Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2004, 14:32   #421
Eternity
Parlementsvoorzitter

Eternity's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eternity

Van de grieken tot nu, homosexualiteit is er altijd al geweest ...
Moordenaars, pedofielen, kleptomanen... Van de Grieken tot nu, het is er altijd al geweest.

Waarde dus van het argument: nul.
Het argument ging er niet om dat het goed, of slecht is, het ging erom dat het altijd bestaat heeft en altijd zal blijven bestaan.

Frank Dane
Eternity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 14:34   #422
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Sta me toe nog even op te merken dat je een schande bent voor het beroep van onderwijzer.
Blijkbaar niet. Ook dit jaar hebben al meerdere ouders bij de inschrijving gevraagd of hun kind bij mij in de klas mag zitten. Iedereen weet dat ik conservatief ben en dat ik duidelijke standpunten inneem. Heel wat ouders hebben nog waarden! Wees maar gerust. Ik heb al niet zelden gehoord tijdens oudercontacten: "Oef. Ik vind het fijn dat u ook zo denkt, want tegenwoordig..."
Daar geloof ik nu eens geen moer van, Jan. Volgens mij zit je hier een stevig potje te liegen en hoed je je ervoor om je ware aard aan de ouders van de kinderen in je klas te onthullen...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 14:34   #423
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het argument ging er niet om dat het goed, of slecht is, het ging erom dat het altijd bestaat heeft en altijd zal blijven bestaan.
Wat ik eerder stelde ging niet over de verschijnselen, maar wel over hoe men over die verschijnselen denkt. Uw vrije opvattingen zullen weer verdwijnen als sneeuw voor de zon: ze ontwrichten en ondergraven immers onze maatschappij. Vroeg of laat komt het gezond verstand terug, jammer dat daarbij enkele generaties verloren zullen gaan in het verderf en de misleiding die nu door een gedeelte van de maatschappij gespuit wordt.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 14:35   #424
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wat ik eerder stelde ging niet over de verschijnselen, maar wel over hoe men over die verschijnselen denkt. Uw vrije opvattingen zullen weer verdwijnen als sneeuw voor de zon: ze ontwrichten en ondergraven immers onze maatschappij. Vroeg of laat komt het gezond verstand terug, jammer dat daarbij enkele generaties verloren zullen gaan in het verderf en de misleiding die nu door een gedeelte van de maatschappij gespuit wordt.
U vindt conservatief beter
Ik vind progressief beter

verschil van mening, niet meer, niet minder, ik zal niet van gedacht veranderen, u ook niet

Daar stopt de discussie dan ook.

Frank Dane
Oud 4 juli 2004, 14:37   #425
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik nu eens geen moer van, Jan. Volgens mij zit je hier een stevig potje te liegen en hoed je je ervoor om je ware aard aan de ouders van de kinderen in je klas te onthullen...
Och, u hoeft het niet te geloven, hoor. Ik hoor wat ik hoor en zie wat ik zie in mijn contacten met ouders. En niet vertellen wie ik ben? Dat is ook niet in de eerste plaats mijn taak, maar af en toe komen bepaalde dingen ter sprake. In een oudercontact wordt er vaak over veel zaken gepraat. Bij het laatste oudercontact vertelde een vader nog een smakelijk mop over "flikkers". Dacht u dat hij dat zou doen als hij niet zou weten hoe ik erover denk? Maar goed, het staat u natuurlijk vrij te geloven of niet te geloven.
Oud 4 juli 2004, 14:37   #426
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Dat vind ik dan fijn voor u.

Politiek is echter iets voor mensen - althans de weinigen - met een wereldbeschouwing, die alles dus ook maatschappelijke denkbeelden omvat, met zin voor traditie en met historisch, etnisch en cultureel bewustzijn.

Al dat post-moderne, progressieve, individualistische gewauwel heeft geen uitstaans met politiek en samenleving.
ik dacht dat politiek er voor de mensen was, alle mensen. en dat je pas een maatschappij hebt als je verschillende soorten mensen hebt?
waarom zou politiek niet voor mensen met zin in vooruitgang ipv traditie kunnen zijn?

en voor zover ik me herinner heb ik geen iqtest ofzo moeten afleggen om op dit forum te komen. zelfs als ik mijn hond kan leren typen, mag die hier op dit forum komen. u bent vrij andere oorden op te zoeken.

@ jvdb
net zoals jouw hersenspinsels een plaats mogen hebben. verschil is dat ik al met eternity gediscussieerd heb en dat hij het vermogen heeft om zijn mening te herzien als er fundamentele bewijzen zijn dat ze fout is. ook in dat opzicht blijkt u goed te kerk te volgen en vast te houden aan uw geloofsbewijzen. "komen we ergens in nauwe schoentjes, dan roepen we ff tot god"
u bent een uitstervend ras en u weet het. waarom gaat u bvb in op het feit dat er geen 10% van de wereldbevolking holebi is, maar niet op het feit dat het o zo fantastische christendom aftakelt en er minder en minder echte christenen zijn? ligt het misschien aan de houding van de kerk? nee toch, het zal wel aan de verdorven maatschappij liggen.

beetje meer terug on topic: bij verschillende diersoorten zijn observaties gedaan en ook daar komt men uit rond +-10% homoseksuelen.

verder vind ik het trouwens weerzinwekkend dat u bij de gedachte aan aids blijkbaar denkt "goed werk god. lekker zelfregulerend systeem ingebouwd. laat die flikkers maar sterven en liefst nog een trage lange dood" in plaat van dat u denkt aan de verschrikkingen die mensen moeten doorstaan die hiv hebben. en blijkbaar heeft uw godje zijn werk niet goed gedaan want ook heteros krijgen het hiv virus? nogal zieke redenering voor iemand die kinderen moet opvoeden.
van hecke had beter gezegd dat homofobe leerkrachten een probleem hebben. een groot probleem

You're only as old as the boys you feel
james is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 14:38   #427
bartje
Minister-President

Standaard

We blijven ondertussen ook nog altijd wachten op de herinneringen die Jan Van Den Berghe ging geven....oktober 2002; toen hij zei dat het homohuwelijk er niet zou komen en dat hij me daaraan zou herinneren na de afloop van de toenmalige legislatuur. Wel waarop wachten we?

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 14:38   #428
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Waar zitten die vrouwen met bedekte hoofdharen, Jan?
In de parochie waar ik kerk: traditionele liturgie, priester in toog, mis in het Latijn, bomvolle kerk, jonge gezinnen met vier, vijf, zes, zeven kinderen...
Mis in het Latijn? Waar is dat precies, Jan, want DAT wil ik wel eens met mijn eigen ogen zien...
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 4 juli 2004, 14:40   #429
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
zoals de kerk jarenlang vrije meningsuiting onderdrukt heeft zeker? denkt u echt dat we terug gaan naar de middeleeuwen?

Oud 4 juli 2004, 14:41   #430
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Al meerdere malen heeft de paus gefulmineerd tegen de niet-passende kledij die mensen tegenwoordig allemaal aantrekken om naar de Mis te gaan. Hij sprak daarbij in algemene termen. Wie naar traditionele parochies gaat, zal wel merken dat de geestelijkheid erop aandringt dat vrouwen het hoofd bedekt houden (ga maar eens vragen in de Hemelstraat in Antwerpen).
Wat kan jij een stukje rond de pot draaien, Jan. Ik dacht dat Paulus' voorschrift duidelijk was: vrouwen horen de haren te bedekken en daarmee uit! Als de paus in "algemene termen" over niet-passende kledij, dan is hij net zo hypocriet als jij. Als "hoeder van de waarheid", is het toch zijn plicht om geestelijken te dwingen de wet van Paulus na te leven, of niet? Dat er hier en daar nog een "traditionele parochie" te vinden is, kan best zijn, maar dat doet helemaal niets af aan het simpele feit dat dit voorschrift van Paulus quasi nergens nog wordt gevolgd.

