Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 maart 2014, 17:23   #421
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat is voor jou "Vlaamse" muziek?

Valt Jan De Wilde daaronder? of Hannelore Bedert, Kris De Bruyne, Raymond Van Groenwoud, Filip Kowlier?
Van de Ann Christy-periode tot de "Tien Om Te Zien" of nu "Anne/Ment-TV" genre -evenwel schlagers als Studio 100 en Clouseau - en tot de niet-commerciële Nederlandstalige muziek. Het is dus breed.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 17:24   #422
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat staat nergens zo in de Franstalige media. Daar lees ik enkel dat in 86 die Jojo het Belgisch liedje had gemaakt.

Will Tura is ook nauwelijks bekend in Franstalig België. Als hij zo'n liedje heeft gemaakt, zou je toch denken dat hij daardoor toch wat bekendheid zou genieten?
Nooit gehoord van Lange Jojo? Lange Jojo = Le Grand Jojo!
Oud 19 maart 2014, 17:28   #423
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
Verminnen ken ik nog.

Maar eerlijk, zou je deze kiezen om ons internationaal te vertegenwoordigen?

Of toch door iemand met wat meer allure en standing buiten onze grenzen?
Verminnen had wel een "tweetalige" hit : "In de Rue des Bouchers".
Oud 19 maart 2014, 17:31   #424
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En maar goed ook! Ze dienen niet te plooien voor een paar fiere Vlamingen die op hun tenen getrapt zijn.

Zelfde met die Frituur met een Franse naam "la grande place". Waar maken ze toch een spel van terwijl er mensen verhongeren...
Steek daar uw energie in.
2!
Oud 19 maart 2014, 18:00   #425
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN

Witte Kaproen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als dat zo is, hebben ze dus de verkeerde keuze gemaakt. Hun keuze was niet Belgisch. Ze was slechts Franstalig.
Eéntalig Franstalige liedjes promoten als officiëel clublied voor de Rode Duivels dat kunnen ze goed,maar een stadion bouwen?

Ho dat is iets anders.
Volgens Van Hengel ging alles betaald worden door privé-sponsers.
Maar door het Nederlands steeds maar weer te boycotten heeft de Voetbalbond veel Vlaamse Sponsers afgestoten.

Resultaat niet voldoende sponsorgeld om een nieuw stadium te bouwen
.
Oplossing �* la Belge.
De voor het merendeel Vlaamse belastingbetaler moet weer bijspringen.;

"Er zal in België geen nationaal voetbalstadion komen zonder overheidsfinanciering.
Dat verklaarde Johan Beerlandt, CEO van bouwbedrijf Besix, vandaag in de kranten L'Echo, La Libre Belgique en Le Soir.
Volgens Beerlandt zou de overheid 100 miljoen euro op tafel moeten leggen. Maar de politiek verantwoordelijken hielden tot nu toe de boot af."

Inderdaad geen ;geen Nederlands ,geen centen .

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 19 maart 2014 om 18:00.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 20:19   #426
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Goudbever Bekijk bericht
Wat weet een vrouw nu over voetbal
Tja wat weet jij van politiek, beverke.....tiens dat rijmt op weverke
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 20:25   #427
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
On parle Français avec des cheveux dessus.
Ik weet niet goed hoe groot je sarcasme en ironie level is...
maar je mag me altijd verbeteren op spellingsfouten, plaats dan meteen de juiste tekst erbij, dan leer ik eventueel nog iets bij.....
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 19 maart 2014, 20:30   #428
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Inderdaad ik wist dat nie en "sow what"? Ik denk dat er heel veel mensen dat niet weten omdat niemand zich daar ook in intresseert...
De mensen horen gewoon het eindproduct en dat is belangrijk.

Hij is gewoon uithangbord van Belgische muziekindustrie, had dit nu een Vlaming geweest fantastisch maar geen Vlaming komt aan zijn muzikale knieën.

PS: Wie heeft alle MIA's gewonnen????

en wie is er nu de domme kloot !
Tiocfaidh ár lá
Oud 19 maart 2014, 20:43   #429
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Omdat hij dat nummer niet heeft gecomponeerd voor de Rode Duivels. Hoe veeel keren gaan we dit nog moeten zeggen. Zijn jullie allemaal achterlijke debielen?
En wat begrijpen de achterlijke randdebielen dan niet dat hij het nummer in de drie landstalen (Belgie heeft 3 landstalen ter uwer info) had kunnen zingen (remake ?)
Naar het schijnt is/was zijn moeder nederlandstalig, so where is the fucking problem !
O ja .....juist dit is Belgique , et ceci n'est pas une pipe
Tiocfaidh ár lá
Oud 19 maart 2014, 23:19   #430
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
En wat begrijpen de achterlijke randdebielen dan niet dat hij het nummer in de drie landstalen (Belgie heeft 3 landstalen ter uwer info) had kunnen zingen (remake ?)
Naar het schijnt is/was zijn moeder nederlandstalig, so where is the fucking problem !
O ja .....juist dit is Belgique , et ceci n'est pas une pipe
Moet je aan de Voetbalbond vragen. Zij hebben de keuze gemaakt. Niet Stromae.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2014, 23:46   #431
OMGClayAiken
Partijlid

OMGClayAiken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn zonen ?
http://www.extrasport.be/vox-pop-moe...-echte-belgen/

In plaats van Rode Duivels, zouden ze beter de Regenboog Duivels genoemd worden, want er zitten alle mogelijke kleurtjes tussen...
Er zit 1 speler bij de nationale ploeg die niet hier geboren is: Christian Benteke. En die is vanaf zijn 6de in België. Meme Tchite heeft ook nooit voor België gespeeld, uw voorbeeld is niet meer dan een hypothese. Al de rest is hier geboren, proficiat dat u die mensen beoordeelt enkel en alleen op kleur.

On Topic: Een leuke Nederlandstalige meezinger mag wel vind ik.
OMGClayAiken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 00:20   #432
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Ik weet niet goed hoe groot je sarcasme en ironie level is...
maar je mag me altijd verbeteren op spellingsfouten, plaats dan meteen de juiste tekst erbij, dan leer ik eventueel nog iets bij.....
Groot.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 00:21   #433
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Moet je aan de Voetbalbond vragen. Zij hebben de keuze gemaakt. Niet Stromae.
Vermits je op mijn post antwoord.......ik vraag het aan jou !

C'est la féte voor de randdebielen...
Tiocfaidh ár lá
Oud 20 maart 2014, 00:24   #434
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Er zit 1 speler bij de nationale ploeg die niet hier geboren is: Christian Benteke. En die is vanaf zijn 6de in België. Meme Tchite heeft ook nooit voor België gespeeld, uw voorbeeld is niet meer dan een hypothese. Al de rest is hier geboren, proficiat dat u die mensen beoordeelt enkel en alleen op kleur.

On Topic: Een leuke Nederlandstalige meezinger mag wel vind ik.
Ah, als je in België geboren bent, ben je een échte Belg ?
Want ik ken ne ( blanke ) gast, die is in Congo geboren, en voelt zich nochthans allesbehalve Congolees.
Zo zijn ook al die zwarten, en arabische mensen, en wat weet ik nog allemaal, die hier geboren zijn, in mijn ogen geen " Belgen ", of Europeanen.
Maar als ik dat mis heb mag je me altijd uitleg geven hoor...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 03:37   #435
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Of de hedendaagse versie van Wil Tura's evergreen

"De Rode Duivels gaan naar Brazilië
En wie Reals heeft gaat mee"

Diene Will Tura, dat was vast Chinees dat die zong. Enfin ik heb er toen toch geen 'chinezen' over horen klagen. Soms denk ik het komt allemaal goed maar 't is wanneer ge de rug naar den ezel draait dat het gebeurd is he..
Oud 20 maart 2014, 03:49   #436
OMGClayAiken
Partijlid

OMGClayAiken's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want ik ken ne ( blanke ) gast, die is in Congo geboren, en voelt zich nochthans allesbehalve Congolees.
Zo zijn ook al die zwarten, en arabische mensen, en wat weet ik nog allemaal, die hier geboren zijn, in mijn ogen geen " Belgen ", of Europeanen.
Jij haalt om te beginnen een artikel boven dat op niets anders gebouwd is dan een hypothese. Meme Tchite heeft ooit de ambitie uitgesproken vanaf hij de Belgische nationaliteit zich bij De Rode Duivels te willen voetballen. Dat doen ook voetballers als Matthias Suarez (Argentijn) en Habib Habibou (Fransman). Geen enkele van die 3 heeft een plaats in de huidige kern op basis van voetbalkwaliteiten. Jij haalt een hypothese aan om te tonen dat de huidige nationale ploeg niet Belgisch is.

