![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Had er gestaan: Citaat:
de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens Laatst gewijzigd door driewerf : 22 december 2012 om 12:57. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() Het zijn ex-paras die wapens dealen. Professionele criminelen dus.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt dit vergelijken met flikken, bewakers, militairen en ander tuig. Zet de grootste nerd in een uniform met kepie, en ze gaan denken dat ze het centrum van de wereld zijn, en dat zij het voor het zeggen hebben. Met een wapen is dit ook zo. Weten dat er een wapen aanwezig is, zal er voor zorgen dat mensen sneller gaan overwegen het te gebruiken, en mensen worden overmoedig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Wanneer ex-para's wapens dealen, zijn dat volgens jou automatisch "professionele criminelen"? Volgens jou kunnen ex-para's dus nooit aan legale wapenverkoop doen? Volgens jou zijn ex-para's die zich bezig houden met illegale wapenhandel per definitie professioneel bezig? Zot zijn doet geen zeer hé jongen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En waarom niet voor elke volwassen burger met een blanco strafblad ? Inplaats van legerdienst, verplichte kursus schieten met vuurwapens, vanaf 12 jaar bvb. Eén uurtje per week inlassen bij de schoolkursus. Wie als volwassene misbruik maakt van zijn ( verplicht ) wapen, en in de gevangenis vliegt, heeft er daarna geen recht meer op. Verboden wapendracht voor ex-bajesklanten brengt 20 jaar effectief op. Op die manier word de machtsverhouding gewijzigd : bandieten staan er zwakker voor als eerlijke burgers, in tegenstelling tot nu . Ik stel dit wél voor voor België hé, met wat in de USA gebeurd heb ik geen zaken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
neen dus. niet meer wapens. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Banneling
|
![]() Precies. Waar een wil is , is een weg. En wie een wapen zoekt, zal er één vinden. In België is dat niet moeilijk, ondanks de strenge wapenwetten. Heeft een paar jaar terug een Marrokkaans carjackertje van een jaar of 18 de politie niet onder vuur genomen met een AK 47 midden in Brussel, op klaarlichte dag ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
Minister-President
|
![]() Neen... wie een wapen zoekt zal niet zomaar een wapen vinden, als de wetgeving streng is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Carlgustaaf trekt weer eens ten strijde tegen "het geboefte"
![]()
![]() |
#433 |
Minister-President
|
![]() Slaat op niets. Ik woon in BXL en ik zou bij God niet weten waar een vuurwapen te vinden. ´t Gaat hem om de juiste connecties hebben - die heb ik niet, en het merendeel van de mensen hebben die ook niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen van goeie wil doen die moeite niet. Maar het is simpeler dan U wel zou willen, een wapen te pakken krijgen. Het internet en wat creatief postgebruik voor de onderdelen doen al veel in de juiste richting En anders, proletarisch winkelen in een kazerne. .
![]() |
![]() |
#435 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zie eens naar drugs, dat is ook overal, maar niemand komt het in m'n neus duwen hoor...
![]() |
![]() |
#436 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar goed... Die vlees-noch-vis-wet van onder Clinton is ook maar een halve maatregel. Een volledig verbod op wapens ga je in de VS nooit verkrijgen, daarvoor is het second amendment véél te fundamenteel ingebeiteld in de Amerikaanse cultuur. Dan is het voorstel van de NRA misschien nog het meest haalbare, al vraag ik me wel af wie dergelijke bewapende wachten gaat betalen in tijden dat de VS in diepe financiële problemen zitten, de NRA zelf misschien? Als buitenstaander vind ik het second amendment ietwat achterhaald, maar omdat in de VS al sinds de implementatie ervan vrij gemakkelijk wapens kunnen bekomen worden, zit je er natuurlijk wel een berg wapens die nog eens gemakkelijk verkregen kunnen worden en dat niet altijd via legale weg. Een discussie die vele facetten kent en eigenlijk niet te herleiden is tot 'verbieden we wapens of niet?' Spijtige zaak, maar ik denk dat ze in de VS nog lang niet van dit soort feiten af gaan geraken. Anderzijds kan je in 'ons eigenste' Brussel ook bijna niet meer buitenkomen op bepaalde uren. En de recente steekpartij aan het centraal station tonen aan dat je ook al niet meer veilig bent in de betere delen van Brussel en zelfs, in het geval van Joe Van Holsbeeck enkele jaren geleden, zelfs op klaarlichte dag tijdens het spitsuur. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 |
Banneling
|
![]() Rara hoeveel vuurwapendoden vallen in de VS dagelijks? Meer dan er doden vielen in dat schooltje. Antwoord morgen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vandaar dat Kitty van Nieuwenhuysen neergeschoten is met een Kalasnikov.