Of zou het misschien kunnen zijn dat de kerk zich, wat dit voorschrift van Paulus betreft, aangepast heeft aan de samenleving van vandaag?

Citaat:
Oud 4 juli 2004, 14:42   #431
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door james
verder vind ik het trouwens weerzinwekkend dat u bij de gedachte aan aids blijkbaar denkt "goed werk god. lekker zelfregulerend systeem ingebouwd. laat die flikkers maar sterven en liefst nog een trage lange dood" in plaat van dat u denkt aan de verschrikkingen die mensen moeten doorstaan die hiv hebben. en blijkbaar heeft uw godje zijn werk niet goed gedaan want ook heteros krijgen het hiv virus? nogal zieke redenering voor iemand die kinderen moet opvoeden.
De ziekte is ook verschrikkelijk en de mensen moeten ook verzorgd worden, maar het komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hiv en aids komen verbazend veel voor onder homoseksuelen, met daarnaast ook mensen die veel wisselende contacten hebben (naast een aantal gevallen door b.v. bloedbesmetting). Het grootste deel is echter te wijten aan de overtreding van de morele regels: vrije en abnormale seks (want wat de homoseksuelen uitvreten lijkt me verre van natuurlijk en normaal). De natuur wreekt zichzelf tegen dergelijke onnatuurlijke daden. De ziekte zou een teken aan de wand moeten zijn en een oproep voor onze maatschappij om weer na te gaan denken over de morele vuistregels. Maar dit weigert ze. Aids en hiv zullen dan ook verder oprukken. Gebrek aan moraliteit is de oorzaak van het verval.
Oud 4 juli 2004, 14:43   #432
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst werpt u op dat de filosofische godsbewijzen al lang weerlegd zijn. Vraag ik naar een weerlegging, dan haast u zich te stellen dat filosofie geen wetenschap is (en dat u geen zin heeft om weerleggingen op te zoeken). Nu zouden er geen bewijzen zijn...
De naam Immanuel Kant zegt u hoogstwaarschijnlijk niets?

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Dat is geen antwoord. DOET DIE HOMO IEMAND KWAAD?
Ja, in de eerste plaats zichzelf. Steeds dieper laat hij zichzelf zakken in het verderf. Bewust schade toebrengen aan zichzelf lijkt me een groot kwaad.
En op welke wijze brengt hij zichzelf dan wel schade toe, met andere woorden op welke wijze ondervindt de homoseksueel schadelijke gevolgen van zijn homoseksueel gedrag? Ik kan u alvast vertellen dat homoseksuelen mentaal en psychologisch even gezond blijken te zijn als heteroseksuelen, indien u dat wenst te weerleggen neemt u best eens contact op met Dr. E. Hooker of met Dr. Bohan, J. S of anderen.
Bovendien stelt zich de vraag of het wel moreel verantwoord is om mensen te verbieden zichzelf schade toe te brengen wanneer dit een bewuste en vrijwillige keuze betreft?! Je zou analoog daarmee immers kunnen stellen dat we het (overdadig) consumeren van alcohol, sigaretten, snoep, vetten, etc. aan banden moeten leggen. De vraag stelt zich dan wie bepalen zal wat al dan niet tot de vrije keuze van het individu behoort en wat niet?!

