Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

Discussietools
Oud 14 maart 2014, 08:59   #421
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ik vind dat er hier nogal op de vrouw gespeeld wordt. Argumentatie helemaal niet. Wel laag denigrerend geraas.
Maar dat zelfde stramien passen ze toch overal toe, niet alleen hier en niet alleen tegen mij; ze hebben geen argumentatie tegen; ik kon wel eens meer dan gelijk hebben, dan maar de boel trachten in het belachelijke te trekken en denken dat ze daarmee hun Eigen grootheid bevestigen terwijl ze enkel bevestigen dat ze er met de broek op hun enkels bij staan.

Oef en dat met de broek tot op hun enkels tegenover een vrouw!

Gun ze hun kinderachtige spelletjes; het meeste dat je met hen kunt bereiken is dat ze eens flink door elkaar geschud worden; misschien dat ze daarna het noorden niet meer kwijt zijn. Hoewel dat waarschijnlijk heel ijdele hoop zal zijn.
marie daenen is offline  
Oud 14 maart 2014, 10:33   #422
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ik kan u met de hand op het hart verzekeren dat geen enkele Belg, het weze een Franstalige of een Nederlandstalige, mij ooit te kennen heeft gegeven te houden van de andere taalgroep.
Heeft er ooit een Belg U spontaan iets vertelt over taalgroepen ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 14 maart 2014, 10:59   #423
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Het is jouw volste recht om jezelf te laten onderdrukken. Het ligt jouw blijkbaar als slachtoffer moeilijk om er mee naar buiten te komen. Ik wens je in ieder geval sterkte toe. Er zijn instanties en personen die jouw kunnen helpen. De eerste stap om te ontsnappen aan de onderdrukking dien je zelf te zetten.
Je gelooft het echt...
DewareJakob is offline  
Oud 14 maart 2014, 11:02   #424
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Bij deze mijn felicitaties. Jouw interpunctie is er op vooruitgegaan. Jouw tekst is al veel leesbaarder dan je vroegere epistels met ellenlange zinnen. Nog een tip. Begin nooit een zin met het woord "En".

Het is zelden gezien dat iemand zo snel vooruitgaat in zijn taalvaardigheid.

Proficiat !
Het is zelden gezien dat iemand zo ter plaatse blijft trappelen wat betreft onoverdachte, tendentieuse uitspraken.
DewareJakob is offline  
Oud 14 maart 2014, 11:04   #425
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Het is mooi verpakt, dat moet ik u toegeven.
Maar wel de waarheid met een strik rond.
Oud 14 maart 2014, 11:07   #426
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr 2691 Bekijk bericht
Ik vind dat er hier nogal op de vrouw gespeeld wordt. Argumentatie helemaal niet. Wel laag denigrerend geraas.
Dat is hun enige strategie. Feiten en geschiedenis negeren en laf op de man spelen. Ca, c'est La Belgique.
DewareJakob is offline  
Oud 14 maart 2014, 11:11   #427
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Was België dan in gevaar?
Bijlange niet.

De Vlaams-nationalisten halen nog maar 40% van de stemmen in Vlaanderen, en de media zwijgen ze dood.
Oud 14 maart 2014, 11:13   #428
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Het is zelden gezien dat iemand zo ter plaatse blijft trappelen wat betreft onoverdachte, tendentieuse uitspraken.
Wat is het nu, speel ik op de vrouw of is het tendentieus ?

Veel succes met de verrijking van jouw woordenschat ! Nu nog de woorden woorden in de juiste context plaatsen...

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 14 maart 2014, 11:17   #429
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, laten we het zo stellen, mijnheer djimi : voor het eventueel struisvogelgedrag waaraan ik niet kan ontsnappen is er in mijn land ruim voldoende zand voorhanden, maar het doet wel goed om de kop ook niet elders in het zand te hoeven steken…
Het staat U vrij om asiel aan te vragen in ons land. U zou een ware aanwinst zijn. Onderga niet langer de druk om mee te doen aan dat struisvogelgedrag en bevrijdt Uzelf. Laat Uw land Uw zelfontplooiing niet langer bellenmeren en vraag asiel aan in België.

