![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#422 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind progressief beter verschil van mening, niet meer, niet minder, ik zal niet van gedacht veranderen, u ook niet Daar stopt de discussie dan ook.
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
waarom zou politiek niet voor mensen met zin in vooruitgang ipv traditie kunnen zijn? en voor zover ik me herinner heb ik geen iqtest ofzo moeten afleggen om op dit forum te komen. zelfs als ik mijn hond kan leren typen, mag die hier op dit forum komen. u bent vrij andere oorden op te zoeken. @ jvdb net zoals jouw hersenspinsels een plaats mogen hebben. verschil is dat ik al met eternity gediscussieerd heb en dat hij het vermogen heeft om zijn mening te herzien als er fundamentele bewijzen zijn dat ze fout is. ook in dat opzicht blijkt u goed te kerk te volgen en vast te houden aan uw geloofsbewijzen. "komen we ergens in nauwe schoentjes, dan roepen we ff tot god" u bent een uitstervend ras en u weet het. waarom gaat u bvb in op het feit dat er geen 10% van de wereldbevolking holebi is, maar niet op het feit dat het o zo fantastische christendom aftakelt en er minder en minder echte christenen zijn? ligt het misschien aan de houding van de kerk? nee toch, het zal wel aan de verdorven maatschappij liggen. beetje meer terug on topic: bij verschillende diersoorten zijn observaties gedaan en ook daar komt men uit rond +-10% homoseksuelen. verder vind ik het trouwens weerzinwekkend dat u bij de gedachte aan aids blijkbaar denkt "goed werk god. lekker zelfregulerend systeem ingebouwd. laat die flikkers maar sterven en liefst nog een trage lange dood" in plaat van dat u denkt aan de verschrikkingen die mensen moeten doorstaan die hiv hebben. en blijkbaar heeft uw godje zijn werk niet goed gedaan want ook heteros krijgen het hiv virus? nogal zieke redenering voor iemand die kinderen moet opvoeden. van hecke had beter gezegd dat homofobe leerkrachten een probleem hebben. een groot probleem
![]() |
![]() |
#427 |
Minister-President
|
![]() We blijven ondertussen ook nog altijd wachten op de herinneringen die Jan Van Den Berghe ging geven....oktober 2002; toen hij zei dat het homohuwelijk er niet zou komen en dat hij me daaraan zou herinneren na de afloop van de toenmalige legislatuur. Wel waarop wachten we?
![]() |
#428 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#430 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of zou het misschien kunnen zijn dat de kerk zich, wat dit voorschrift van Paulus betreft, aangepast heeft aan de samenleving van vandaag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bovendien stelt zich de vraag of het wel moreel verantwoord is om mensen te verbieden zichzelf schade toe te brengen wanneer dit een bewuste en vrijwillige keuze betreft?! Je zou analoog daarmee immers kunnen stellen dat we het (overdadig) consumeren van alcohol, sigaretten, snoep, vetten, etc. aan banden moeten leggen. De vraag stelt zich dan wie bepalen zal wat al dan niet tot de vrije keuze van het individu behoort en wat niet?! Citaat:
Ik citeer hier eventjes een stukje uit het volgende onderzoek: Bell, Weinberg & Hammersmith, Sexual Preference: Its Development in Men and Women (1981) passim: “The research and clinical experience of amici's members indicates that, once established, sexual orientation is resistant to change. Although there are some reports of therapy leading to changed sexual orientation, there is little evidence that treatment actually changes sexual attractions, as opposed to reducing or eliminating same-sex sexual behavior. Upon reviewing reports on "conversion therapy," one scholar concluded that -- entirely aside from the ethical concerns relating to any such therapy -- there is no reliable evidence that "sexual orientation is amenable to redirection or significant influence from psychological intervention.” Citaat:
Zeer recente studies indiceren overigens een link tussen bepaalde aspecten van het DNA en seksuele oriëntatie. Een studie in verband met heteroseksuele en homosekeuele mannen wees bijvoorbeeld op een verschil in volume van een celgroep in de voorste hypothalamus. (Whitam, Diamond & Martin, Homosexual Orientation in Twins; Troiden, The Formation of Homosexual Identities; Shively & De Cecco, Components of Sexual Identity, 3 J. Homosexuality 41; Bailey & Pillard, A Genetic Study of Male Sexual Orientation; Hamer, Hu, Magnuson, Hu & Pattatuci, A Linkage Between DNA Markers on the X Chromosome and Male Sexual Orientation; LeVay, The Sexual Brain)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#433 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#434 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#435 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#437 |
Minister-President
|
![]() Waarom lopen de kerken leeg: omdat de kerk zich gewoon niet wilt aanpassen. Waarom worden de kerkdiensten verminderd en verminderd? Vroeger hier nog 5 diensten per week-end, nu nog 2... Spreekt voor zich vind ik.
Nu ze doen maar, de kerk kan ons geen enkele verplichting opleggen. Geen enkele! Wij leven ons leven en niet die kerk zal dat doen!
![]() |
#438 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://home.tiscali.be/vauclair/FSSP...NTWpriorij.gif Of nog beter: St. Jozef, Frère Orbanplein, Brussel. http://home.tiscali.be/vauclair/FSSP...XLStJoseph.gif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |