Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2005, 16:54   #421
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN

Gun's schermafbeelding

Standaard Golf van aanslagen Irak: circa 100 doden

En we gaan nog ni naar huis, bijlange ni, bijlange ni ... En we gaan nog ni naar huis ...
Citaat:
NIEUWS - De golf van aanslagen die Irak overspoelt sinds de bekendmaking van de nieuwe regering, afgelopen donderdag, heeft zich afgelopen weekeinde en vanochtend voortgezet.
http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1115011326685.html
Oud 2 mei 2005, 17:00   #422
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun
En we gaan nog ni naar huis, bijlange ni, bijlange ni ... En we gaan nog ni naar huis ...

http://www.nrc.nl/buitenland/artikel/1115011326685.html
Je bent er precies blij mee. Ik dacht dat je liever had dat de amerikanen zo snel mogelijk vertrokken ginds, of ben ik nu mis?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2005, 17:03   #423
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je bent er precies blij mee. Ik dacht dat je liever had dat de amerikanen zo snel mogelijk vertrokken ginds, of ben ik nu mis?
Ik had in de eerste plaats liever gehad dat ze nooit aan die ongegronde bezetting van Irak waren begonnen ... en nu ze er zijn mogen ze, spijtig genoeg voor alle slachtoffers (Irakezen en soldaten), de bonen vreten!
Oud 2 mei 2005, 18:37   #424
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had in de eerste plaats liever gehad dat ze nooit aan die ongegronde bezetting van Irak waren begonnen ... en nu ze er zijn mogen ze, spijtig genoeg voor alle slachtoffers (Irakezen en soldaten), de bonen vreten!
Jij wenst dus al de onschuldige irakezen dergelijk leven liever toe dan dat het de amerikanen lukt om dit land goed op te bouwen gewoon omdat je wilt dat het de amerikanen niet lukt?
Oud 2 mei 2005, 18:38   #425
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

autobom ontploft in irak in winkelcentrum. Natuurlijk enkel onschuldige irakezen die overbleven als doden en gewonden

Laatst gewijzigd door illwill : 2 mei 2005 om 18:39.
Oud 2 mei 2005, 22:28   #426
slegie
Staatssecretaris

slegie's schermafbeelding

Standaard

Wat er gebeurt tart elke verbeelding.

Maar de amerikanen moeten nu volhouden en ondanks dat ik niet eens was met hun aanval op irak indertijd heb ik toch liever dat amerika als overwinnaar eruit komt dan een stel achterlijke en monsterlijke lafaards die enkel onschuldige mensen vermoorden en dan nog meestal hun eigen volk.
Dus wie de amerikanen niet steunt in irak steunt deze moordenaars.

Dat wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op amerika hé

Wat zze hebben gedaan met verschillende iraakse gevangenen is gewoon ontoelaatbaar voor een beschaafd land zoals amerika waar men prat gaat op de vrijheid van de mensen en de rechtvaardigheid.

Maar weg gaan uit irak mag en kan geen optie zijn voor de amerikanen op dit moment.

Ik ben er van overtuigd dat deze ontvoeringen en moordpartijen wel zullen verminderen.Het shock effect van een live onthoofding op tv is al weg in de wereld want als het hoofdstuk irak op het nieuws komt dan zappen de meeste mensen weg omdat het hen niet meer interesseert zelfs als er een mens word onthoofd is het niet meer interessant en als je geen shock effect meer hebt bij de massa in de wereld dan zullen regeringen niet meer buigen voor eisen van deze barbaren bij een ontvoering.
bijgevolg zullen ontvoeringen langzaam minderen en men mag dus zeker hier niet aan toe geven.
dit ten spijt van de slachtoffers natuurlijk.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 05:37   #427
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door slegie
Wat er gebeurt tart elke verbeelding.

Maar de amerikanen moeten nu volhouden en ondanks dat ik niet eens was met hun aanval op irak indertijd heb ik toch liever dat amerika als overwinnaar eruit komt dan een stel achterlijke en monsterlijke lafaards die enkel onschuldige mensen vermoorden en dan nog meestal hun eigen volk.
Dus wie de amerikanen niet steunt in irak steunt deze moordenaars.

Dat wil niet zeggen dat je geen kritiek mag hebben op amerika hé

Wat zze hebben gedaan met verschillende iraakse gevangenen is gewoon ontoelaatbaar voor een beschaafd land zoals amerika waar men prat gaat op de vrijheid van de mensen en de rechtvaardigheid.

Maar weg gaan uit irak mag en kan geen optie zijn voor de amerikanen op dit moment.

Ik ben er van overtuigd dat deze ontvoeringen en moordpartijen wel zullen verminderen.Het shock effect van een live onthoofding op tv is al weg in de wereld want als het hoofdstuk irak op het nieuws komt dan zappen de meeste mensen weg omdat het hen niet meer interesseert zelfs als er een mens word onthoofd is het niet meer interessant en als je geen shock effect meer hebt bij de massa in de wereld dan zullen regeringen niet meer buigen voor eisen van deze barbaren bij een ontvoering.
bijgevolg zullen ontvoeringen langzaam minderen en men mag dus zeker hier niet aan toe geven.
dit ten spijt van de slachtoffers natuurlijk.
idd, enkel met het stukje over het shock effect ga ik niet echt akkoord. Ze hebben nm. nog geen echte onthoofding laten zien op tv.
Ik vind dat ze naast de ozo erge martel foto's van de naakte irakezen ook eens een onthoofding moeten tonen. Het mocht niet gebeurt zijn, daar ga ik mee akkoord maar een beetje naakt rondlopen en wat slaag krijgen vergelijken met een onthoofding gaat mij wel heel erg ver. Niet dat jij dit gezegt hebt é.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 mei 2005 om 05:37.
Oud 3 mei 2005, 05:39   #428
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Meer dan 1500 vrouwen en kinderen gevonden in massagraf in irak. Allemaal afgemaakt door een kogeltje in het hoofd. Ach ja, en saddam had moeten blijven volgens de europeanen é.
Oud 3 mei 2005, 09:23   #429
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
idd, enkel met het stukje over het shock effect ga ik niet echt akkoord. Ze hebben nm. nog geen echte onthoofding laten zien op tv.
Ik vind dat ze naast de ozo erge martel foto's van de naakte irakezen ook eens een onthoofding moeten tonen. Het mocht niet gebeurt zijn, daar ga ik mee akkoord maar een beetje naakt rondlopen en wat slaag krijgen vergelijken met een onthoofding gaat mij wel heel erg ver. Niet dat jij dit gezegt hebt é.
neen ze hebben die onthoofdingen nog niet laten zien op tv dat is een feit maar de meeste onder ons hebben het wel al eens via het internet kunnen zien, denk ik.
Heb jij het trouwens al eens gezien?
Ik heb het gezien en ik vind het hoegenaamd walgelijk maar het feit dat het nu al zo dikwijls is voorgekomen geeft mij het gevoel van "alweer ene onthoofd".
ik kan spijtig genoeg niet meer zeggen dat ik nog geshockeerd ben er door en ik heb zo'n onthoofding dan al gezien dus ik denk dat voor mensen die enkel via het tv beelden van irak en zo zien dat die nog meer zoiets hebben van "wat interesseerd mij da nog"

nu toch wel even bij zeggen dat ik elke onthoofding iets gruwelijk vind en iets barbaars hé maar ik wil enkel proberen aan te tonen dat zelf zoiets een normale zaak wordn indien het te dikwijls blijft voorvallen.

Oh ja ik begrijp je standpunt inzake je vergelijking.
Deze mensen leven inderdaad nog terwijl die ontvoerde mensen dood zijn.
maar niettemin zo het niet mogen gebeuren en het is mij een raadsle hoe zulke dingen toch naar buiten gelekt zijn?
Oud 3 mei 2005, 09:29   #430
slegie
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Meer dan 1500 vrouwen en kinderen gevonden in massagraf in irak. Allemaal afgemaakt door een kogeltje in het hoofd. Ach ja, en saddam had moeten blijven volgens de europeanen é.
neen saddam verwijderen is een positieve zaak geweest waarvoor we de amerikanen dankbaar mogen zijn en de irakezen zouden dit betero ok mogen zijn.

maar wa mij het meest heeft gestoord is de manier waarop amerika tweedracht zaaide in europa en landen die tegen waren konden op gevolgen rekenen.
Ook het feit dat het nu duidelijk is geworden dat de VN niets betekent in de ogen van de VS en eigenlijk ook niets is zonder de VS, stelt mij toch vragen wat voor eenrol wij dan nog spelen.

maar als laatste wil ik zeggen nu de amerikanen er zijn moeten we ze toch steunen.
als elke land soldaten zou sturen (wat niet veel is) dan konden we dit land beter beveiligen tegen deze terroristen maar we steken liever onze kop in het zand en denken dat we met deze extremisten ooit zullen kunnen dialogeren en dat verdienen ze niet.De enige goede extreme moslim terrorist is er eentje die 2 meter onder de grond ligt te rotten.
Oud 3 mei 2005, 12:55   #431
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij blijft halstarrig volharden in jouw kinderlijke manier van oorlogje voeren. Indien gewoon sadammeke had moeten worden geëlimineerd was het niet nodig om met zo'n machtsvertoon deze oorlog te ontketenen die al 10.000-den slachtoffers heeft veroorzaakt. Enkele infiltraties was genoeg om hem een kopje kleiner te maken ... maar dan was Irak nog niet onder de knoet van de VS en dat is nu net wat de bedoeling is ... sadam is een doekje voor het bloeden, een reden om Irak te controleren, losstaand van zijn verleden.
Oud 3 mei 2005, 12:59   #432
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij blijft halstarrig volharden in jouw kinderlijke manier van oorlogje voeren. Indien gewoon sadammeke had moeten worden geëlimineerd was het niet nodig om met zo'n machtsvertoon deze oorlog te ontketenen die al 10.000-den slachtoffers heeft veroorzaakt. Enkele infiltraties was genoeg om hem een kopje kleiner te maken ... maar dan was Irak nog niet onder de knoet van de VS en dat is nu net wat de bedoeling is ... sadam is een doekje voor het bloeden, een reden om Irak te controleren, losstaand van zijn verleden
ja daarom dat het zo lang geduurd heeft om hem te vinden ... van die 10.000-den slachtoffers hoeveel zijn er gevallen door de terroristen het meredeel vermoed ik
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2005, 13:05   #433
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
ja daarom dat het zo lang geduurd heeft om hem te vinden ... van die 10.000-den slachtoffers hoeveel zijn er gevallen door de terroristen het meredeel vermoed ik
Nog iemand die nagels met koppen tracht te slaan maar intussen zijn vingers heeft blauw geklopt.

Is het niet logisch dat vanaf het moment dat de Amerikanen de oorlog verklaarden aan Irakezië Sadam zich is gaan verstoppen, maar in de decennia ervoor was hij een publieke figuur die niet liever had dan met zijn pracht en praal uit te pakken voor zijn eigen bevolking en dan waren er 1000-den mogelijkheden om hem een kopje kleiner te maken.

10.000-den slachtoffers blijven 10.000-den slachtoffers, of ze nu door Amerikanen, Irakezen, Terroristen, ... zijn omgebracht en allemaal sinds de inval van de Amerikanen ... wie is er dan verantwoordelijk?
Oud 3 mei 2005, 16:53   #434
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen ze hebben die onthoofdingen nog niet laten zien op tv dat is een feit maar de meeste onder ons hebben het wel al eens via het internet kunnen zien, denk ik.
Heb jij het trouwens al eens gezien?
Ik heb het gezien en ik vind het hoegenaamd walgelijk maar het feit dat het nu al zo dikwijls is voorgekomen geeft mij het gevoel van "alweer ene onthoofd".
ik kan spijtig genoeg niet meer zeggen dat ik nog geshockeerd ben er door en ik heb zo'n onthoofding dan al gezien dus ik denk dat voor mensen die enkel via het tv beelden van irak en zo zien dat die nog meer zoiets hebben van "wat interesseerd mij da nog"

nu toch wel even bij zeggen dat ik elke onthoofding iets gruwelijk vind en iets barbaars hé maar ik wil enkel proberen aan te tonen dat zelf zoiets een normale zaak wordn indien het te dikwijls blijft voorvallen.

Oh ja ik begrijp je standpunt inzake je vergelijking.
Deze mensen leven inderdaad nog terwijl die ontvoerde mensen dood zijn.
maar niettemin zo het niet mogen gebeuren en het is mij een raadsle hoe zulke dingen toch naar buiten gelekt zijn?
Volledig mee akkoord.
Oud 3 mei 2005, 16:54   #435
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
neen saddam verwijderen is een positieve zaak geweest waarvoor we de amerikanen dankbaar mogen zijn en de irakezen zouden dit betero ok mogen zijn.

maar wa mij het meest heeft gestoord is de manier waarop amerika tweedracht zaaide in europa en landen die tegen waren konden op gevolgen rekenen.
Ook het feit dat het nu duidelijk is geworden dat de VN niets betekent in de ogen van de VS en eigenlijk ook niets is zonder de VS, stelt mij toch vragen wat voor eenrol wij dan nog spelen.

