niet beter dan dat er ooit weer een echte liberale of zelfs libertaire partij komt..
Oud 17 mei 2012, 09:45   #439
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

...

Wat zit gij toch te bazelen ?

Noch de nva noch de vld heeft dit in haar kiesprogramma staan.

(en ik kan nog maar eens herhalen wat anderen hier net voor mij al zegden: wat er dan wel staat in uw vld-programma, voert ge dan net omgekeerd uit in de actuele federale minderheidse meerderheidsregering)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2012, 09:47   #440
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Noch de nva noch de vld heeft dit in haar kiesprogramma staan.
Je bevestigt dus ook wat ik hierboven schreef: er zijn geen liberale partijen meer.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be