Jouw 2de argument is dat er een bijzitten die er nogal Afrikaans of zwart uitzien en enkel bij de nationale ploeg spelen voor het geld. Waarheid is dat die jongens bij de nationale ploeg spelen omdat het Belgen zijn. Maar die kunnen zich uiteraard onmogelijk Belg voelen volgens jou omdat ze een donker huidskleurtje hebben. Geen enkele van de huidige kern zit bij de Belgische nationale ploeg omwille van geld of wat dan maar ook enkel omdat het jongens zijn die hier geboren en opgegroeid zijn (enkel voor Benteke geldt dat geboren niet). Maar dat weegt niet op tegenover huidskleur uiteraard.

Van mij moet niemand zich Belg voelen of voor de nationale ploeg supporteren maar laat aub dat "ze zien zwart dus ze zijn geen Belgen en shotten hier voor geld" achterwege.

Laatst gewijzigd door OMGClayAiken : 20 maart 2014 om 04:02.
OMGClayAiken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 04:21   #437
Matonge
Schepen

Standaard

Citaat:
Een echte Belgae zijn een volk van volkeren. Handigheidje.
Oud 20 maart 2014, 06:56   #438
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OMGClayAiken Bekijk bericht
Jij haalt om te beginnen een artikel boven dat op niets anders gebouwd is dan een hypothese. Meme Tchite heeft ooit de ambitie uitgesproken vanaf hij de Belgische nationaliteit zich bij De Rode Duivels te willen voetballen. Dat doen ook voetballers als Matthias Suarez (Argentijn) en Habib Habibou (Fransman). Geen enkele van die 3 heeft een plaats in de huidige kern op basis van voetbalkwaliteiten. Jij haalt een hypothese aan om te tonen dat de huidige nationale ploeg niet Belgisch is.

Jouw 2de argument is dat er een bijzitten die er nogal Afrikaans of zwart uitzien en enkel bij de nationale ploeg spelen voor het geld. Waarheid is dat die jongens bij de nationale ploeg spelen omdat het Belgen zijn. Maar die kunnen zich uiteraard onmogelijk Belg voelen volgens jou omdat ze een donker huidskleurtje hebben. Geen enkele van de huidige kern zit bij de Belgische nationale ploeg omwille van geld of wat dan maar ook enkel omdat het jongens zijn die hier geboren en opgegroeid zijn (enkel voor Benteke geldt dat geboren niet). Maar dat weegt niet op tegenover huidskleur uiteraard.

Van mij moet niemand zich Belg voelen of voor de nationale ploeg supporteren maar laat aub dat "ze zien zwart dus ze zijn geen Belgen en shotten hier voor geld" achterwege.
die zitten allen bij de nationale ploeg om het geld,hoe naief ben jij eigenlijk ,natl niet om het geld dat ze bij de nationale potstampers verdienen maar omdat het hun marktwaarde verhoogt ,om niks anders,we hebben nog van die belgen gehad ,hun carrierre was voorbij en ze konden niet snel genoeg terug in hun oostbloklandje zitten,remember josip weber

Laatst gewijzigd door ouwe knar : 20 maart 2014 om 07:04.
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2014, 08:50   #439
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en waarom zouden die minder Belg/Vlaming moeten zijn dan jij?
Oud 20 maart 2014, 09:02   #440
ouwe knar
Banneling

Standaard

Citaat:
en waarom zouden die minder Belg/Vlaming moeten zijn dan jij?
omdat die alleen belg zijn als het hun goed uitkomt ,voer morgen de legerdienst weer in en er word er geen een meer belg ,idem den dop ,waarom hebben ze dat afgeschaft denk je?omdat het anders zwart zag van het volk .letterlijk dan he ,en de vlamingen zouden zien hoeveel steuntrekkers er zijn bij onze verrijkers
ouwe knar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be