maar als laatste wil ik zeggen nu de amerikanen er zijn moeten we ze toch steunen.
als elke land soldaten zou sturen (wat niet veel is) dan konden we dit land beter beveiligen tegen deze terroristen maar we steken liever onze kop in het zand en denken dat we met deze extremisten ooit zullen kunnen dialogeren en dat verdienen ze niet.De enige goede extreme moslim terrorist is er eentje die 2 meter onder de grond ligt te rotten.
Ook volledig mee akkoord.
Oud 3 mei 2005, 16:57   #436
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij blijft halstarrig volharden in jouw kinderlijke manier van oorlogje voeren. Indien gewoon sadammeke had moeten worden geëlimineerd was het niet nodig om met zo'n machtsvertoon deze oorlog te ontketenen die al 10.000-den slachtoffers heeft veroorzaakt. Enkele infiltraties was genoeg om hem een kopje kleiner te maken ... maar dan was Irak nog niet onder de knoet van de VS en dat is nu net wat de bedoeling is ... sadam is een doekje voor het bloeden, een reden om Irak te controleren, losstaand van zijn verleden.
Och ja, enkele kleine infiltraties was voldoende geweest

En als ze dat hadden gedaan, waar ligt het verschil met de terroristen die nu de boel blijven verzieken? Als ze dat hadden gedaan had je evengoed blijven klagen en zagen over de amerikanen.
Oud 3 mei 2005, 17:00   #437
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog iemand die nagels met koppen tracht te slaan maar intussen zijn vingers heeft blauw geklopt.

Is het niet logisch dat vanaf het moment dat de Amerikanen de oorlog verklaarden aan Irakezië Sadam zich is gaan verstoppen, maar in de decennia ervoor was hij een publieke figuur die niet liever had dan met zijn pracht en praal uit te pakken voor zijn eigen bevolking en dan waren er 1000-den mogelijkheden om hem een kopje kleiner te maken.

10.000-den slachtoffers blijven 10.000-den slachtoffers, of ze nu door Amerikanen, Irakezen, Terroristen, ... zijn omgebracht en allemaal sinds de inval van de Amerikanen ... wie is er dan verantwoordelijk?
En wat als men nu enkel saddam bv met een sluipschutter zou hebben neergeknalt. Wat dan denk je. Zijn zonen waren nethetzelfde. Zonen ook afmaken, ok, herinner heel het kaartspelletje. Denk je dat het allemaal zo makelijk is om zomaar ergens een groepje speciale eenheden in irak te verstoppen die toevallig de kans krijgen om deze barbaren een kogel door het hoofd te jagen? Je hebt teveel rambo gekeken kerel.
Oud 3 mei 2005, 18:16   #438
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt teveel rambo gekeken kerel.
Speelde Rambo zich niet af in Vietnam? Wel, een tweede Vietnam is in de maak ... dus uw Rambo-verklaring houdt alweer heel veel steek!
Oud 3 mei 2005, 20:32   #439
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Speelde Rambo zich niet af in Vietnam? Wel, een tweede Vietnam is in de maak ... dus uw Rambo-verklaring houdt alweer heel veel steek!
Zoals ik al zei, je vergelijkt films teveel met de werkelijkheid, bij de werkelijkheid blijven kerel.
En ten 2de, ik gaf geen rambo verklaring, je laat de posting met de verklaring gewoon links liggen omdat je geen zinnig antwoord hebt en haalt er dan het allerlaatste stukje uit waarmee ik duidelijk wil zeggen dat je terug uit je droomwereldje moet komen.
Ik weet dat je veel fantasie verhalen hebt gepost ivm de wtc torens en dat het moeilijk is om terug te komen maar probeer het toch maar eens.
En ten 3de spreek je jezelf ook nog tegen in 2 regels, ik denk niet dat iemand dat ooit eerder geflikt heeft. Je maakt eerst ZELF de vergelijking vietnam-irak en dan zeg je meteen erna dat het geen steek houd.

Laatst gewijzigd door illwill : 3 mei 2005 om 20:36.
Oud 11 mei 2005, 17:23   #440
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nu denken de barbaren al dat amerikanen de trein gaan nemen in irak?

Opnieuw 30 doden en meer dan 70 gewonden en verminkte burgers na een bom in een station in irak.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be