Oud 14 maart 2014, 11:23   #430
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Maar dat zelfde stramien passen ze toch overal toe, niet alleen hier en niet alleen tegen mij; ze hebben geen argumentatie tegen; ik kon wel eens meer dan gelijk hebben, dan maar de boel trachten in het belachelijke te trekken en denken dat ze daarmee hun Eigen grootheid bevestigen terwijl ze enkel bevestigen dat ze er met de broek op hun enkels bij staan.

Oef en dat met de broek tot op hun enkels tegenover een vrouw!

Gun ze hun kinderachtige spelletjes; het meeste dat je met hen kunt bereiken is dat ze eens flink door elkaar geschud worden; misschien dat ze daarna het noorden niet meer kwijt zijn. Hoewel dat waarschijnlijk heel ijdele hoop zal zijn.
Walt valt er te argumenteren ? Niemand weerhoudt jouw het recht op jouw fantasie. Dat kan jou niet ontnomen worden met argumenten. Jouw fantasie is jou niet alleen van harte gegund, ze uiten zich ook in amusante epistels die een bovengemiddelde bijdrage vormen aan dit forum.

Ik vind het trouwens fantastisch dat mijn Firefox spellingchecker geen fouten meer aangeeft in jouw berichten. Dat is een enorme vooruitgang. Het maakt het lezen van jouw amusante bijdragen eenvoudiger.

Proficiat !

Oud 14 maart 2014, 11:27   #431
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Wat is het nu, speel ik op de vrouw of is het tendentieus ?

Veel succes met de verrijking van jouw woordenschat ! Nu nog de woorden woorden in de juiste context plaatsen...
Van Dale: zodat je het ook begrijpt.

Citaat:
ten·den·ti·eus (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord) 1(minachtend) met een bep. bedoeling de waarheid verdraaiend: een tendentieuze berichtgeving
Link: http://www.vandale.be/opzoeken?patte...n#.UyLZPoWLy-Q

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 14 maart 2014 om 11:28.
DewareJakob is offline  
Oud 14 maart 2014, 11:30   #432
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn overtuiging dienaangaand is wel gekend, mijnheer Svennies : de Belgische Franstaligen lijken weliswaar bij ruime minderheid voldoende dom om voor de PS-maffia te stemmen, maar zij zijn per algemeen helemaal niet zo dom als de Nederlandstalige belgicisten.

Derhalve is de enige en werkelijke reden waarom zij absoluut het staatsbestel België willen behouden het feit dat zij daar duidelijk voordeel bij hebben. Op het ogenblik dat de Vlamingen hen dat voordeel niet meer kunnen of willen bieden, mogen zowel de staat België als de Vlamingen voor hen gestoken worden waar de zon nooit schijnt. Het klinkt een beetje oneerbiedig, maar het is de rauwe realiteit.
Buiten het feit dat Nederlandstalige belgicisten enkel in de hoofden van separatisten bestaan wil ik nog bemerken dat PS met hun Plan B België nooit zal loslaten. Wat de PS betreft mogen de separatisten hun referendum houden en afscheuren van België. Dat is wat hun plan B inhoudt.

Oud 14 maart 2014, 11:32   #433
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Van Dale: zodat je het ook begrijpt.

Link: http://www.vandale.be/opzoeken?patte...n#.UyLZPoWLy-Q
Tendentieus staat nogal haaks op "op de man spelen".

Oud 14 maart 2014, 11:36   #434
DewareJakob

Standaard

Citaat:
Tendentieus staat nogal haaks op "op de man spelen".
Maar niet haaks op u. 1+1=2

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 14 maart 2014 om 11:37.
DewareJakob is offline  
Oud 14 maart 2014, 11:41   #435
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens de belgicistische logica, waarvan een sprekende illustratie in post 347, kunt u dat niet weten vermits u Jeanne d’Arc nog niet hebt ontmoet.

Maar alle gekheid op een belgo-nationalistisch stokje….

Mij valt bij uw bijdragen steeds uw zeer grote verlatingsangst op als u het hebt over “de splitsing” van België. Dat is eigenaardig vermits u regelmatig aanvoert dat België onmogelijk “gesplitst” kan worden wegens allerlei voorgehouden belemmeringen zoals de staatsschuld, het bestaan van Brussel, uw koninklijke familie, etc…etc…. en er voor u derhalve geen enkele aanleiding zou kunnen zijn om welkdanige schrik te hebben voor bedoelde “splitsing”, tenzij de door u aangevoerde “onmogelijkheid” slechts een flinterdun doekje voor het bloeden is waarin u zelf niet gelooft.

Gelet op het feit dat de “splitsing” in de praktische werkelijkheid slechts een wijziging van het staatsbestel zou inhouden of in het voor u allerergste geval de onafhankelijkheid van Vlaanderen waarbij u ongetwijfeld probleemloos zou kunnen kiezen waar precies (bijvoorbeeld uw huidige woonplaats) en/of in welke nieuw gecreëerde of overblijvende staat u verder wenst te leven en werken, stel ik mij de vraag welke de daadwerkelijke aanleiding voor uw aperte schrik is.

Laten we realistisch wezen : het zal wel niet zijn omdat u als Belgische Franstalige de Vlamingen dermate liefhebt dat u ze niet kunt missen, overigens wel wetend dat zij hoe dan ook zullen blijven waar ze nu zijn en dus niet plots naar de andere kant van de aardbol zullen verdwijnen.

Trouwens, hetzelfde geldt voor de Nederlandstalige belgicisten : kom mij niet vertellen dat de huidige staatsvorm van België absoluut niet mag gewijzigd worden omdat de Vlamingen gek zijn op de Belgische Franstaligen en vice-versa. Ikzelf heb in elk geval tot dusver, zowel in de Belgische pers als in contacten met Belgen, nog nooit iets gemerkt van een echte liefde of zelfs maar gehechtheid tussen de Belgische taalgemeenschappen. Wel integendeel….

Ik kan u met de hand op het hart verzekeren dat geen enkele Belg, het weze een Franstalige of een Nederlandstalige, mij ooit te kennen heeft gegeven te houden van de andere taalgroep. Het maximaal gunstige dat een Belg zal zeggen over de andere taalgroep iets als het welgekende cliché “ik heb niets tegen de Walen, maar…..” cq. “je n’ai rien contre les Flamands, mais….” waarna een ganse uitleg volgt die duidelijk maakt dat ze er wel degelijk iets tegen hebben, en nog geen klein beetje….

Derhalve, mijnheer Everytime, mijn zeer eenvoudige vraag aan u of aan eender welke andere belgicistische forumdeelnemer : wil zo vriendelijk zijn

1. om beknopt uit te leggen welke de echte reden is voor uw verlatingsangst en/of waarvoor u zo bevreesd bent bij een eventuele wijziging van het Belgisch staatsbestel
2. om te laten weten dat u de spreekwoordelijke uitzondering bent op de regel, met name dat u uw landgenoten van de anderstalige bevolkingsgroep daadwerkelijk onvoorwaardelijk liefhebt, en eventueel bereid bent om daarvan duidelijk en zonder franje gewag te maken in de eigen kring en eventueel zelfs publiekelijk via de pers.

Dank bij voorbaat voor uw reactie.
Knappe analyse, Gwylan.
Je hebt Everytime in je post uitgekleed tot op zijn adamskostuum.
Eigenlijk is dat niet eens zo moeilijk want wie voortdurend beweert dat iets niet kan of zal gebeuren verraadt zijn schrik voor het tegenovergestelde.

Buiten een hap en een sneer denk ik niet dat je veel reactie zult krijgen van de man die zich een hele tijd geleden al een landgenoot van jou noemde, maar die om één of andere reden niet in Frankrijk verzeilde maar in....Vlaanderen.

Ik denk ook niet dat hij jouw laatste vraag zal willen beantwoorden gezien dat niet zou stroken met eerder gedane uitspraken op dit forum. Die komen er op neer dat hij Franstaligen aanraadt om Vlamingen te mijden alsof ze melaatsen zijn die tegelijk aan de pest en de cholera lijden.
Oud 14 maart 2014, 11:51   #436
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn overtuiging dienaangaand is wel gekend, mijnheer Svennies : de Belgische Franstaligen lijken weliswaar bij ruime minderheid voldoende dom om voor de PS-maffia te stemmen, maar zij zijn per algemeen helemaal niet zo dom als de Nederlandstalige belgicisten.