Citaat:
Homoseksualiteit is geen deel van uw persoonlijkheid; het is immers een afwijking die door een aantal factoren bij u is gegroeid. U kunt ervan genezen.
Is dat zo? Is homoseksualiteit een ziekte waarvan men kan genezen? Hoeveel homoseksuelen kent u die van hun homoseksualiteit genezen werden?
Ik citeer hier eventjes een stukje uit het volgende onderzoek: Bell, Weinberg & Hammersmith, Sexual Preference: Its Development in Men and Women (1981) passim:
“The research and clinical experience of amici's members indicates that, once established, sexual orientation is resistant to change. Although there are some reports of therapy leading to changed sexual orientation, there is little evidence that treatment actually changes sexual attractions, as opposed to reducing or eliminating same-sex sexual behavior. Upon reviewing reports on "conversion therapy," one scholar concluded that -- entirely aside from the ethical concerns relating to any such therapy -- there is no reliable evidence that "sexual orientation is amenable to redirection or significant influence from psychological intervention.”

Citaat:
Er is gewoon niets bewezen. Indien het aangeboren zou zijn, dan zou er een gen moeten bestaan die de homoseksualiteit bepaalt. Welnu, dat gen bestaat niet. En zelfs mocht dat gen bestaan, dan nog kan men niet stellen dat homoseksualiteit dan normaal is. Er zijn ook genen die lichamelijke afwijkingen bepalen. Niemand zal het echter in zijn hoofd halen die afwijkingen als normaal te omschrijven. Homoseksualiteit is dat evenmin.
Onzin, u bewijst hier overduidelijk niet te weten waarover u spreekt. Het is helemaal niet zo dat omdat iets aangeboren zou zijn dat er ook per definitie een gen zou moeten bestaan dat dit kenmerk doet overerven. Er bestaat immers ook zoiets als aangeboren niet-erfelijke kenmerken.
Zeer recente studies indiceren overigens een link tussen bepaalde aspecten van het DNA en seksuele oriëntatie. Een studie in verband met heteroseksuele en homosekeuele mannen wees bijvoorbeeld op een verschil in volume van een celgroep in de voorste hypothalamus. (Whitam, Diamond & Martin, Homosexual Orientation in Twins; Troiden, The Formation of Homosexual Identities; Shively & De Cecco, Components of Sexual Identity, 3 J. Homosexuality 41; Bailey & Pillard, A Genetic Study of Male Sexual Orientation; Hamer, Hu, Magnuson, Hu & Pattatuci, A Linkage Between DNA Markers on the X Chromosome and Male Sexual Orientation; LeVay, The Sexual Brain)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2004, 14:44   #433
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
De ziekte is ook verschrikkelijk en de mensen moeten ook verzorgd worden, maar het komt niet zomaar uit de lucht vallen. Hiv en aids komen verbazend veel voor onder homoseksuelen, met daarnaast ook mensen die veel wisselende contacten hebben (naast een aantal gevallen door b.v. bloedbesmetting). Het grootste deel is echter te wijten aan de overtreding van de morele regels: vrije en abnormale seks (want wat de homoseksuelen uitvreten lijkt me verre van natuurlijk en normaal). De natuur wreekt zichzelf tegen dergelijke onnatuurlijke daden. De ziekte zou een teken aan de wand moeten zijn en een oproep voor onze maatschappij om weer na te gaan denken over de morele vuistregels. Maar dit weigert ze. Aids en hiv zullen dan ook verder oprukken. Gebrek aan moraliteit is de oorzaak van het verval.
Al hetgene wat je hier nu gepalverd hebt, kan je dat misschien ook eens allemaal bewijzen?

Oud 4 juli 2004, 14:45   #434
Eternity
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
Voor zover ik weet neuken (de meeste) dieren vrij in het rond me alles en iedereen

