![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#421 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Hij heft wel allang toegegeven dat hij met zijn huidig ervarings- en competentierugzakje nergens terecht kan en dat de SWT zijn enige manier is om te vermijden om in bittere armoede te verglijden. Dus, de man kent wel het bedrijfsleven en heeft een Spiegel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 |
Banneling
|
![]() Ach, hij moet het gewoon ineens met een pak minder doen.
Waarschijnlijk niks reserve, een beetje boven de stand geleefd en ja ... dan ineens is het paniek, escapisme ("Hou me tegen of ik ga naar Thailand!") en razernij alom. Ik begrijp dat ergens wel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#426 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg niet dat wij geen ambtenaren nodig hebben maar jullie zijn met veel te veel en veel te duur en jullie betalen geen belastingen zoals ik reeds veelvuldig heb aangetoond! Daarom is het belangrijk dat men honderdduizenden ambtenaren afdankt en de overblijvers hetzelfde statuut geeft als werknemers zoals Nederland gedaan heeft. Dit is de enige manier om het bedrijfsleven te redden dat kapot belast is. Indien dit niet gebeurt gaan jullie mee ten onder. Zonder bedrijfsleven is er geen sociale zekerheid!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#427 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
Banneling
|
![]() Op Actua TV dit weekend is de baas vd textielsector aan het woord en die zegt dat het ambtenarenpensioen onmiddellijk gelijkgeschakeld moet worden met de werknemerspensioenen. Dit is een eis van Voka. Voor de bestaande ambtenarenpensioenen zou er een kort uitdoofscenario zijn met een gelijkschakeling over 3 �* maximaal 5 jaar.
Ook moet het overheidsbeslag ONDER de 50% gebracht worden. Nu kunnen de ambtenaren zeggen "die van Voka, daar trekken wij ons niks van aan". Maar dat is buiten de waard gerekend. Al die Voka eisen worden ook door het ECB van België geëist zoniet kunnen wij niet meer onder de ECB-paraplu schuilen en gaan wij in bail-out en dat zal NOOIT gebeuren. Samengevat : op dit moment is men bezig met het niet vervangen van 1 op 5 federale ambtenaren en na de verkiezingen gaan daar nog eens vele duizenden hun job verliezen. De provincies gaan heel waarschijnlijk afgeschaft worden. De lokale overheden gaan vele duizenden ambtenaren afdanken en/of zijn daar reeds mee bezig. Het statuut statutair gaat afgeschaft worden. De ambtenarenpensioenen worden gelijkgeschakeld met de werknemers en de bestaande gaan in korte tijd uitdoven. Laatst gewijzigd door demonen : 21 maart 2014 om 19:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Over de driedubbele pensioenen? Over dat je binnenkort weggaat en Belgische welvaart gaat gaan uitgeven in het buitenland. (ambtenaren mogen dan wel een kost zijn voor de maatschappij, ze geven tenminste hun geld in Belgie uit)? Wanneer ga je het voorbeeld nog dramatische maken door er een partime muziekleraar als voorbeeld bij te sleuren? Hou ons niet te lang in spanning alsjeblieft! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() Ambtenaren betalen WEL belastingen (bron: mijn belastingbrief) dus stop daar maar mee. Er zijn inderdaad overbetaalde ambtenaren, maar deze zitten op een hoog niveau (niveau ivoren toren) waarbij vriendjespolitiek de motivatie is om iemand zo een functie te geven , zeker niet bekwaamheid (wat trouwens eeen reden is waarom er zoveel misloopt in dit land), maar het gemiddeld ambtenarenloontje... niet om naar huis te schrijven. Het is wel juist dat de discriminatie tussen statutairen en contractuelen dringend moet opgeheven worden (waar men mee bezig is trouwens). Laatst gewijzigd door SCORHORSE : 21 maart 2014 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U krijgt uw nettoloon betaald uit de schatkist en U kunt het geld dat in die schatkist zit nooit groter maken. U bent net als alle uitkeringstrekkers die hun inkomen uit de schatkist krijgen een netto-ontvanger. Het is het bedrijfsleven dat echt geld op echte rekeningen vd Belgische Staat stort. U kunt daar enkel geld uithalen maar nooit inleggen. Uw afhoudingen zijn fiktie en ik pleit ervoor om uw loonbriefjes af te schaffen omdat het fiktie is en daarmee kunnen wij nog eens 10.000den nuttoloze ambtenarenjobs schrappen. Het ware beter dat U maandelijks een e-mail krijgt met het bedrag van uw netto-loon met de vermelding "Dit bedrag werd aan U overgemaakt door mensen die voor welvaart zorgen en U onderhouden. Wij vragen daarom van U uw maximale inzet opdat dit geld niet verkwist wordt.". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Banneling
|
![]() Neen mijnheer, ik denk dat de contractueel veel meer frustratie heeft tav zijn collega statutair aangezien hij voor hetzelfde werk een pensioen krijgt dat 3 keer lager is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Minister-President
|
![]() ik denk dat hij dat vergeten te zeggen is mss mag zijn vrouw het niet weten!
![]() |
#436 |
Banneling
|
![]() Het ging specifiek over Jack. Die heeft al bewezen lui te zijn, en nu blijkt hij werkloos te zijn. En ook nog ongeloofwaardig.
Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 maart 2014 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedrijven vragen geen subsidies maar een eerlijke belasting. Subsidies zijn bedragen die de overheid schenkt aan personen of organisaties. Bedragen uit de schatkist en betaalt met echt geld op echte rekeningen door mensen die zorgen voor het BNP van dit land. De facto kan men stellen dat de uitkeringen of lonen zoals U wenst die ambtenaren krijgen subsidies zijn nl gedwongen schenkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik ga werken en ik betaal belastingen. Zo is het nu eenmaal. Laatst gewijzigd door SCORHORSE : 21 maart 2014 om 19:51. |
|
![]() |
![]() |