Derhalve is de enige en werkelijke reden waarom zij absoluut het staatsbestel België willen behouden het feit dat zij daar duidelijk voordeel bij hebben. Op het ogenblik dat de Vlamingen hen dat voordeel niet meer kunnen of willen bieden, mogen zowel de staat België als de Vlamingen voor hen gestoken worden waar de zon nooit schijnt. Het klinkt een beetje oneerbiedig, maar het is de rauwe realiteit.
Dat de Nederlandstalige belgicisten peter en Bad Atilla zelfs niet probéérden om je stelling te ontkrachten bewijst hoe hard je de nagel op de kop slaat.

En dat zijn de enige Nederlandstalige belgicisten die het vernoemen waard zijn....
Oud 14 maart 2014, 17:12   #437
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walt valt er te argumenteren ? Niemand weerhoudt jouw het recht op jouw fantasie. Dat kan jou niet ontnomen worden met argumenten. Jouw fantasie is jou niet alleen van harte gegund, ze uiten zich ook in amusante epistels die een bovengemiddelde bijdrage vormen aan dit forum.

Ik vind het trouwens fantastisch dat mijn Firefox spellingchecker geen fouten meer aangeeft in jouw berichten. Dat is een enorme vooruitgang. Het maakt het lezen van jouw amusante bijdragen eenvoudiger.

Proficiat !
Jouw spellingchecker is af en toe toch stuk, want er sluipen wel degelijk zware spellingsfouten in je eigen bijdragen.
omaplop is offline  
Oud 14 maart 2014, 18:20   #438
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Dat de Nederlandstalige belgicisten peter en Bad Atilla zelfs niet probéérden om je stelling te ontkrachten bewijst hoe hard je de nagel op de kop slaat.

En dat zijn de enige Nederlandstalige belgicisten die het vernoemen waard zijn....
Neen, niet echt, neen.

De eerste zin is gewoon een grove belediging, wel mooi verpakt, en ik heb niet de gewoonte om inhoudelijk op beledigingen in te gaan.

De tweede zin is onbegrijpelijk gezien de "zij" naar de Nederlandstalige Belgicisten verwijst, taalkundig dan, en de rest van de zin naar de Franstaligen verwijst. Of bedoelt Gwylan wel degelijk dat de "Nederlandstalige Belgicisten" duidelijk voordeel hebben bij het behoud van België, en dat zij geen Vlamingen zijn.
Nog steeds inhoudelijk een lege doos: over welke voordelen gaat het dan, en waarom zouden die "Nederlandstalige Belgicisten" geen Vlamingen zijn?

Zoals ik zie, mooi verpakt. Maar inhoudelijk even leeg als mijn koelkast. Geen inhoudelijke reactie waard dus.

Ps: toch bedankt voor uw compliment.

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 14 maart 2014 om 18:33.
Bad Attila is offline  
Oud 14 maart 2014, 18:47   #439
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, niet echt, neen.

De eerste zin is gewoon een grove belediging, wel mooi verpakt, en ik heb niet de gewoonte om inhoudelijk op beledigingen in te gaan.

De tweede zin is onbegrijpelijk gezien de "zij" naar de Nederlandstalige Belgicisten verwijst, taalkundig dan, en de rest van de zin naar de Franstaligen verwijst. Of bedoelt Gwylan wel degelijk dat de "Nederlandstalige Belgicisten" duidelijk voordeel hebben bij het behoud van België, en dat zij geen Vlamingen zijn.
Nog steeds inhoudelijk een lege doos: over welke voordelen gaat het dan, en waarom zouden die "Nederlandstalige Belgicisten" geen Vlamingen zijn?

Zoals ik zie, mooi verpakt. Maar inhoudelijk even leeg als mijn koelkast. Geen inhoudelijke reactie waard dus.

Ps: toch bedankt voor uw compliment.
Ik begrijp niets van je discours. Ik heb het nochtans enkele malen herlezen. Een vraagje ter verduidelijking. Voel jij jezelf aangesproken met "Nederlandstalige Belgicist" ?

Oud 14 maart 2014, 18:50   #440
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niets van je discours. Ik heb het nochtans enkele malen herlezen. Een vraagje ter verduidelijking. Voel jij jezelf aangesproken met "Nederlandstalige Belgicist" ?
Waarom niet? Zo incorrect is dat niet. Ik ben "Nederlandstalig", en ik ben "Belgicist". Ik ben veel meer dan dat, maar "Nederlandstalige Belgicist" vind ik zelfs een mooie uitdrukking.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be