Frank Dane
Oud 4 juli 2004, 14:45   #435
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er hier en daar nog een "traditionele parochie" te vinden is, kan best zijn, maar dat doet helemaal niets af aan het simpele feit dat dit voorschrift van Paulus quasi nergens nog wordt gevolgd.
Op dit ogenblik zitten we in de Kerk met het grote en verschrikkelijke probleem dat er in veel bisdommen een modernistische geestelijkheid de plak zwaait die maar laat begaan. Kardinaal Danneels is zo'n zwakkeling die nauwelijks durft optreden tegen allerlei mistoestanden. De paus staat bijna voor een onmogelijke taak. Kijk maar eens hoe furieus er gereageerd werd op de laatste brief over de waardigheid van de liturgie. Maar die tak zal wel afsterven en enkel de traditionele parochies zullen overleven. Aan ons is dus de toekomst, niet aan de modernisten. Ze willen immers van twee walletjes eten en God en de mammon dienen. Op hen rust geen zegen. Daarom lopen hun kerken ook leeg.
Oud 4 juli 2004, 14:48   #436
james
Provinciaal Gedeputeerde

james's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
en dat wordt allemaal geregeld door god? kinde twisted mind heeft diene wel... tis zowa de moderne zondvloed zeker? zoals kanker en oorlog en kinderen die verscheurd worden door leeuwen, levende wezens die terecht komen onder reuzachtige rubberen zolen en geplet worden tot het laatste sapke uit hun lijf is geperst. uw god regelt da schoon. wel makkelijk voor jou natuurlijk, hoef je je nergens zorgen over te maken. en ja als je iets verkeerd doet ff tegen meneer pastoor gaan zeggen en alles is in orde na een weesgegroetje... life can be so easy.

Oud 4 juli 2004, 14:49   #437
bartje
Minister-President

Standaard

Waarom lopen de kerken leeg: omdat de kerk zich gewoon niet wilt aanpassen. Waarom worden de kerkdiensten verminderd en verminderd? Vroeger hier nog 5 diensten per week-end, nu nog 2... Spreekt voor zich vind ik.

Nu ze doen maar, de kerk kan ons geen enkele verplichting opleggen. Geen enkele! Wij leven ons leven en niet die kerk zal dat doen!

Oud 4 juli 2004, 14:49   #438
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mis in het Latijn? Waar is dat precies, Jan, want DAT wil ik wel eens met mijn eigen ogen zien...
Hemelstraat, Antwerpen.

http://home.tiscali.be/vauclair/FSSP...NTWpriorij.gif

Of nog beter: St. Jozef, Frère Orbanplein, Brussel.

http://home.tiscali.be/vauclair/FSSP...XLStJoseph.gif
Oud 4 juli 2004, 14:50   #439
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie een beetje nederig is weet dat het heilzaam, nodig, nuttig en verrijkend is zich op de wijsheid van eeuwen te baseren. De Kerk heeft eeuwen ervaring en heeft alles mooi doorgegeven. Daarom is het heel waardevol onze grote waarden bij de Kerk te halen en niet te graag naar vlugge oplossingen die we zelf zomaar uit de hoed toveren (en die uiteindelijk toch maar zullen vergaan in de wind van de tijd).
Nederigheid is inderdaad gepast, want het is inderdaad nuttig en leerzaam om de geschiedenis niet weg te werpen en lessen te trekken uit het verleden. Het wordt dan ook hoogdringend tijd dat de kerk dit doet en haar mening en opvattingen aanpast. Het is immers onzin om - zoals u hierboven doet - te beweren dat de Kerk eeuwen ervaring heeft opgebouwd en op basis daarvan haar mening vormt en deze alzo doorgeeft. Het is immers zo - en dit zijn uw eigen woorden - dat de Kerk nog steeds dezelfde leer en dezelfde denkbeelden verkondigt als in de tijd dat zij net uit de grond schoot.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 4 juli 2004, 14:52   #440
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De ziekte zou een teken aan de wand moeten zijn en een oproep voor onze maatschappij om weer na te gaan denken over de morele vuistregels. Maar dit weigert ze. Aids en hiv zullen dan ook verder oprukken. Gebrek aan moraliteit is de oorzaak van het verval.
En als gevolg van het overtreden van welke morele regels waren de pestepidemie’s te wijten?!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be